Autossani on käsittääkseni tuo Audin ihmeellinen Concert-soitin, josta pitäisi päästä eroon. Aluksi kysyn, että mitä eroa näillä concert-soittimen eri versioilla on ja mistä tiedän varmasti mikä itselläni on? Auto on A4 B6 8E- mallia.
Joutuuko mankan paikan modaamaan kokonaan vai saako jostain jotakin asennussarjaa, jolla saa din-kokoisen soittimen mahtumaan tuohon? Seuraavat hauskat tulevatkin sitten varmaan johtosarjan kanssa, kun olisi tarkoitus laittaa uusi erillissarja eteen ja subi konttiin sekä kytkeä kaikki muut vakiokajarit irti. Tuolta mankan takaa tuskin ISO-liittimiä löytyy? Saako mistään kytkentäkaaviota, josta näkisi johdotukset vahvistimille ja kaiuttimille, joita tuossa concert-systeemissä on? Tässä on nyt aika paljon kysymyksiä, toivottavasti edes osaan löytyy vastaukset, searchilla en löytänyt mitään käyttökelpoista tietoa...
Tietysti ohjeet alkuperäisen soittimen irroittamiseen eivät olisi pahitteeksi, ettei tarvitsisi itse mennä yrityksen ja erehdyksen kautta =)
Audi Concert II-soittimen vaihto tavalliseen soittimeen
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt on tullut itse tongittua asiaa, kun täällä ei kukaan vielä vastannut tähän. Muille saman ongelman kanssa pähkäileville tiedoksi että esimerkiksi Osaset- tarvikeketjun kautta saa tilattua kehystä, joka tulee alkuperäisen soittimen tilalle ja jossa on DIN-kokoisen soittimen mentävä aukko. Kehys on samanlaista muovia, kuin ilmastointilaitteen säätöpaneelin pinta, joten ulkonäkö säilyy yhtenäisenä. Maahantuojan huollosta sain ostettua irroitusraudat concert-soittimeen ja löytyyhän sieltä takaa vaikka mitä piuhaa. Itse tulin siihen tulokseen, että ryöstän alkuperäisiltä liittimiltä virrat uudelle soittimelle ja vedän kaikki kaiutin kaapelit uusiksi oville asti itse. Systeemiin tulee vain yksi vahvistin, subi ja erkkasarja eteen ja kaikki muut kaiuttimet siis jätetään kytkemättä.
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 16.2.2004 7:00
Meikällä oli taannoin vastaava projekti.
Lahden Autopartilta löyyi asiallinen DIN-adapteri, hinta oli luokkaa rapiat 20€. B6-mallisessa A4:ssä on lisäksi monokytketty? keskikanava, jonka jätin kytkemättä koska uudessa mankassa oli DSP.
Laitoin 2.5 mm2 Supra Ply-johdot kaikille elementeille (DLS MS6A)
Vahvistin tuli apukuskin jalkatilaan. Siellä on uskomattoman paksu äänenvaimennusmatto. Onnistuin upottamaan sinne Xetec Gravity 8G1000:n, virtakaapelien pituus on nyt alle 80 senttiä, eivätpähän ainakaan jännitehäviöt kiusaa...
osoitteessa http://www.ibiblio.org/tkan/audi/radios/radios.htm on kaikenlaista nippelitietoutta Audi-radioista
Onkohan B6-koppaisessa lainkaan virtalukolta katkeavaa virtaa, jolla mankan saisi sammumaan "avaimesta" ?
Lahden Autopartilta löyyi asiallinen DIN-adapteri, hinta oli luokkaa rapiat 20€. B6-mallisessa A4:ssä on lisäksi monokytketty? keskikanava, jonka jätin kytkemättä koska uudessa mankassa oli DSP.
Laitoin 2.5 mm2 Supra Ply-johdot kaikille elementeille (DLS MS6A)
Vahvistin tuli apukuskin jalkatilaan. Siellä on uskomattoman paksu äänenvaimennusmatto. Onnistuin upottamaan sinne Xetec Gravity 8G1000:n, virtakaapelien pituus on nyt alle 80 senttiä, eivätpähän ainakaan jännitehäviöt kiusaa...
osoitteessa http://www.ibiblio.org/tkan/audi/radios/radios.htm on kaikenlaista nippelitietoutta Audi-radioista
Onkohan B6-koppaisessa lainkaan virtalukolta katkeavaa virtaa, jolla mankan saisi sammumaan "avaimesta" ?
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa