Morjens,
Kävi sellainen juttu että pasaati jätti tielle kertalaakista, alkoi ravistamaan motarilla reippaasti ja onneksi oli liittymä kohdalla niin vapaalla sivuun ja sivutielle tien pientareelle. Kaverin trailerilla sitten tuotiin kotio ja ihmettelemään. Auto on tullut minulle suvun kautta hieman kiertoteitä, siis ostettu noin 100 tuhatta ajettuna alkuperäiseltä omistajalta, nyt kilometrejä oli kertynyt hieman yli 240 tuhatta ja laatikko poiki. Itse olen ajanut noin 100 tuhatta ja muuten pelannut ihan ok mutta pääntäessä on pitänyt roksotusta jonka siis oletin olleen poikimassa oleva murrosnivel mutta eipähän siis ollutkaan. Pystyin jopa pakittamaan pois trailerin päältä mutta heti kun käänsi pyöriä niin veto loppui eli tasauspyörästön pikkurattaista on hampaat menneet?
Miten yleistä tuo on 1999 3B5 Passateissa? Tuo on 1.6 AHL moottorilla joten ainakaan liikaa voimaa ei pitäisi olla. Oletan että jossain vaiheessa laatikko on revitetty rikki, esimerkiksi liukkaalla suditettu pyörät vinossa ja sitten rytkäisty pitävälle pohjalle. Autossa on kanssa koukku joten vetohommat voinee kanssa selvittää asiaa. Joka tapauksessa haiskahtaa siltä että laatikko on saatu väkivalloin hajotettua. Itse en takuuvarmasti ole sitä hajottanut, ajotyyli pikemminkin kallistuu liian alhaisilla kierroksilla vedättämiseen jonka kanssa tiedän olevan noille laatikoille myrkkyä mutta kohdistuu enempi laakerivian puolelle jos huonosti käy.
Paikallisessa romiksessa olisi parilla sadalla 1.8 laatikko joka saattaisi sopia, myös vetoakseleita löytyy jotka joutuisi vaihtamaan samalla. Onko tuo laatikkohomma kuinka kinkkinen temppu? Nosturi ja laatikkotunkki/nosturi varmaan tarvitaan mutta muuten taitaa onnistua alakautta? Toinen juttu sitten että kannattaako koko homma vai tarjoaako vehjettä suoraan romikselle.
Passatista posahti tasauspyörästö
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Re: Passatista posahti tasauspyörästö
Ja vielä kun katsoi tuota räjäytyskuvaa:
http://fi.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/ ... /409015#24
Jos erittäin hyvällä onnella avaa tuon laipan tuossa laatikon poskessa (kun on ensin vetari pois tieltä) niin onko ylipäänsä mahdollista ottaa tuo tasauspyörästö tuolta ulos ilman että joutuu koskemaan itse laatikkoon. Noita pikkupyörien satseja ei ole kuin kolme, ja jos sitten etsii vaikka laatikkovikaisen mutta tasauspyörästöehjän laatikon ja sieltä rattaat, ja kokoaa täsmälleen samalla lailla kuin miten purki, etenkin shimmit samoin kuin aikaisemmin ja ei koske tiivisteisiin muuta kuin liimalla tms, niin olisiko edes teoriassa mahdollista fiksata tuo noin?
Kun vaihtoehtona taitaa olla paali niin ei siinä ainakaan korkealta putoa jos menee pieleen. Uusia osia ei kannata hankkia, ne maksaa jo sinällään maltaita, romikselta jos löytyy sopivat purkurattaat niin niillä homman voisi yrittää tehdä.
http://fi.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/ ... /409015#24
Jos erittäin hyvällä onnella avaa tuon laipan tuossa laatikon poskessa (kun on ensin vetari pois tieltä) niin onko ylipäänsä mahdollista ottaa tuo tasauspyörästö tuolta ulos ilman että joutuu koskemaan itse laatikkoon. Noita pikkupyörien satseja ei ole kuin kolme, ja jos sitten etsii vaikka laatikkovikaisen mutta tasauspyörästöehjän laatikon ja sieltä rattaat, ja kokoaa täsmälleen samalla lailla kuin miten purki, etenkin shimmit samoin kuin aikaisemmin ja ei koske tiivisteisiin muuta kuin liimalla tms, niin olisiko edes teoriassa mahdollista fiksata tuo noin?
Kun vaihtoehtona taitaa olla paali niin ei siinä ainakaan korkealta putoa jos menee pieleen. Uusia osia ei kannata hankkia, ne maksaa jo sinällään maltaita, romikselta jos löytyy sopivat purkurattaat niin niillä homman voisi yrittää tehdä.
Eiköhän sieltä ole vain vetonivel mennyt, niin tarkasta se ny ekaks. Itelle kävi hiukan samanlainen tapaus jokin aika sitten.
-
- -
Oli 100% oikea vastaus, oikea nivelhän sieltä oli sittenkin onneksi poikinut, päältäpäin sitä ei nähnyt mutta kun käänsi pyörät vinoon ja katsoi alta niin sehän se oli. Pasaati sai siinä uuden elämän. Pitää huomenna tutkia asiaa tarkemmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”