Asensin autooni pari kuukautta sitten keskuslukituksen etuoviin, kun hälytin antoi siihen mahdollisuuden. Katselin tässä 1,5v sitten merkkiliikkeessä asennettua hälytintä. Hyvin on poijjaat sen tehny, on ihan rosvoja käytetty, kun on liitetty johtoja sulaketaulun takana. Virta on otettu kuorimalla paksua virtajohtoa ja pyörittämällä johtoa siihen ympärille ja hieman sähköteippiä.
Kävin jutustelemassa asiasta. Oli pienen neuvottelun jälkeen puhetta, että saisin takaisin asennuksesta, jos asennan itse. Tai sitten vien sinne ja asentavat siellä.
Konepellin tunnistimen jouduin jo aiemmin asentamaan uudelleen. Jäi kantamaan ja pallokantaruuvit vei maalin pellistä. Asensin uudelleen.
Ei olisi varmaankaan hirveä homma asentaa itse uudelleen johtoja. Ei taida enää onnistua kuoria ja juottaa niin kuin ne liikkeessä mulle suositteli. Virtajohdon juottaminen onnistuu, mutta ne muut on niin ohuita ei onnistu. Epäilyttää, että rosvot on katkoneet noita säikeitä. Miten ois apikot? Millaista kiinnitystä suosittelette rosvojen tilalle? Millaista korvausta itse pyytäisitte? Vai olisiko parempi pyytää hieman optioita Laserline 290 laitteeseen alennuksen muodossa? Lisäsireeni tai iskuntunnistin...
Edit:otsikko hieman paremmaksi
Hälyttimeen uudet liitokset
Valvoja: ffp jäsenet
Hälyttimeen uudet liitokset
Viimeksi muokannut -Timo-, 7.9.2005 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän ne ohuimmatkin piuhat juotettua saa. Kuorit piuhat, tinaa ja kutistesukkaa päälle. Ei mitään abikoja! Etenkään jos on yhtään tärkeämmästä piiristä kyse kuten polttoaine tai sytkä.
Optioita varmaan itse ottasin jos tarvetta ja osaa itse laittaa nuo em. asiat kuntoon.
Edit: hieman väärä topikki kenties..?
Optioita varmaan itse ottasin jos tarvetta ja osaa itse laittaa nuo em. asiat kuntoon.
Edit: hieman väärä topikki kenties..?
Paitsi jos abicon puristaa oikeilla työkaluilla eikä sellasilla bilteman litteillä "kuorinta ja puristus"-työkalulla.
Ne pitäs kaikki sulattaa!
Kun oikeilla pihdeillä eli sellasilla jotka ei aukea ennen kuin on kiinni puristaa niin ei varmasti irtoa repimällä.
Tietysti liittimen juuresta voi johto murtua ajan kanssa mutta niin voi juotoksetkin pettää samoin.
Auto on kyllä epäkiitollinen paikka johtoliitoksille ylipäätänsä.
Kun oikeilla pihdeillä eli sellasilla jotka ei aukea ennen kuin on kiinni puristaa niin ei varmasti irtoa repimällä.
Tietysti liittimen juuresta voi johto murtua ajan kanssa mutta niin voi juotoksetkin pettää samoin.
Auto on kyllä epäkiitollinen paikka johtoliitoksille ylipäätänsä.
Paitsi jos abicon puristaa oikeilla työkaluilla eikä sellasilla bilteman litteillä "kuorinta ja puristus"-työkalulla.
Biltemasta löytyy erinomaiset pihdit tuohon hommaan, mutta silti en hälyä niilllä asentaisi. http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/12_675iso.jpg
Ja tässä toiset hyvät kuorinta pihdit:
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/12_1016iso.jpg
-
- -
- Viesti:
kutistesukkaa päälle
Kutistesukka ei käy, en rupea irroittamaan noita johtoja kun ovat köntässä jossain liittimessä, jos olisivat yksinään
teippiä varmaankin
Epäilyttää, että rosvot on katkoneet noita säikeitä.
Mitäs noille mahdollisesti irrallisille säikeille tehdään? Auttaako juotos, jos kierittelen hälyn kaapelia ympärille ja juotan sitten. Toivottavasti mikään johdoista ei olisi katkipoikki.
Minulta ei löydy tällä hetkellä hyviä kuorinta pihtejä, mutta mites ois jos sulatan muovin polttamalla kolvilla?
-
- -
- Viesti:
Ei se tinaaminen niin hankala tai työläs homma ole etteikö sitä kannattaisi tehdä, tulee ainakin kerralla tehtyä kunnolla, kuten tuossa yllä mainittiinkin. Itse olen turann...eiku tinannut aina kaikki liitokset, oli ne sitten hälyn, hifien tai minkä tahansa piuhoja, ja minkälaisessa paikassa tahansa. Jos sinne kuorintapihdit mahtuu ni mahtuu kolvikin. Vielä kun muistaa laittaa sukkaa päälle ni ei tarvi kiroilla jälkeenpäin. Olettaen että osaa tehdä juotokset oikein :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”