Mistähän lähteä etsimään vikaa, 10tkm sitten vaihdoin levyt ja palat taakse. Samalla otin satulat työn alle ja vaihdoin tiivisteet. Remontin jälkeen huomasin että toinen puoli laahasi hieman mutta asettui kuitenkin.
Tänään alkoi rohina jarruista ja palat totaalisen loppu.
Joku tuossa remontissa ei sitten onnistunut,voiko olla että en kiertänyt mäntiä ihan pohjaan saakka?
Tuskin letkut olisi pykinyt yhtä aikaa että satulat olisi jumissa. Käsijarrukaan ei tunnu jumivan vaikka siinä onkin n. Yhden pykälän verran tyhjää.
Tiivisteiden kasauksen aikana toinen satula oli pirun tiukka pyörittää pohjaan.
Pitääkö mäntien pyöriä/kautta liikkua kuinka helposti ilman jarrunesteitä?
Neuvoja kaivataan.
Passat 3b takajarrut laahaa -99vm
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat 3b takajarrut laahaa -99vm
Mäntä pitää mennä pohjaan lähes sormivoimin. Sanoisin että yleinen moka on se että ei putsata satulan tiivisteuraa tarpeeksi hyvin pohjalta. Jos kokeilee mäntää sisään ilman käsijarrumekanismia niin se pitää jo sormivoimin mennä ehdottomasti.
Re: Passat 3b takajarrut laahaa -99vm
Tuo käsijarrumekanismi jäi ihan huomiotta.
Veli on autonasentaja niin hän sanoi että nuo korjaussarjat on useinmiten kuraa.
Pitää kokeilla vielä purkaa ja irroittaa tuo mekanismi että voi kokeilla mäntää miten se menee.
Tiivisteuran kyllä putsasin huolellisesti.
Veli on autonasentaja niin hän sanoi että nuo korjaussarjat on useinmiten kuraa.
Pitää kokeilla vielä purkaa ja irroittaa tuo mekanismi että voi kokeilla mäntää miten se menee.
Tiivisteuran kyllä putsasin huolellisesti.
Re: Passat 3b takajarrut laahaa -99vm
Useimmiten kun männän sisään kiertäminen on erittäin raskasta niin kässärimekanismi on hajalla.
Re: Passat 3b takajarrut laahaa -99vm
Purin satulat uudestaan ja nitkuttelin käsijarrumekanismia.
En uskaltanut purkaa kun ei ollut siihen tiivisteitä eikä sokkapihtejä.
Voitelin männän tiivisteen ja hioin männät hyvin niin avot,
Helposti kiertyi männät sisään.
Ainakin nyt tuntuu pelaavan eikä jarrut lämpene kuumaksi.
Summa summarum, männät pitää hioda hyvin ja katsoa että pesässä ei ole moskaa. Nyt viisaampi taas näissä vaggilaisissa.
En uskaltanut purkaa kun ei ollut siihen tiivisteitä eikä sokkapihtejä.
Voitelin männän tiivisteen ja hioin männät hyvin niin avot,
Helposti kiertyi männät sisään.
Ainakin nyt tuntuu pelaavan eikä jarrut lämpene kuumaksi.
Summa summarum, männät pitää hioda hyvin ja katsoa että pesässä ei ole moskaa. Nyt viisaampi taas näissä vaggilaisissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa