Heis!
Laitoin tuossa viime viikolla itselleni tulevan auton. -87 golffin, 5ov.
Kattelin siinä sisustaa ja rupesin pohtimaan, että miten olisi fiksuinta vetää kajareiden tarvittavat piuhat esim. taakse, hattuhyllylle ja eteen ovipahveihin?
Entä miten johdotukset menevät radiosta kajareihin? Pitäneekö repiä kojelauta hiiteen?
Entäs millä tekniikalla nuo ovipahvit ovat golffissa kiinni? Lähteekö nykäisemällä pois vai pitääkö vääntää jostakin tietystä paikasta.
Ja sitten vielä sellanen kiperä kysymys, kun tuossa golfissa on vähän häikkää sivulasien kans. Takasivulasi kuskin puolelta ja etusivulasi vänkärin puolelta ovat jotenkin jumissa, koska jos ikkunan aukaisee, niin sitä ei saa enää kiinni mitenkään.. Tämähän on erittäin ikävää jos sattuu olemaan kyydissä ihmisiä jotka tupakoivat, eikä sitten muista sanoa, ettei ikunoita saa avata, koska niitä ei saa kiinni.. Mistähän osaisi etsiä vikaa?
Kiitoksia jo etukäteen : P
Golf mk2 sisusta
Valvoja: ffp jäsenet
Pienellä tsekkauksella huomannet, että ainakin etuovien haitarikumien sisään saa mahtumaan ihan mukavasti kaiutinpiuhat pienellä vaivalla. Taakse voit piuhat vedellä sieltä kynnyslistojen alta, jotka saat helposti irti.
Radion kanssa kannattaa suosia iso-liittimiä sekä virta, että kaiutinpuolella. Elämä helpottuu sitten jatkossa huomattavasti. Kaiuttimien johdot saat "tiputeltua" soittimen asennusreiän takapuolelta alas ja muista kiinnitellä niitä esim. nippusiteillä. Tätä operaatiota helpottaa se, että otat alalokerot molemmilta puolilta irti.
Ovipahvit saat irti, kun otat pahvin reunoista ruuvit irti, väännät varovasti kahvasta ja veivistä päälimuovit irti ja irroitat pultit. Lisäksi vielä oven nuppi irti niin pitäisi irrota. Samalla reissulla voit kiskaista kiinni pari palaa bitumia (tai jopa laadukkaampaa) vaimennusmateriaalia ovipahviin ja oveen ja homma on bueno.
Ikkunahissien toimintaan en ota kantaa, mutta uusia kannattanee ehkäpä alkaa etsimään ;).
Radion kanssa kannattaa suosia iso-liittimiä sekä virta, että kaiutinpuolella. Elämä helpottuu sitten jatkossa huomattavasti. Kaiuttimien johdot saat "tiputeltua" soittimen asennusreiän takapuolelta alas ja muista kiinnitellä niitä esim. nippusiteillä. Tätä operaatiota helpottaa se, että otat alalokerot molemmilta puolilta irti.
Ovipahvit saat irti, kun otat pahvin reunoista ruuvit irti, väännät varovasti kahvasta ja veivistä päälimuovit irti ja irroitat pultit. Lisäksi vielä oven nuppi irti niin pitäisi irrota. Samalla reissulla voit kiskaista kiinni pari palaa bitumia (tai jopa laadukkaampaa) vaimennusmateriaalia ovipahviin ja oveen ja homma on bueno.
Ikkunahissien toimintaan en ota kantaa, mutta uusia kannattanee ehkäpä alkaa etsimään ;).
Jos autossasi ei ole alkuperäistä keskusukitusta, sähkölaseja tahi kaiuttimia etuovissa, niin niitä haitarikumejakaan ei siellä silloin ole .Vain pelkät muoviset peitelätkät.
Marmoritiskiltä tosin saat alkuperäiset haitarit niihin ostettua. Samalla kertaa kannattaa ostaa uudet ikkunan nostajat, mikäli veivimallista on kyse.. Vanhoista alkaa vaijerit ja ohjurit ruostumaan ja muutenkin prakailevat luonnolllisesta kulumasta johtuen..
Nostimia tais vissiin saada ihan motonetistakin?-o
Marmoritiskiltä tosin saat alkuperäiset haitarit niihin ostettua. Samalla kertaa kannattaa ostaa uudet ikkunan nostajat, mikäli veivimallista on kyse.. Vanhoista alkaa vaijerit ja ohjurit ruostumaan ja muutenkin prakailevat luonnolllisesta kulumasta johtuen..
Nostimia tais vissiin saada ihan motonetistakin?-o
Marmoritiskiltä tosin saat alkuperäiset haitarit niihin ostettua.
Jo vuosia sitten myytiin EI-OOTA, eli väitettiin että valmistus on lopetettu ja valmistetut on myyty? Tiedä sitten...
Electric Life:n sähkönostinsarjaa voi suositella, niitäkään ei taida vaan enää Marmoritiskin kautta löytyä? Itsellä on paketissa uudet taka-nostimet ja jotain pisteosia, mutta ei niillä pitkälle etene...
Jos tahtoo vetää piuhat sinne kojelaudassa oleville vakiopaikoille, niin ei muuta kuin sitoo vanhojen piuhojen päihin uudet piuhat, ottaa vanhat kaiuttimet irti ja vetää ne vanhat piuhat pois sitä kautta ja uudet on sitten paikoillaan. Äänenlaadullisesti en suosittele niiden orkkispaikkojen käyttämistä. Mutta jos ei pieni lisäefekti haittaa, niin sittenhän sinne on hyvä laittaa jotkut keskiämyrit piiloon ja diskanttinapit jemmata jonnekin sopivasti.
Ja ikkunannostimissa on se ongelma ilmeisesti, että ohjurikiskot ovat kuluneet liikaa tai vääntyneet. Ikkunahan kyllä mieluusti alaspäin putoaa, mutta ylös ei, koska se menee liian vinoon siellä oven sisällä. Niitä voi yrittää kikkailla kuntoon, mutta helpointa kun ostaa uudet tarvikeosat niihin.
Muista muuten sitten, että ne kosteussuojamuovit on syytä olla kunnossa ja paikoillaan ihan oikeasti. Ellei ole, niin kannattaa samalla fiksailla, kun käyttää verhoilut irti.
Ja noista kaiutinpiuhoista sun muista, taakse minulla itselläni menee kaiutinpiuhat niin, että signaalipiuhat, eli ne pirun rca-kaapelit, joilla sitä paksuuttakin jo riittää, menevät kuskin puolella kynnyskoteloiden vieressä lattiaverhoilun alla ja virtapiuhat menevät sitten vaihdekepin vierestä lattiaverhoiluiden alta peräkonttiin. Matkustajan puolen olen varannut mahdollisesti tuleville lisäpiuhoille.
Toki jos haluat vetää edestä vain kaiutinpiuhat taakse, niin kummaltakin puolelta vetää ensin kojelaudan sisältä sinne reunoille ne piuhat, sen jälkeen jemmapiilottaa ne sinne jalkatilan verhoiluiden alle ja vetää sitten kynnyskoteloiden sivustaa pitkin taakse. Ja jos siihen subwooferin vielä nakkaa konttiin puurouttamaan saundia lisää, niin virtakaapeli vaikka matkustajan puolelta vaihdekepin vierestä keskikoroketta pitkin ja signaalipiuhat kuskin puolelta. Älä kuitenkaan liian lähelle päästä toisiaan niitä virta- ja signaalipiuhoja, koska muuten voi iskeä pientä häiriöääntä välillä.
Ja ikkunannostimissa on se ongelma ilmeisesti, että ohjurikiskot ovat kuluneet liikaa tai vääntyneet. Ikkunahan kyllä mieluusti alaspäin putoaa, mutta ylös ei, koska se menee liian vinoon siellä oven sisällä. Niitä voi yrittää kikkailla kuntoon, mutta helpointa kun ostaa uudet tarvikeosat niihin.
Muista muuten sitten, että ne kosteussuojamuovit on syytä olla kunnossa ja paikoillaan ihan oikeasti. Ellei ole, niin kannattaa samalla fiksailla, kun käyttää verhoilut irti.
Ja noista kaiutinpiuhoista sun muista, taakse minulla itselläni menee kaiutinpiuhat niin, että signaalipiuhat, eli ne pirun rca-kaapelit, joilla sitä paksuuttakin jo riittää, menevät kuskin puolella kynnyskoteloiden vieressä lattiaverhoilun alla ja virtapiuhat menevät sitten vaihdekepin vierestä lattiaverhoiluiden alta peräkonttiin. Matkustajan puolen olen varannut mahdollisesti tuleville lisäpiuhoille.
Toki jos haluat vetää edestä vain kaiutinpiuhat taakse, niin kummaltakin puolelta vetää ensin kojelaudan sisältä sinne reunoille ne piuhat, sen jälkeen jemmapiilottaa ne sinne jalkatilan verhoiluiden alle ja vetää sitten kynnyskoteloiden sivustaa pitkin taakse. Ja jos siihen subwooferin vielä nakkaa konttiin puurouttamaan saundia lisää, niin virtakaapeli vaikka matkustajan puolelta vaihdekepin vierestä keskikoroketta pitkin ja signaalipiuhat kuskin puolelta. Älä kuitenkaan liian lähelle päästä toisiaan niitä virta- ja signaalipiuhoja, koska muuten voi iskeä pientä häiriöääntä välillä.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 21 vierailijaa