FEBI osia?? Kyseessä Keihin-kaasarin laippa mk1 rottaan

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TiPu
-

FEBI osia?? Kyseessä Keihin-kaasarin laippa mk1 rottaan

ViestiKirjoittaja TiPu » 15.12.2007 12:55

Tarttis edelleen laippaa Keihin kaasarille (vanhempi malli) ja yllättäen Audiclubilta tuli vinkki että FEBIn tuotteet vastaava VAG tuotteita, on vaan omat numerot.

No, netistä tietysti heti selaamaan suomalaisia myyjiä, mutta ei yhtäkään. Venäjän pojilla olis näköjään, mutta kun ei osaa yhtään eikä pysty tilaamaan vaikka haluaisi. Alla esimerkki:

Артикул: FEBI VAG049129761 | 3578
03578 Флянец карбюратора A80/100/PASSAT 14.67 €

Jos joku jelppais pikaisesti, niin saisi vaikka 10Eur provikkaa onnistuneesta tilauksesta mistä päin maailmaa!

A4
-

ViestiKirjoittaja A4 » 15.12.2007 13:02

Miteis jos teettäisit jossain CNC-pajassa ton laipan.Olen joskus tehnyt plasmaleikkurilla kylän pojille laippoja kun ovat asentaneet turboja ja on aika nopea homma eikä maksa paljoa.

gtikolffi
-

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 15.12.2007 13:12

Helsingin korjaamo messuilla oli pari viikkoa takaperin esittelemässä tuotteitaan firma nimeltään Suomen kaasaritukku (nimestä ei varmaa tietoo, ei pysty muistamaan)....heiltä tuntu löytyvän kaasarin korjaussarjoja lähes kaikkiin merkkeihin...

leevi
-

ViestiKirjoittaja leevi » 15.12.2007 14:33

Örum tuo maahan febin alusta ja kumi osat. Ja kyllä saat sen kaasarinkumilaipan vaikka paikallisesta varaosaputkasta, sanot vaan että tilaa örumilta febin.

Febistä sen verran että, he ovat vaan pakkareita. Eli suomeksi, he tilaavat osat joltain isolta valmistajalta ja pakkaavat ne omiin laatikoihinsa. Se osa ei välttämättä itsestään ole aina made in germany ;)

Sama pätee moneen muuhunkin tarvike osaan. yleensä kaikki alustan osa "valmistajat" ovat vaan pakkareita ja stanssaajia, poislukien TRW.
voisin luetella liudan merkkejä, mutta empä taida jaksaa listaa kaikkia mitä itse tiedän. sen verran vielä että, alustan osat missä lukee made in germany (tarvikeosa) on yleensä valmistettu tuolla kaukaisissa idän ihme maissa.

skyhawk
-

ViestiKirjoittaja skyhawk » 15.12.2007 23:34

Mä kaipailin ilmeisesti kans samaa laippaa. Paikallisesta varaosa liikkeestä kyselin. Kaasutin expertiltä sanoi löytyvän, ilmeisesti tilaukseen sielläkin. Tammikuun puol väliin lupasivat. Tiiä tuota. Saa nähdä tuleeko.

TiPu
-

ViestiKirjoittaja TiPu » 16.12.2007 12:45

Kiitos vinkkilöistä, jos itse tekee/teettää niin pitäs hommata pakeliittia tms. kovamuovikumia mitälie lämpötoppariksi ettei kaasari pääse kiehumaan. Laitoin Kaasutinexpertille meiliä jos vaikka innostuisivat tilaamaan nopeammin kuin tammikuun puolen väliin..

Itse asiassa hommasin 10mm paksua alumiinia ja harjoittelen laipan tekoa..laippa vaan ei ole ihan yksinkertainen ja tarvii tehä jengat pinnapulteille jne ja koko roskan korkeus ei saisi nousta että saa ilmaputsarikotelon helposti pois..pitää kehitellä.

ps. kävin myös korjaamomessuilla ja nyt tuli mieleen sellainen firma joka hommaa vanhempiin volsuihin osia...pitänee etsiä.

OldStyle
-

ViestiKirjoittaja OldStyle » 9.9.2008 9:46

Jos asia on vielä ajankohtainen, niin semmonen firma kun Moposport Vantaalla Petikossa. Sieltä saa. Hommasin juuri itselleni, tilaus kesti 2 vuorokautta ja hinta 51€

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”