Noise Killer spray
Valvoja: ffp jäsenet
Noise Killer spray
Onko kokemuksia tosta Noise Killer spraysta? Toimiiko?
Minkä taajuisia ääniä se vaimentaa, matalia, korkeita vai vähän kaikkia?
Minkä taajuisia ääniä se vaimentaa, matalia, korkeita vai vähän kaikkia?
ihan vaan suoraan vois sanoa että ostakaa vaikka pari laatikkoa eloveenaa ja heitelkää sitä puuroa autoihinne =) varmasti auttaa enemmän kuin noi killer litkut... bitumia vaan!
ei en sano ettei noilla massoilla mitään tekisi, mutta tosiasia on että sitä pitää saada ihan tolkuton kerros että auttaa yhtään mitään! ja sitten kun sitä laittaa riittävästi niin sehän taas maksaa niin kauhiasti..
ja loppuun vanha sanonta: paremmat fiilikset saa sijoittamalla rahat keskikaljaan =)
ei en sano ettei noilla massoilla mitään tekisi, mutta tosiasia on että sitä pitää saada ihan tolkuton kerros että auttaa yhtään mitään! ja sitten kun sitä laittaa riittävästi niin sehän taas maksaa niin kauhiasti..
ja loppuun vanha sanonta: paremmat fiilikset saa sijoittamalla rahat keskikaljaan =)
Onhan bitumi työläs, mut ite levitelin kesällä nikeä 9 m^2 4mm mattoa 3b:n sisäpelteihin telan ja kuumailmapuhaltimen kanssa, joten mahdotonta se ei ole. Vielä ei ole myöskään kattoverhous alas tullut vaikka sen yläpuolella on 1,2 m^2 mattoa sekä vaahtomuovia 1 cm levy reunasta reunaan. Ovet kanssa purettuna pelkälle rungolle sekä sisäpintaan reunasta reunaan samaista mattoa. 2mm bitumi menee jo sitten jokapaikkaan kun hiemankaan sitä lämmittää, esim oviverhoukset, yms monimuotoiset muovihärpäkkeet.
Massaa pitää olla sikamainen kerros että siitä johonkin olisi, sekä noilla litrahinnoilla niin hohhoijaa...
Massaa pitää olla sikamainen kerros että siitä johonkin olisi, sekä noilla litrahinnoilla niin hohhoijaa...
Itse tein nykyisiin autoihin oviin eristeet juuri bitumilla ja 'eristysmömmöllä'. Eli bitumia pellille ja mömmöä verhoiluun.
Noisekiller on kyllä ollut itse koittamistani mömmöistä helpoin levittää ja kuivui nopeasti. Noxudol esim. kesti 8h kuivua kun Noisekiller kuivui jo tunnissa ja siksi sitä oli helppo tehdä useampi kerros saman päivän aikana (AutoSoundin testistä ymmärsi etteivät levittäneet kovin paksua kerrosta). Ja NoiseKiller oli hajutonta heti kuivumisen jälkeen, toisin kuin esim. Noxudol - Noxudolin haju hävisi kyllä parissa päivässä eli ei se ollut mikään suuri ongelma.
Vibroplast oli jo melkein liian notkeaa kuumalla säällä, kun meinasi sulaa käsiin. Eikä 4mm NikeSound nyt niin työlästä ollut tehdä kuin AutoSound antaa ymmärtää.
Itse käyttäisin tuota Vibroplastia (tai muita kalliimpia bitumimattoja) paikoissa joihin 4mm mattoa ei voi laittaa tilan vuoksi tai se ei painonsa vuoksi siinä pysyisi (esim. katto) - muualle tuo 4mm bitumimatto on hintansa väärtti.
Noisekiller on kyllä ollut itse koittamistani mömmöistä helpoin levittää ja kuivui nopeasti. Noxudol esim. kesti 8h kuivua kun Noisekiller kuivui jo tunnissa ja siksi sitä oli helppo tehdä useampi kerros saman päivän aikana (AutoSoundin testistä ymmärsi etteivät levittäneet kovin paksua kerrosta). Ja NoiseKiller oli hajutonta heti kuivumisen jälkeen, toisin kuin esim. Noxudol - Noxudolin haju hävisi kyllä parissa päivässä eli ei se ollut mikään suuri ongelma.
Vibroplast oli jo melkein liian notkeaa kuumalla säällä, kun meinasi sulaa käsiin. Eikä 4mm NikeSound nyt niin työlästä ollut tehdä kuin AutoSound antaa ymmärtää.
Itse käyttäisin tuota Vibroplastia (tai muita kalliimpia bitumimattoja) paikoissa joihin 4mm mattoa ei voi laittaa tilan vuoksi tai se ei painonsa vuoksi siinä pysyisi (esim. katto) - muualle tuo 4mm bitumimatto on hintansa väärtti.
illainen on täälläkin suositellun Katepal K36 -bitumimassan vaimennuskyky verrattuna esimerkiksi Noise Killeriin tai 4mm bitumimattoon?
Ihan silkkaa p*skaa. Rakennuskäyttöön tarkoiteetua liimaa, eikä mitään vaimennustainetta. Sama juttu kuin alustamassat, resonoinnin poistamiseen on omat aineensa. Katepalia laitoin etulokasuojiin, ja en kyllä mitään eroa huomanut aikaisempaan, joten vaimennus aineen ihan olematonta..
Jokainen tekee tietysti miten parhaiten osaa, ja jos ei paremmasta tiedä, niin kaipa ne alustamassat yms. sitten toimii, mutta jos halutaan vaimentaa resonoivia peltipintintoja, niin parasta ainetta siihen on Vibro tai Dynamat. Bitumimatto, 4mm Nikesound nimenomaan on myös tehokas vaimennusaine, paino on ainoa miinus, omiinkin oviin tuli lisäpainoa yli kymmenen kiloa, kun joskus nikesoundia sinne lätkin. Mutta kyllähän Vibro on paljon helpompaa asentaa kuin bitumi.
Katepalia laitoin aluksi T5:n lokareihin ja vaikutti se jonkun verran rengasmeluun ainakin siinä mallissa, ennestään lokareissa oli jo raskasmattoa. V-mäistä levittää ja haisi melko pitkään, eli siinä mielessä ei hintansa arvoista. Laitoin tuota Katepalia lähes koko 10l purkin etulokareihin ja takalokareihin joten määrä oli melkoinen ja lokareilla tuli painoa reiluusti :)
Katepalissa hyvää oli sen elastisuus, esim. NoiseKiller ei ole kovin elastista kuivuttuaan, joten sillä käsiteltyjä sisälokareita irroitettaessa pitää niitä varoa.
Tosin esim. Touranissa en huomannut mitään eroa kun vuorasin etulokarit 2mm raskasmatolla ja päälle vielä NoiseKilleriä 1l/lokari, mutta takalokareissa taas sama satsi tuotti tulosta. Ero johtunee Touranin Highline varustetason eristeistä jotka ovat edessä ihan kohtuulliset - 10-15cm erilaisia eristelevyjä edessä, kun taas takana oli alunperin vain 2mm huopa. Huovan alle aluksi laitoin 4mm raskasmattoa ja myöhemmin vielä käsittelin nuo sisälokarit. Lopputolos oli ihan ok eli takaosa autoista hiljeni kummasti muksujen DVD katselua varten. Etuosa autosta oli ihan ok jo ennestään.
T5:n eristys tuotti tulosta myös eli auto on vain hieman meluisampi normaaleilla nopeuksilla, melun ero tulee etupäässä tuulen tuottamista suhinoista jotka ottavat tietenkin korkeampaan koriin huomattavasti 'rajummin'. Ja suurin suhisija autossa on kuitenkin Vepro aurinkosuoja, joka tuli tilapäisessä mielenhäiriössä asennettua :)
Katepalissa hyvää oli sen elastisuus, esim. NoiseKiller ei ole kovin elastista kuivuttuaan, joten sillä käsiteltyjä sisälokareita irroitettaessa pitää niitä varoa.
Tosin esim. Touranissa en huomannut mitään eroa kun vuorasin etulokarit 2mm raskasmatolla ja päälle vielä NoiseKilleriä 1l/lokari, mutta takalokareissa taas sama satsi tuotti tulosta. Ero johtunee Touranin Highline varustetason eristeistä jotka ovat edessä ihan kohtuulliset - 10-15cm erilaisia eristelevyjä edessä, kun taas takana oli alunperin vain 2mm huopa. Huovan alle aluksi laitoin 4mm raskasmattoa ja myöhemmin vielä käsittelin nuo sisälokarit. Lopputolos oli ihan ok eli takaosa autoista hiljeni kummasti muksujen DVD katselua varten. Etuosa autosta oli ihan ok jo ennestään.
T5:n eristys tuotti tulosta myös eli auto on vain hieman meluisampi normaaleilla nopeuksilla, melun ero tulee etupäässä tuulen tuottamista suhinoista jotka ottavat tietenkin korkeampaan koriin huomattavasti 'rajummin'. Ja suurin suhisija autossa on kuitenkin Vepro aurinkosuoja, joka tuli tilapäisessä mielenhäiriössä asennettua :)
Mikäs muu bitumimaton erottaa siveltävästä bitumista kuin olomuoto? Itse olen käyttänyt parissakin projektissa katepalia eikä se ihan onnetonta ainetta ole, jos vain malttaa sivellä tarpeeksi paksun kerroksen. Esim. sisälokarin sisäpuolelle siveltävä bitumi on ihan omiaan. Hinta puhuu puolestaan.
Toiset tekee mitä ne haluaa, toiset mitä ne osaa.
Toiset tekee mitä ne haluaa, toiset mitä ne osaa.
Saman itsekin huomasin, ovat vissiin nykyään paneutuneet äänieristykseen jo tehtaalla :-)
Katepalin kanssa taitaa olla siten että se näyttää samalta kuin alkuperäinen ja oikea joten siksi "hyvä". Toinen on hinta. Kuten meillä vw kuskeilla, mitä sillä audilla, se on samoista osista kasattu kuin vw, maksaa vain merkistä... xD
Ite tunkisin niihin bitumia, jolla myös täyttäisin avonaiset aukot sisäpellistä tms. Verhouksiin bitumia ohuempana versiona, sekä tangot, johtoniput yms resonoiva mekanismi kiinni/tiivistäminen sikamassalla.
Kannattaa myös muistaa ovitiivisteiden kunto...
Katepalin kanssa taitaa olla siten että se näyttää samalta kuin alkuperäinen ja oikea joten siksi "hyvä". Toinen on hinta. Kuten meillä vw kuskeilla, mitä sillä audilla, se on samoista osista kasattu kuin vw, maksaa vain merkistä... xD
Ite tunkisin niihin bitumia, jolla myös täyttäisin avonaiset aukot sisäpellistä tms. Verhouksiin bitumia ohuempana versiona, sekä tangot, johtoniput yms resonoiva mekanismi kiinni/tiivistäminen sikamassalla.
Kannattaa myös muistaa ovitiivisteiden kunto...
Onnistuu jos viitsii. On hankalaa mutta toimii paremmin sekin vähä minkä sinne saa. Ja kun ostaa jotain muuta sitten kuin 4mm bitumimattoa niin ei tarvitse edes hikoilla.
Mulla on jo jokapaikassa mihin käsin pääsee 4mm mattoa mutta kun tuossa pakussa on peltiä niin paljon oven sisäpinnassakin ettei sinne tahdo päästä kuumaa ilmaa puhaltamaan. Matonhan sinne saisi kyllä muuten. Noisekillerillä meinaan käsitellä vaan ne kohdat joihin mattoa ei saa
SS: Juu sitä paksuutta ihmettelin hetken kun purin kojelaudan alta verhoiluja. Eristettä ja muuta tauhkaa oli todella noin paksulti moottoria vastassa.
Etulokarien verhoilu sisäpuolella oli toki vain joitain senttejä paksu, siksi meinasin että tuo muovilokerien eristys voisi edessäkin saada jotain aikaan, mutta eipä saanut.
Ei sitä eristettä ole joka pilarissa yms noin paljoa tietenkään, pahoittelen epätarkkuudesta :)
Etulokarien verhoilu sisäpuolella oli toki vain joitain senttejä paksu, siksi meinasin että tuo muovilokerien eristys voisi edessäkin saada jotain aikaan, mutta eipä saanut.
Ei sitä eristettä ole joka pilarissa yms noin paljoa tietenkään, pahoittelen epätarkkuudesta :)
Corillasta meinasin jossain vaiheessa jotakin vaimentaa kun rengasmelu varsinkin nastoilla on melkoinen.. Vaimentaako tuo bitumi tai vibroplast myös rengasmelua, vai pelkästään värinöitä/resonanssia? Lähinnä takapyöränkotelot/iskaritornit ois ne kohteet johon tuota tekisi mieli kovin näin aluksi läntätä..
tietokoneita ja autoja vaimentaessa olen itse havainnut seuraavaa. Ei auta vaikka kuinka lyö massaa, levyä ja vaahtoa melun eteen jos johonkin on kuitenkin jätettävä aukko kuten esim tietsikan takaseinään tuulettimelle. Järkevin hiljennyskeino on etsiä melua pitävät kohteet ja täsmähiljentää ne. Audikin muuttui huomattavasti sivistyneemmäksi kun tajusin että suurimman melun pitää konetilan valtava muovilärpäke joka oli kiinni vain tiivisteen avulla. Kitinän lähde löytyi tunkista ja särinä loppui koristepanelin uudelleen-liimauksella. Earit hiljentää parhaiten tai sitten sijoittaa kaiuttimiin vähän enemmän.
Donitsi kirjoitti:Resonanssia ja värinäähän se rengasmelukin on.
Rohkenisin asiasta sen enempää tietämättä kuitenkin sanoa että nastojen ropina ei ole kumpaakaan näistä.. Tiedä sitten.
Ja kaiuttimiinkin on vähän sijoitettu, mutta kun pitäisi pystyä maantienopeuksissa puhumaan apparille korottamatta suuremmin ääntään, tai minusta ainakin pitäisi pystyä..
Mutta ei se tuosta voi ainakaan huonommaksi mennä, laittoi sinne mitä vaan äänen eristykseen suunniteltua töhnää tahansa.
Hyvin tehty vaimennus pienentää sekä rengasmelua, että myös nastojen ropinaa. Lisäksi myös moottorimelua ja muutakin mellakkaa. Huonoista tiivisteistä johtuvaan tuulen suhinaan se ei vaikuta, eikä irrallisten esineiden kolisemiseen vastakkain. Mutta kaikkeen muuhun autossa esiintyvään meluun kyllä ( siis autosta johtuvaan, ei vaimosta tai lapsista lähtevään )
Eikä ole tieteellisiä todisteita väitteen tueksi, vaan joitamia kymmeniä vaimennettuja autoja, joista 3 kappaletta omia. Hauskin näistä oli 1,3 kakkis, joss ei alle 80 vauhdissa kuulunut sisään kuin se tuulen suhina. Isommassa vauhdissa 4-lovisen huuto tuli jo väkisin sisään.
Eikä ole tieteellisiä todisteita väitteen tueksi, vaan joitamia kymmeniä vaimennettuja autoja, joista 3 kappaletta omia. Hauskin näistä oli 1,3 kakkis, joss ei alle 80 vauhdissa kuulunut sisään kuin se tuulen suhina. Isommassa vauhdissa 4-lovisen huuto tuli jo väkisin sisään.
Härdelli ja muut:
AutoSound Technical magazine (Marras-Joulukuu 2006) kirjoitti:"Motonetin edullinen yhden litran ruiskutölkkiin pakattu "NoiseKiller" ei ole sitä aikoinaan kovassa maineessa ollutta aitoa NoiseKilleriä. Massa on koostumukseltaan enemmänkin paksua maalia, kuin massaa. Sitä on helppo levittä pensselillä, mutta edes kolmella käsittelykerralla saavutettiin vain reilu millimetrin kerros ja silti ainetta kuluu paljon. Suositeltuun kahteen milliin olisi tarvittu vielä kaksi lisäkerrosta. Työskeltely on hidasta, kun kerrosten välillä pitää odottaa reilu tunti kuivumista. AIne muodostaa tiiviin ja tukevan tuntuisen kerroksen, mutta se ei riitä kovin tehokkaaseen vaimennukseen. Melua "NoiseKiller" vaimentaa vain nimeksi. Ainepaksuuden pitäisi olla paksumpi, mutta siihen ei kärsivällisyys riitä...
Rengasmeluun olen havainnut toimivaksi ratkaisuksi etupäässä sisälokarin korinpuolen hölväämisen siveltävällä bitumilla. Sitä on siis oikeasti niin paljon, että huomaa painosta. Pahasta ei ole myöskään lokarin takana olevien peltipintojen pinnoittaminen. Takana olen vetäissyt paksun kerroksen bitumia lokasuojan renkaan puolelle, siis ulos.
^Rengasmelulla varmaankin tarkoitat kiven ropinaa sisälokasuojassa, koska eihän tuon irtonaisen kappaleen massottamisella ole muuta vaikutusta. Itellä olisi myöskin vielä tehtävänä samainen operaatio, kun nyt ei muuta ääntä kantaudu enää sisälle kuin vaimea kiveropina siitä muovipinnasta sekä moottorin raklatus. Jälkimmäisen kuriin saaminen onkin jo sitten hankalampaa...
Juurikin noin, eli kivien rapinan hävittäminen. Renkaista kantautuva humina on käsittääkseni sen verran matalataajuista, että sisälokasuoja ei sitä juuri vaimenna.
Toinen asia on renkaiden mahdollinen korkeataajuinen ulvonta.
Eturoiskeläpät vaimentavat kivien iskeytymistä helmapelteihin.
Olen myös kokeillut sisälokarin sisäpuolisten alueitten pinnoittamista. Ne ovat kuitenkin sen verran paksua peltiä ja niihin ei juuri resonanssit iske. Toisekseen, uudemmissa on suojavaha, joka pitää poistaa ennen minkäänlaisten pinnoitteiden laittoa.
Varsinkin talvikelissä kitkoilla voin olla tyytyväinen kolmosen rengasmelun vaimennukseen, mutta moottorin ääni alkaa haitata satasen nopeutta lähestyttäessä.
Toinen asia on renkaiden mahdollinen korkeataajuinen ulvonta.
Eturoiskeläpät vaimentavat kivien iskeytymistä helmapelteihin.
Olen myös kokeillut sisälokarin sisäpuolisten alueitten pinnoittamista. Ne ovat kuitenkin sen verran paksua peltiä ja niihin ei juuri resonanssit iske. Toisekseen, uudemmissa on suojavaha, joka pitää poistaa ennen minkäänlaisten pinnoitteiden laittoa.
Varsinkin talvikelissä kitkoilla voin olla tyytyväinen kolmosen rengasmelun vaimennukseen, mutta moottorin ääni alkaa haitata satasen nopeutta lähestyttäessä.
Erilaista tuo nykyinen NoiseKiller sitten on. Juurikin tuon todella hiljaisen kakkiksen tein aikoinaan NoiseKillerin tuotteilla. Paljon sinistä massaa ja punaista mattoa. Silloin massan kuivuminen kerrosten välillä kesti vuorokauden, yhden kerroksen paksuus toista milliä ja kun kolme kerrosta littoi niin tuli hyvä.
Olisikohan nykyistä "laimennettu" käsittelyjen nopeuttamiseksi, mutta menetetty samalla tehoa? Harmi kun Väkevää Vähä-Äänistä ei enää saa rahallakaan mistään, se on ollut kaikkein parasta mistää kokeilemistani eväistä ja sillä kysyntää olisi vieläkin vaikka valmistusta ei ole ollut vuosiin....
Olisikohan nykyistä "laimennettu" käsittelyjen nopeuttamiseksi, mutta menetetty samalla tehoa? Harmi kun Väkevää Vähä-Äänistä ei enää saa rahallakaan mistään, se on ollut kaikkein parasta mistää kokeilemistani eväistä ja sillä kysyntää olisi vieläkin vaikka valmistusta ei ole ollut vuosiin....
Onko kukaan NoiseTekin tuotteita kokeillut? http://www.noisetek.fi/fi_speci.htm Lähinnä tuota massaa tarkoitan..
Tänään soitin ja kysyin tuosta DC 1010 massasta. Hinta veroineen on 185e + mahdolliset postikulut. Näinköhän tuosta 25kg satsista saisi jotain kimppa systeemiä aikaiseksi? Itse meinasin että tarvisi tuosta IV Golfista käsitellä etuovet ja takapenkin sivuilta ne pellit (3 ovinen kun on). Niin ja mahdollisesti voisi tavaratilaankin laittaa tuota.
Onko kenelläkään tuosta aineesta kokemusta? Vai pitääkö sokkona tilata. Niin ja itse majailen helsingissä, joten poruka saisi olla sieltä päin, niin ei mene ihan mahottomaksi säätämiseksi -jos tuota nyt edes tulee tilattuakaan...
Ilmotelkaas olenko ainoa kiinnostunut :)
-HannuK
Onko kenelläkään tuosta aineesta kokemusta? Vai pitääkö sokkona tilata. Niin ja itse majailen helsingissä, joten poruka saisi olla sieltä päin, niin ei mene ihan mahottomaksi säätämiseksi -jos tuota nyt edes tulee tilattuakaan...
Ilmotelkaas olenko ainoa kiinnostunut :)
-HannuK
Nyt tuli testattua uusi NoiseKiller ihan omakätisesti. En olisi edes ostanut jos olisin törmännyt tällaiseen keskusteluun ennen sitä mutta aiemmissa (joita olen lukenut) sitä on kehuttu hyväksi aineeksi. Nyt siis kokeilin purnukalla jonka ostin jo aikaa sitten. "Massa" on koostumukseltaan aivan maalia, ei mielestäni ollenkaan paksumpaa. Kaikki varmaan ymmärtävät kuinka paljon maalia voi kerralla levittää pystysuoraan pintaan? Yhdestä litran purkista (á29,90€) sain tehtyä reilu kolme kerrosta pakun etuoviin pelkästään käytettynä. Ovet on öljytty sisäpuolelta joka saattaa omalta osaltaan selitää miksi aine tarttui niin "hyvin" (eli v*tusti valui maahan ensimmäisellä kerralla). Kuivuessaan aine alkoi halkeilemaan niin paljon että kosketusta peltipintaan ei jäänyt juurikaan vaan halkeaman reunat kipristyivät sojottamaan ulospäin seinästä. Tällainen pinta voisi tietysti vaimentaa ääntä vaikkapa betoniseinässä konserttisalissa jossa seinän pinta pitää saada "rikki" äänen pehmentämiseksi mutta siihen tarkoitukseen johon sen ostin eli resonoinnin vähentämiseen sillä ei aivan taatusti ole mitään vaikutusta. Purkissa lukee että ihanteellinen pintavahvuus olisi 2mm, mutta missään ei lue kuinka ison alan tuo litran purkki pystyy sellaista 2mm mattoa tuottamaan niillä 15 käsittelykerralla jotka se vaatisi (olettaen että kama ei halkeile). Vähän tekisi mieli mennä viemään tyhjä purkki takaisin moponettiin ja vaatia rahojaan takaisin (ostin massaruiskunkin tuota varten mutta sille nyt keksii muutakin käyttöä). En kyllä tiedä onko se mahdollista vaikka näyttäisinkin millaista jälkeä se teki..
Ei tullut mieleen puhdistaa sitä ovea ensin öljystä kunnolla? Ettei siinä olisi syy halkeiluun.
Laittakaa ihan suosiolla vaimennusmattoa, ohutta tai paksua. Massoista tulee vaan sotkua ja paskaa.
Ja kuumailmapuhallinta ei tarvitse kun käyttää Dynamattia tai Vibroplastia. Taipuu ja tarttuu pakkasessakin.
Laittakaa ihan suosiolla vaimennusmattoa, ohutta tai paksua. Massoista tulee vaan sotkua ja paskaa.
Ja kuumailmapuhallinta ei tarvitse kun käyttää Dynamattia tai Vibroplastia. Taipuu ja tarttuu pakkasessakin.
riittääkö tämmönen paketi kolmoskoppasen golffin vaimentamiseen? klik
Riippuu tietysti mitä sillä aioit vaimentaa. Jos meinasit vaimentaa kontin, pohjan, katton ja ovet, niin voi mennä tiukille, jos huolella tekee.. Jollen väärin laskenut, niin pikkuisen alle 3 neliöö on mattoa tuossa paketissa. Sitten vaan mittailemaan, ja laskemaan paljonko Golopalloon menee mattoa. ;) Varianttiin menee jo pelkkään kattoon 2 neliöö..
Mulla on Passattiin nyt mennyt 20 levyä tuota Stingerin Experttiä ( samankokoisia levyjä kuin Dynamatissa ). Ovet ja peräkontti on tehty. Vielä on tekemättä katto, lattia, konepelti ja rintapelti..... Eli jos lähtee ampumaan tykillä jäniksiä, niin henkilöautoon menee ainakin 30 levyä, tohon mun projektiin uppoaa ainakin 35.
Vibroplastin ja Dynamatin hintaero on aika lailla balanssissa laadun kanssa. Molemmat oikein toimivia, toinen on se oikea ja toinen on "pirkka-versio" joka on jonkun verran kehnompi ja halvempi. Mutta hintaisekseen Vibroplast on erinomainen.
Vibroplastin ja Dynamatin hintaero on aika lailla balanssissa laadun kanssa. Molemmat oikein toimivia, toinen on se oikea ja toinen on "pirkka-versio" joka on jonkun verran kehnompi ja halvempi. Mutta hintaisekseen Vibroplast on erinomainen.
^Väitätkö, että Dynamat on puolet parempaa vaimennusarvoltaan, kuin Vibro?? I don't think so, esimerkiksi Autosoundin testissä ei ne erot vaimennuskyvyssä sentään niin järkyttäviä olleet!! ;) Puolet halvempaa tää pirkkaversio on, joten siinä suhteessa hinta-laatu on aika kohdallaan. Toki, Dynamat on helkkarin hyvää ainetta, ehkä hitusen kallis neliöhinta tosin..
Jos vaimennuskyvystä puhutaan, niin Nikesound taitaapi olla vaimennusarvoltaan parasta. Ainakin sen testin mukaan.
Jos vaimennuskyvystä puhutaan, niin Nikesound taitaapi olla vaimennusarvoltaan parasta. Ainakin sen testin mukaan.
Vibroplastin ja Dynamatin hintaero on aika lailla balanssissa laadun kanssa.
Kerros beibo missä kohti tuossa lukee, että Dynamatin vaimennuskyky on puolet parempi kuin Vibroplastin. I don´t think so vaan itelles.
Vaimennuskyvyssä on eroa, tarttuvuudessa on eroa, työstettävyydessä on eroa, painossa on paljonkin eroa, jne Kaikessa on jonkun verran eroa Dynamatin hyväksi. Sen takia se mielestäni on tuotteena sen verran parempi kuin hintaerokin sanoo.
Sanoin että Vibroplast on erinomainen tuote hinta-laatusuhteeltaan. Silti Dynamat on sen verran parempi KOKONAISUUTENA että sekin on hintansa arvoista. Todellisessa myyntihinnassa ei eroa ole niin paljoa sitä paitsi kuin tuossa svh erossa. Se ero on noin 40 %.
Ja Nikesoundiin ja muihinkaan bitumeihin en sano muuta kuin no comments.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa