Nelosvaihde alkanut pomppimaa pois päältä ajon aikana, ei tosin aina. Toisinaan päällekytkeytymisessäkin on ongelmia, potkaisee pois päältä kytkintä nostaessa karahduksen saattelemana ja joskus jää päälle vaikka karahdus tuntuu kepissä kun vipua vääntää ihan pohjaan. Vaihdevipu kuitenkin tunnettaisi menevän riittävän pitkälle kun liikerataa vertaa kakkoseen ja kutoseen,ellei jopa pitemmälle. Kytkeytyy kuitenkin kun uudelleen yrittää jos ei ekalla onnistu. Silloin kun vaihde pomppaa pois päältä jää vaihde ikään kuin välitilaan, keppi jää väpättämään ja vaihteistosta kuuluu rohinaa. Onko kellään kokemusta mikä mahtaa olla vialla, vaihteisto uusimista vailla?
Lisäksi jostain voimansiirrosta kuuluu kahiseva ääni. Onko näillä tekemistä keskenään vai eri vikoja? Ääneen ei vaikuta kytetty tai kytkemätön vaihde eikä se onko kytkin ylhäällä vai pohjassa, vain nopeus vaikuttaa ääneen. Ääni on kuulunu pitempään kuin tuo nelosvaihteen ongelma ollut.
Mittarissa kilometrejä reipas puolimiljoonaa
T5 2.5tdi 4motion 6-vaihteinen manuaali
Valvoja: ffp jäsenet
Re: T5 2.5tdi 4motion 6-vaihteinen manuaali
Nelosen rattaat ja synkkapakka uusiksi. Ja ainakin yksi laakeri.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Re: T5 2.5tdi 4motion 6-vaihteinen manuaali
Dodii, löytyhän sitä joku joka jotain tietää. Onko tuo laakeri mahdollisesti se äänen aiheuttaja? Ja onko aavistusta missä se vois olla? 3- ja 4-vahiteen akselin päätylaakeri vai joku muu? Tietty jos laatikon aukoo niin kaikki helposti vaihdettavat laakerit kannattaa vaihtaa.
Pitänee alkaa kattelemaan jos löytys toinen laatikko jonka kunnostaa tai suoraan kunnostettu hankkia, riippuu tietty hinnoista.
Pitänee alkaa kattelemaan jos löytys toinen laatikko jonka kunnostaa tai suoraan kunnostettu hankkia, riippuu tietty hinnoista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa