ABS/ESP -merkkivalot
Valvoja: ffp jäsenet
ABS/ESP -merkkivalot
Biili on edelleenkin Passat 1.9 TDI, -03 ja automaatti. ABS/ESP -merkkivalot syttyvät satunnaisesti ja kun virrat käyttää pois, "vika" poistuu. Valot syttyvät usein jarrun käytön yhteydessä, esim. kun on liikennevaloissa jarru painettuna. Joskus merrkivalot syttyvät parkissakin kun moottori on käynnissä - automaattivaihteinen on tällöin joko käsi- tai jalkajarru päällä. SIlloin kun kaikki on ok, eli em.merkkivalot eivät loista mittaristoissa, ABS ja ESP toimivat ok. Onko hajua missä on vika?
Jussi
Jussi
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jep
Tuli juuri jarruihin lisäoire. Kun ajaa muutaman sata metriä ja jarruttaa, niin kaikki toimii ok ja jarrut toimivat kuten kuuluukin. Kun jarruttaa heti perään toisen kerran, ei poljin meinaa painua ja on raskaan tuntuinen painaa, jarruteho on tällöin tosi heikko - ihan kuin tehostin olisi poissa pelistä. ABS/ESP -merkkivalot eivät pala em. oireen ilmetessä. Auto on siis 1.9TDI Passat / 2003 ja automaattivaihteistolla. Onko ideoita??
Tuli juuri jarruihin lisäoire. Kun ajaa muutaman sata metriä ja jarruttaa, niin kaikki toimii ok ja jarrut toimivat kuten kuuluukin. Kun jarruttaa heti perään toisen kerran, ei poljin meinaa painua ja on raskaan tuntuinen painaa, jarruteho on tällöin tosi heikko - ihan kuin tehostin olisi poissa pelistä. ABS/ESP -merkkivalot eivät pala em. oireen ilmetessä. Auto on siis 1.9TDI Passat / 2003 ja automaattivaihteistolla. Onko ideoita??
^ suora linkki: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=787432
Jesp
Alipainepumpulta tehostimelle menevässä putkessa oli vuoto. Sijainti tarkalleen ottaen konehuoneen ja vesikaukalon (akkutilan) välisen läpiviennin kohdalla. Läpivientikumiin on akkutilan puolella liitetty 90-asteen muovikulma, joka oli puhki toisesta sivustaan. Jotenkin muovi on pehmentynyt ja lopulta siihen on tullut reikä. Kyseisessä kohtaa ei ole mitään, joka hankaisi kyseisen muovikulman puhki - syy puhkeamiseen jäi epäselväksi. Yksi mahdollisuus on että sitä on joku jossain joskus rusikoinut...
Jussi
Alipainepumpulta tehostimelle menevässä putkessa oli vuoto. Sijainti tarkalleen ottaen konehuoneen ja vesikaukalon (akkutilan) välisen läpiviennin kohdalla. Läpivientikumiin on akkutilan puolella liitetty 90-asteen muovikulma, joka oli puhki toisesta sivustaan. Jotenkin muovi on pehmentynyt ja lopulta siihen on tullut reikä. Kyseisessä kohtaa ei ole mitään, joka hankaisi kyseisen muovikulman puhki - syy puhkeamiseen jäi epäselväksi. Yksi mahdollisuus on että sitä on joku jossain joskus rusikoinut...
Jussi
Uusi oire ilamaantui jarruihin. Moottorin käydessä ja auton ollessa parkissa (tai pysähtyy pienestä nopeudesta), kun painaa jarrun pohjaan niin hyvin pystähtyy ja kaikki toimii ok- poljin painuu tällöin muutaman sentin. Kun tässä kohtaa ei nosta jalkaa polkimelta vaan jatkaa jarrupolkimen painamista reippaasti normaalia suuremmalla voimalla, painuu poljin hiljalleen pohjaan saakka. Näin ei ilmeisesti kuuluisi olla, mikähän lienee vikana - onko ajatuksia?? Autossa on se automaattivaihteisto.
Jussi
Jussi
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Tuohon on muuten kätevä kikka:
Hommaa riittävän kokoinen (esim. litra) pullo, tee korkkiin reikä josta sopii pieni letku (joka sopii myös ilmausnippaan), laita pulloon sen verran jarrunestettä että letkun pää on pinnan alapuolella, letku nippaan, nippaa auki, ja sitten pumppaamaan jarrua.
Tuo pullossa oleva neste estää ilman pääsyn järjestelmään, ja kun pumppaat jarrupolkimella, tulee neste säiliöstä tuonne pulloon.
Pystyy kätevästi yksin ilmaamaan tuolla systeemillä ;)
Hommaa riittävän kokoinen (esim. litra) pullo, tee korkkiin reikä josta sopii pieni letku (joka sopii myös ilmausnippaan), laita pulloon sen verran jarrunestettä että letkun pää on pinnan alapuolella, letku nippaan, nippaa auki, ja sitten pumppaamaan jarrua.
Tuo pullossa oleva neste estää ilman pääsyn järjestelmään, ja kun pumppaat jarrupolkimella, tulee neste säiliöstä tuonne pulloon.
Pystyy kätevästi yksin ilmaamaan tuolla systeemillä ;)
Sattuipa sopiva threadi. Itsellä on täsmälleen samanlainen Passatti 1.9TDI, 2003, automaatti, ajettu 160tkm. Tänään aamulla, kun olin lähdössä töihin, huomasin ABS/ESP valojen palavan, joten sammutin ja starttasin uudestaan. Valot sammui.
No äsken ajelin töistä kotiin ja pysähdyin huoltoasemalle, kun huomasin valojen taas palavan. Laitoin P:lle vaihdekepin ja sammutin auton, mutta vika ei hävinnyt. En päässyt myöskään liikenteeseen, koska jarruihin ei ilmeisesti noussut riittävää painetta, että vaihteisto olisi antanut laittaa vaihdetta silmään. Kävin ostamassa jarrunestettä ja täytin säiliön (joku vajaa desi meni nestettä). Pumppailin poljinta auton käydessä ja lopulta sain vaihteen silmään. Huomasin myös saman, että jarrupoljin meni pohjaan asti.
Loppumatkan tuntui toimivan täysin normaalisti. Oiskohan mahdollista, että letkuihin oli päässyt vain jostain vähän ilmaa?
hifijussi: Oliko sulla nestettä hävinnyt sen riän kautta? Itsellähän säiliö oli käytännössä täynnä.
Edit. Niin tuli mieleen, että jossain kohtaa moottori antoi myös vikakoodin. Itellä on VAG-COM, joten täytyy käydä kohta tsekkaamassa koodit.
No äsken ajelin töistä kotiin ja pysähdyin huoltoasemalle, kun huomasin valojen taas palavan. Laitoin P:lle vaihdekepin ja sammutin auton, mutta vika ei hävinnyt. En päässyt myöskään liikenteeseen, koska jarruihin ei ilmeisesti noussut riittävää painetta, että vaihteisto olisi antanut laittaa vaihdetta silmään. Kävin ostamassa jarrunestettä ja täytin säiliön (joku vajaa desi meni nestettä). Pumppailin poljinta auton käydessä ja lopulta sain vaihteen silmään. Huomasin myös saman, että jarrupoljin meni pohjaan asti.
Loppumatkan tuntui toimivan täysin normaalisti. Oiskohan mahdollista, että letkuihin oli päässyt vain jostain vähän ilmaa?
hifijussi: Oliko sulla nestettä hävinnyt sen riän kautta? Itsellähän säiliö oli käytännössä täynnä.
Edit. Niin tuli mieleen, että jossain kohtaa moottori antoi myös vikakoodin. Itellä on VAG-COM, joten täytyy käydä kohta tsekkaamassa koodit.
Tämmöset vikakoodit sieltä löyty:
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-00 - -
00526 - Brake Light Switch-F
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Ilmeisesti samaa vikaa tarkoittaa noi molemmat.
Voi olla, että on ihan oikea syy tai sitten on pelkkä oire. Osaisko joku kertoa mistä tämä kytkin löytyy?
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-00 - -
00526 - Brake Light Switch-F
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Ilmeisesti samaa vikaa tarkoittaa noi molemmat.
Voi olla, että on ihan oikea syy tai sitten on pelkkä oire. Osaisko joku kertoa mistä tämä kytkin löytyy?
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
poljin painuu pohjaan
Keskisuomalainen VW jälleenmyyjä totesi, kun ihmettelin 2003 Passatin jarrupolkimen hiljalleen lattiaan painumista, että se on ominaisuus, ei vika.
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
poljin painuu pohjaan
Keskisuomalainen VW jälleenmyyjä totesi, kun ihmettelin 2003 Passatin jarrupolkimen hiljalleen lattiaan painumista, että se on ominaisuus, ei vika.
Kiitos vastauksista!
Mietinkin eilen illalla, että jarrupoljin tuntui kyllä täysin normaalilta, vaikka painuikin lattiaan.
Täytyy varmaan vaihtaa se jarrukatkaisija, jos se ei ole kallis.
Edit. Olinpas sekoillu kummallisen lauseen.
Mietinkin eilen illalla, että jarrupoljin tuntui kyllä täysin normaalilta, vaikka painuikin lattiaan.
Täytyy varmaan vaihtaa se jarrukatkaisija, jos se ei ole kallis.
Edit. Olinpas sekoillu kummallisen lauseen.
Viimeksi muokannut daivari, 27.2.2011 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo
ABS/ESP -merkkivalon loistaminen liittyy selkeästi pakkaseen, "vika" hävisi kun kelit lämpenivät. Täytyy tukia asiaa lisää kunhan ehtii - antureiden säätöä tarvitsee.
Tuo jarrupolkimen pohjaan painuminen voi olla jälleenmyjän mielestä ominaisuus, mutta oikeasti se on vika. Myyntimies on myyntimies ja ei välttämättä tiedä koko totuutta asian taustalla. Palstoilta löytyi selostusta asiaan, jarrupääsylinetrin tiivisteiden vuotaessa sopivasti, voi käydä juuri niin että polkimen voi polkea pohjaan saakka, nestettä ei häviä ja muutekin vaikutaa ettei mitään vikaa ole.
Jarrujen tehostuksen häviäminen sen sijaan jatkuu. Jarruthan alkoivat oireilla pari kuukautta sitten siten että jarrutehostimen vaikutus hiipui. Silloin vika oli tehostimelle alipainetta pumppavalta pumpulta tehostimelle menevän letkun vuoto. Olen paikannut kyseisen moottorin takapäästä alipainepumpulta tehostimelle menevän letkun nyt jo kahteen kertaan. Tällä kertaa vika ei ole siinä, vaikka jarrut oireilevat kuten aiemmin - perättäisissä jarrutuksissa ensimmäisellä polkaisulla jarrut toimivat ok, toisella polkaisulla vaativat jo enemmän voimaa ja kolmannella saa polkea hampaat irvessä eikä sittenkään meinaa pysähtyä. Em. vika korjaantui siis aiemmin tehostimelle tulevan alipaineputken reijän paikkaamisella. Tuli mieleen ajatus, että tehostimen kalvossa olisi pieni reikä, jolloin alipainepumppu ei jaksa imeä sitä heti jarrutuksen jälkeen riittävästi (kun vuotaa reijästä) ja tehostuskin jää vajaaksi. Kun edellisestä jarrutuksesta menee vähän pidempään, pumppu on ehtinyt imeä kalvon kuten kuuluukin ja tehostus toimii ok. Kommentteja & kokemuksia otan mielellään vastaan!
Jussi
ABS/ESP -merkkivalon loistaminen liittyy selkeästi pakkaseen, "vika" hävisi kun kelit lämpenivät. Täytyy tukia asiaa lisää kunhan ehtii - antureiden säätöä tarvitsee.
Tuo jarrupolkimen pohjaan painuminen voi olla jälleenmyjän mielestä ominaisuus, mutta oikeasti se on vika. Myyntimies on myyntimies ja ei välttämättä tiedä koko totuutta asian taustalla. Palstoilta löytyi selostusta asiaan, jarrupääsylinetrin tiivisteiden vuotaessa sopivasti, voi käydä juuri niin että polkimen voi polkea pohjaan saakka, nestettä ei häviä ja muutekin vaikutaa ettei mitään vikaa ole.
Jarrujen tehostuksen häviäminen sen sijaan jatkuu. Jarruthan alkoivat oireilla pari kuukautta sitten siten että jarrutehostimen vaikutus hiipui. Silloin vika oli tehostimelle alipainetta pumppavalta pumpulta tehostimelle menevän letkun vuoto. Olen paikannut kyseisen moottorin takapäästä alipainepumpulta tehostimelle menevän letkun nyt jo kahteen kertaan. Tällä kertaa vika ei ole siinä, vaikka jarrut oireilevat kuten aiemmin - perättäisissä jarrutuksissa ensimmäisellä polkaisulla jarrut toimivat ok, toisella polkaisulla vaativat jo enemmän voimaa ja kolmannella saa polkea hampaat irvessä eikä sittenkään meinaa pysähtyä. Em. vika korjaantui siis aiemmin tehostimelle tulevan alipaineputken reijän paikkaamisella. Tuli mieleen ajatus, että tehostimen kalvossa olisi pieni reikä, jolloin alipainepumppu ei jaksa imeä sitä heti jarrutuksen jälkeen riittävästi (kun vuotaa reijästä) ja tehostuskin jää vajaaksi. Kun edellisestä jarrutuksesta menee vähän pidempään, pumppu on ehtinyt imeä kalvon kuten kuuluukin ja tehostus toimii ok. Kommentteja & kokemuksia otan mielellään vastaan!
Jussi
ex-Audi A3 vm.2003 lähti tuo ABS/ESP merkkivalon palaminen oudommalla tavalla..
Sitä oli yritetty korjata vaikka miten, mutta se syttyi ja sammui oman mielensä mukaan.
Menin vaihteeksi käymään huollossa, kun mielestäni audi kulutti liikaa. Minulle ehdotettiin lämpötila-anturin vaihtamista. Anturi sitten vaihdettiin ja vikakoodit taas nollattiin (ABS/ESP valo paloi taas silloin) Tämän jälkeen merkkivalo ei enää ikinä syttynyt.
Merkkivalo vika oli vaivannut jo yli puolivuotta ja ei syttynyt uudelleen ainakaan minun käytössä. Auto oli minulla vielä tämän jälkeen noin vuoden..
Sitä oli yritetty korjata vaikka miten, mutta se syttyi ja sammui oman mielensä mukaan.
Menin vaihteeksi käymään huollossa, kun mielestäni audi kulutti liikaa. Minulle ehdotettiin lämpötila-anturin vaihtamista. Anturi sitten vaihdettiin ja vikakoodit taas nollattiin (ABS/ESP valo paloi taas silloin) Tämän jälkeen merkkivalo ei enää ikinä syttynyt.
Merkkivalo vika oli vaivannut jo yli puolivuotta ja ei syttynyt uudelleen ainakaan minun käytössä. Auto oli minulla vielä tämän jälkeen noin vuoden..
Itsellä manuaali Passat 1.9 TDI 2002 ja ESP merkkivalo syttynyt muutaman kerran talvella ja nyt noin kuukauden ajan lähes jokaisella ajomatkalla. Kun ESP syttyi ensimmäisiä kertoja, tuli myös Engine Workshop muutaman kerran.
Oireita:
- ESP -merkkivalo syttyy yleensä vähääkään voimakkaamman jarrutuksen jälkeen ja joskus tyhjäkäynnillä.
- Vakionopeudensäädin pomppaa pois päältä silloin tällöin kun ESP –merkkivalo palaa.
- Liikennevaloista (yleensä ykkösellä, myös muilla vaihteilla) lähdettäessä auto saattaa nykiä ja laskea kierrokset 1200rpm muutaman sekunnin ajaksi = auto haistaa jarrua painettavan?
- Jarrupoljin painuu poljettaessa pikkuhiljaa pohjaan
Jarruvalon kytkin vaihdettu muutama päivä sitten, vika ei korjaantunut. Pitää illalla testata heikkeneekö jarruteho usean perättäisen jarrutuskerran jälkeen.
VAG COM tulokset aina vaan useankin nollauskerrankin jälkeen:
Address 03: ABS Brakes
00526 - Brake Light Switch-F
36-00 - Open Circuit
Address 08: Auto HVAC
00705 - Relay for Coolant Fan: Stage 1 (J279)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Address 46: Central Conv.
01134 - Alarm Horn (H12)
49-00 - No Communications
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
Sekä ennen ensimmäistä nollauskertaa (engine workshopin jälkeen)’
Address 01: Engine
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-10 - - - Intermittent
Oireita:
- ESP -merkkivalo syttyy yleensä vähääkään voimakkaamman jarrutuksen jälkeen ja joskus tyhjäkäynnillä.
- Vakionopeudensäädin pomppaa pois päältä silloin tällöin kun ESP –merkkivalo palaa.
- Liikennevaloista (yleensä ykkösellä, myös muilla vaihteilla) lähdettäessä auto saattaa nykiä ja laskea kierrokset 1200rpm muutaman sekunnin ajaksi = auto haistaa jarrua painettavan?
- Jarrupoljin painuu poljettaessa pikkuhiljaa pohjaan
Jarruvalon kytkin vaihdettu muutama päivä sitten, vika ei korjaantunut. Pitää illalla testata heikkeneekö jarruteho usean perättäisen jarrutuskerran jälkeen.
VAG COM tulokset aina vaan useankin nollauskerrankin jälkeen:
Address 03: ABS Brakes
00526 - Brake Light Switch-F
36-00 - Open Circuit
Address 08: Auto HVAC
00705 - Relay for Coolant Fan: Stage 1 (J279)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Address 46: Central Conv.
01134 - Alarm Horn (H12)
49-00 - No Communications
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
Sekä ennen ensimmäistä nollauskertaa (engine workshopin jälkeen)’
Address 01: Engine
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-10 - - - Intermittent
Viimeksi muokannut Jatso, 9.5.2011 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli jarrutehoissa ei vikaa.
Laitoin VAG-COMin kiinni ja
Control module -> 01 Engine -> Meas. Blocks - 08 -> 006 -> toisen ruudun lukemat poljin ylhäällä 000 ja poljin painettuna 011. Eli jarruvalon kytkin toimii oikein.
Mutta noin kymmenennen poljinpainalluksen jälkeen lukema jumittuu lukemaan 001 ja tällöin tulee myös ESP merkkivalo esiin. Täytynee käydä johdot läpi.
Lisäys 15.5
Katsoin peilin kautta jarruvaloja kun vikakoodi tulee. Kun jarrupolkimen vapauttaa, kaikki muut jarruvalot sammuvat paitsi keski-ylävalosta jää palamaan 2/3 osaa siten, että valon keskiosa ei pala.
Aletaankohan kallistumaan ohjausyksikkövian puoleen?
Laitoin VAG-COMin kiinni ja
Control module -> 01 Engine -> Meas. Blocks - 08 -> 006 -> toisen ruudun lukemat poljin ylhäällä 000 ja poljin painettuna 011. Eli jarruvalon kytkin toimii oikein.
Mutta noin kymmenennen poljinpainalluksen jälkeen lukema jumittuu lukemaan 001 ja tällöin tulee myös ESP merkkivalo esiin. Täytynee käydä johdot läpi.
Lisäys 15.5
Katsoin peilin kautta jarruvaloja kun vikakoodi tulee. Kun jarrupolkimen vapauttaa, kaikki muut jarruvalot sammuvat paitsi keski-ylävalosta jää palamaan 2/3 osaa siten, että valon keskiosa ei pala.
Aletaankohan kallistumaan ohjausyksikkövian puoleen?
Jarrujen tehostuksen häviäminen loppui, kun uusin alipaineletkun tehostimelta mooottoritilan puolelle, josta jatkuu originaalilla letkulla alipainepumpulle. Originaali letku oli tehty useammasta pätkästä ja siinä oli lisäksi epäluotettavan oloinen kuminen läpivienti moottoritilan rintapellin yläosassa. Vedin tehostimelta ohuemmalla letkulla (joka kävi tehostimen päähän takaiskuventtiiliin), jonka jatkoin sen päälle sopivalla paksummalla letkulla. Tämä paksumpi letku jatkuu rintapellin läpi ilman originaalia läpivientikumia alipainepumpulle menevään letkuliitokseen. Hyvä tuli ja jarrut pelittää ok.
Re: ABS/ESP -merkkivalot
Lainataas ketjua sittenki tätä ketjua.
Syttyi -04 mallin passatissa ABS ja ESP valo yht aikaa. Ajossa ei tunnu mitään normaalista poikkeavaa. Takajarruvalot ei toimi.
VCDS ilmoittaa: 16955 - Brake switch (F)
P0571 - 35- 00 implausible signal
sekä
00526 - Brake light switch
27 - 10 implausible signal - intermittent
4-napainen:3B0945511A
Uusi:
4-napainen:1K2945511
Onko jollain tietoa missä vika? Voiko olla esim. vain ja ainoastaan joku poltin rikki?
Kiitoksia jo etukäteen!
Muok. kytkimen anturi muokattu pois.
Syttyi -04 mallin passatissa ABS ja ESP valo yht aikaa. Ajossa ei tunnu mitään normaalista poikkeavaa. Takajarruvalot ei toimi.
VCDS ilmoittaa: 16955 - Brake switch (F)
P0571 - 35- 00 implausible signal
sekä
00526 - Brake light switch
27 - 10 implausible signal - intermittent
4-napainen:3B0945511A
Uusi:
4-napainen:1K2945511
Onko jollain tietoa missä vika? Voiko olla esim. vain ja ainoastaan joku poltin rikki?
Kiitoksia jo etukäteen!
Muok. kytkimen anturi muokattu pois.
Viimeksi muokannut VAG-kuski, 10.7.2016 0:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ABS/ESP -merkkivalot
Eiköhän se 2 napainen ole jarruvalolle ja 4 napainen esim vakkarille.
Vaihda se 2 napainen, kun jo kerran mittaustesi perusteellakin se on rikki.
Vaihda se 2 napainen, kun jo kerran mittaustesi perusteellakin se on rikki.
Re: ABS/ESP -merkkivalot
2-napainen onkin kytkimen kytkin, kun tarkemmin katsoin :)
4-napainen on vaihdettu kahteen kertaan, ei mitään vaikutusta, ilmeisesti tuo ei ole pelkkä kärkitieto, joten hankala mitata jännitteet kun on kytkettynä..
Mistähän tuota vikaa lähtisi metsästämään. Ajoon ei vaikuta pätkääkään, muutakuin jarruvalot eivät toimi. Liittimen piuhatkin olen tarkistanut, että ovat kiinni.
4-napainen on vaihdettu kahteen kertaan, ei mitään vaikutusta, ilmeisesti tuo ei ole pelkkä kärkitieto, joten hankala mitata jännitteet kun on kytkettynä..
Mistähän tuota vikaa lähtisi metsästämään. Ajoon ei vaikuta pätkääkään, muutakuin jarruvalot eivät toimi. Liittimen piuhatkin olen tarkistanut, että ovat kiinni.
Re: ABS/ESP -merkkivalot
Siinä 4-napaisessa on varmaankin kaksi kärkeä, avautuva ja sulkeutuva. Molemmista menee tieto ohjainlaitteille ja sulkeutuvalta jarruvalolle. Tilatiedot näkee vcds:llä, en muista tarkkaan missä.
Onko jarruvalon sulake varmasti kunnossa?
Toki voi olla jossain johto poikki tai huono liitos.
Ai niin... olikos näissäkin jokin tietty tapa jolla uusi kytkin pitää laittaa paikoilleen että toimii oikein...
Onko jarruvalon sulake varmasti kunnossa?
Toki voi olla jossain johto poikki tai huono liitos.
Ai niin... olikos näissäkin jokin tietty tapa jolla uusi kytkin pitää laittaa paikoilleen että toimii oikein...
Re: ABS/ESP -merkkivalot
Kiitos pete viestistäsi!
Olen mitannut molemmista 4-napaisista kärjet, ei mitään vaikutusta, ei aukea tai sulkeudu, oli sitten nappi alhaalla tai ei. Siksi ajattelin, että olisiko jänniteviesti, jota hieman hankalampi mitata.
Poljinta pitää ilmeisesti painaa, että toimisi. En tiedä. Lukenut/kuullut että ovat melko sekunda kamaa. Joten ei voi olla pelkkä kärki tieto. Ei voi olla? :D Kärkitieto ei voi hajota niin vain, jännitetieto sensijaan voi olla herkempi? PRKL kun vaikea keissi. APUVA!
Sulaketta en ole tarkistanut, vielä. Tuli mieleen että voisiko palanut lamppu myös tehdä kepposet :) Vaikka VCDS ilmoittaa juurikin niinkuin olen kertonut.
Olen mitannut molemmista 4-napaisista kärjet, ei mitään vaikutusta, ei aukea tai sulkeudu, oli sitten nappi alhaalla tai ei. Siksi ajattelin, että olisiko jänniteviesti, jota hieman hankalampi mitata.
Poljinta pitää ilmeisesti painaa, että toimisi. En tiedä. Lukenut/kuullut että ovat melko sekunda kamaa. Joten ei voi olla pelkkä kärki tieto. Ei voi olla? :D Kärkitieto ei voi hajota niin vain, jännitetieto sensijaan voi olla herkempi? PRKL kun vaikea keissi. APUVA!
Sulaketta en ole tarkistanut, vielä. Tuli mieleen että voisiko palanut lamppu myös tehdä kepposet :) Vaikka VCDS ilmoittaa juurikin niinkuin olen kertonut.
Re: ABS/ESP -merkkivalot
Katkaisin ei muuten toimi irrallaan. Ja se kuuluu asentaa paikalleen PAINAMATTA jarrupoljinta. Muuten ei toimi.
Re: ABS/ESP -merkkivalot
Kiitos HuHu viestistä!
Sulakkeet oli kunnossa...En yllättynyt.
Se että painaako poljinta tai ei, on ihan bulshittia!? Kertokaa toki miksi, jos olen väärässä? Mitä väliä missä asennossa poljin on kun sen laittaa?
Vai pitääkö se ensin laittaa piuhaan kiinni ja sitten asentaa?
Sulakkeet oli kunnossa...En yllättynyt.
Se että painaako poljinta tai ei, on ihan bulshittia!? Kertokaa toki miksi, jos olen väärässä? Mitä väliä missä asennossa poljin on kun sen laittaa?
Vai pitääkö se ensin laittaa piuhaan kiinni ja sitten asentaa?
Re: ABS/ESP -merkkivalot
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1158315
Ainakin vanhemmissa katkaisijoissa poljin pitää painaa pohjaan ja asentaa katkaisija sitten.
Sitten kun polkimen nostaa niin katkaisija asettuu oikeaseen kohtaan ja valot palaa kun polkaisee.
Hyvä ohje joka pätenyt muihinkin asennuksiin niin miksei sinunkin?
Ilmeisesti on uusiakin versioita katkaisjasta (vihreä?) jonka asennuksessa ei ole väliä miten poljin on mutta sellaisesta ei ole kokemusta itsellä.
Ainakin vanhemmissa katkaisijoissa poljin pitää painaa pohjaan ja asentaa katkaisija sitten.
Sitten kun polkimen nostaa niin katkaisija asettuu oikeaseen kohtaan ja valot palaa kun polkaisee.
Hyvä ohje joka pätenyt muihinkin asennuksiin niin miksei sinunkin?
Ilmeisesti on uusiakin versioita katkaisjasta (vihreä?) jonka asennuksessa ei ole väliä miten poljin on mutta sellaisesta ei ole kokemusta itsellä.
Re: ABS/ESP -merkkivalot
Vika on vielä päällä. Pitää varmaankin seuraavaksi tarkistaa johdot liittimestä. Vai olisiko jollain jotain tietoakin, muutakin kuin mututietoa tai poppakonsteja :) Tilatiedot voisi katsoa vcds:llä.. jos eivät muutu niin piuha poikki, kai.
Se että painaako poljinta ym. niin on varmasti pullsshittiä, kytkintä varmasti kiinnostaa onko se laitettu vaaleilla vai tummilla käsillä..
HuHu, kun asennan sen paikalleen PAINAMATTA jarrupoljinta, niin pitääkö avainten olla taskussa, virtalukossa vai takapenkillä?
Se että painaako poljinta ym. niin on varmasti pullsshittiä, kytkintä varmasti kiinnostaa onko se laitettu vaaleilla vai tummilla käsillä..
HuHu, kun asennan sen paikalleen PAINAMATTA jarrupoljinta, niin pitääkö avainten olla taskussa, virtalukossa vai takapenkillä?
Re: ABS/ESP -merkkivalot
Tietysti oma asia uskooko kun sanotaan mutta Motonetistä ostettu kytkin ei ainakaan toimi jos painaa poljinta samalla kun kytkimen kiertää paikoilleen. Poljinta täytyy pitää ylhäällä kun kytkimen kiertää paikoilleen. Säätää ja lukitsee nimittäin tapin pituuden automaattisesti oikeaksi sillä hetkellä kun kytkimen kääntää kiinni. Ohjeetkin löytyy paketista ja vanhan viallisen kytkimen purin ihan rakkaudesta ruokaan.
Irtaallaan olevaa uutta kytkintä saa ihan rauhassa painella, kärjet eivät liiku mihinkään. Jos painasee kiinnitysklipsin juuressa olevaa namiskaa niin tapin säätö ramahtaa tönkkiin ja kärjetkin alkavat totella liikettä. Sitä en enää muista että saako tuota lukitusta enää avattua joten ei oikeastaan kannata kokeilla.
Irtaallaan olevaa uutta kytkintä saa ihan rauhassa painella, kärjet eivät liiku mihinkään. Jos painasee kiinnitysklipsin juuressa olevaa namiskaa niin tapin säätö ramahtaa tönkkiin ja kärjetkin alkavat totella liikettä. Sitä en enää muista että saako tuota lukitusta enää avattua joten ei oikeastaan kannata kokeilla.
Re: RE: Re: ABS/ESP -merkkivalot
Sebastian kirjoitti:http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1158315
Ainakin vanhemmissa katkaisijoissa poljin pitää painaa pohjaan ja asentaa katkaisija sitten.
Sitten kun polkimen nostaa niin katkaisija asettuu oikeaseen kohtaan ja valot palaa kun polkaisee.
Hyvä ohje joka pätenyt muihinkin asennuksiin niin miksei sinunkin?
Ilmeisesti on uusiakin versioita katkaisjasta (vihreä?) jonka asennuksessa ei ole väliä miten poljin on mutta sellaisesta ei ole kokemusta itsellä.
Vanhoissa katkaisijoissa poljin pohjaan, katkaisija paikoilleen ja poljin ylös. Uusissa poljin pohjaan, katkaisija reikäänsä pohjaan, poljin ylös ja katkaisijan kierto "lukkoon".
Pariin passattiin näitä laittanut ja katkaisijat on olleet d revisiota. A revisiossa on pelkkä kitkalukko ja se säätyy paikalleen kierrettynäkin. Nämä uudemmat lukittuu tönkiksi paikoilleen kierrettäessä.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ?_k=ep60hg
Re: ABS/ESP -merkkivalot
Vastaan nyt vaikkei vissiin kannattaisi
Asialliseen neuvoon saa vastineeksi vittuilua.
Tämä olkoon viimeinen viestini tähän topikkiin.
Asialliseen neuvoon saa vastineeksi vittuilua.
Tämä olkoon viimeinen viestini tähän topikkiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa