Nyt olisin vailla kunnon ohjeita tohon golffin ajoituksen säätöön ja ajoitusmerkkeihin. Nokka akselin hihnapyörässä joidenki ohjeiden mukaan pitäis olla O ja T merkit toisella puolella joiden keskelle tulee yläkuolokohta, joka on muovissa merkitty nuolella (uudemmat digifantit) ja vanhemmissa (CIS?) moottoreissa pitäisi olla piste venttiilikopan puolella ja siinä piste tulisi venttiilikopan kannen tasalle.
Mulla kuitenkin on molemmin puolin hihnapyörää pelkästään pisteet . Tuo muovi kyllä löytyy missä nuoli. Kone lähti käymään, mutta kuulostaa aivan dieseliltä ja pakosarjakin veti punahehkuun, lueskelin että voisi oireilla näin jos ajoitus/sytytys pielessä. Nyt kuitenki ois kiva saada jotkut hyvät ohjeet hommaan. Auto on golf mk2 gti 1.8 8v 1991 automaatilla, moottorikoodi PF ja digifant kyseessä.
Golf mk2 gti 8v ajoitus
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Golf mk2 gti 8v ajoitus
Näillä merkeillä Kakkiksen pitäisi toimia:






Re: Golf mk2 gti 8v ajoitus
pitäskö kaikissa vauhtipyörissä olla tuo ykk merkki? mulla puuttuu. on vain viiva merkki. joutuin ite tekee ykk merkin ku viimeksi oli moottori auki.
Re: Golf mk2 gti 8v ajoitus
Kakkiksissa nuo vauhtipyörän merkit tuntuvat olevan epämääräisempiä, pelkkä piste ajoitukselle (ainakin 020-laatikon / vauhtiksen kanssa):

Kolmosiin on sitten tehty YKK:t ja ajoitukset löydettävämmiksi.

Kolmosiin on sitten tehty YKK:t ja ajoitukset löydettävämmiksi.
Re: Golf mk2 gti 8v ajoitus
jii_bee kirjoitti:Kakkiksissa nuo vauhtipyörän merkit tuntuvat olevan epämääräisempiä, pelkkä piste ajoitukselle (ainakin 020-laatikon / vauhtiksen kanssa):
Kolmosiin on sitten tehty YKK:t ja ajoitukset löydettävämmiksi.
en nyt muista mistä moottorista mun vauhtipyörä on. voi olla mk2 scirocco tai sitte se on mk3 golfista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa