Boran jäähdyttimen flekti

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ari_N
-
Viestit: 3
Liittynyt: 14.4.2022 21:01

Boran jäähdyttimen flekti

ViestiKirjoittaja Ari_N » 14.4.2022 21:23

Kovinkaan normaalia taida olla että auton sammuttaessa flekti jää pyörimään 10-15 minuutiksi. Flektiä ohjaava lämpöanturi vaihdettu ja ei vaikutusta. Ohjaavan releen liittimet ok ja maadotus putsattu ei vaikutusta...
Ideoita mikä voisi olla vikana kun alkaa olla aivot tyhjät tällä hetkellä.. kyseessä 2002 boratti

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: Boran jäähdyttimen flekti

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.4.2022 11:49

Jos auto käy niin lämpimänä niin sehän jälkijäähdyttää?

Eri asia sitten jos se aina tekee sitä.

Ari_N
-
Viestit: 3
Liittynyt: 14.4.2022 21:01

Re: Boran jäähdyttimen flekti

ViestiKirjoittaja Ari_N » 15.4.2022 12:09

Ennen ei ole tehnyt tuollaista vaan viimeisen 4 päivän aikana alkanut tuollaiset oireet. Lämmöt ei nouse 90 korkeammalle.

Ari_N
-
Viestit: 3
Liittynyt: 14.4.2022 21:01

Re: Boran jäähdyttimen flekti

ViestiKirjoittaja Ari_N » 18.4.2022 20:18

20220418_142242.jpg
Mistähän löytää tuon 30A tiedon mikä paikka oikein on kyseessä?
20220418_142242.jpg (3.19 MiB) Katsottu 3518 kertaa

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Boran jäähdyttimen flekti

ViestiKirjoittaja Jultsu » 19.4.2022 7:52

75x = "relief relay" circuit. Works only with ignition on. Will switch off when starter is engaged.

30 = "unfused" battery power.

30a = "fused" battery power

87f = 2 seconds of power when door is opened (to prime fuel pump). Then works like 75x

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Boran jäähdyttimen flekti

ViestiKirjoittaja pete73 » 19.4.2022 13:13

Onko tarkistettu millaista lämpötilää testeri näyttää ecu:lta?
Liittyen tuohon jälkijäähdytykseen. Ecu kun saa lämpötilatiedon erillään mittaristosta ja ohjailee myös flektiä kun tarvetta.

Mittarihan näissä näyttää sen 90 astetta jos lämpötila on edes suunnilleen normaalilla alueella (muistaakseni noin 70-110 astetta),
joten vianhakuun siitä ei ole juurikaan hyötyä.
Testerillä saa luettua todellisen lukeman sekä mittaristolta että moottorinohjaimelta (ecu). Jos näyttävät ihan eri lukemia niin anturi vaihtoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 84 vierailijaa