Alkaa projekti olemaan jo uhkaavasti kunnon alustaa vailla.
Esitietona sanottakoon, ettei ko. autolla ole tarkoitus ajaa radalla, joten äärimmäiset rataominaisuudet ei listalla ykkösenä. Lähinnä riittävä madallus, mutta silti mukavuus.. Onnistuuko :)
Pussejahan täälläkin porukka laitellut kovasti autoihinsa, miten niissä ajettavuus verrattuna laadukkaaseen coilover settiin?
Itsellä aiempaa kokemusta ainoastaan hinnat alkaen seteistä niin kuuntelen mielellään kokemuksia kunnon alustasarjoista.
Joten mitä suositellaan.
Hintaluokka max 1700€
Huippualusta Golf mk2
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Huippualusta Golf mk2
Kaikista kalleimpia settejä ei välttämättä kannata harkita ellei ole kilpa-ajo mielessä (mutta ei varsinkaan halvimpia!)
MK2:een ei valitettavasti saa noita "Comfort line" coil overeita jotka muuten olisivat hyviä. Itse en missään nimessä ostaisi muita kuin tunnettujen merkkien osia; nuo halvemmat setit hoitavat ainoastaan madalluksen samalla kun mukavuus ja ajo-ominaisuudet kärsivät.
Jos ajettavuutta arvostaa niin kannattaisi pitää madallus niissä rajoissa että etutukivarret pysyvät "levossa" n. 180 asteen kulmassa; jos madaltaa enemmän niin näyttää ehkä coolilta, mutta alustageometria alkaa heittää ja mutka-ajo-ominaisuudet heikkenevät.
Itse katselisin noita Koni, Bilstein, H&R, KW jne laatusarjoja ainoastaan. Ja oma mielipide on että säädettäviä iskareita kannattaa miettiä vain jos osaa yhtään niitä säätää. Muuten tehtaan säädöt iskareissa on luotettavammat. Säädettävät jousijalat (coil over) on siitä hyviä, että halutessaan pystyy säätämään kulmapainot. Ja kun muuten kaikki jousisarjat on vakioiltaan "sinne päin", eli sopii eri moottoreilla varustettuihin eri malliversioihin, niin coil overeilla saa kompensoitua pienet heitot maavarassa mitä eri moottorit ja varustetasot aiheuttavat.
Ja kun nyt tilanne on kerran sopiva, niin mainostetaanpa pikkuisen: viewtopic.php?f=10&t=209963
MK2:een ei valitettavasti saa noita "Comfort line" coil overeita jotka muuten olisivat hyviä. Itse en missään nimessä ostaisi muita kuin tunnettujen merkkien osia; nuo halvemmat setit hoitavat ainoastaan madalluksen samalla kun mukavuus ja ajo-ominaisuudet kärsivät.
Jos ajettavuutta arvostaa niin kannattaisi pitää madallus niissä rajoissa että etutukivarret pysyvät "levossa" n. 180 asteen kulmassa; jos madaltaa enemmän niin näyttää ehkä coolilta, mutta alustageometria alkaa heittää ja mutka-ajo-ominaisuudet heikkenevät.
Itse katselisin noita Koni, Bilstein, H&R, KW jne laatusarjoja ainoastaan. Ja oma mielipide on että säädettäviä iskareita kannattaa miettiä vain jos osaa yhtään niitä säätää. Muuten tehtaan säädöt iskareissa on luotettavammat. Säädettävät jousijalat (coil over) on siitä hyviä, että halutessaan pystyy säätämään kulmapainot. Ja kun muuten kaikki jousisarjat on vakioiltaan "sinne päin", eli sopii eri moottoreilla varustettuihin eri malliversioihin, niin coil overeilla saa kompensoitua pienet heitot maavarassa mitä eri moottorit ja varustetasot aiheuttavat.
Ja kun nyt tilanne on kerran sopiva, niin mainostetaanpa pikkuisen: viewtopic.php?f=10&t=209963
Re: Huippualusta Golf mk2
Deekakkosten jälkeen olen päätynyt Vogtlandin coileihin. Ei ole yhtään pintakova ja kestää vetää radallakin. Uskaltaisin suositella, jos et välttämättä puoltatoista tonnia halua laittaa kiinni. Seuraavat coilit varmaan sitten KW, Bilstein ja BC ym.
Re: Huippualusta Golf mk2
Huomenna alkaa Eibach kevätkampanja ja esim. Golf II korkeussäädettävä alustasarja maksaa Kiiltovaunun kautta tilattuna 917.00€ toimitettuna.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa