Abs valo sammuu syttyy

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

roadster
-
Viestit: 96
Liittynyt: 6.9.2005 17:04

Abs valo sammuu syttyy

ViestiKirjoittaja roadster » 27.3.2008 10:26

Abs valo sammuu normaalisti käynnistyksen jälkeen mutta syttyy kun autolla ajaa kovempaa kuin n.10km/h.

Eli vikakoodit kannattaa luettaa mutta voisiko olla akselien abs kehällä tai anturissa vika kun syttyy liikkeessä vasta.

Jos ajaa aivan hiljaa niin absit toimii ja toimisen jälkeen valo syttyy jääden palamaan.

Onko kellään ollut vastaavaa?

Kiitos! edit:

Luulin, että kaikki tietävät:). Urpo kun olen:). Beetle 1.9 tdi 1998. Epäilen itsekin anturi/kehä vikaa kun valo syttyy yli 20 km/h nopeudessa tai kun jarruja käyttää reilummin alle tuon nopeuden. Tosiaan vikakoodeja lukemaan ja operoimaan.

Kiitos,anteeksi + kiitos vinkeistä
Viimeksi muokannut roadster, 28.3.2008 15:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Irwi Kaikkonen
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.1.2007 23:39

ViestiKirjoittaja Irwi Kaikkonen » 27.3.2008 22:25

No asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu, mutta ei kai autosi ole Passat 3B?

Jos on, olisiko tuosta apua:

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=94686

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 28.3.2008 8:26

Noilla pohjatiedoilla ei paljon todellakaan pysty veikkaamaan, mutta voi olla ihan anturivika tai sellaisessa jossa irrallinen ABS kehä, niin kehä irronnut tai liian kaukana anturista yms. Itsellä teki samaa kun ei ollut takana toisella puolen tuota kehää. Myös sellaisessa autossa jossa ei ollut yhtä anturia vika oli sama, eli valo syttyi vasta auton liikkuessa. Vikakoodit auttaisivat paljon ja tieto mistä autosta kyse ;)

jaarli81
-
Viestit: 125
Liittynyt: 12.7.2006 21:22

ViestiKirjoittaja jaarli81 » 28.3.2008 14:32

Sinulla on ilmeisesti ajotietokone ja autocheck eli kun ajaa yli n.10km/h se ajaa jonkun tarkistuksen ja huomaa, että ABS:ssä ei ole kaikki kohdillaan.

Eli vikana anturi rikki, liian kaukan hammaskehältä, johto poikki ja worst case scenariona ABS-yksikkö sökö.

Itsellä oli anturi liian kaukana kehältä, mutta silloin ABS-valo paloi kokoajan...ainoastaan kun vian kuittasi, niin se syttyi uudestaan kun ylittyi tuo nopeus. Mutta luin vikakoodit, että tiesi kumpi puoli ja otin anturin irti, putsasin ja laitoin takaisin ja vika oli poissa...oli ilmeisesti iskari/jousien vaihdon yhteydessä noussut ylöspäin tuo anturi. Takaisin laitossa tällainen nyrkkisääntö, että anturi pohjaan ja millin pari takaisin, niin ei ole liian lähellä eikä liian kaukana.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa