Golf V penkinlämmitin polttaa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Grontti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2007 14:47
Viesti:

Golf V penkinlämmitin polttaa

ViestiKirjoittaja Grontti » 14.9.2016 21:36

Morjes,

Muija tossa valitteli että kuskin penkinlämmitin lämpiää polttavan kuumaksi jo 1 asennossa. Onko tuohon olemassa jotain järkevää ratkaisua että mistä vois johtua?

Hantin penkki lämpiää kuten kuuluukin.

Auto on Golf V 2004

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Golf V penkinlämmitin polttaa

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.9.2016 22:50

Mulla lämpiää vai yhdestä kohtaa ja polttavaksi. Oletan että vastuksessa on huono kohta.

Jos kuumenee tasaisesti, niin lämpöanturi varmaan viallinen.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

Re: Golf V penkinlämmitin polttaa

ViestiKirjoittaja HuHu » 15.9.2016 8:23

Kannattaa olla käyttämättä ennenkuin uusii lämmitinelementin. Palaa verhoiluun ja vaatteeseen muuten reikä.

Tumi
-
Viestit: 356
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

Re: Golf V penkinlämmitin polttaa

ViestiKirjoittaja Tumi » 15.9.2016 12:33

Termistori saattaa olla esim. korjatessa siirtynyt kauemmas lämmitysvastuksesta jolloin vastus kuumenee enemmän ennenkuin termistori reagoi.

Grontti
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2007 14:47
Viesti:

Re: Golf V penkinlämmitin polttaa

ViestiKirjoittaja Grontti » 15.9.2016 14:09

Siellä siis on jokin joka haistaa tuota lämppärin lämpötilaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Golf V penkinlämmitin polttaa

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.9.2016 14:17

Mistäpä se muuten tietäisi milloin on halutussa lämmössä...

Tumi
-
Viestit: 356
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

Re: Golf V penkinlämmitin polttaa

ViestiKirjoittaja Tumi » 15.9.2016 17:49

Grontti kirjoitti:Siellä siis on jokin joka haistaa tuota lämppärin lämpötilaa?


Ainakin Mk3:n penkissä on istuinosan takareunassa keskellä luteen kokoinen mötikkä, alunperin vastuslankojen päällä. Tämä nuuhkii lämpötilaa ja yleensä murtuu tinauksestaan jolloin lämmitys ei toimi. Korjauksen jälkeen sitä on hankala saada millilleen samaan kohtaan vastuksien kylkeen ja lopputuloksena ykkösteho on jo aika helvetin kuuma.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa