tehojen katoaminen lämpimänä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tattiii
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16.3.2008 19:18

tehojen katoaminen lämpimänä

ViestiKirjoittaja Tattiii » 16.3.2008 19:19

Mulla on tollanen Vw golf gti 1.8tbo vm.01 ongelmana on se että parin kunnon lähettämisen jälkeen autosta ikäänkun tehot jotenkin katoaa tuntuu että turbo ei ahda enää kunnolla. olen miettinyt että voisiko johtua vapaavirtaussuodattimesta kun ei ole lämpöpeltiä ja filtteri saisi vaan lämmintä ilmaan. pitkänkin rauhallisen ajon jälkeen tehot tallella mutta parin kunnon kiihdytyksen jälkeen ongelma ilmenee?! =P:=S

jaarli81
-
Viestit: 125
Liittynyt: 12.7.2006 21:22

ViestiKirjoittaja jaarli81 » 17.3.2008 8:27

Jossain suhteessa tuo on turbovehkeen ominaisuus. Imuilman lämpö on suhteessa sihen miten auto "lähtee". Tämän huomaa selvimmin kun vertaa ajamista kesällä kun lämpöä on +25 ja viileään syysiltaan ja lämpö +10....tuolloin tuntuu, että auto liikkuu aivan mielettömän hyvin. Perättäisten vetojen myötä imuilma lämpenee ja sen vuoksi voi tuntua tehottomammalta.

Toki vika voi olla muuallakin jos tehot katoaa kokonaan. Vikakoodin luku on aina ensimmäinen vaihe.

Tattiii
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tattiii » 18.3.2008 13:58

Nyt kävin vikakoodit luettamassa ja sieltä tuli merkintä. Ahtimen-kaasuläpän liitäntä.Paine laskenut. voisikohan tämä aiheuttaa edellämainittua ongelmaa???

jaarli81
-
Viestit: 125
Liittynyt: 12.7.2006 21:22

ViestiKirjoittaja jaarli81 » 20.3.2008 11:26

Jos tuollainen koodi tuli, niin melko varmasti vika katoaa, kun tuon laittaa kuntoon. Ahtimen-kaasuläpän liitäntä ei kyllä sano mitään...saatko laitettua tänne sen sen vikakoodin englanniksi, niin voisi selvitä ja vikakoodin numero. Heikko arvaus, että tarkoittanee by-passia, ahtopaineensäädin solenoidia tai ahtovuotoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa