Terve.
Auto: VW Jetta MK5? vm 2006, 89400km 2.0TDI 140hv
Piti mutsi tulla kotiin tänään iltatöistä, oli Jetan kojetaulussa syttynyt toi merkkivalo, luki kirjassa jotain tyyliin: Pakokaasujärjestelmän häiriö.
Auto käynnistyi mutta sammui sekunnin kuluttua. Tämän se teki monta kertaa, kunnes sitten jäi käyntiin. Itse en ollut paikalla, puhelimella vaan oltiin yhteydessä, eikä ollut varma montako kertaa oli yrittänyt käynnistää. Poistuisiko vikakoodi jos kymmenen kertaa käynnistää? Ajoi kotiin ja toimi hyvin. Kokeili pihalla käynnistää pari kertaa ja hyvin toimi. Löin Vag-Comin kiinni (versio 311-2), mutta Engine ei antanut mitään vikakoodia, enkä päässyt mihinkään muuhun kiinni.
Samalla kun oli vag-com kiinni, seurasin vähän turbon painetta, kun olen sitä mieltä että ei ahtaa kunnolla.
Nyt on eri tietokoneessa (läppärissä) loki, mutta suunnilleen näin:
840r 920mbar
1000r 980mbar
1400r 1080mbar
1600r 1140mbar
1800r 1200mbar
2200r 1280mbar
2400r 1320mbar
sitten 2400r( vähän yli 3000 kokeilin) jälkeen laskee hiljalleen n. 1200mbariin...
Joka etapilla pidin hetken jotta paine tasaantuisi
Eikös toi 2.0TDI kuuluisi ahtaa jo täydellä tuossa 1800? Noi on suuntaa-antavia lukuja, voi heittää aika paljon, päästä noi kirjoitin. Yritän huomenna purkaa loki tähän koneeseen.
Ihmeellinen vika, jetta vm 06,häiriö pakokaasujärjestelmässä
Valvoja: ffp jäsenet
Joo, no pitää laittaa faija sanomaan niille, kone ilmoittaa että 2200km huoltoon, luultavasti se on viikolla 14. Samalla huomasin että tyhjäkäynti on epätasainen, ihan pikkasen mutta sen tuntee kyllä, vähän niinku tärisee auto. Sekä esim lämpötilamittari hyppii vähän, jonkun asteen edestakaisin, siis noin sekunnin välein, eli ei lämpötila oikeesti noin hypi?
Mut toi häiriö pakokaasujärjestelmässä oli kuulemma ollut kerran aikaisemminkin, mutta kun se ei silloin tullut uudestaan niin suomalaisen järjellä oli päätetty että "satunnainen vika satunnaisessa anturissa" ja jatkettu ajelua. Onhan se helppoa sanoa noin kun on leasing-auto. Ja ei ajattele että on mahdollisesti itse sitten ostamassa tätä autoa kun leasing loppuu...
Mut toi häiriö pakokaasujärjestelmässä oli kuulemma ollut kerran aikaisemminkin, mutta kun se ei silloin tullut uudestaan niin suomalaisen järjellä oli päätetty että "satunnainen vika satunnaisessa anturissa" ja jatkettu ajelua. Onhan se helppoa sanoa noin kun on leasing-auto. Ja ei ajattele että on mahdollisesti itse sitten ostamassa tätä autoa kun leasing loppuu...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”