VAG manuaalivaihteisto öly?
Valvoja: ffp jäsenet
VAG manuaalivaihteisto öly?
Millaisilla vaihteistoöljyillä porukka ajelee, kun VS-200:n valmistus on loppunut. Itse en ole muihin öljyihin luottanut, mutta nyt täytyy jotain korvaavaa ja hyvää öljyä keksiä tilalle. Kerran paikallisessa VW-huollossa laittoivat jotain Shellin kuraa kakkiksen laatikkoon ja se kokeilu riitti mulle. Elohopea, kun painui -25 tienoille, niin auto piti jättää seinää vasten, että aamulla uskalsi vääntää avaimesta. Kaikki kokemukset öljyistä ovat tervetulleet. Myös litrahinnat kiinnostavat.
Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 on matalimmalla jähmepisteellä mitä itse olen löytänyt, -54astetta (VW 501.50 öljyistä). VS200:sen jämepiste vissiin on -45astetta, mikä ei sekään ole huono. Toki tuo jähmepiste ei välttämättä ihan koko totuutta kerro, mutta hyvä lähtökohta on jos se on matalalla.
Shellin tuotteista Shell Getriebeöl EP 75W-90 omaa -42asteen jähmepisteen.
10-20euroa/litra noi öljyt tuppaa oleen, riippuu mistä ostaa.
Shellin tuotteista Shell Getriebeöl EP 75W-90 omaa -42asteen jähmepisteen.
10-20euroa/litra noi öljyt tuppaa oleen, riippuu mistä ostaa.
-
- -
- Viesti:
Audi foorumin puolella on Redlinee porukka kaatanu askeihin. Ajattelin ainakin oman auton perään lorauttaa kyseisen puljun tuotetta. Meitin kisavehkeessä ei muuta käytetäkkään...
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=90371
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=90371
mitä, ihanko oikeesti vs200 ei tehdä enää? täälläpäin minimanit yms tokmannin hyllyt ainakin notkuu kyseistä tavaraa. Pitääkin siis hamstrata :)
Suosittelen keräämään kaiken minkä irti saa.
Kauankin sitten? 1/10/2007 tullut uusi öljy. Jos se olis parempaa myös pakkasella? Jotain 14 € litra.
2000 luvun alussa. On varmasti parantunut niistä ajoista.
Eikös ne volkkarin laatikot tarvitse jonkin lisäaineen, mitä jotkut öljyt sisältävät ja jotkut ei. Itse olen jostain sellaista päähäni saanut.
Tuota Castrollia meinasin Portterin askiin laittaa. Mitä muuten marmoritiskin vaihteisto öljyt ovat nykyisin? Tarkoitan niitä valkeita litran purkkeja VW-logolla varustettuna.
Viimeksi muokannut AMI, 18.12.2013 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanhemmat volkkarin manuaalilaatikot ovat suunniteltu GL-4 öljylle, ei käsittääkseni mitään erikoisia lisäaineita tarvita sen enempää. "Ongelma" vain on että harvempi kunnon synteettinen öljy on GL-4:sta, vaan GL-5:sta tai sitten GL-4/GL-5 hybridiöljyä mikä ei kuitenkaan toimi täysin suunnitellusti GL-4 laatikossa.
Vanhemmat volkkarin manuaalilaatikot ovat suunniteltu GL-4 öljylle, ei käsittääkseni mitään erikoisia lisäaineita tarvita sen enempää. "Ongelma" vain on että harvempi kunnon synteettinen öljy on GL-4:sta, vaan GL-5:sta tai sitten GL-4/GL-5 hybridiöljyä mikä ei kuitenkaan toimi täysin suunnitellusti GL-4 laatikossa.
Nyt selvisi sekin virheellinen tieto.
Synkronoinnin toiminta on optimoitu GL-4 öljyille, GL-5 öljyllä ei periaatetasolla synkrointi toimi yhtä hyvin. Tuota VW 501.50 öljyä kun on hyvin saatavilla, niin en ole nähnyt mitään syytä muuta laittaa laatikoihin mitkä sitä vaativat.
Audiin kun vaihdoin räjähtäneen laatikon tilalle toisen käytetyn 01E laatikon, niin laitoin halvat GL-5:set öljyt sinne hetkeksi sisään putsatakseni kaiken paskan pois mitä mahdollisesti siellä oli. Kakkosen synkka siinä on parhaansa päivänsä nähnyt niin se hieman kangerteri, mutta parantui huomattavasti kun laitoin GL-4/501.50 öljyt sisään.
Audiin kun vaihdoin räjähtäneen laatikon tilalle toisen käytetyn 01E laatikon, niin laitoin halvat GL-5:set öljyt sinne hetkeksi sisään putsatakseni kaiken paskan pois mitä mahdollisesti siellä oli. Kakkosen synkka siinä on parhaansa päivänsä nähnyt niin se hieman kangerteri, mutta parantui huomattavasti kun laitoin GL-4/501.50 öljyt sisään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”