Oireet on diagnosoitu hyvinkin tarkasti joten eiköhän täältä tietoa löydy. Auto on Golf R32 DSG:llä ja vuosimallia 2006.
Rutina alkoi jo viime vuoden syyskuussa. Vein auton lokakuun lopussa merkkihuoltoon, soittivat sieltä että alatukivarsien puslat on revenneet että sieltä se kuului. Samalla autoon tehtiin laaja määräaikaishuolto.
Maksoin laskun ja lähdin ajamaan, rutina ei ollut hävinnyt mihinkään. Sitten marraskuussa rutina katosi kokonaan. Kunnes pidin autoa päivän lämpimässä parkkihallissa --> jumalaton rutina. No pidin sitten koko talven autoa ulkona niin ei rutissut kertaakaan, vaikka tuli kyllä mentyä enemmän poikittain kuin suoraan. Mutta nyt kun kelit lämpeni niin rutisee taas niin perkeleesti.
- Rutina kuuluu vain lämpimällä kelillä. Jo nollayö riittää siihen että aamulla ei kuulu mitään.
- Jos taas auto seisoo auringossa -> ratatatatatatatatatataaa.
- Rutina ei muutu yhtään töyssyissä eikä vedätättäessä.
- Rutina kuuluu vaikka ajan suoraan tasaisella betonilla 1 km/h.
- Rutinan saa kuulumaan paikallaan ollessa rattia pyörittämällä.
- Kuuluu mielestäni enemmän oikealta puolelta.
- Eniten ihmetyttää että laaja määräaikaishuolto + erikseen tätä etsivät --> ei löytynyt aiheuttajaa.
Mikä rutisee R32:n etupäässä?
Valvoja: ffp jäsenet
Vetarit kunnossa. Samoin laakerit sun muut todennäköiset äänen aiheuttajat. VV-auto siis kävi koko etupään läpi. Mutta kun silloin oli jo viileää niin eivät saaneet ääntä kuulumaan (tosin tuolloinhan en vielä tiennyt että ääni katoaa kylmällä).
Kyllä se kuuluu koko ajan ja on häiritsevän äänekästä, silloin kuin auto on lämpimässä. Kylmässä ei siis kuulu mitään, joten tuo on se avain tähän arvoitukseen.
Kyllä se kuuluu koko ajan ja on häiritsevän äänekästä, silloin kuin auto on lämpimässä. Kylmässä ei siis kuulu mitään, joten tuo on se avain tähän arvoitukseen.
Ite veikkaisin myös vahvasti niitä yläpäänlaakereita. Nykyisessä kolopallossa ne rutisee silloin tällöin ja kahdessa edellisessä ne piti myös ääntä. Ei vakavaa. Ei haitannut edes katsastuksessa. Tai oikeastaan niin kauan se haittasi, kun katsastusmies totesi ettei löydä äänen aiheuttajaa. Empäs viitsinyt mennä valaisemaan sille asiaa mistä se kuuluu :)
No nehän on selkeesti yläpäässä :D
Eli etutolppien yläpäänlaakerit
ps. mitkä/missä on yläpään laakerit?
No nehän on selkeesti yläpäässä :D
Eli etutolppien yläpäänlaakerit
http://www.carpartsdiscount.com/auto/pa ... 3593=88899
siinä mallia, ja oem numero myös
suosittelen alkuperäisiä, maksaa rapiat 20 egee vaan kappale.
siinä mallia, ja oem numero myös
suosittelen alkuperäisiä, maksaa rapiat 20 egee vaan kappale.
Yläpäänlaakerit voi tarkistaa kun laittaa kaverin kääntelemään rattia ja menee katsomaan kääntyykö jouset sulavasti vai pomppiiko mukana. Jos pomppii eli kääntää ensin jännitykselle jousen ja pamahtaa oikeaan kulmaan kun tarpeeksi jännitystä: Laakerit vaihtoon. Ei ole iso homma vaihtaa ainakaan diisselissä.
Äläkä laita sitä CRC:tä sinne etes väliaikasesti, se lähinnä puhdistaa pois sen oikean laakerirasvan jos siellä semmoista vielä on.
Äläkä laita sitä CRC:tä sinne etes väliaikasesti, se lähinnä puhdistaa pois sen oikean laakerirasvan jos siellä semmoista vielä on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa