T4 Portterien yleispähkäilyä.....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.8.2011 14:10

Laturin hihna luistaa. Kylmänä on mm. jälkihehku hetken päällä käynnistyksen jälkeen, joten kuorma laturilla on kova.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 22.8.2011 18:51

eikai siinä ole mitään automaattikiristystä? Tiukataanko vain kampeamalla laturia?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.8.2011 20:56

En tunne tuon mallin 1.9TD -moottoria, mutta Golfissa ainakin on jousikuormitteinen kiristin.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 23.8.2011 8:44

katselin motonetin sivuilta että ei välttämättä ole kiristintä tai sitten on kiristinpöyrä mutta se ei ole kovin kallis. Sensijaan kampiakselin pyörä jossa värinävaimennin on sikakallis osa, toivottavasti se ei ole sellanen kuminen paska mitä jossain ducatoissa on, jotka ei kauaa kestä..
Mikä olis muuten paras keino pikkasen piristää tota, tuntuu ettei turboa olis lainkaan? Savutusmittaus antoi alle 1 lukemaksi, että kunnossa pitäisi olla kuitenkin.
edit. myös kuskin oven tapit on väljät, ovi vähän roikkuu, ei ainakaan motonetissä ole uusia, saako noita ja onkohan vaikea vaihtaa?

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 12.9.2011 12:04

hiljasta pitelee. Sellanen kysymys, että millanen rakenne tuossa kuskin oven takareunan kohdalla olevassa helmasaumassa on, siitä vähän pukkaa ruostetta ja luin että vaikea korjata? Miten siihen pääsee käsiksi vai onko siinä jotenkin palkit auki sisäänpäin? Voiko raosta ruiskuttaa jotain joka pysäyttää ruosteen?

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 12.9.2011 12:42

Vähän samaan suuntaan, suurin piirtein keskellä kuskin oven alareunaa kun raottaa tiivistettä, siinä on noin sormenpään kokoinen ruostepaikka. Pääseekö tuohon käsiksi muuten kuin siitä ulkoapäin? Mitään en asiasta tiedä, mutta vaikuttaa melkein siltä, että kun sitä hioo, niin ei jää mitään jäljelle.

markat
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.3.2011 14:20

Pyöränpulttien koko

ViestiKirjoittaja markat » 16.9.2011 13:57

Tervehdys.

Tuli ostettua käytetyt talvirenkaat aluvanteilla, ja nyt sitten ihmetellään mistä saisi sopivat pultit niiden kiinnittämiseksi -97 Caravelleen, kun vanteissa on suorat kartiot pallon sijasta. Eli mitkähän on alkuperäispultin mitat (M14x ? x55mm..?), ja tarttisko aluvanteelle olla pidempi pultti?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.9.2011 14:16

M14x1.5x34 on alkuperäisen alu-ja peltivanteen pultin mitta. Aika pitkälle se taitaa olla kierteeltään saman mittainen kartiopulttikin.
Viimeksi muokannut lukkari, 19.9.2011 9:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

[FIN]Carlos
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.5.2009 15:45

ViestiKirjoittaja [FIN]Carlos » 19.9.2011 9:07

Portteriin ilmestynyt tärinä kiihdytettäessä, mistähän tuo voisi johtua? Epäilty on kaksoismassa vauhtipyörää ja moottorin tukikumeja. ilmenee siis jo ihan pintakaasulla kiihdytettäessä. kilometrejä on 283t ja kytkin on menossa vaihtoon lähiaikoina, eli jos vika vauhtipyörässä niin sehän vaihtuisi samalla. Aikoinaan 1,9TDI:ssä vauhtipyörä täristi vain täydellä kaasulla ja rajusti. nyt vain pieni tärinä. Kuinka kallis tuo vauhtipyörä on?
Sen verran päivitystä että tuntuisi tärisevän tuo kone myös paikallaan kierrätettäessä n. 1400rpm kohdalla.
Viimeksi muokannut [FIN]Carlos, 19.9.2011 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 19.9.2011 14:49

Transpoterini pitää käydessään naputtavaa ääntä. Mielestäni se kuuluu koneen yläkerrasta (jostain venttiilikoneiston suunnalta, ehkä?)

Auto on vm 95 AAB-koneella, 270tkm ajettu.

Tuskin kukaan osaa tällä vikakuvauksella paikallistaa vikaa. Mutta osaako joku suositella jotain pienempää pajaa Tampereen suunnalla, joka pystyisi luotettavan diagnoosin tekemään? Laakkoselle vieminen tuntuu vähän vastenmieliseltä vaihtoehdolta.

Edit. Taitaa alipainepumppu olla syyllinen tähän ääneen. Kävin testaamassa toisessa ketjussa mainittua jarrun pumppaamista. Ja se poisti äänen aina hetkeksi.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 19.9.2011 20:36

Tarkista heti, ettei kampiakselin hihnapyörän värinänvaimennin ole revennyt.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 20.9.2011 9:04

Pystyykö tuon värinänvaimentimen tarkistamaan ilman suurempia purkutoimenpiteitä?

Edit: Onko värinänvaimenninta esitetty tässä kuvassa:

http://www.avtochast.ru/vw?type=1513&gr=1&part=2473752

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 20.9.2011 16:47

Nähdäkseni osa nro 3 tuossa kuvassa ja kun alta ottaa moottorin muovisuojan pois, niin näkee. Mun nelkkuun vaihdettiin jossain 200 tkm:n kohdalla.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 20.9.2011 17:30

Kiitos. Ehdinkin jo tutkailla tuota osaa. Silmämääräisesti en huomannut mitään erikoista. Pitäisikö olla ihan kunnon pala revennyt irti tai haljennut, jos on viallinen?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 20.9.2011 20:57

Kuka tietäis ,mistä saa selville transporterin tyypin? Suuntauslaitteessa on T4 ja type 1,2,3....8. Marmorilla sanoivat että se näkyy sulakekotelon kannen tarrassa , Vaikka kuin sihtaa numerohirviöitä ,niin järkevää type:ä ei siinä ole.
Suuntauskoneen ohje sanoo saman kannen kertovan sen ,mutta ei siitä se selviä.
Arvoissa eri type :jen välillä on huimia eroja ja arpajaisiksi menee millä arvoilla säätää.

[FIN]Carlos
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.5.2009 15:45

ViestiKirjoittaja [FIN]Carlos » 21.9.2011 14:52

Näytti kans päällepäin hyvältä tuo hihnapyörä, tosin on se viime kesänä vaihdettu nokkahihnan vaihdon yhteydessä. Hajotessaan aiheutti rahisevan äänen. Kuinkas jäykkiä noiden tukikumien pitäisi olla? Koneen takana oleva vaihdelaatikon alakannake ainakin heilui aika helposti kun sitä ruuvimeisselillä väänteli. Muut kannakkeet ovatkin vähän hankalissa paikoissa.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 21.9.2011 17:48

Ok. Silmämääräisesti tuo näytti ehjältä. Ja katsoin koneen käydessä, niin ei se ainakaan paljoa edes ravistanut mihinkään suuntaan.

Koneesta kuuluu rahiseva ääni kapealla kierrosalueella, kun lähtee paikoiltaan kiihdyttämään. Mutta tuollaisia rahinoita ja niiden aiheuttajia ,voi olla aika monta erilaista. Pieni ravistuskin tuntuu koneessa, kun paikoillaan antaa kierroksia. Mutta tämä ravistuskin tuntuu ainoastaan kapealla kierrosalueella.

Mistä tai keneltä saisi Tampereen seudulla luotettavan arvion noiden oireuden aiheuttajasta?

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 22.9.2011 8:18

Motonetistä näytti saavan hihnapyörän hintaan 150€. Siihen lisäksi kuningaspultti ja kiilahihnat. Eli yhteensä noin 200€. Tarvitaanko muuta? Taidan vaihtaa tuon, ihan oman mielenrauhan varmistamiseksi.

Onko vaihdossa muuta erityistä huomiota, kuin kuningaspultin kiristys oikeaan momenttiin? Tarvitaanko joku (millainen?) erikoistyökalu hihnapyörän kiinnipitämiseen purku- tai kasausvaiheessa? Entä ulosvetäjää?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 22.9.2011 19:15

Kimmoj
vulkanointi repeää näkyvästi jos vikaa.Mielestäni turhaa polttaa rahaa ,jos ei näkyvää...
Osta se alipainepumppu ,jos jarrun polkeminen poistaa hetkeksi naputuksen

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 22.9.2011 19:40

Kyllä se vulkanointi ihan ehjältä näyttää. Olin aluksi hieman hukassa, kun en ymmärtänyt mitä tarkalleen pitää katsoa. Kiitos neuvoista!

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 5.10.2011 12:50

Moro,
Alipainepumpun naputus on korjattu.

Toinen mieltä askarruttva vika/ominaisuus koskee kylmäkäynnistystä. Kone lähtee hehkutuksen jälkeen kylmänä laakista käyntiin. Ensimmäiset sekunnit käy kuitenkin todella pahasti kakoen. Ei kuitenkaan sammu ja lähtee aika nopeasti käymään normaalisti.

Kerääköhän tuo ylimääräistä ilmaa polttoaine järjestelmään, kun auto on parkissa? Polttoaineen suodatin on vaihdettu viime syksynä ja sen jälkeen ajettu noin 15tkm. Onko noissa polttoaineletkuissa ja niiden liitoksissa, jokin heikko kohta, mikä kannattaa ihan ensimmäisenä tarkistaa?

Auto on siis T4, AAB, vm95.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.10.2011 16:42

Menee arvailuksi, mutta joskus suuttimien välisten kumisten, punospäällysteisten paluuletkujen vaihto auttaa.
Omassani pyrki sammumaan käynnistyksen jälkeen vajaalla tankilla, kun polttoainelämmitin oli päällä. Vaiva poistui noitten letkujen uusimisella.

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 5.10.2011 18:25

Syncro tuli taloon. 290tkm -95 AAB.

60-70 vauhdissa ja siitä eteenpäin kuuluu auton takaosasta laakerimaista ujellusta. Moottorijarrulla tai vapaalle vaihtamisella lakkaa, pitää ääntä siis vain veto päällä. Kuuluu sekä nelosella että vitosella. Ei kauhean voimakas ääni, radiolla saa peitettyä.

Epäilin että perä (lukittava) pitää ääntä, joten vaihdoin sinne Red Linen öljyt. Tällä ei ollut ääneen vaikutusta. Auton alla huomasin että apukuskin puoleisen takavetarin suojakumit on halki molemmat (sisempi ja ulompi). Aiheutti epäilystä että josko se olisi se vetari mikä ääntää.

Auto on kyllä katsastettu ~5kk sitten, aika oudolta kyllä kuulostaa että suojakumit olis molemmat haljenneet noin lyhyessä ajassa.

Onko jollain kokemusta tuosta takavetareiden irroituksesta? Paha rasti?

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 6.10.2011 10:21

Öljyä valuu jostain jakopään tienoilta. Kampiakselin stefa?

Jakohihnakin vasta puolivälissä elinkaartaan, kele.

edit: konehuoneen pesun ja tarkemman pällistelyn jälkeen neste todettu dieseliksi. Kertonee myös jotain konehuoneen yleiskunnosta kun diesel ehti värjäytyä käytetyn moottoriöljyn näköiseksi.

Näyttäisi jostain ruiskupumpun tienoilta tulevan, valuu letkujen ulkopintoja pitkin jakopään paikkeilla ja siitä tippuu maahan.

edit2: molemmat diagnoosit tavallaan oikeita, ruiskupumpun käyttöakselin tienoilta valuu dieseliä, jostain sieltä itse pumpun ja hihnapyörän välistä valuttaa aina käyttämisen jälkeen. Käynnistäessä joutuu vähän sahaamaan että saa taas tavaraa tuubiin.

Kampiakselin hihnapyörän tyvestä taas tulee sitä moottoriöljyä.

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 7.10.2011 16:49

Taitaa olla niin että ruiskupumpun suhteen tulee korjaamokäynti ja kampiakselin stefan vuoto saa odotella jakohihnan vaihtoa jos ei pahemmaksi ylly.

Laturiin sain vaihdettua hiilet ja virransäätimen, mutta edelleen jää akku latauksetta. Hiilet oli kyllä aika finaalissa että sikäli ei ihan turhaan tullut taisteltua ton laturin kanssa. Latausongelmat alkoivat perusteellisen konehuonepesun jälkeen, joten taitaa viitata hapettumaan jossain maadoituspisteessä? Mihinkäs tuo maadoittaa?

Mä taidan tarvita kipeästi korjaamokäsikirjaa tähän romuun...

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 9.10.2011 19:18

Menee arvailuksi, mutta joskus suuttimien välisten kumisten, punospäällysteisten paluuletkujen vaihto auttaa.
Omassani pyrki sammumaan käynnistyksen jälkeen vajaalla tankilla, kun polttoainelämmitin oli päällä. Vaiva poistui noitten letkujen uusimisella.


Voinko hakea esim. Motonetistä halvinta paluuletkua, vai onko näissä eroja esimerkiksi paikallaan pysyvyyden suhteen?

Edit. Oikea halkaisija on ilmeisesti 3,5 mm?
Viimeksi muokannut kimmoj, 9.10.2011 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.10.2011 19:29

Kudospäällysteisen polttoaineletkun pitäisi kyllä toimia tuossa tarkoituksessa.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 9.10.2011 20:48

Ja vielä kysymys vaihteistoöljyn vaihdosta. Yritin etsiä vaihteistoöljyn tyhjennusproppua, mutta en ole varma onko sitä edes kyseisessä vaihdelaatikossa. Onko tyhjennysproppu kahden "lätkän" välissä oleva kuusiokoloproppu?

Näitä tyhmiä kysymyksiä riittää. Korjausopas löytyy, mutta mielestäni se on aika suurpiirteinen.

Chrisu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.9.2011 0:42

ViestiKirjoittaja Chrisu » 9.10.2011 23:24

Mikä se sellainen aika kova nakutus kiihdyttäessä isolla vaihteella?

Huomasin tänään moottoritiellä 100 vauhdissa kun painoi kaasua vähän enemmän, mutta kuitenkin normaalisti kiihdyttäen. Koikeilin siinä muutama kerta kaasutella 2-3 sekuntia kerralla.

Edellisessä portterissa ei tuollaisia sivuääniä ollut, mutta se olikin 2.4 eikä kaasua polkiessa tapahtunut muutakaan.

Sellaisiakin oireita ollut välillä että vaihteet ei ihan sujuvasti vaihdu. Ihan pikkasen saa käyttää lisää voimaa. Kaikki tuntui oikein napakalta kun ostin auton viime talvena. Onko sillä väliä että auto aina silloin tällöin seisoo melko jyrkässä ylä- tai alamäessä?
Ei tiputa öljyä mutta jos nyt vaan vaihtais vaihdelaatikon öljy ja miettii sitten taas lisää. Toivottavasti ei vaan remppa edessä :/

Niin ja auto on 75kw eli ymmärtääkseni sillä vahvemmalla askilla.

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 10.10.2011 10:38

^^ Tyhjennys- ja täyttöproput on 17mm kuusiokoloja. Muistelisin että täyttöproppu olis siinä kuskin puolella alhaalla edessä, ja tyhjennys sitten kuskinpuolen eturenkaan paikkeilla sivussa, luonnollisesti siinä laatikon alimmassa kohdassa.

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 13.10.2011 10:57

Dieselvuoto korjaantui ruiskupumpun käyttöakselin tiivisteen vaihdolla.

Laturi aiheuttaa edelleen harmaita hiuksia. Latauksen merkkivalo palaa mittaristossa, ja vilkuttaa öljyn merkkivaloa kunnes käynnistää (ilmeisesti viittaa vialliseen virtapiiriin laturille?). Kiekkamittaria ei ole niin ei pysty tarkistamaan siitä että saako pyörimisnopeustietoa.

Mitenkäs tuo sähkö kulkee tuonne mittaristolle? Sininen karva on ilmeisesti se D+, mutta onko välissä joku rele tai sulake mikä pitäisi tarkistaa? Ilmeisesti regulaattori ei saa herätettä.

Mikä se punainen karva on ja minne se menee?

Ei kellään ole kytkentäkaaviota moiseen?

T4 AAB 2.4d -95

edit:
Punainen on W, jossa kulkee pyörimisnopeustieto. Sininen on D+, jossa tulee herätevirta regulaattorille. Molemmat kulkee liittimen kautta, joka tarttis koittaa paikallistaa jostain startis paikkeilta.

edit2:
Tein oman säikeen tälle laturipähkäilylle...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=838663

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 14.10.2011 17:43

Menee arvailuksi, mutta joskus suuttimien välisten kumisten, punospäällysteisten paluuletkujen vaihto auttaa.


Vaihdoin noi letkut. Tuskin siitä ainakaan haittaa oli. Tuntuivat aika haperoilta. Pitää seurailla tilannetta, että vieläkö yskii kylmänä.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 17.10.2011 14:52

Ei poistunut yskiminen noiden letkujen vaihdolla. Eli vian paikallistaminen jatkuu.

markat
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.3.2011 14:20

Kuskin turvavyön paljastaminen

ViestiKirjoittaja markat » 18.10.2011 21:04

Kylmien kelien alkaessa alkoi myös vaiva, joka jo keväällä hiukan vaivasi. Jos kuskin turvavyötä vetäisee vahingossa vähän reippaammin ja lukko laukeaa, saa lukon aukeamista odotella minuutista puoleen tuntiin. Mekanismi siis alkaa jostain syystä jumittaa, kun lämpötila laskee nollan tienoille.

Lukko kai pitäisi kaivaa esille ja uittaa crc:ssä & vaseliinissa, mutta näyttää siltä, että ensin pitää poistaa Caravellen koko kuskin takainen kylkipahvi. Mihin suuntaan sitä pitää repiä, että sen saa ehjänä pois?

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 21.10.2011 8:37

Pitäisi hankkia uudet jarruosat -99 malliseen 1.9TD portteriin. Motonetin sivuja tutkailin, mutta sieltä löytyy erilaisia vaihtoehtoja, en pääse autoa katsomaan joten kysyisin neuvoa mitkä palikat sopii. Auto menee korjaamolle mutta osat saa tuoda itse, varoitusvalo palaa että palat lopussa ja levyt näyttää vähän ruosteisilta joten ostan varuiksi joka kulmaan osat. Tarvitseeko muuta kuin levyt+palat? Motonetin mukaan etulevyt ei ole jäähdytetyt, voiko sinne kuitenkin sellaset ostaa kun ne on halvemmat vai onko satula erilainen? Jarrupaloissa lukee että jos ei jäähdytetyt levyt ja 15" vanne mutta sitten noissa on aina että 5 sylinteriseen. Vai onko jarruosat halpoja VW:llä, pitäisikö hakea sieltä?

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 21.10.2011 8:44

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=814263#814263

"Jarruhuolto kaikki levyt + palat ja umpiruostuneet käsijarrunvaijerit (edellinen omistaja ei ole käkkäriä käytelly) ensviikolla.
Onneksi ei tarvitse itse sotkea käsiä kun kaveri lupasi laitella "aikansa kuluksi".

Varaosaliikeessä rekkarin mukaan 8 eri levy vaihtoehto.
Kaveri kun saa vanhat irti ni mallit mukaan ni tulee oikeat. "

"Kaveri kipas levyt + palat +käkkärivaijerit varaosapuljusta.
Levyjä olikin 7 eri mallia ja paloja 10 erimallia.
Onneks oli mallikappaleet mukana.
Levy Ate ja palat Luukaksen.

Mikähän idea tuossakin on insinöörillä ollu kun löyty kahta halkaisijaa ja ero 2mm. 280mm. ja 282mm."

Helpoimmalla pääsi kun oli vanhat mukana mihin vertailla.
Varsinkin palojen kanssa oli puljaamista ennenkuin löyty sopivat.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 27.10.2011 11:24

Mitkä polttimot sopivat tuonne portterin mittaristoon? (edit. nettitiedon mukaan olisi järkevin hakea marmoritiskiltä)

Mikä olisi paras keino parantaa heikkoa lähivalojen valotehoa?

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 27.10.2011 16:34

Mikä olisi paras keino parantaa heikkoa lähivalojen valotehoa?


Releytys ?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.10.2011 18:18

Mitkä polttimot sopivat tuonne portterin mittaristoon?

Tuollainen polttimo löytyy 12V teho 1.8W, ilmeisesti 2W tehoisiakin on.
Hyvä vaihtoehto on ledkonversio.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 28.10.2011 8:54

motonetistä löytyy jäähdyttämättömät levyt ja palat, tarkemmin katseltuani on vain yksi versio, valitettavasti ilman varoitinta. auto on 1.9TD ja 11/99 otettu käyttöön eli varmaan 2000 malli, golffin mittaristosta kai sen arvaa?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 29.10.2011 0:22

Valmistenumeron 10. kirjain kertoo tarkemmin, sininen mittaristo tuli jo -98 loppupuolella.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.10.2011 9:25

Itsellä vielä -99 puolella rekisteröity T4, jossa vanhan mallinen mittaristo ja neliskanttinen airbag.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 29.10.2011 9:34

Tätä aiemminkin lukkarille laitoin, kun minäkin mainitsin että mittaristo muuttui -98 loppuvuodesta tuolla kävijöiden kalustopuolella. Onko saletti että -99 malli, vai rekisteröity -99?

Mullakin oli aikanaan Passat joka oli rekisteröity 26.6.1998, mutta oli jo 1999 malli. Tarkistettiin Chassisnumeron perusteella VW:llä. Olin aina ollut siinä uskossa että tuotantomalli vaihtuu 1.8. En muista mistä olin lukenut.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.10.2011 10:26

Oma T4 on 1.12.1998 ja valmistenumeron perusteella X=1999.
Itsellä oli golffi, joka oli ensirekisteröity heinäkuussa -97 ja valmistenumeron perusteella malli -98.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 29.10.2011 21:03

ex. T4 oli myös X, eli 1999. Rekisteröintikuukautta en muista, mutta kuitenkin -98 puolella ja sinisellä mittaristolla.
Olen ollut siinä uskossa, että kaikki X ja uudemmat olisivat sinisellä.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 31.10.2011 12:04

no nyt on huollettu, lopulta ei tarvinnu ku takajarrupalat. Toinen oli vielä ihan ok, mutta toinen mennyt aivan loppuun, mistähän moinen? Onko tuolla joku jarrupaineensäädin joka ei nyt toimi?
Olisko muuten jollain myydä vetokoukkua halvalla?

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 8.11.2011 9:58

Nyt olis menossa mittaristo vaihtoon Transportterista, T4 -91 2,4D.
Onko 2,4D ja 2,5TD mittaristoissa ja yleensäkin transportterien mittaristojen liittimissä yms. minkälaisia eroja? eBaysta löyty ainakin muuten just samanlainen mutta lämpömittarin asteikko on H-C kirjaimilla kun nykysessä on numeroilla. Ei varmaan voi laittaa digitaalisella matkamittarilla varustettua mittaristoa pyörivillä numeroilla varustetun tilalle? Jos joku voisi laittaa suoraan tuon alkuperäisen mittariston osanumeron niin olis aika jees, en itse osaa etsiä kun ei ole etkaa käytettävissä.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 8.11.2011 10:06

Palataan vielä tuohon auton yskimiseen kylmäkäynnistyksessä. Auto lähtee joka kerta ilman nikottelua käyntiin, kun käyttää kylmäkäynnistysavustajaa. Eli sitä kojelaudalla olevaa vedintä.

Valojen releytys ja mittarivalojen vaihto on edelleen työnalla...

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 8.11.2011 19:59

Ajovalomuistutin / valosummeri ihmetyttää. Ensinnäkin se summeri on aivan jumalattoman kovaääninen, ja lisäksi se toimii turhan terhakkaasti. Eli auto käynnissä, avaimet luonnollisesti virtalukossa, ja apparin oven avaaminen riittää käynnistämään tärykalvot repivän ulinan.

Ei kai ton kuuluisi mitään surista jos autokin käynnissä? Tai ylipäänsä apparin ovesta. Ei huvittaisi disabloida kokonaankaan, mutta lähinnä kiinnostaisi että kuinka tuon pitäisi toimia, että onko se paskana vai vaan paska.

edit: -95 eli se painokytkin valoille, ei kiertokytkin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.11.2011 20:21

T4 yhteensopiva mittaristo löytyy Corradosta ja 35i Passatista. Valmistajia on kaksi, Motometerin mittaristossa on H/C ja VDO:ssa lukemat (vai oliko päinvastoin). Nopeusmittarin välitys on myös hyvä olla sama, siinä neulan alla on numero, jonka pitäisi täsmätä.
Digitaalimittari ei käy vaijerivälitteisen tilalle. Vaijerila toimivassa nopeus/matkamittarissa voi kuitenkin olla rinnalla iso tai pieni digitaalikello ja kiekkamittari.
Muutama mittarsto on hyllyssä, voin tarkistaa jossakin vaiheessa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.11.2011 20:25

Käsittääkseni summeri saa sähkönsä liittimestä, joka on aktiivinen, vain kun avaimen poistaa lukosta (kuten saksanparkit). Vaikuttaisi siltä, että summeri saa sähköä jostakin virtalukon ohi. Voisikohan virtalukon pohja olla vikana, tuohon se on aikankin helppo vaihtaa.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 9.11.2011 9:34

Lainaus:
Mikä olisi paras keino parantaa heikkoa lähivalojen valotehoa?


Releytys ?


Eilen ehdin mitata jännitteet valoilta. Sekä lähi- että kaukovaloilla jännitehäviö oli noin 2 volttia. Nyt pitäisi saada vielä aikaa tehdä tuo releytys...

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 9.11.2011 12:46

No sattu löytymään ebaysta just samanlainen mittaristo, toivotaan että on toimiva mikä sieltä tulee.

Tombu
-
Viestit: 110
Liittynyt: 18.4.2004 21:30

ViestiKirjoittaja Tombu » 9.11.2011 15:50

Radio kyllä sammuu vasta kun avaimen vetää virtalukosta, eli ilmeisesti virtalukko toimisi kuitenkin oikein. Oliskohan joku vähän ranettanut sähköjä? Taitanee mennä taas pura-ja-ihmettele -hommiksi.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 10.11.2011 17:58

Kyllä mullakin pärisee valosummeri kun auto käynnissä ja oven avaa.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 21.11.2011 10:53

Moi,
Olisiko jollain antaa tarkempaa neuvoa, että miten löydän vauhtipyörällä olevan ajoitusmerkin? Avasin suojatulpan ja pyöritin konetta käsin, mutta en selvää merkkiä löytänyt (tai osannut katsoa oikein).

/kimmo

Jani.T
-
Viestit: 32
Liittynyt: 19.4.2011 20:21

ViestiKirjoittaja Jani.T » 21.11.2011 13:24

Mistäspäin autoa löytyy airbagin ohjainlaite?
Anto vikakoodinluvussa airbagin vialle tuon ohjainlaitteen eikä pystyny nollaamaan vikakoodia.Nyt pitäs löytää tuo mötikkä.
Transporter,-00,ACV,2.5TDI.

Sieltähän se löyty keskikonsoolin takkaa pienen purkuoperaation jäläkeen.
Pittääpä kokkeilla käyttää liitintä irti ja jotaki ruutata kontaktipintoihin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.11.2011 7:22

Airbagin vikakoodia ei myöskään saa nollattua (siis tulee takaisin) jos spiraali on oikosulussa tai yleisemmin poikki.

Jani.T
-
Viestit: 32
Liittynyt: 19.4.2011 20:21

ViestiKirjoittaja Jani.T » 23.11.2011 14:46

Antaako se tuolle spiraalille jonku oman koodin?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.11.2011 16:09

Muistaakseni tuolla sivulla olevan:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_Ai ... orjaaminen

transpot
-
Viestit: 18
Liittynyt: 25.11.2011 15:40

t4 transporter rego sisävalot ja kattotuulettimet.

ViestiKirjoittaja transpot » 11.12.2011 13:51

pistetään nyt tännekkin jos joku osis neuvoa. Eli tuollasen t4 rego bikkubussin sisävalaistus ja tuulettimet eivät toimi. ainoa sisävalaistuksesta mikä toimii on ensimmäinen mikä on siinä kuskin pään yläpuolella keskellä...sulakkeet näyttäisi kaikki ehjiltä, siinäkin mikä siinä paneelissa peruutuspeilin yläpuolella josta valaitus ja tulettimet kytketään päälle. polttimot myös ehjät. mistäs lähtisi seuraavaksi vikaa etsimään ehdotuksia.

xs2jammu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 28.4.2010 21:49

ViestiKirjoittaja xs2jammu » 11.12.2011 21:33

Pitkä -02 2,5 TDi tuli taloon ja yllätykseni siellä hönkii jokin lisälämmitin vasemman lyhdyn alapuolella. Onko näissä kaikissa TDi-malleissa lisälämmitin ja onko se webasto vai eberi sekä onnistuuko niihin laittamaan kellosarjan?

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 12.12.2011 8:53

Pitkä -02 2,5 TDi tuli taloon ja yllätykseni siellä hönkii jokin lisälämmitin vasemman lyhdyn alapuolella. Onko näissä kaikissa TDi-malleissa lisälämmitin ja onko se webasto vai eberi sekä onnistuuko niihin laittamaan kellosarjan?


Eberhän noissa on ollut.

Kello:
http://www.eeperi.com/eberspacher_taydennyssarjat.html

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.12.2011 9:42

Käsitykseni mukaan on ollut Webastoakin, mutta yleensä eberi. Lämmittimen pitäisi näkymän, kun otat päältä katsoen suunnan akusta kello seitsemään noin 30 cm. Muoviseinän vierestä koneen puolelta, hieman lukkopellin takaa kurkkaat alas, siellä pitäisi näkyä lämmitin pystyasennossa tyyppikilpineen. Ota tyyppinumero talteen (esim. eberi 25 1821), helpottaa tarvittaessa varaosakaupassa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 12.12.2011 10:26

No prkle.
Viikon Caravelle 2.5tdi -02 seisonut parkiksella.
Kääntä virtaavaimesta ja alko kuulumaan naksutus sulaketaulusta.
Mitaristossa vilku merkkivalot naksutuksen tahtiin.
Luukku auki ja sormella kokeilemaan mikä rele naksuttaa.
Rele 103:nen siellä ilosesti raksutteli.
Relekö riki vai aiheutaako tuon "relevian" joku muu. Kosteus ja sen jälkeen pakkanen ?
Auto oli reilu 2t. piuhan päässä. Lohko ja sisätilanlämpäri puski lämpöä.

Hitto näitä vehkeitä :)

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 12.12.2011 10:42

Akku hiipunut, jännite?

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 12.12.2011 11:00

Akku hiipunut, jännite?


No prkle sehän se. ( kyllä voi ihminen tuntea itsensä tyhmäkis :D )
Enpä hokannu tupakin tuskissani tuota kun piti mennä ärrälle tupakinostoon.

Lyhyttä pätkä-ajohan tuolla on ajeltu. No yksi 50 kilometrin reissu.
Ilmeisesti ei kerkii latailla kunnolla akkua pätkä-ajossa.

Taikka sitten tuolla joku purkaa akkua pikkuhiljaa ?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 12.12.2011 19:53

Vaiha viallinen akku!

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 13.12.2011 8:10

Vaiha viallinen akku!



23.2.2011 vaihdettu uusi: 95A
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=352&L=20

Epäilen tuota meikäläisen lyhyttä pätkäajoa. 1-5km 2-4 kertaa viikossa.
Täytyy mitailla mitä tuo laturi tuupaa akulle virtaskaa.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 14.12.2011 21:29

Taas olis täydet virrat ja laturi lykkää sen 14,5volttia.
Mutuna ihan että tuo eber on virtasyöppö pätkä-ajossa ja tyhjentään akun.
Defan ylläpitolaturin meinasin tuohon mutta päädyin Ctekiin. Laittaa sen välillä latailee niin eiköhän sillä pärjäile kunnes kevät tulee ja pidemmänmatkan reissua alkaa taas pukkaamaan.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 15.12.2011 9:35

Sen verran voisin vielä palata tuohon koneen yskimiseen kylmäkäynnistyksessä. Ongelma poistui, kun käänsin pumpun ennakon kohdalleen. Persdynon perusteella tuli vetojakin lisää. Ja vaikka polttoaineen kulutus vähän tuntuu kasvaneenkin, niin voin sanoa että ei mennyt mittakelloon sijoitetut rahat hukkaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.12.2011 10:05

Lyhyessä ajossa eberi imaisee kyllä akun helposti tyhjäksi. Itsellä on kaksi akkua pelkästään eberiä varten, kahdeksan tuntia juuri kestää lämmitellä autoa ilman välillä lataamista.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 15.12.2011 10:11

Eberille vois tietysti laittaa katkaisijan.
Ei näillä +5 - -2 keleillä tuota oikeastaan tarvitse.
Eriasia sitten minkä karvan väliin sen laitetaan ja löytää fiksun volkarimaisen katkaisijan kojelautaan. Yksi suorakaiteenmuotoinen tyhjäpaikka olisi vapaana.

Pesukarhu
-
Viestit: 33
Liittynyt: 8.7.2010 22:12

ViestiKirjoittaja Pesukarhu » 17.12.2011 18:23

Keulasta katsottuna akun edessä, oikeassa reunassa kiinni melkein konepellissä asti on liitin, johon tulee muistaakseni 6 johtoa tms. toiselle puolelle ja toisella puolella on vain kaksi. Nämä kaksi johtoa menevät nokan lämpötila-anturille, eli jomman kumman vetää katkaisijan taakse, niin katkaisija offilla on sama kuin lämpöanturi irti eli ei lämmitä ajon aikana.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 17.12.2011 18:36

Keulasta katsottuna akun edessä, oikeassa reunassa kiinni melkein konepellissä asti on liitin, johon tulee muistaakseni 6 johtoa tms. toiselle puolelle ja toisella puolella on vain kaksi. Nämä kaksi johtoa menevät nokan lämpötila-anturille, eli jomman kumman vetää katkaisijan taakse, niin katkaisija offilla on sama kuin lämpöanturi irti eli ei lämmitä ajon aikana.


Jep.

Timestone
-
Viestit: 38
Liittynyt: 31.3.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Timestone » 30.12.2011 22:19

Entäs kun ei hehkuta kaikilla? 2.4D AAB. Uudet hehkutulpat (Bosch) ja sulake tsekattu. Ensimmäisenä tietysti vaihdettiin uudet hehkut, koska entisiä ei oltu vaihdettu piiitkään aikaan. Ongelma ei kuitenkaan tuolla poistunut vaan lähtee kylmänä rytkättämään parilla pytyllä käyntiin komean mustan savun kera, lohkolämmittimestä ja lämpinä lähtee ilman mitään ongelmia käyntiin. Vedot tallella, eikä muita ongelmia.

Valot himmenee kun hehkuttaa, eli kyllä se ainakin muutamalla hehkulla hehkuttaa. Vielä ei mitattu moneltako puuttuu sähkö. Tässähän on viidellä erillisellä johdolla nuo hehkujen johdot, ei yhdistyskiskolla kuin monessa muussa. Voisin tuohon uuden johtosarjan tehdä töissä, mutta minne asti nuo kulkee viitenä ohuena johtona eli missä kohdassa yhdistyy paksumpaan johtoon? Ja onko tuo 50A sulake ennen vai jälkeen hehkureleen? Myös muita järkeviä vinkkejä otetaan vastaan mikäli jollain tulee mieleen...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.1.2012 12:47

Hieman nyppii tuo radion sijoituspaikka -99 mallissa, joutuu kurkottelemaan. Onkohan joku toteuttanut radion siirron vasemmalle lähemmäs kuskia? Tilaa näyttäisi oleva, eikä siinä ole kuin yksi merkkivalopaneeli siirrettäväksi.

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 2.1.2012 18:09

edit. Ongelma ratkaistu.

Rommauttaja
-
Viestit: 30
Liittynyt: 25.11.2009 9:50

ViestiKirjoittaja Rommauttaja » 4.1.2012 20:20

Mistähän johtuu kun portterin kytkin ulahtaa/kirskahtaa tosinaan liikkeelle lähtiessä? Joko se kytkin voi vedellä viimeisiään reilussa 200tkm:ssä, eikai? Lisäksi kun liikennevaloihin rullailee ja pysähtyy niin jostain laatikon tietämiltä alkaa kuulua kilinää, joka loppuu kylläkin kun vapaalla ollessa tuuppaa vaihdekeppiä pikkuisen johonkin suuntaan. Kilinä tulee takas kun laittaa vaihteen silmään jus ennen liikkeellelähtöä, liikkeellä ollessa ei taas kuulu mitään? Auto on -01 2.5tdi 75kw..

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 7.1.2012 20:47

AAB koneisessa Portterissa on kaasuvaijerissa on polkimen päässä jousihässäkkä, joka antaa periksi kaasua painettaessa. Onkohan tällä muuta virkaa kuin estää kaasuvaijerin liiallinen kiristyminen?

Tuo antaa minulla periksi aivan liikaa painuen lyttyyn. Eli vaikka kaasun tallaa pohjaan, ei pumpun vipu liiku nimeksikään.

Ihmettelin kun auto vastaa kaasuun todella huonosti ja kaasua pumppaamalla löytyy pikkuisen lisää menohaluja.

Otin vaijerin irti ja se vaikutti liikkuvan kevyesti ja takertelematta. Tarkoitus oli hakea uusi vaijeri, mutta jäin vain ihmettelemään onko vika itse vaijerissa vai pumpun päässä. Ensiavuksi kokeilin voidella vaijeria, mutta kun sekään ei auttanut lukitsin jousihässäkän näin ensialkuun. Kaasuun vastaavuus on tämän jälkeen aivan eri planeetalta, parempi kuin ikinä niiden vuosien aikana mitä minulla tuo auto on ollut.

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja paraniko pelkällä vaijerin uusinnalla?

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 8.1.2012 7:58

No eikös se jumitus ollut tuossa jousihässäkässä koska muuttu oleellisesti.
Jumittiko jousihässäkkä johonkin aalunperin ?

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 8.1.2012 12:54

Hieman sekava oli selitykseni... Siis se jousi on niin päin, että jos vaijeri on liian jäykkä/ei liiku, alkaa jousi antaa periksi antaen vaijerin suojakuoren liikkua polkimen päässä itse vaijerin sijaan. Tässä tapauksessa jousi antoi periksi ensin ja jossain vaiheessa liikerataa vähän liikkui pumpultakin.

Nyt estin jousen liikkeen, eli vaijerin suojakuori ei liiku enää, vaan kaikki liike menee väkisin vaijerilla pumpun vivulle.

Polkimesta tuli "äkäisen" oloinen entiseen verrattuna, mutta liikerata on kuitenkin normaali.

Auto on ollut joululomilla ja huomenna on tarkoitus ottaa takaisin liikennekäyttöön. Saadaan samalla testattua viritys käytännössäkin ja voi samalla hakea uuden vaijerin ja kokeilla sillä.

wolkkariweikko
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 9.1.2012 18:50

T4 sisävalot ei toimi

ViestiKirjoittaja wolkkariweikko » 9.1.2012 18:52

Mistä lähteä tutkimaan vikaa, kun sisävalot toimii vain satunnaisesti. Sulakkeet ja polttimot tottakai ehjät, ovien katkaisijat käyty läpi, rasvattu jne.

Vika kuskin oven ohjausyksikössä?

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 10.1.2012 21:02

Vielä tuosta kaasuvaijerista, nyt kun on muutama sata kilometriä kokemusta jousi lukittuna (uutta vaijeria en ole vielä kerennyt hakea).

Menohaluja aivan eri tavalla, näköjään ollut jo pitemmän aikaa ongelmaa tuolla suunnalla, pikkuhiljaa huomaamattomasti pahentuen.

Toinen vaiva mikä on poistunut on aiemmin jo pitkään vaivannut alle 2000 kierroksella vedättäessä vaivannut nypytys. Nyt vetää tasaisesti koko kierrosalueella.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.1.2012 23:16

^^ Onko ovikytkimissä, tai korissa katksisioiden kinnityskohdassa yhtään ruostetta? Mulla oli ottanu ruostetta katkasioihin, ni en saanu pelaamaan enää millään. Kipasin Pörhöltä uudet. Maksokohan vitosen.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 11.1.2012 11:56

No höh virrat loppu taas.
Ctekissä oli kiinni n.8t. No en sitten katsonut tarkemmin oliko ladannu kunnolla kun otin irti. 3km. kauppareissu ja auto kävi koko tuon ajan. Käynistäessä oli pieni epäilys ettei lähtenyt ihan puhtaasti käyntiin virtojen puolesta.

No uusi yritys Ctek kiinni ja lataus.
Kattelee paripäivää onko akku taas purkautunut itekseen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.1.2012 12:01

Mistä lähteä tutkimaan vikaa, kun sisävalot toimii vain satunnaisesti. Sulakkeet ja polttimot tottakai ehjät, ovien katkaisijat käyty läpi, rasvattu jne.
T4:n ovikytkimet ovat kuluvaa mallia, ei juuri auta elvytys. Marmoritiskiltä uutta vain kehiin.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 12.1.2012 13:10

Löytyykö ratkaisua takaluukun ongelmaan, muutakuin uutta palikkaa.

Eli ongelma on seuraavanlainen, takaluukun lukkokappale ei lukittaudu vastakappaleeseen, syy näyttäisi olevan tangossa joka on lukkokappaleen ja kahvan välissä. Tanko jää löysään, toisin sanoen ei työnnä tarpeeksi lukkokappaletta jolloin lukkokappaleen kieli laukeaa tärinästä tai luukkua kiinni laittaessa ei lukittaudu.
Saako tuota jollain konstilla paranneltua vai pitääkö hankkia uutta osaa tilalle?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.1.2012 16:14

Edellisen T4:n luukussa oli talvella outo vika: ei meinannut pysyä kiinni, vaikka kuinka kovaa olisi paiskannut, pomppasi vain takaisin. Lukkosydeemiä ihmettelin useampaankin kertaan, mutta vikaa siitä en löytänyt. Sitten totesin, että luukun ontelotiivisteen sisällä oleva vesi oli jäätänyt tiivisteen kovaksi tönköksi. Sulatuksella ja paineilmalla ongelma poistui.

skrade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 28.10.2009 18:02

ViestiKirjoittaja skrade » 12.1.2012 17:03

Onko kellään ollu ongelmaa että T4 2.4D öljyvalo jää vilkkumaan auton käynnistyksen jälkeen. Se lakkaa vilkkumasta kun polkee kunnolla kaasua. Oisko vika jossain virta puolella, kun näyttää et mittariston valot kirkastuis samalla, kun lakkaa vilkkuminen. Öljyn määrän olen tarkistanu.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 12.1.2012 17:47

Ei oo ongelma talvesta johtuva, esiintyi myös kesällä mut nyt pahentunut ja auto on tasaiseen tahtiin lämpimässä tallissa joten jäät kyllä sulaisi pois.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.1.2012 17:52

En nyt ihan tarkkaan muista, vaihdoinko myös tuon lukkokappaleen. Siitä vanhasta taisi puuttua se kieltä vaimentava kumitalla, joka noissa yleensä on.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 12.1.2012 17:53

Vesku: Käsittaakseni tuon kuuluisi palautua jousivoimalla, eli siellä lukkolaitteessa on jousi joka vetää tuon takaisin kun kahvasta päästää.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.1.2012 19:25

Caravelle-topikissani on jotain juttua takaluukun lukituksista, kuviakin.
Aika kuluu, en muista kaikkea, mutta tuon sisäpuolen lukkolaitteen omaani vaihdoin, koska se on erilainen keskuslukitteiseen ja ilman. Tuossa mallissa on periaatteessa vain kolme vikapaikkaa: kahva, sisäpuolinen lukkolaite ja ulkopuolinen lukkolaite. Joissakin malleissa ulkopuolisen lisäksi myös sisäpuolen avauskahva.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 13.1.2012 9:01

Noissa lukkarin kuvissa taitaa näkyäkin jousenpää joka painaa sitä vipua ja näyttää sama näkyvän tuossa mun ottamassa kuvassakin.
Täytyy varmaan ottaa se irti ja katsoa onko jotain tehtävissä.

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 14.1.2012 14:42

1+2 istuimista.
Onko noissa 2 istuttavissa ollu istuinlämmitimiä missään versiossa ?

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 16.1.2012 19:34

Mistäs valokatkaisija -02:seen.
Joutuuko menee marmoritiskille jos uutta tahtoo.
Tuo kikkailee omiaan ajoittain.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 16.1.2012 20:11

täältä kannattaa kysellä osia teenelosiin. Taitaa pihassa olla useampia kymmeniä autoja purettuna tai purkuun menossa :)

Rkk
-
Viestit: 297
Liittynyt: 7.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja Rkk » 16.1.2012 20:59

täältä kannattaa kysellä osia teenelosiin. Taitaa pihassa olla useampia kymmeniä autoja purettuna tai purkuun menossa :)


Ihan uutta meinasin laittaa. Noista käytetyistä koskaan tiedä.

Jaa mut siellä olikin uusi katkasija.
Kysynpä paljonko marmotiskillä maksaa.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 16.1.2012 22:35

slamitilta kannattaa kanssa kysellä, jos uutta meinaa laittaa.. monesti on hinta ollut kilpailukykyinen kivijalkaliikkeen kanssa :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa