Mistä ventoon vanteet?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä ventoon vanteet?
Pitäisi saada ventoon 18" alut alle, ja kaaret levitettyä. Mistään ei kuitenkaan tahdo löytyä sopivia vanteita oikealla ET:llä & pulttijaolla. Ja jos löytyy niin niillä on hintaa toistatonnia. :S
Eli vanteen koko pitäisi olla 18", ET n. 20-25, vanteen leveys 7-8" ja pulttijako 5x100. Levityspaloja en ala laittamaan, sillä ne ovat kolaritilanteessa vakuutustarkastajan unelma.
Haluan noin pienellä ET:llä olevat vanteet sen vuoksi, koska esim 16x7,5" vanteet 35 ET:llä harraavat etuiskareihin, ellei camberia vedä ihan päin vittua. Eikä kiinnosta ajella silleen että renkaat kuluu niin prkl nopeasti yms.
Vakioiskareihin/ja normi alustasatsillahan noi vanteet ei harrannu ikinä muutenkuin hieman lokasuojiin välillä. Mutta nyt kun on tuo korkeussäädettävä alustasarja, niin ne ei ookkaa enää mitkää kynätolpat, eli ovat huomattavasti paksummat siitä vanteen kohdalta, kuin vakiot.
Alkuperäiset iskarithan ovat sellaiset kynätolpat, että se jousilautanen jää ikäänkuin siihen renkaan päälle.
Huulivanteet olisi hakusessa, ja himottais myös ihan nuo perus VW-Replica -vanteetkin. Niitä kun ei vaan löydä esim. vannetukku.fi:stä kuin 35 ET:llä. :(
Eli laittakaas linkkejä jos tiedätte jtn hyviä vanneliikkeitä? Ulkomaalaiset sivutkin käyvät, jos sille linjalle sitten lähdetään.
BTW: Mitenkäs kun oon vaihtamassa tuohon mun ventoon VR6 -tekniikkaa, ja vaihdan myös kaikki alustan palikat, niin ei kai pyörännavat mene syvemmälle kuin vakio 4x100 navoilla?
Eli vanteen koko pitäisi olla 18", ET n. 20-25, vanteen leveys 7-8" ja pulttijako 5x100. Levityspaloja en ala laittamaan, sillä ne ovat kolaritilanteessa vakuutustarkastajan unelma.
Haluan noin pienellä ET:llä olevat vanteet sen vuoksi, koska esim 16x7,5" vanteet 35 ET:llä harraavat etuiskareihin, ellei camberia vedä ihan päin vittua. Eikä kiinnosta ajella silleen että renkaat kuluu niin prkl nopeasti yms.
Vakioiskareihin/ja normi alustasatsillahan noi vanteet ei harrannu ikinä muutenkuin hieman lokasuojiin välillä. Mutta nyt kun on tuo korkeussäädettävä alustasarja, niin ne ei ookkaa enää mitkää kynätolpat, eli ovat huomattavasti paksummat siitä vanteen kohdalta, kuin vakiot.
Alkuperäiset iskarithan ovat sellaiset kynätolpat, että se jousilautanen jää ikäänkuin siihen renkaan päälle.
Huulivanteet olisi hakusessa, ja himottais myös ihan nuo perus VW-Replica -vanteetkin. Niitä kun ei vaan löydä esim. vannetukku.fi:stä kuin 35 ET:llä. :(
Eli laittakaas linkkejä jos tiedätte jtn hyviä vanneliikkeitä? Ulkomaalaiset sivutkin käyvät, jos sille linjalle sitten lähdetään.
BTW: Mitenkäs kun oon vaihtamassa tuohon mun ventoon VR6 -tekniikkaa, ja vaihdan myös kaikki alustan palikat, niin ei kai pyörännavat mene syvemmälle kuin vakio 4x100 navoilla?
BTW: Mitenkäs kun oon vaihtamassa tuohon mun ventoon VR6 -tekniikkaa, ja vaihdan myös kaikki alustan palikat, niin ei kai pyörännavat mene syvemmälle kuin vakio 4x100 navoilla?
Ei ne ainakaan syvemmälle mene kun tukivarretkin on pidemmät...
Haluan noin pienellä ET:llä olevat vanteet sen vuoksi, koska esim 16x7,5" vanteet 35 ET:llä harraavat etuiskareihin, ellei camberia vedä ihan päin vittua.
En tiedä miten vahvat jouset JOM:in säädettävässä alustassa on mutta silti kuulostaa aika hurjalle toi väite.
