Mistä selville onko ESP

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jarvja
-

Mistä selville onko ESP

ViestiKirjoittaja jarvja » 10.1.2008 21:16

Tässä ehkä tyhmähkö kysymys,mutta kun ostin jokinaika sitten VW Passat 2.0 3BG 2001 ja myyntilapussa luki mm ESP ja kauppkirjassa lisävaruste kohdassa myös maininta ESP. Kuitenkaan ei mittaristoon tule ESP merkkiä mikä pitäisi palaa noin 2 sekuntia kun virrat laittaa päälle, eikä keskikonsolissa ole ESP kytkintä. Mallitietojen perusteella ESP tuli vakioksi vasta 2002. Ajattelin vain että olisi aihetta pyytää myyjäliikkeestä korvausta asiasta. Ja kuinka tuo ESP tulisi käyttäytä ?

Harri
-

ViestiKirjoittaja Harri » 10.1.2008 21:57

Vot lähettää minulle valmistenumeron pikaviestillä tai sähköpostilla niin katsotaan mitä varusteita autossa on, sillä se selviää.

ESP:n toteaminenkin on kyllä yhtä helppoa tai vielä helpompaa kuin edellinen, Passatistakin pitäisi nappi löytyä kyllä kojelaudasta (kts. ohjekirja) ja kun yrität saada autoa sivuluisuun. Jos mittaristossa vilkkuu keltainen valo ja meno ennen kaikkea stoppaa, ESP toimii.

Ändi
-

ViestiKirjoittaja Ändi » 31.5.2008 9:44

onko tietoa minkälainen rakenne tuolla esp:llä on?.
Mulla kävi samanlainen homma kun tuolla vietiketjun aloittajalla. autoliikkeen mukaan tiedot varusteista tulee AKE:n kautta mitkä maahantuoja on siitä ilmoittanut.

Ajattelin vaane ttä saiskohan tuon esp;n toimimaan jotenkin helposti, napin lisäyksellä ja jonkinlaisella ohjelmistopäivityksellä?
Koska tuo varuste on kuitenkin maahantuojan ilmoittama.

Jonne
-

ViestiKirjoittaja Jonne » 31.5.2008 18:47

Mitä itse noita ake tietojen perusteella katsonut niin eipä ole pahemmin varusteita näkyny rekkari tietojen perusteella, taino tietty abs:t ja airbagit etc mitkä merkataan otteeseen..

Mutta passatissa pitäs olla keskikonsolissa ESP nappi, tai jos ASR ni silloinhan siinä on vaa vetoluistonesto.

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.6.2008 14:54

Ja se ASR-vetoluistonesto on ihan mielenkiintoinen systeemi. Toimii siis ABS:n pumpulla ja luikkaalla liikkeellelähtiessä ABSit pitää ihan hirmu rutinaa, jos pyörät meinaa ruveta suttaamaan. :)

Oma Golf myytiin mulle ESP:llisenä, kojiksessa on ihan ESP-nappi ja kaikkea, mutta nappiin ei tule kyllä kuin kaksi ohutta, kirkasta (ei siis edes originaalin näköistä) kaiutinkaapelia, jotka on kytketty ESP-napin valoon. :D Huijaustako? No eikai nyt sentään... :D Noh, onneksi en autoa ESP:n takia ostanutkaan.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”