3bg takajarrusatula vuotaa
Valvoja: ffp jäsenet
3bg takajarrusatula vuotaa
Satula vuotaa käsijarru systeemin puolelta ja nestettä saa lisätä usein. Saako tuota kuntoon korjaussarjalla, vai ostaako suosista uuden satulan?
Re: 3bg takajarrusatula vuotaa
Satulat nykyään puoli-ilmaisia(ainakin ulkomaan varaosapuljuissa/eBayssa) niin en alkais enää paljoa leipomaan vanhaa.
Toki jos haluaa harrastaa niin voihan sitä hieroakin.
Toki jos haluaa harrastaa niin voihan sitä hieroakin.
-
- -
http://m.ebay.com/itm/2x-BRAKE-CALIPER- ... nav=SEARCH
Motonetissä näytti 1 satula maksavan saman verran,korjaus-sarja 17€.
Säästäähän tuossa muutaman kympin jos alkaa tiivisteet vaihtamaan.
Motonetissä näytti 1 satula maksavan saman verran,korjaus-sarja 17€.
Säästäähän tuossa muutaman kympin jos alkaa tiivisteet vaihtamaan.
Golf mk4 vaihdoin satulat (samat ku 3bg?), TRW-satula 42€/kpl Virosta.
Pari kertaa olen takasatulan korjannut, ennemmin maksan sen 20€ siihen lisää koko satulasta kuin alan enää tekemään.=)
Toki itse tilasin kaikki jarruosat uusiksi että ihan yhden satulan takia varmaan kannata tilailla. Itsellä jumitti käsijarruvipu mutta nuilla hinnoilla sama oli uusia kaikki.
Pari kertaa olen takasatulan korjannut, ennemmin maksan sen 20€ siihen lisää koko satulasta kuin alan enää tekemään.=)
Toki itse tilasin kaikki jarruosat uusiksi että ihan yhden satulan takia varmaan kannata tilailla. Itsellä jumitti käsijarruvipu mutta nuilla hinnoilla sama oli uusia kaikki.
Satula on jo purettu ja pitäs saada auto ajoon. Joten Motonetillä mennään..Korjaantuuko tuo nesteen vuoto käsijarrun puolelta korjaussarjalla, vai onko jossain kulumaa yms.?
Siellä vivun päässä on O-rengas sisäpuolella, sen potero kun hapettuu, niin alkaa vuotamaan. Pesän puhditus messinkiharjalla ja uusi renkula paikalleen. Motonetin sarjassa muistaakseni tuli se pikkunen O-rengas ja kässärin vivun suojakumi. Satula pitää siis purkaa kokonaan, eli se kässärin ruuvikin pois sieltä, niin sitten näkyy. Kannattaa samalla puhdistaa kässäriakselin pronssiholkki ja rasvata se, niin ei jumita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”