Golf III Kytkin ongelma + ohjaustehostin asiaa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III Kytkin ongelma + ohjaustehostin asiaa
Golffiin on ilmaantunut erikoinen vika. Aina kytkintä käyttäessä sisälle tulee voimakas, kitkerä paha haju. Kunnolla kiihdyttäessä, vaikka kytkimen nostaa pehmeästi ylös niin tuntuu kuin luistaisi pari sekunttia ja sitten tulee semmoinen terävä repäisy?
Onkohan tuosta nyt kytkin finaalissa, vai voiko nuo viat johtua jostain muusta? Tuo haju ilmenee siis risteyksiin tullessa, ja niistä lähdettäessä.
Mittarissa 340 000 kilsaa, ja kytkin on alkuperäinen :/
Minkälainen savotta tuo kytkimen vaihto on, ja mitä kaikkea siinä kannattaa samalla vaihtaa?
Onkohan tuosta nyt kytkin finaalissa, vai voiko nuo viat johtua jostain muusta? Tuo haju ilmenee siis risteyksiin tullessa, ja niistä lähdettäessä.
Mittarissa 340 000 kilsaa, ja kytkin on alkuperäinen :/
Minkälainen savotta tuo kytkimen vaihto on, ja mitä kaikkea siinä kannattaa samalla vaihtaa?
Viimeksi muokannut EscMk3, 14.3.2008 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veikkaisin että laatikosta pääsee öljyä kytkinlevyn pinnalle, eli sieltä on ne ihanan halvat stefat "valmiit" ja sen takia luistaa/haisee. Siskolla on vastaava G3, 270tkm ja siinä orig. kytkin, ottaa jo aika ylhäältä ja ykköstä kun työntää silmään (kytkinpoljin tietty pohjassa) niin auto tahtoo liikahtaa. Pakkikin rusahtaa ilkeästi miltei aina. Joskus tosin auttanut kun ottaa kunnon lähdöt, liekkö lasittumat lähtee levyn pinnasta mutta kohta taitaa olla remppa edessä.
Vaijerin kunto kannattaa varmistaa ensimmäisenä, mutta ilmeisesti tuo automaattisäätöinen ei pahemmin takertele. Kytkimen vaihdossa kannattaa ehdottomasti vaihtaa ne laatikon stefat sinne kytkinkoppaan, samaten se pieni holkki siihen akselin sisään. Sitten painelaakerit sunmuut, mahdollisesti myöskin vaihelootaan vetoakselin stefat. Osat maksaa jotain ~200€ luokkaa kaikkineen, veikkaisin. Eihän siinä sen kummempaa, loota vaan pois ja hilut vaihtoon :)
Vaijerin kunto kannattaa varmistaa ensimmäisenä, mutta ilmeisesti tuo automaattisäätöinen ei pahemmin takertele. Kytkimen vaihdossa kannattaa ehdottomasti vaihtaa ne laatikon stefat sinne kytkinkoppaan, samaten se pieni holkki siihen akselin sisään. Sitten painelaakerit sunmuut, mahdollisesti myöskin vaihelootaan vetoakselin stefat. Osat maksaa jotain ~200€ luokkaa kaikkineen, veikkaisin. Eihän siinä sen kummempaa, loota vaan pois ja hilut vaihtoon :)
Vika tosiaan ilmeni vaihdelaatikkoöljyjen vaihdon jälkeen, ja kytkin ottaa ihan helvetin ylhäältä. Muutaman sentin liikerata kytkimessä. Ykkönen menee huonosti välillä päälle, ja kakkonen rusahtaa melkein aina. Eli se on sitten taas remontti edessä =( Alkaa pikkuhiljaa vituttaa. Käytin katsastushuollossa ja 650€:llä tehtiin remonttia. Viikon kesti ja nyt kytkin sitten leviää prkl! Varmaan parilla tonnilla laitettu uutta osaa vuoden sisään tuohon saatanan katiskaan, eikä se vittu ole viikkoakaan ehjä.
Mutta kiitoksia Jak3:lle =)
Mutta kiitoksia Jak3:lle =)
Kannattaa se hetimiten vaihtaa, ennenkun loota tykkää pahaa. Siskollekkin neuvonut että laittaa pakin valmiiksi päälle ja sitten vasta auto käyntiin :D
Nuo kolmoskopit rupeaa olla tuossa remppaiässä, siskollakin kokoajan jotain häikkää, viimeksi toissa päivänä piti herätellä takavalot takaisin toimintaan, + tuo kytkin siinäkin on menossa, ja kansirempan oli edellinen tehnyt. Kakkoskorista vaan, eivät maksa mitään ja pelaa ;)
Nuo kolmoskopit rupeaa olla tuossa remppaiässä, siskollakin kokoajan jotain häikkää, viimeksi toissa päivänä piti herätellä takavalot takaisin toimintaan, + tuo kytkin siinäkin on menossa, ja kansirempan oli edellinen tehnyt. Kakkoskorista vaan, eivät maksa mitään ja pelaa ;)
Millä nimellä nuo laatikon stefat sinne kytkinkoppaan, löytyy motonetistä? Ne ilmeisesti puuttuu tuosta alla olevasta setistä? Puuttuuko tuosta muuta?
Kytkinpaketti sisältää yleensä paineasetelman, levyn ja laakerin:
27-9269 Vetoakseli Öljytiivistesrj 50x65x10 VAG 9.90 2 19.80
24-1415 Kytkinvaijeri GolfVento-bensa 35.99 1 35.99
84-1558 Kytkinpaketti VW 117.40 1 117.40
Yhteensä € 184.09
Ei saa motonetistä, marmoritiskillä maksoi kakkoskoppiin jotain ~50€ 2kpl kytkinakselin stefoja (pienempi ja isompi + se kupariholkki). Jostain tarvikeputkasta voi löytyä säkällä, mutta käsittääkseni ei ole aivan prikulleen oikean kokosia. Ja nuo kannattaa ehdottomasti uusia, kertaalleen joutunut tekemään kytkinrempan uusiksi kun edellinen omistaja jättänyt stefat uusimatta ja tietäähän sen miten sen uuden levyn käy öljypesussa..
Muutempa tuossa näyttäis olevan kaikki tarpeellinen, kytkinvaijerikin tietty samalla menee niin ompahan kerralla kaikki uutta sitten.
Muutempa tuossa näyttäis olevan kaikki tarpeellinen, kytkinvaijerikin tietty samalla menee niin ompahan kerralla kaikki uutta sitten.
Viimeksi muokannut Jak3, 12.3.2008 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vika tosiaan ilmeni vaihdelaatikkoöljyjen vaihdon jälkeen, ja kytkin ottaa ihan helvetin ylhäältä. Muutaman sentin liikerata kytkimessä. Ykkönen menee huonosti välillä päälle, ja kakkonen rusahtaa melkein aina. Eli se on sitten taas remontti edessä =( Alkaa pikkuhiljaa vituttaa. Käytin katsastushuollossa ja 650€:llä tehtiin remonttia. Viikon kesti ja nyt kytkin sitten leviää prkl! Varmaan parilla tonnilla laitettu uutta osaa vuoden sisään tuohon saatanan katiskaan, eikä se vittu ole viikkoakaan ehjä.
Onnellinen volkkaristi? Täytyy koputtaa puuta, farkku on toiminut oikeastaan moitteetta, takavaimennin vaihdettiin viimeksi mutta muuten on vaan ajettu ja kenkää saa joka päivä.
Nyt olis venakopan tiivisteen vaihto edessä, koko kone öljyssä ja veemäinen katku sisälle kun lämmin kone ja leimata pitäis viimeistään vappuna mutta katotaan nyt leimaanko. Etuiskareiden yläkumit odottaa vaihtajaa, ensviikolla farkku menee lasien tummennukseen.
Vento huutelee huoltoa, lambdan vaihto ei kulutukseen vaikuttanut eli sekin raha meni hukkaan. Takaiskarit pitäis vaihtaa ja pelkääjän vetarikin ääntelee, tai on äännellyt jo pari vuotta.
Onnellinen volkkaristi? Täytyy koputtaa puuta, farkku on toiminut oikeastaan moitteetta, takavaimennin vaihdettiin viimeksi mutta muuten on vaan ajettu ja kenkää saa joka päivä.
Nyt olis venakopan tiivisteen vaihto edessä, koko kone öljyssä ja veemäinen katku sisälle kun lämmin kone ja leimata pitäis viimeistään vappuna mutta katotaan nyt leimaanko. Etuiskareiden yläkumit odottaa vaihtajaa, ensviikolla farkku menee lasien tummennukseen.
Vento huutelee huoltoa, lambdan vaihto ei kulutukseen vaikuttanut eli sekin raha meni hukkaan. Takaiskarit pitäis vaihtaa ja pelkääjän vetarikin ääntelee, tai on äännellyt jo pari vuotta.
Nuo kolmoskopat on pirullisia, kun ne vielä mätäneekin nopeammin kuin kakkoset. Siskollakin tuo -95 ollut Lapissa virkakäytössä ikänsä ja säännöllisesti huollettu jne. niin silti siihen on pohjan vakiopaikkaan hitsattu uutta peltiä (kumitulppa ruostuttanut reiän). Katsastuksessakin päästöistä meni rimaa hipoen, eli katalysaattori ainakin ehtoopuolella.
Oma -91 kakkis ollut ikänsä etelässä, eikä pohjasta löytynyt ruostetta muualta kuin niistä tankin kannatinpannoista sekä pakoputkesta. Tosin on se laiskempi kuin tuo kolmonen, ja syökin litran enemmän keskimäärin bensaa (mk3 6-7 satasella, omalla 7-8). Tosin vaikuttanee tuo laatikko, kun on paljon harvempi niin joutuu vedättämään enemmän.
Oma -91 kakkis ollut ikänsä etelässä, eikä pohjasta löytynyt ruostetta muualta kuin niistä tankin kannatinpannoista sekä pakoputkesta. Tosin on se laiskempi kuin tuo kolmonen, ja syökin litran enemmän keskimäärin bensaa (mk3 6-7 satasella, omalla 7-8). Tosin vaikuttanee tuo laatikko, kun on paljon harvempi niin joutuu vedättämään enemmän.
Kävin tilaamassa Laakkoselta kaikki osat kytkinremppaan. 330€ tulee koko paketille hintaa, ja siihen sisältyy kaikki nuo Jak3:n luettelemat osat ja muutamia muita osia.
Tarvikepaketilla ja orggiskytkinpaketilla hintaeroa 40€, orggikseen saa 2 vuoden takuun niin tilasin sitten kaikki osat kerralla Laakkoselta.
Laakkosen myyjät tietää jo mitä asiaa on kun sinne tulee käymään, tänäänkin ensimmäiset repliikit oli: "Huomenta, mitäs nyt on rikki, kolmoskoppainen golffihan se oli?" =)
Tarvikepaketilla ja orggiskytkinpaketilla hintaeroa 40€, orggikseen saa 2 vuoden takuun niin tilasin sitten kaikki osat kerralla Laakkoselta.
Laakkosen myyjät tietää jo mitä asiaa on kun sinne tulee käymään, tänäänkin ensimmäiset repliikit oli: "Huomenta, mitäs nyt on rikki, kolmoskoppainen golffihan se oli?" =)
Nuo työtaksat on aivan järkyttäviä, nykyään varsinkin. Tuossa kolmisen vuotta sitten käytin kakkiksen jakoremmin vaihdossa ja 300e meni sinne, joten piti sitten opetella tuo touhu itse kun ole mitään järkeä maksaa max. tonnin autosta tuommosia huoltokuluja. Kytkinrempan osat tuli maksaa 180€, vahvistettu tarvikekytkinpaketti ja nuo stefat Pörhöltä. Uskalla ajatellakkaan mitä olis maksanut teetettynä..
mutta kuinka hitossa oot saanu 650e menemään remontteihin? Niin no meneehän se jos korjaamolla teettää.
Uusia osia tuli taas melkein 500€ edestä, ja sain tuossa tutulla kyläkorjaamolla laitatettua ne edullisesti paikalleen :/ Auto oli kuitenkin 3 viikkoa levällään huollossa, kun aina löytyi vaan lisää vikaa ja eikun osia tilaukseen, niin ei 150€ töihin ole todellakaan paha...
Vuoden sisään on pitänyt uusia:
-Taka-akselin puslat, ja kaikki puslat myös etupäähän.
-Jarrulevyt, palat, rummut ja kengät, siis eteen ja taakse uudet jarrukamat
-Käsijarruvaijerit
-Laturi
-Akku
-Valokytkin
-Iskarit ja Jouset (Coiloverit)
-Takapyöränlaakerit
-Alapallonivelet
-Vetonivelet
-Vetonivelten suojakumit
-Hammastangon suojakumit
-Kallistuksen vakaajan päätyhelat
-Iskarin yläpäänkumit eteen ja taakse
-Ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa
-Tehostimelta imusarjaan menevä alipaineletku
-Jakopään hilut
Ja paljon muuta osaa, mitä ei näin äkkiseltään muista !
Varmaan lähemmäs 2000€ mennyt vuodessa huoltoihin.
Vielä pitää siis korjata tuo kytkin, kummatkin helmat, lattiasta paikata reiät, tihku ei pelaa ja jäähdytinnestettä vuotaa jostain. Ja jarrupoljin painuu melkein lattiaan kiinni, jossain on siinäkin vielä vikaa =( Ja ohjaustehostin ei tehosta aina, ja vuotaa vähän jostain.
Tuommoista kivaa remppaa on siis ollut tässä vuoden sisään ihan riittävästi =) Ei yhtään viikkoa ole ollut että ei olisi joku vika ollut päällä. Ja kun ei ole minkäänlaista omaa hallia, ei paljo talvella rassata kerrostalon parkkiksella. Onneksi on noita autojakin (Toyotia) niin pääsee sentään töissä kulkemaan tienaamassa rahaa Golffin huoltoihin...
ei 150€ töihin ole todellakaan paha.
Ei kyllä, mutta tuonki kun tarpeeksi montaa kertaa maksaa niin :) Totta on kyllä ettei nuita remontteja pihalla kovin mielikseen tee, siis talviaikaan.
Nuohan on ihan perussettiä mitä remontteja volkkareissa on siinä 250-350tkm kohdalla ;) Yksi 280tkm ajettu Jetta oli tuossa aiemmin, niin siinä oli tehty nuo kaikki samat mitä sulla tuossa listassa, niin 240-280tkm välillä.
