T4 Transporter ilmastoinnin flekti

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Patu
-

T4 Transporter ilmastoinnin flekti

ViestiKirjoittaja Patu » 15.8.2012 18:54

Olisi ongelma portterin ilmastoinnin flektin kanssa. Huomasin että kun auto on tyhjäkäynnillä ilmastointi päällä niin noin minuutin päästä alkaa reletaulussa napse ja tyhjäkäynti humppaa.

Aikani tutkittuani tajusin että flekti ei pyöri ollenkaan joten ei se pysty jäähdyttämään lauhdutinta. Ajossa toimii ihan hyvin. Miten voisi testata mikä on rikki, onko flekti vai paineanturi? Voiko sille flektille antaa suoraan 12v ja kopasta että lähteekö pyörimään?

Ja jos silloin lähtee pyörimään niin onko silloin joku paineantureista finaalissa?

Raid72
-

ViestiKirjoittaja Raid72 » 15.8.2012 21:47

Mulla Caravellessä oli samat oireet, ilmastointi toimi vain kun auto oli liikkeessä. Syy oli siinä, että jäähdyttimen moottorin jännitteenalennusvastukset oli poikki (löytyvät puskurin alta jokseenkin keskeltä autoa), ja flektien oli mahdollista pyöriä vain täysillä. Kun ilmastoinnin kytkee päälle, ainakin mun autossa puhaltimet alkavat puhaltaa pienellä teholla, ja tuo ei voinut toteutua, kun etuvastukset oli poikki. Ilmeisesti sitten paikallaan seistessä kenno lämpesi ja automatiikka kytki kompuran pois päältä.

Beagle
-

Re: T4 Transporter ilmastoinnin flekti

ViestiKirjoittaja Beagle » 23.5.2017 9:27

Minulla kun auton käynnistää, ilmastointi ei lähde päälle. Vaan heti kun autolla ajaa noin 20m, kytkeytyy ilmastointi päälle ja toimii niin kauan, kun auton sammuttaa. Mistäs tämmönen johtuu? Flektejä yritin tutkia, mutta niiden pyörintää ei näe, kun on muovit edessä.

Auto on vm 02 ja climatronic tuplailmastointi.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”