Passat -02 4v automaatti kierrokset seilaa
Valvoja: ffp jäsenet
Passat -02 4v automaatti kierrokset seilaa
1.9tdi passat 4v automaatti ag4 /01n. Vika kolmosvaihteella 60kph/1600rpm kierroksen seilaa 100-150rpm. 4 vaihteella sama homma 80-90kmh laatikko ei lukitse vaan kierrokset vaeltaa 100rpm. Yli 2000 kierroksilla ei ongelmaa. Öljynvaihdon jälkeen ajettu muutama tuhat km. Öljyt vaihdettiin vain pudottamalla eli ei huuhtelemalla. Onko Mobil LT 71141 sopiva öljy tuohon laatikkoon?
Viimeksi muokannut Juiio, 11.12.2019 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Passat -02 4v automaatti kierrokset seilaa
Oireet vahvasti viittaavat siihen, että momentinmuuntimen lukko ei kytkeydy kunnolla. Väittäisin että öljynvaihto ei tuohon auta, vaan parasta olisi kysyä automaattilaatikoiden huoltoliikkeestä mitä nyt kannattaisi tehdä.
Tuo Esson LT on viisivaihteisen Tiptronic -laatikon öljy. En osaa sanoa onko hyväksi/pahaksi nelilovisen kanssa.
Tuo Esson LT on viisivaihteisen Tiptronic -laatikon öljy. En osaa sanoa onko hyväksi/pahaksi nelilovisen kanssa.
Re: Passat -02 4v automaatti kierrokset seilaa
Nyt kun tarkemmin muistelen, niin momentinmuuntimen lukituskytkimen vika vaatii joko limpun vaihdon tai entisen korjaamisen.
Suomessa oli pari korjaamoa, jotka noita osaa korjata ja hintataso oli vuosikymmen sitten 400€.
Kysy tuolta lisää: http://www.jntrading.fi/
LISÄYS: tuo 400€ oli siis pelkän korjaustyön hinta. Lisäksi tulee luonnollisesti muuntimen irrotus ja asennus takaisin, mikä teettää n. 8 h työtä. Kalliiksi käy...
Suomessa oli pari korjaamoa, jotka noita osaa korjata ja hintataso oli vuosikymmen sitten 400€.
Kysy tuolta lisää: http://www.jntrading.fi/
LISÄYS: tuo 400€ oli siis pelkän korjaustyön hinta. Lisäksi tulee luonnollisesti muuntimen irrotus ja asennus takaisin, mikä teettää n. 8 h työtä. Kalliiksi käy...
Re: Passat -02 4v automaatti kierrokset seilaa
Juu, kuulostaa siltä että joko uusi käytetty laatikko pilkkahintaan ulkomailta, tai auto osina myyntiin.
Re: Passat -02 4v automaatti kierrokset seilaa
Muisti palailee valitettavan pätkittäin...
Toinen vikakohde on myös lukituskytkintä ohjaava solenoidi, joka sekin saattaisi olla syypää. Tosin tuo nelosella tapahtuva jyristäminen viittaa enemmän muuntimen sisäiseen vikaan.
Toinen vikakohde on myös lukituskytkintä ohjaava solenoidi, joka sekin saattaisi olla syypää. Tosin tuo nelosella tapahtuva jyristäminen viittaa enemmän muuntimen sisäiseen vikaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa