corradon takaspoileri
Valvoja: ffp jäsenet
corradon takaspoileri
nii tossa yks päivä lopetti nousemisen. sulakkeet on kans ehjät, rele kyl naksuu ku tulee se nopeus ku pitää nousta mut ei nouse ja sähköö tulee sinne moottorille, eli onko se sit jostain sielt moottorin sisältä rikki? onks kukaa vaihtanu noita moottoreita?
ohjainboksi tuolle sijaitsee siinä kojelaudan sisässä sen katkaisijan vieressä josta tuota spoileria saa ajettua manuaalisesti... tosin jos sinne taakse tulee virta niin lmahtaako sitten olla siinä kuitenkaan... onhan noita moottoreita tuossa jos toisen tarviit. En ole kyllä kuullut että keltään olis tuollainen hajonnut. spoileri tarvii saada ylös ja ruuvaa spoilerin irti. Sitten vaan sisäpuolelta verhoilua purkamaan ja oliskojan se ollut 4 tai 6 ruuvilla kiinni siinä takaluukussa. Muistaakseni aika ahdas tulla ulos ja jokseenkin kaiken siitä saa purkaa ennenkuin tulee...
No tossa pari viikkoo sit aloin taas ihmettelee tota spoikkaa, ni se miinus johto ei ollu kunnol kii eli sitä vähä liikutettii ni lähti taas toimii. Mut sit se toimi vaa pari päivää ja taas lopetti, noh luulin et se johto on taas huonosti, mut sit ku sitä liikutti ja paino sitä spoikan nappii et se nousis, ni sielt miinus johdost alko tulee kipinöitä ja savua :O. Ja sulakkeet on ehjänä vieläkin.
Noniin elikkäs ongelmaksi ilmeni juurikin tuo, että moottorin johdoissa oli häikkää.
Kun tuli tuota spoikkaa purettua niin ilmeni yksi ihme juttu johon tahtoisin vastauksen, jotta pieni elektroniikka osaamiseni suurenisi.
Elikkä mitä ne on ne kaksi pientä laatikkoa joissa on erittäin pienet kytkimet. Toiseen kyseisistä tulee plussa ja toiseen miinus. Mikä niiden virka on. Ainekin omien mittauksien mukaan virta ei kulje niistä läpi ennen kuin kytkintä painaa.
Miksei tässä voisi olla vain "suora"kytkentää.
Jos joku iltavirkku tietää vastauksen niin vastatkaa :P
Vastaanpa itse itselleni:
Niiden kytkimien tarkoitushan on toimia rajoittimina ettei moottori yritä vääntää spoikkaa ylöspäin vaikka se on jo ylhäällä.
Spoikan toimimattomuuden syy: Moottorin päässä liitin hieman irti + toisesta puolesta se kaapeli katki.
Kun tuli tuota spoikkaa purettua niin ilmeni yksi ihme juttu johon tahtoisin vastauksen, jotta pieni elektroniikka osaamiseni suurenisi.
Elikkä mitä ne on ne kaksi pientä laatikkoa joissa on erittäin pienet kytkimet. Toiseen kyseisistä tulee plussa ja toiseen miinus. Mikä niiden virka on. Ainekin omien mittauksien mukaan virta ei kulje niistä läpi ennen kuin kytkintä painaa.
Miksei tässä voisi olla vain "suora"kytkentää.
Jos joku iltavirkku tietää vastauksen niin vastatkaa :P
Vastaanpa itse itselleni:
Niiden kytkimien tarkoitushan on toimia rajoittimina ettei moottori yritä vääntää spoikkaa ylöspäin vaikka se on jo ylhäällä.
Spoikan toimimattomuuden syy: Moottorin päässä liitin hieman irti + toisesta puolesta se kaapeli katki.
Kuhan on ottanu kaikki ruuvit, piuhat sun muut ni se kyllä tulee sieltä pois.
Vähä joutuu käyttää voimaa ja "vääntää" sen sieltä pois kyllä se kestää.
Muistaakseni se oli sisäpuolelta kolmella pultilla, mutterilla, mitänytonkaa kiinni ja sit ulkopuolelta sieltä spoikan alta kummaltaki puolelta kahella ruuvilla + ne itse spoikan kiinnikkeet (kuusiokolot)
EDIT:
Kerkesitpä sit saada sen pois.
Kun sulla on siinä virrat kiinni ni heiluttele niitä virtaliittimiä siinä moottorissa.
Aineki mulla se vika on/oli niissä "navoissa" jotka sinne moottorin sisälmyksiin syöksyy.
Jos ei sillee toimi ni voipi olla et moottori on sykähtäny.
Vähä joutuu käyttää voimaa ja "vääntää" sen sieltä pois kyllä se kestää.
Muistaakseni se oli sisäpuolelta kolmella pultilla, mutterilla, mitänytonkaa kiinni ja sit ulkopuolelta sieltä spoikan alta kummaltaki puolelta kahella ruuvilla + ne itse spoikan kiinnikkeet (kuusiokolot)
EDIT:
Kerkesitpä sit saada sen pois.
Kun sulla on siinä virrat kiinni ni heiluttele niitä virtaliittimiä siinä moottorissa.
Aineki mulla se vika on/oli niissä "navoissa" jotka sinne moottorin sisälmyksiin syöksyy.
Jos ei sillee toimi ni voipi olla et moottori on sykähtäny.
Minulla oli tuon spoilerin moottorin sisältä yksi kylmäjuotos kärähtänyt oikein kunnolla poikki. Ajattelin ettei siinä mitään menetä, vaikka yrittäis juottaa uudestaan saman juotoksen.. Samalla puhdistin sähkömoottorin ja laitoin rasvaa akselille.
Kun juotos oli tehty, oli aika kokeilla akusta suoraan 12V spoilerin mottiin ja kas, se toimi!
Nyt on pelittäny jo elokuulta asti hyvin. Kannattipa ainaki kokeilla, pihi kun olen :D
Kun juotos oli tehty, oli aika kokeilla akusta suoraan 12V spoilerin mottiin ja kas, se toimi!
Nyt on pelittäny jo elokuulta asti hyvin. Kannattipa ainaki kokeilla, pihi kun olen :D
Tuolla Corrodo Club Canadan sivuilla on ohje tuon säätämiseen. Muistaakseni noissa USA malleissa se nopeus olikin alhaisempi kuin euroopassa.
Viimeksi muokannut Kehno, 13.4.2007 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 266
- Liittynyt: 3.3.2006 18:43
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa