Eli -95 vuoden A4 1.8T:ssä on alkanut ilmenemään seuraavanlaisia ongelmia jarrujen kanssa:
Käynnistettäessä syttyy jarrujen varoitusvalo, eli punainen huutomerkki kolmen piippauksen säestämänä. Varoitusvalo ei tule koskaan ajon aikana eikä jarrutettaessa, ainostaan käynnistettäessä pitemmän seisonnan jälkeen eli yleensä aamulla liikkeelle lähtiessä. Myöhemmin päivällä startatessa piippauksia eikä merkkivaloa ilmene.
Toinen ongelma (onko sitten syy vai seuraus edellisestä) on se että hiljaa jarrutettaessa esim. liikennevaloihin tultaessa tuntuu selvää nykymistä/epätasaisuutta jarruissa. Kovemmasta vauhdista ja reippaammin jarrutettaessa mitään nykimistä ei ilmene ja pysähtyy kyllä niin kuin pitääkin.
Levyt ja palat tarkastin silmämääräisesti ja näyttäisi että molemmissa on vielä pintaa jäljellä. Jarrunesteet on myös katsottu, ei ole vajausta eikä ole koskaan tarvinnut lisätä. Tietääkseni autossa ei ole palojen kuluneisuudesta varoittavaa järjestelmää eli piippaukset ei pitäisi ainakaan siitä johtua. Myöskin ABS toimii aivan normaalisti. Onko kenelläkään ideoita tai ehdotuksia missä nyt mättää?
A4 B5 jarruongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Onko vikakoodit katsottu?
Mulla teki toi oma b5:nen samankaltaista eli kesken ajon tai startissa piippaili ja vilkutteli huutomerkkiä. Tuota teki noin 5-10 kertaa muutaman kk:n aikana kunnes eräs pakkaspäivä vika paheni ja abs-valokin alkoi palaan aina samalla. Vika oli mun tapauksessa abs-ohjainboksissa minkä Tero kolvasi LMS:llä kuntoon. Tyyppivika että abs-boksissa menee joku maadoitusjohto tms poikki. (tietyissä Audi ja Passat malleissa muistaakseni)
Mulla teki toi oma b5:nen samankaltaista eli kesken ajon tai startissa piippaili ja vilkutteli huutomerkkiä. Tuota teki noin 5-10 kertaa muutaman kk:n aikana kunnes eräs pakkaspäivä vika paheni ja abs-valokin alkoi palaan aina samalla. Vika oli mun tapauksessa abs-ohjainboksissa minkä Tero kolvasi LMS:llä kuntoon. Tyyppivika että abs-boksissa menee joku maadoitusjohto tms poikki. (tietyissä Audi ja Passat malleissa muistaakseni)
Re: A4 B5 jarruongelmia
Miulla 2000 vuosimallin A4 samanlainen ongelma. Tuliks tähän mitään selvyyttä? Vikakoodeja ei anna
Re: A4 B5 jarruongelmia
Tarkista ja putsaa jarrunesteen tasoanturin johdot sekä itse anturin mittapää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”