Ittellä Weitecin säädettävä, vanteena oli 7x17 ET 42 ja camber arvo -1.4 astetta eli reilusti enemmän pystykallistusta kuin mitä tehdas ilmoittaa ohjearvoiksi ja eivät silti vastanneet tolppaan. Nykyisten vanteiden ET on 37 ja tilaa on jo reilusti.
Tämän topicin ongelma taitaa johtua pitkälti tuosta alustasarjasta. Itsekin olen kokenut vastaavaa:
Viime kesänä kokeilin omaan Ventoon FK:n halpis-korkeussäädettävää.
-90mm madalluksella 7x16 ET 35 vanteen ja alemman jousilautasen väliin jäi tilaa alle 10mm, kun kaikki camberit oli kiskottu ulos.
Myöhemmin vaihdoin tilalle Weitecin säädettävän.
Näissä tolpan ja vanteen väliin jäi tilaa useampi sentti, koska jousta ei tarvinnut ruuvata yhtä alas kuin FK:ssa.
Kuvamateriaalia:
FK AK
Weitec
Molemmissa siis saman verran madallusta, mutta Weitecin jousilautanen jää n. 70mm ylemmäs...
Viime kesänä kokeilin omaan Ventoon FK:n halpis-korkeussäädettävää.
-90mm madalluksella 7x16 ET 35 vanteen ja alemman jousilautasen väliin jäi tilaa alle 10mm, kun kaikki camberit oli kiskottu ulos.
Myöhemmin vaihdoin tilalle Weitecin säädettävän.
Näissä tolpan ja vanteen väliin jäi tilaa useampi sentti, koska jousta ei tarvinnut ruuvata yhtä alas kuin FK:ssa.
Kuvamateriaalia:
FK AK
Weitec
Molemmissa siis saman verran madallusta, mutta Weitecin jousilautanen jää n. 70mm ylemmäs...
Hmm... nää jomit on kasattu kahdella eri jousella, eli päällä on semmonen joku 10-12cm pitkä pikkujousi, ja sen saa kyllä otettua pois, jolloin isoa jousta saisi nostettua ylöspäin sen pikkujousen verran. hmm.
Ymmärsikö kukaan?
Tuossa näkyy se kaksiosainen jousi:
http://junkka.irc-galleria.net/j/images ... 003878.jpg
Ymmärsikö kukaan?
Tuossa näkyy se kaksiosainen jousi:
http://junkka.irc-galleria.net/j/images ... 003878.jpg
Merkkiä en nyt muista mutta tuossa omassa setissä on kans ne pikkujouset ja 7x16 ET35 vanteella jäi nyt kulmien säädön jälkeen vielä 1-1½cm tilaa jousen ja renkaan väliin.
Kumit on 205/40/16"
Itseasiassa täysin samanlaiset iskarit etupäässä kuin tässä kuvassa. Takapää sokkasäätöinen mutta se nyt ei olennaista tässä asiassa.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tsuissi&image_id=77003878
Kumit on 205/40/16"
Itseasiassa täysin samanlaiset iskarit etupäässä kuin tässä kuvassa. Takapää sokkasäätöinen mutta se nyt ei olennaista tässä asiassa.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tsuissi&image_id=77003878
Viimeksi muokannut kozel, 2.5.2008 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin... Nyt purin kummatkin etuiskarit irti, otin pikkujouset pois ja nostin jousilautasta poistetun pikkujousen verran ylös. :) Camberit oli vedetty niin ulos kuin saa, ja ennemmin pikkujousien kanssa jäi varaa iskariin n. vajaa sentti peltivanteilla, missä on ihan helvetin iso ET. Nyt otin sen jousen pois ja renkaan/vanteen ja iskarin välissä mahtuu heiluttamaan koko kämmentä. :D
Eli nyt lähtee tilaukseen 5x100 jaolla olevat 18x8" vanteet 35 ET:llä, ja samalla tilaan pulttijako -adapterisarjan 4x100 -> 5x100.
Eli nyt lähtee tilaukseen 5x100 jaolla olevat 18x8" vanteet 35 ET:llä, ja samalla tilaan pulttijako -adapterisarjan 4x100 -> 5x100.
Tsuissi kirjoitti:Hmm... nää jomit on kasattu kahdella eri jousella, eli päällä on semmonen joku 10-12cm pitkä pikkujousi, ja sen saa kyllä otettua pois, jolloin isoa jousta saisi nostettua ylöspäin sen pikkujousen verran.
Tarkennetaan vielä että aiemmin mainitsemistani Weiteceistä löytyy apujouset, FK:ssa niitä ei ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa