ECU:n numero selville
Valvoja: ffp jäsenet
ECU:n numero selville
Eli Ventosta vaihdettiin ECU vastaavaan käytettyyn yhdessä korjaamossa. Nyt kuitenkaan ei ole otettu alkuperäisen ECU:n koodia talteen ECU:ja vaihdettaessa, ja lisäksi korjaamo on hävittänyt vanhan ECU:n. Eli mitä kautta saisin nyt selville tuon auton alkuperäisen ECU:n koodin? Löytisikö ErWin:in kautta, vai osaisiko marmoritiski auttaa?
Re: ECU:n numero selville
Siis varaosanumeroako tarkoitat vai mitä?
Re: ECU:n numero selville
Eiku tarkoitin ECU:n koodia, jolla ilmeisesti tiedot saa siirrettyä vanhasta boksista uuteen.
Re: ECU:n numero selville
Ei taida Ventossa olla tarpeellista, sen kun vaihtaa laatikon.
Re: ECU:n numero selville
poloboy kirjoitti:Eiku tarkoitin ECU:n koodia, jolla ilmeisesti tiedot saa siirrettyä vanhasta boksista uuteen.
Vieläkin ollaan aika umpimähkäisessä speksissä.
Haetko siis ajoneston paritukseen tarvittavaa viisinumeroista pin-koodia, vai viisinumeroista "software coding" numeroa joka lähinnä kertoo mitä syöttökarttaa / jäähdytysprofiilia käytetään (ja tämäkin vain uudemmissa autoissa)
Re: ECU:n numero selville
Sori epäselvä ulosanti, tuota paritukseen tarvittavaa pin-koodia haen. Kokeiltiin ilman uuden ohjainboksin paritusta, eikä saatu autoa käynnistymään. Vikakoodinlukija antoi virheilmoituksen 17978 - ohjainlaite estynyt, josta ajattelin, että johtuu siitä, ettei uusi ohjainlaite tunnista avainta. Vaikka avaimessa on uuden ECU:n siru.
Re: ECU:n numero selville
Laita vanha siru takaisin niin virkoaa.
Näissä ajonesto vielä erillinen purkki, ei naimisissa ecun kans.
Näissä ajonesto vielä erillinen purkki, ei naimisissa ecun kans.
Re: ECU:n numero selville
Ajonestopurkki keskustelee Ecun kanssa, ei auta vaikka vaihtaa sirun vanhaan kun ei ajonestoon ole ohjelmoitu uutta Ecua.
Re: ECU:n numero selville
Ainakin oma loppupään Vento AAM-koneella ei kaipaillut mitään koodailuja kun ecuja vaihteli.
Liekkö toinen ollut sitten ajonestoton, en tiedä. Ollut aina siinä käsityksessä vaan kolmoskoristen kans että kunhan avain ja ajonestoboxi samaa sarjaa niin antaa auton käynnistyä.
Liekkö toinen ollut sitten ajonestoton, en tiedä. Ollut aina siinä käsityksessä vaan kolmoskoristen kans että kunhan avain ja ajonestoboxi samaa sarjaa niin antaa auton käynnistyä.
Re: ECU:n numero selville
Vento on -97-mallinen ja AGG-mottorilla. Viimeksi kokeiltiin vara-avaimella, missä on siis alkuperäinen siru, mutta auto ei lähtenyt vieläkään käyntiin. Jolloin avaimen siru ja ajoneston purkki ovat alkuperäisiä. Mutta ilmeisesti uusvanha ECU ei tunnista näitä ilman, että siihen syöttää tuon pin-koodin vanhasta ECU:sta.
Re: ECU:n numero selville
Tai sitte syy on jokin muu kuin ajonesto....
Re: ECU:n numero selville
Niin, onko näissä autoissa ajonesto käynnistyksenesto? Pykälää uudemmissa volkkareissa (aivan tähän päivään saakka) ajonesto ei estä moottorin käynnistämistä.
Re: ECU:n numero selville
Kolmoskorisessakin ajonesto antaa käydä sekunnin-pari jonka jälkeen sammuu.
Re: ECU:n numero selville
On paljon mahdollista, että ongelma on ihan joku muu, kuin ECU/ajonesto. Tässä on nyt ollut niin monta seppää korjaamassa autoa. Koko ECU-rumba alkoi sillä, että yksi auton korjanneista kertoi, että jotkut vanhan alkuperäisen ECU:n juotoksista olivat huonoja, eikä hän saanut korjattua niitä. Mutta nyt koko alkuperäinen ECU:kin on kateissa. Joten ei edes voida tutkia, että voisiko sitä sittenkin korjata. Vähän alkaa tulla epätoivoinen olo tämän kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 42 vierailijaa