Tuohon listaan sitten kansiremontti vielä lisäksi, ellei ole jo tehty. Tai ainakin venttiilivarren kumien vaihto.
Veikkaisin muuten ensimmäisenä siihen jarrupolkimen pohjaan painumisen syyksi valskaavaa paineensäädintä, mikä on siellä taka-akselin seudussa. Ellei selvää vikaa muualta löydy, esim. vuotavista takajarrusylintereistä.
Vielä noista Tojotista, niin kyllä nekin kuluu. Kaverilla joku -90 Carina, mihin tehnyt vähintäänkin samat jutut ja sillä oli jotain 200-300t ajettu. Helposti kuulemma kolmekin tonnia palanut rahaa, kansirempat, jarrut, alustan hilut ja muut vastaavat. Vaikka itse tehnyt kaikki. Eli auto kuin auto, niin jossain vaiheessa ne pitää "uusiksi rakentaa" noilta kuluvilta osiltaan ;)
Viimeksi muokannut Jak3, 14.3.2008 11:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei prkle. Kun golffiin 250tkm mittariin kilahtaa tai suurempaa remonttia vihjailee niin vaihtoautorivistä löytyy sen jälkeen, en näe mitään järkeä alkaa vanhaan autoon montaa toimintatonnia laittamaan kun samalla rahalla saa uudemman ja vähemmän ajetun vähemmällä vaivalla. Muija ex -88 audiin laitettiin varmaan 500e korjauksiin eli kansiremppa, jarruosaa ym ja kun mällättiin niin kerralla lunariin ja 2500e hanskaan että ostakaa toinen, no sillä hintaan ei kummoista saanut joten säästöistä lisää ja nykyinen -96 vento alle. 2000e on tippunut hinta 2 vuodessa tuossa farkussa ja mitä nyt rempaa on tehty niin olisko 500e mennyt. Tosin pyynnit vaihtelee tosi rajusti vuosimallista ja kunnosta riipuen. Farkkuun on muutama osa uusittu:
-Startti
-Lämppärin moottori
-Termostaatti
-Takavaimennin
-Raitis-ilmasuodatin
-Nastarenkaat
+ muutama turha käynti korjaamolla vikojen syiden etsimiseksi joita ei löytynyt eli ojaan päin hakeminen ja kulutus.
Ekstraa:
-Kauko-ohjattu keskuslukko
-Vetokoukku
-Kirkkaat vilkut + etulippa + luomet + vepro + merkitön maski
-Takalasien tummennukset
Golffi menee tummennukseen uudelleen 19.3 kun viimeksi laitatin työkaverin tutulla joka kusetti laittamalla halppiskalvoa joka nyt vuoden jälkeen jo sinertää haaleena ja takalasikin on neljästä palasta joista 1 sinertää ja muut punertaa, erittäin kaunista.
Nyt menee alan firmaan.
Samalla olis tarkoitus liimailla Viproplastia takaluukkuun ja takapenkin alle kun tehtaalla ovat äänieristeet unohtaneet asentaa.
Sulla EscMk3 tulee golffia myydessä takkiin että kolisee kun noin vanha ja paljon ajettu.
Farmarista luvattiin 3000e vaihdossa VANHEMPAAN -95 farkku corollaan ja näyttää näitä volsuja olevan vaihtoautorivit täynnä pilkkahintaan eli olisko volsun arvostus tippunut muutaman vuoden aikana vai mikä on?
-Startti
-Lämppärin moottori
-Termostaatti
-Takavaimennin
-Raitis-ilmasuodatin
-Nastarenkaat
+ muutama turha käynti korjaamolla vikojen syiden etsimiseksi joita ei löytynyt eli ojaan päin hakeminen ja kulutus.
Ekstraa:
-Kauko-ohjattu keskuslukko
-Vetokoukku
-Kirkkaat vilkut + etulippa + luomet + vepro + merkitön maski
-Takalasien tummennukset
Golffi menee tummennukseen uudelleen 19.3 kun viimeksi laitatin työkaverin tutulla joka kusetti laittamalla halppiskalvoa joka nyt vuoden jälkeen jo sinertää haaleena ja takalasikin on neljästä palasta joista 1 sinertää ja muut punertaa, erittäin kaunista.
Nyt menee alan firmaan.
Samalla olis tarkoitus liimailla Viproplastia takaluukkuun ja takapenkin alle kun tehtaalla ovat äänieristeet unohtaneet asentaa.
Sulla EscMk3 tulee golffia myydessä takkiin että kolisee kun noin vanha ja paljon ajettu.
Farmarista luvattiin 3000e vaihdossa VANHEMPAAN -95 farkku corollaan ja näyttää näitä volsuja olevan vaihtoautorivit täynnä pilkkahintaan eli olisko volsun arvostus tippunut muutaman vuoden aikana vai mikä on?
EscMk3:n golffilla sitten ajeleekin noiden kaikkien jälkeen toisen 340tkm ;) Ikävä kyllä, se ei autokaupoissa paina paskaakaan joten sillon se kannattaa itsellä ajaa "loppuun".
Itse en ainakaan laita kolmoskoppaa, sitten kun "pääsee" irti tuosta mk2/1 taudista niin mk4 suoraan. Ei oikein tunnu satsaamisen arvoiselta sijoittaa uudempaan mk3:een, kun ainoa mikä ratkaisevasti muuttuisi on ulkonäkö ja kojetaulu. Sisälle pääsee talvella huonommin kuin mk2:seen ja sitten tuo herkempi ruostuminen, ainakin alkupään yksilöissä.
Juuri tuosta syystähän ne löytyy sieltä vaihtoautorivistä. Kun on kilsoja tuo perinteinen +200t lasissa, niin on mahdollista vielä joku tonttu saada hyvitystä. Ja kaikki remontit sitten odottelee tekijäänsä, voipahan itse pestä kätensä enteilevistä kolinoista ja natinoista.
Itse en ainakaan laita kolmoskoppaa, sitten kun "pääsee" irti tuosta mk2/1 taudista niin mk4 suoraan. Ei oikein tunnu satsaamisen arvoiselta sijoittaa uudempaan mk3:een, kun ainoa mikä ratkaisevasti muuttuisi on ulkonäkö ja kojetaulu. Sisälle pääsee talvella huonommin kuin mk2:seen ja sitten tuo herkempi ruostuminen, ainakin alkupään yksilöissä.
Kun golffiin 250tkm mittariin kilahtaa tai suurempaa remonttia vihjailee niin vaihtoautorivistä löytyy sen jälkeen
Juuri tuosta syystähän ne löytyy sieltä vaihtoautorivistä. Kun on kilsoja tuo perinteinen +200t lasissa, niin on mahdollista vielä joku tonttu saada hyvitystä. Ja kaikki remontit sitten odottelee tekijäänsä, voipahan itse pestä kätensä enteilevistä kolinoista ja natinoista.
Sulla EscMk3 tulee golffia myydessä takkiin että kolisee kun noin vanha ja paljon ajettu.
Niin tekee, ei tätä ikinä pysty varmaan myymäänkään vaan ajetaan niin kauan kuin kulkee ja sitten paalaukseen. 2600€ maksoin kun ostin, ja kun pari tonttua on mennyt osiin niin ei taida kuitenkaan saada 4600€ myydessä. Hyvä jos saa edes 3000€, kun nuo kilometrit karkottaa kaikki tavalliset ostajat...
EscMk3:n golffilla sitten ajeleekin noiden kaikkien jälkeen toisen 340tkm ;) Ikävä kyllä, se ei autokaupoissa paina paskaakaan joten sillon se kannattaa itsellä ajaa "loppuun".
No jospa se sitten jonku vuoden menee, hitsailee koria sitä mukaa kuin lahoo ;)
Tänään ohjaustehostimen pumppu sanoi työsopimuksen irti lopullisesti. Ei tehosta enää yhtään. Mistä tuohon kannattaa etsiä uutta pumppua ?
Tänään ohjaustehostimen pumppu sanoi työsopimuksen irti lopullisesti. Ei tehosta enää yhtään. Mistä tuohon kannattaa etsiä uutta pumppua ?
VAG-tiskiltä
Vuoden sisään on pitänyt uusia:
-Taka-akselin puslat, ja kaikki puslat myös etupäähän.
-Jarrulevyt, palat, rummut ja kengät, siis eteen ja taakse uudet jarrukamat
-Käsijarruvaijerit
-Laturi
-Akku
-Valokytkin
-Iskarit ja Jouset (Coiloverit)
-Takapyöränlaakerit
-Alapallonivelet
-Vetonivelet
-Vetonivelten suojakumit
-Hammastangon suojakumit
-Kallistuksen vakaajan päätyhelat
-Iskarin yläpäänkumit eteen ja taakse
-Ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa
-Tehostimelta imusarjaan menevä alipaineletku
-Jakopään hilut
En tiedä sit paljonko sulle tulee vuodessa kilometrejä, mutta yleensä ainakin nuo puslat, nivelet, iskarit pitäisi huomata jo koeajovaiheessa jos kuuluu kolinaa/raksutusta.
Eikä käytetystä autosta kannata yrittää tehdä uutta, siinä hommassa loppuu rahat kesken. Ei se osa välttämättä saman tien ole paskana vaikka äänteleekin. Munkin vento piti pientä nykimistä kylmänä sen 5v mitä omistin.Samoin lämmityslaitteessa ei viimeiseen pariin vuoteen toiminut kuin yksi nopeus, mutta se riitti mulle. Ne viat on aina suhteutettava siihen miten paljon se vituttaa ja paljonko korjaus maksaa. Jos ei vituta riittävästi niin olen jättänyt korjaamatta. Koskaan ei ole silti VAG-konsernin auto välille jättänyt.
2 Golfin kanssa ajoin vetonivelen loppuun koko rahan edestä. Viimeiset metrit piti työntää talliin kun tulin uuden vetonivelenhakureissulta :-)
En tiedä sit paljonko sulle tulee vuodessa kilometrejä, mutta yleensä ainakin nuo puslat, nivelet, iskarit pitäisi huomata jo koeajovaiheessa jos kuuluu kolinaa/raksutusta.
Noin 50-60tkm vuodessa, vähän reilu 2 vuotta on auto ollut ja yli 90tkm pääsin ilman ongelmia. Nyt viimesen 10tkm aikana kaikki hajoaa käsiin.
Eikä käytetystä autosta kannata yrittää tehdä uutta, siinä hommassa loppuu rahat kesken. Ei se osa välttämättä saman tien ole paskana vaikka äänteleekin.
Ei tietysti kannatakkaan. Tuo oli jo niin huono ajettava, ettei yli 70km/h vauhdissa 1 kaista riittänyt ! Pakko oli alkaa vaihtamaan alustan osia, ja kun jokaisesta nivelestä ja puslasta löytyi väljää niin samalla laitettiin kaikki uusiksi. Lopuista osista on tullut huomautus katsastuksessa, tai sitten ne on jo ajoa haittaavia vikoja ;) Ajelin 120km kotiin pelkät parkit päällä keskellä yötä, kun valokytkin suli käsiin. Se alkoi jo olla esimerkiksi riittävän häiritsevä ;)
Ne viat on aina suhteutettava siihen miten paljon se vituttaa ja paljonko korjaus maksaa. Jos ei vituta riittävästi niin olen jättänyt korjaamatta. Koskaan ei ole silti VAG-konsernin auto välille jättänyt.
Noinhan se menee. Pyyhkijöistä on ollut tihku pimeänä kohta vuoden, kun ei korjaantunut viiksen vaihdolla. Jaksaa sitä manuaalisesti pyyhkäistä välillä, niin ei ole tullut korjattua... Pitäisi joskus kokeilla uudella releellä... Ei tuokaan ole koskaan välille jättänyt. Tosin melkoisia kotiintulosuorituksia on ollut, mutta perille on jollakinlailla aina päästy ;)
Kyllähän nuo viat vituttaa, mutta ei viitsisi vaihtaa autoakaan kun tykkään tuosta noin muuten todella paljon. Hyvä ajaa, ja perussiistin näköinen päällepäin.
Mutta saako sitä ohjaustehostimen pumppua mistään järkevään hintaan?
Katoppa nettivaraosaa ja www.varaosahaku.fi. Kyllä sun kilometreillä hommaisin jo diiselin ja tuollaisesta -93 yli 300tkm pukatusta golffista ei saa kun 1000e jos pesty ja täydellinen huoltokirja, vaikka olis minkälaista tuuninkia, kyllähän se ihan siisti peli on mutta nykypäivänä kilometrit ja vuosimallit määrää kaupan.
Mikä siitä pumpusta hajos, täältä foorumilta löytyy pumpun purkauskuvat ja huolto-ohjeet.
Ja eiköhän sama pumppu ole vento/golf eli luulis käytettynäkin löytyvän.
Mikä siitä pumpusta hajos, täältä foorumilta löytyy pumpun purkauskuvat ja huolto-ohjeet.
Ja eiköhän sama pumppu ole vento/golf eli luulis käytettynäkin löytyvän.
Niin. Noh, eipä tuota ole tarkoitus myydäkkään. Ajelen itse kun ei se muille kelpaa =)
Diesel auto olisi tietysti jo järkevä, mutta tällä hetkellä töitä nykyisessä paikassa on vain kesään asti ja sitten työmatkan pitäisi lyhentyä niin paljon että kilometrit vähenee rajusti ja diesel ei välttämättä kannata. Pitää sitä miettiä sitten myöhemmin.
En ole vielä pumppua purkanut, kun ajattelin että helpommalla taitaa päästä vaihtamalla uuden tilalle. Pitääpä selailla tuota varaosahakua ;)
Diesel auto olisi tietysti jo järkevä, mutta tällä hetkellä töitä nykyisessä paikassa on vain kesään asti ja sitten työmatkan pitäisi lyhentyä niin paljon että kilometrit vähenee rajusti ja diesel ei välttämättä kannata. Pitää sitä miettiä sitten myöhemmin.
En ole vielä pumppua purkanut, kun ajattelin että helpommalla taitaa päästä vaihtamalla uuden tilalle. Pitääpä selailla tuota varaosahakua ;)
Quote:
Tänään ohjaustehostimen pumppu sanoi työsopimuksen irti lopullisesti. Ei tehosta enää yhtään. Mistä tuohon kannattaa etsiä uutta pumppua ?
VAG-tiskiltä
Saahan noita Motonetistäkin...
Motonet kirjoitti:HAMMASTANKO-OHJVAIHDE/PUMPPU VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
HUOM! Osalla vaihteista/pumpuista on vaihtolaitteen panttimaksu!
III 1,8/2,0/1,9TD 92-- Ohjaustehostimen pumppu (pantti!). . 17-8508 158.50
Vastaa VW-varaosanumeroa 1H0422155D (tarkista!)
Vuoden sisään on pitänyt uusia:
-Iskarit ja Jouset (Coiloverit)
Niin, siis edelliset coiloverit korkkasi vai korvasit vakiojouset ja iskarit coiloversatsilla?
Johan sulla on mennyt melkein puolet "korjaus"kustannuksista tuohon alustasarjaan. Kumilaipat, letkut ja puslat kun nyt on vaan muutaman kympin sijoituksia.
Omaan pitäisi tehdä kansiremppaa, syö sen verran öljyä. Itse tehtynä halpaa kuin saippua. Suuttimet nakuttaa niin että korviin koskee, mutta paukkukoon nyt hetken, ellei sitten jostain purkamolta jää moiset käteen (suutinpukkeineen varaosahaussa ollut noita 80 eurolla). Marmoritiskillä pyysivät reilu 200€ per suutin! :o Kuvittelisin kuitenkin, että se oli koko neljän suuttimen satsi ja myyjä vaan kirjoitteli sähköpostiin omiaan.
Auto on ollut nyt alla puoli vuotta, eikä siihen ole tarvinnut korjata muuta kuin moottorin etukumityyny (ei ollutkaan rikki, moottori vaan elää sen verran kuin elää). Pakoputken vuoto paikattu ja yksinopeuksinen puhallin korjattu vääntämällä kärkipihdeillä säätimen metalliliuskoja niin, että ne ottavat toisiinsa kunnolla kiinni ;) Samalla otin puhaltimen irti ja puhdistin ja rasvasin sen, ei ainakaan toistaiseksi ole kytkinnamista lämmennyt (aika monessa se on kuumentunut ihan muodottomaksi asti liittimiään myöden).
Termostaattipaketti pitäisi uusia, vuotaa sieltä todennäköisesti nestettä ja lämmöt ei nouse vieläkään yli 75 asteen vaikka hain marmorilta uuden lämpöanturin.
Eli joo, korjauskustannukset tähän mennessä ~60€ ja nekin ihan turhaan ns. kokeilumielessä. No, onpahan uusittu, kestää hautaan saakka.
Ei kaksi edellistä kakkista ole tämän huolettomampia olleet, kansiremonttia nekin ovat huutaneet, kytkimet paukkuneet ja apurungot ruostuneet.
Kuluttaa kaupungissa reilusti yli 10 litraa mutta maantiellä pääsee helpostikin alle 6,5 litran, vaikka onkin kaksilitrainen ja variant.
Oottko varma että suuttimet siellä nakuttaa? Mulla golffissa nakuttaa nostimet kylmänä kun eivät Shellin öljystä tykkää mutta se on kelvattava kun ei maksa mitään. Mobililla ei nakuttanu.
Kansiremppa halpaa?? Muijan edesmenneeseen audiin tehtiin kansiremppa ja koneistamon osuus oli 220e + päälle kansipulttisarja ja tiivistesarja. Tästä on aikaa kolmisen vuotta.
1.8 55kw variant ottaa 8-10L eikä kulutus maantiellä juurikaan putoa, tankillisella ajaa saman määrän oli sitten kaupunkia tai maantieajoa, nytkin tripparissa 505km ja mittari punasella, kaupunkiajoa.
Kansiremppa halpaa?? Muijan edesmenneeseen audiin tehtiin kansiremppa ja koneistamon osuus oli 220e + päälle kansipulttisarja ja tiivistesarja. Tästä on aikaa kolmisen vuotta.
1.8 55kw variant ottaa 8-10L eikä kulutus maantiellä juurikaan putoa, tankillisella ajaa saman määrän oli sitten kaupunkia tai maantieajoa, nytkin tripparissa 505km ja mittari punasella, kaupunkiajoa.
No nämä nyt nakuttaa lämpimänä ja kylmänä ei.
Nostimet nyt menee jokatapauksessa myös vaihtoon. Muuta nyt ei niiden lisäksi tarvi kuin venttiilinkumit ja pienen nipun tiivisteitä. Koneistamokeikkaa en rupea tekemään ellei oman viivoitinanalyysin perusteella kansi ole käyrällä. Tietysti sen voisi käyttää pajalla niin ei tarvisi sitäkään murehtia. Pultit ja kansipahvi nyt ei maksa yhteensä kuin nelisenkymppiä, nokan stefa vitosen, sarjojen tiivisteet vajaan kympin ja venttiilintiivisteet alle kympin. Venakopan tiivistettä en viitsi edes vaihtaa, se on uusittu viime syksynä ja kun kerran olen kakkiksessa pystynyt kopan avaamaan korkkitiivisteellä viiskin kertaa niin että öljyt on pysyneet sisällä niin tokkopa kumitiiviste sille häpeää.
Eli äkkiseltään laskettuna 60€ osiin, ellei samalla vaihda jakoremmiä ja sen kavereita. Sekin on tosin uusittu alle 40tkm sitten, joten taitaapa jäädä sama hihna pyörimään.
Tiedä sitten onko parisataa kannen koneistamisesta paljon, saati hukkaan heitettyä rahaa. Monet satsaa kolmosgolfin vanteisiin moninkertaisesti saman summan ja niistä nyt on paljon vähemmän iloa kuin hyväkuntoisesta moottorista ;)
Nostimet nyt menee jokatapauksessa myös vaihtoon. Muuta nyt ei niiden lisäksi tarvi kuin venttiilinkumit ja pienen nipun tiivisteitä. Koneistamokeikkaa en rupea tekemään ellei oman viivoitinanalyysin perusteella kansi ole käyrällä. Tietysti sen voisi käyttää pajalla niin ei tarvisi sitäkään murehtia. Pultit ja kansipahvi nyt ei maksa yhteensä kuin nelisenkymppiä, nokan stefa vitosen, sarjojen tiivisteet vajaan kympin ja venttiilintiivisteet alle kympin. Venakopan tiivistettä en viitsi edes vaihtaa, se on uusittu viime syksynä ja kun kerran olen kakkiksessa pystynyt kopan avaamaan korkkitiivisteellä viiskin kertaa niin että öljyt on pysyneet sisällä niin tokkopa kumitiiviste sille häpeää.
Eli äkkiseltään laskettuna 60€ osiin, ellei samalla vaihda jakoremmiä ja sen kavereita. Sekin on tosin uusittu alle 40tkm sitten, joten taitaapa jäädä sama hihna pyörimään.
Tiedä sitten onko parisataa kannen koneistamisesta paljon, saati hukkaan heitettyä rahaa. Monet satsaa kolmosgolfin vanteisiin moninkertaisesti saman summan ja niistä nyt on paljon vähemmän iloa kuin hyväkuntoisesta moottorista ;)
Audin kanteen uusiittiin ohjurit, vanhat oli klapit ja samalla venttiilit hiottiin ja kansi plaanattiin, särötarkistus tehtiin ensin kun epäiltiin kannen olevan halki jostakin, oli lämpöjen ja nesteiden kanssa ongelmia. Mittarissa oli 330tkm mutta olen muutaman jetan nähnyt joissa sama operaatio tehty 200tkm lukemissa.
Golffissa lorottaa tuo venakopan tiiviste, pitäis pestä ja laittaa liiman kanssa takas, uutta en malta ostaa.
Koita vaihtaa öljymerkkiä jos se auttaa tuohon naputtamiseen, audi ei tykännyt Shellistä vaan raplatti sekä lämpimänä että kylmänä, öljymerkin vaihto auttoi.
Golffissa lorottaa tuo venakopan tiiviste, pitäis pestä ja laittaa liiman kanssa takas, uutta en malta ostaa.
Koita vaihtaa öljymerkkiä jos se auttaa tuohon naputtamiseen, audi ei tykännyt Shellistä vaan raplatti sekä lämpimänä että kylmänä, öljymerkin vaihto auttoi.
Vanhan omistajan laittamilla Mobileilla ja itse lorottamillani Teboilin Diamondeilla ei kyllä ainakaan ole ollut mitään havaittavaa eroa. Pistetään nyt sitten "huvin" vuoksi ne nostimetkin uusiksi kun kerran nokka nostetaan sijoiltaan. Jos ääni ei tokene niin hakee sitten jostain romikselta suuttimet ja kokeilee niillä, kai sitä nyt raaskii vajaan satasen maksaa siitä lystistä, että auto ei kuulosta vanhalle traktorille tyhjäkäynnillä :D
No tätähän se on. Ei köyhän ole varaa omaa autoa pitää, maksaa siinä pidossa moni muukin asia, jopa siinä määrin että on ihan yksi lysti maksaako bensa 1,20 vai 1,50€ litralta.
No tätähän se on. Ei köyhän ole varaa omaa autoa pitää, maksaa siinä pidossa moni muukin asia, jopa siinä määrin että on ihan yksi lysti maksaako bensa 1,20 vai 1,50€ litralta.
Niin, siis edelliset coiloverit korkkasi vai korvasit vakiojouset ja iskarit coiloversatsilla?
Johan sulla on mennyt melkein puolet "korjaus"kustannuksista tuohon alustasarjaan. Kumilaipat, letkut ja puslat kun nyt on vaan muutaman kympin sijoituksia.
H&R:n alusta alkoi olla aika sökö, kaikki jouset poikki ja iskarit lahoi käsiin =) Eikä nuo Coiloverit maksaneet kuin ~300€.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa