WV Passat keskuslukitus ongelma.
Valvoja: ffp jäsenet
WV Passat keskuslukitus ongelma.
Kyseessä vm. 1998 farkku passatti ja keskuslukituksen kanssa ongelmia.
-Kauko-ohjaus ei toimi ollenkaan, tosin avaimessa välähtää valo kun painaa lukitus/avaus nappia
-Kuskin ovi ei "reagoi" sisävaloihin tms.
Mutta kun auton sisällä olevasta ovien lukitus napista painaa (kuskinovessa) kaikki ovet, myös kuskinovi lukittuvat.
Jos jollakin ollut samankaltaisia ongelmia tai muuten osaa neuvoa niin olisin kiitollinen!
-Kauko-ohjaus ei toimi ollenkaan, tosin avaimessa välähtää valo kun painaa lukitus/avaus nappia
-Kuskin ovi ei "reagoi" sisävaloihin tms.
Mutta kun auton sisällä olevasta ovien lukitus napista painaa (kuskinovessa) kaikki ovet, myös kuskinovi lukittuvat.
Jos jollakin ollut samankaltaisia ongelmia tai muuten osaa neuvoa niin olisin kiitollinen!
Kauko-ohjain todennäköisesti paskana, saat parhaiten todettua vag-comilla ohjainlaitteelta 46 (central conv.). Ohjainlaitteelta basic settings, selaat ryhmiä läpi kunnes löytyy kohta jossa maininta "remote signal" tms. Joku paremmin muistava voi täydentää. Ebaystä tilasin itse käytetyt vaihtokaket ja sopeutin, hintaa tuli kahdelle hurjat 20 €. Jos haluat hifistellä ja hommata uudet niin hintaahan noilla on muistaakseni jyrsityn avaimen kanssa jotain parinsadan luokkaa. Pelkkä kauko-ohjainosa järjestynee vajaalla satkulla(?).
Kuskin oven mikrokytkimen juotokset huonona, korjaus onnistuu juottamalla tai sitten ei. Kannattaa kuitenkin kokeilla kun ei ole halvimmasta päästä. Tarkista myös mukavuusohjainlaite apukuskin jalkatilasta varmuuden vuoksi (ottaa yleensä vettä jos akkukotelon tyhjennystulpat tukossa).
Tossa yksi ohjeistus lontooksi ton mikrokytkimen korjaamiseen: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=77648[/url]
Kuskin oven mikrokytkimen juotokset huonona, korjaus onnistuu juottamalla tai sitten ei. Kannattaa kuitenkin kokeilla kun ei ole halvimmasta päästä. Tarkista myös mukavuusohjainlaite apukuskin jalkatilasta varmuuden vuoksi (ottaa yleensä vettä jos akkukotelon tyhjennystulpat tukossa).
Tossa yksi ohjeistus lontooksi ton mikrokytkimen korjaamiseen: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=77648[/url]
Jatketaan samaan aiheeseen. Itsellä sellanen ongelma passatin k-lukon kanssa että välillä kun ovet avaa ja auton laittaa käyntiin niin kuskin puoleisen takaoven lukko avautuu uudelleen (ääni kuuluu) ja sen jälkeen kun sammuttaa auton ja laittaa ovet lukkoon niin kyseinen ovi ei menekkään lukkoon vaan se pitää lukita oven napista ja samalla ei myöskään hälytin mene päälle. Joskus taas ovet ja häly menee normaalisti päälle eikä käynnistäessä takaoven lukosta kuulu ääntä.
Olisko kellään ideoita ongelmaan?
Olisko kellään ideoita ongelmaan?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
laittaa ovet lukkoon niin kyseinen ovi ei menekkään lukkoon vaan se pitää lukita oven napista ja samalla ei myöskään hälytin mene päälle.
Mikrokytkinhän sieltä on mennyt.
Oletko kokeillut laittaa kaksi kertaa ovet lukkoon kaukolla? Omassa toimii niin että ensimmäisellä kerralla menee kaikki ovet lukkoon, muttei mene tuplalukitus päälle. Kun odottaa pari sekuntia ja laittaa uudelleen kaukosäätimestä, niin takaovikin menee uudelleen lukkoon ja vilkut vilahtaa tuplalukituksen merkiksi (häly on aina päällä, lukituksesta huolimatta).
Jos tuota ei halua juotella, niin osan hinta on muistaakseni jotain 150-180€ välillä.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 16.12.2009 15:37
Minulla kanssa samanlaista todella ärsyttävää ongelmaa..
Kun laittaa kaukolla lukkoon niin kuskin ovi menee lukkuun siis nuppi alas mut pompsahtaa heti kummin ylös takas! Nupin vieressä hälyjen valo kyllä vilkkuu mutta nuppi on ylhäällä..
Ja kuskin takaovi ei sano mitään keskuslukko ja lasinnostin mikään ei toimi.. Olisko apuja epätoivoselle??
Kun laittaa kaukolla lukkoon niin kuskin ovi menee lukkuun siis nuppi alas mut pompsahtaa heti kummin ylös takas! Nupin vieressä hälyjen valo kyllä vilkkuu mutta nuppi on ylhäällä..
Ja kuskin takaovi ei sano mitään keskuslukko ja lasinnostin mikään ei toimi.. Olisko apuja epätoivoselle??
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 16.12.2009 15:37
No niin tuossa olis sitten vikakoodit ovien/lukkojen osalta.. Saiskos noista selville, mistä kannattaa lähteä korjailemaan?
3 Faults Found:
01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
49-00 - No Communications
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
3 Faults Found:
01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
49-00 - No Communications
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
No niin tuossa olis sitten vikakoodit ovien/lukkojen osalta.. Saiskos noista selville, mistä kannattaa lähteä korjailemaan?
3 Faults Found:
01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
49-00 - No Communications
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
Noista, ja vikakuvauksesta, voisi päätellä että:
A) takaoven johdot poikki haitarista, ei sähköjä ovelle. Ne johdot nirhaantuu takaovissa melkolailla varmasti jokaisessa - varsinkin jos paljon käyttöä (esim. lapsiperheet).
B) etuoven lukkomodulissa juotosvika tai mikrokytkin rikki; "implausible signal" tarkoittanee että ovi luulee esim. olevansa auki tai että se aukaistaan, tms vaikka ovi onkin kiinni.
Minulla kanssa samanlaista todella ärsyttävää ongelmaa..
Kun laittaa kaukolla lukkoon niin kuskin ovi menee lukkuun siis nuppi alas mut pompsahtaa heti kummin ylös takas! Nupin vieressä hälyjen valo kyllä vilkkuu mutta nuppi on ylhäällä..
Ja kuskin takaovi ei sano mitään keskuslukko ja lasinnostin mikään ei toimi.. Olisko apuja epätoivoselle??
Oletko saanu selville vikaa?
Itsellä kans tekee samaa kuskinoven kanssa. Äsken purin sen lukkohomman mut eipä näkyny, että olisi ainakaan juotokset mikrokytkimiltä halkaillut tai muuta. Ihan hyvältä näytti. Olis pitäny tutkia niitä mikrokytkimiä tarkemmin muttei taas ehtiny enempää kun piti saada auto liikenteeseen.
Mulla myös häikkää noissa ovissa.. Ei pelaa keskuslukituksen napit, eikä edes lukosta kääntämällä toimi.. Sisältä kun napista painaa, niin joka ovesta kuuluu naksahdus mutta mitään ei tapahdu.
Vikakoodit:
4 Faults Found:
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)
27-00 - Implausible Signal
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
27-00 - Implausible Signal
00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
27-00 - Implausible Signal
Nousi epäilys että vika on siinä vänkärin jalkatilassa olevassa mukavuus laitteessa. En oo vain ehtiny vielä tutkia asiaa....
Vikakoodit:
4 Faults Found:
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)
27-00 - Implausible Signal
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
27-00 - Implausible Signal
00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
27-00 - Implausible Signal
Nousi epäilys että vika on siinä vänkärin jalkatilassa olevassa mukavuus laitteessa. En oo vain ehtiny vielä tutkia asiaa....
Noista, ja vikakuvauksesta, voisi päätellä että:
A) takaoven johdot poikki haitarista, ei sähköjä ovelle. Ne johdot nirhaantuu takaovissa melkolailla varmasti jokaisessa - varsinkin jos paljon käyttöä (esim. lapsiperheet).
B) etuoven lukkomodulissa juotosvika tai mikrokytkin rikki; "implausible signal" tarkoittanee että ovi luulee esim. olevansa auki tai että se aukaistaan, tms vaikka ovi onkin kiinni.
Itsellä korjaantui "no communications"-koodi kun otin oven ohjainlaitteen irti ja korjasin hapettuneen liittimen ja uusin pari hapettunutta pinniä ohjainlaitteen puolelta (Variantissa vasemman oven ohjainlaite kontin vasemmalla puolella luukun takana, tosin joutuu verhoilua purkamaan että saa irti).
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 16.12.2009 15:37
Mulla myös häikkää noissa ovissa.. Ei pelaa keskuslukituksen napit, eikä edes lukosta kääntämällä toimi.. Sisältä kun napista painaa, niin joka ovesta kuuluu naksahdus mutta mitään ei tapahdu.
Vikakoodit:
4 Faults Found:
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)
27-00 - Implausible Signal
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
27-00 - Implausible Signal
00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
27-00 - Implausible Signal
Nousi epäilys että vika on siinä vänkärin jalkatilassa olevassa mukavuus laitteessa. En oo vain ehtiny vielä tutkia asiaa....
Onko selvinnyt? Äkkiä päätellen voisi olla joko kaikkien lukkomodulien johdot / liitokset hapettuneita tai poikki, toisena vaihtoehtona tosiaan se mukavuustoimintojen ohjauslaite ja hapettuneet liittimet. Mulla antoi mukavuusohjainlaitteen hapettuneiden liittimien takia Convenience Control Module in Emergency Mode-koodin, joten kannattaa tsekata joka tapauksessa.
Minulla on myös Passatissa 1.9 TDi -99 ongelma keskuslukituksen kanssa. Samoin peilin lämmitys eikä ohjaus/säätö joystickillä (ovessa) ei toimi. Kävin paikallisessa VW liikkeessä ja sanottiin, että vika on mukavuusohjainlaitteessa, joka ohjaa keskuslukitusta, peilejä, valoja, varashälytintä. Vaihdoin ensin tietysti sen joystickin, mutta ei se auttanut mitään. VW liikkeessä annettiin tarjous korjaamiseksi. N. 750euroa. Se sisälsi tuon ohjainlaitteen, joka maksoi 256euroa, oven lukko (koska keskuslukitus toimii avaimella takaluukusta ja pelkääjän puolelta etuovesta), samoin sanottiin, että joystick täytyy vaihtaa. Työn hinta oli 250 euroa. Oven lukko oli noin 156 euroa. Tämä oli vuonna 2007. Kysyin tuon ohjainlaitteen hintaa tänä päivänä. Maksaa kuulemma 300-350 euroa. Niin ja se keskuslukitus ei toimi kauko-ohjaimella. Ohjainlaite on lattian alla. Pitää siis ottaa penkki pois ja lattiamatto myös. Ai niin, se ohjaa myös sähköikkunoita ja varashälytintä. Ja tietysti tämä ohjainlaite on vain kaiketi silloin, kun on sähköikkunat.
Noita ohjainlaitteita saa purkamoistakin johonkin satkuun.
Olisi aika helppo vaihtaa itse sellainen ensin.
Mulla temppuaa kuskin ovi siten että lukot toimii mutta järjestelmä ei aina älyä että ovi on auki.
Peilinsäädin toimii vain toiselle puolelle mutta lämmitykset täysin. Omassa tapauksessa uskon vian olevan itse oven lukossa ja peilisäätimessä.
Olisi aika helppo vaihtaa itse sellainen ensin.
Mulla temppuaa kuskin ovi siten että lukot toimii mutta järjestelmä ei aina älyä että ovi on auki.
Peilinsäädin toimii vain toiselle puolelle mutta lämmitykset täysin. Omassa tapauksessa uskon vian olevan itse oven lukossa ja peilisäätimessä.
keskuslukitusongelmia Passatissa...
Joo Laitilan romuttamolla oli sellainen laite netissä 80 euroa/kpl. Jos keskuslukitusohjainlaite on sama kuin tuo mukavuuslaiteohjain. Laite on jomman kumman penkin alla, ainakin Alfamerin Passatin korjausoppaan mukaan. Jossain joku sanoi, että pelkääjän penkin alla. Joten penkki ja lattiamatto pitää irrottaa. Farkkumalleissa se on kai peräpäässä sivulla.
Romikselta saa myös oven lukkoja. VW liikkestä ostamani peilinsäätöön tarkoitettu joystick
maksoi 2007 noin 30 euroa. Oven verhoilut täytyy sen vuoksi irrottaa.
Mulla ei pelitä kauko-ohjain. Samoin keskuslukitus toimii joskus kuskin ovesta, mutta 99,99%:sesti yleensä ei. Samoin peilien lämmitys ja ohjaus ei toimi.
Romikselta saa myös oven lukkoja. VW liikkestä ostamani peilinsäätöön tarkoitettu joystick
maksoi 2007 noin 30 euroa. Oven verhoilut täytyy sen vuoksi irrottaa.
Mulla ei pelitä kauko-ohjain. Samoin keskuslukitus toimii joskus kuskin ovesta, mutta 99,99%:sesti yleensä ei. Samoin peilien lämmitys ja ohjaus ei toimi.
Itselläkin samanlaisia ongelmia. Käytin tuon mukavuusboxin irti ja auki. Tarkastin että ei ole hapettumia liittimissä ja piirilevyä zoomailin. Ei mitään silminpistävää tuossa ollut, pitäneeköhän tuo sitten romikselta uusi käytetty hankkia.. Kuskin penkin alla tuo omassa ainakin oli, ei tarvinnut penkkiä irroittaa, raottia vain lattiamattoa sen verran että pääsi boxin piuhoihin kiinni ja sai ne irti. Sitten vain boxi maton alta poes ja tarkasteluun...
keskuslukitusongelmia...
kiitos tiedosta. täytyykin kurkata hetimiten pääseekö siihen noin helpolla käsiksi.
sitten vain vaihtoon. onhan se hienoa jos sen saisi toimimaan.
sitten vain vaihtoon. onhan se hienoa jos sen saisi toimimaan.
Vähä vanha juttu jo, mutta muille saman asian kanssa painiville on ehkä avuksi. Vika oli tosiaan noissa mukavuusboksilta lähteviltä johdoissa. Jokainen lukkomoduulin johto (punainen sinisellä viivalla) oli poikki kohdassa, jossa ovien johdot liittyvät yhteen boksille. Kosteus oli päässyt väliin ja johdot lämmenneet. Konttiin ja takavasemman lukkojen johdot täytyy vaihtaa, koska ovat hapettuneet niin pahoin. Myös itse mukavuusboksin liittimessä yksi pinni oli hapettunut poikki ja piti patentoida hyppyjohto boksin sisältä johtosarjaan, helpompi kuin uusia liitin ja ostaa uusi boksi. Että näin.Onko selvinnyt? Äkkiä päätellen voisi olla joko kaikkien lukkomodulien johdot / liitokset hapettuneita tai poikki, toisena vaihtoehtona tosiaan se mukavuustoimintojen ohjauslaite ja hapettuneet liittimet. Mulla antoi mukavuusohjainlaitteen hapettuneiden liittimien takia Convenience Control Module in Emergency Mode-koodin, joten kannattaa tsekata joka tapauksessa.
"-Kauko-ohjaus ei toimi ollenkaan, tosin avaimessa välähtää valo kun painaa lukitus/avaus nappia."
"-Kuskin ovi ei "reagoi" sisävaloihin tms."
Sama juttu mulla. Kauko-ohjaimella kyllä joskus todella harvoin menee ovet lukkoon ja aukeaa normaalisti. Näin viimeksi joskus helmikuussa..
"Mutta kun auton sisällä olevasta ovien lukitus napista painaa (kuskinovessa) kaikki ovet, myös kuskinovi lukittuvat."
Tässä erona se että kuskinovi käy lukossa, mutta pompsahtaa samantien auki. Eli mikrokytkin vai mikä tuossa on finaalissa?
edit.
tuossa vielä vikakoodit tuon kuskin oven osalta muutaman viikon takaa:
00955 - Key 1
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
35-00 - -
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
No vähän olisi epäilyksiä siihen suuntaan, mutta ovessa kuitenkin kaikki muu toimii. Siis sähköikkuna ja peili liikkuu normaalisti. Mutta täytynee tänään purkaa tuo kuskin ovikin. Samalla se menee kun taas kerran tuota matkustajan ovea täytyy purkaa. Siinä toimii keskuslukko väärinpäin, eli siis ovet lukkoon, niin vänkärin puoli aukeaa ja ovet auki niin menee lukkoon. Eli onko tuossa muuta kuin vaihtaa vain sille mikrokytkimelle menevien piuhojen paikkoja? Tuli vaihdettua tuohon koko lukkomoduuli aikaisemmin...
No nytpä tuota tuli taas ovia purettua ja ihmeteltyä. Vänkärin oven lukituksen sain toimimaan oikein, kun vaihdoin lukon moottorille menevien piuhojen paikkaa. Eli siis piuhat nro 1 ja 2, sini-musta ja vihreä-musta piuhat katkaisin ja kytkin ristiin. Eli siis moottori pyöri väärin päin.
Kuskin puolen oven korjauksesta taas ei tullut yhtään mitään. Johdot haitarikumin sisällä on ehjiä, yleismittarilla mittasin. Eli onko tuo nyt se pirun mikrokytkin. Eipä nappais ostaa uutta lukkoa tai alkaa sitä purkamaan että saa tuo kytkimen vaihdettua...
Kuskin puolen oven korjauksesta taas ei tullut yhtään mitään. Johdot haitarikumin sisällä on ehjiä, yleismittarilla mittasin. Eli onko tuo nyt se pirun mikrokytkin. Eipä nappais ostaa uutta lukkoa tai alkaa sitä purkamaan että saa tuo kytkimen vaihdettua...
Sama vika täälläkin
Kaukosäädin ei toimi, sisävalo ei syty kuskin ovea avattaessa, välillä oven merkkivalo palaa, vaikka ovi on kiinni jne. Samaa vikakoodia ilmoittaa:00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
Lisäksi vasenta peiliä säätäessä liikkuu oikeakin, oikea sijaan toimii erikseen.
Purin verhoilun ja irroitin vielä sen sisäpellin kiinnitysruuvitkin, mutta sitten tuli uskon puute, kun peltiä ei saanut raotettua tarpeeksi, jotta lukkoon pääsisi käsiksi.
Pitääkö siitä purkaa ne lasin kiinnitykset, vai saako sen pellin jotenkin irti laseineen päivineen? Ne vaijerisysteemit on niittaamalla kiinni, ei huvittais lähteä niitä irrottelemaan, jos ei ole ihan pakko.
27-00 - Implausible Signal
Lisäksi vasenta peiliä säätäessä liikkuu oikeakin, oikea sijaan toimii erikseen.
Purin verhoilun ja irroitin vielä sen sisäpellin kiinnitysruuvitkin, mutta sitten tuli uskon puute, kun peltiä ei saanut raotettua tarpeeksi, jotta lukkoon pääsisi käsiksi.
Pitääkö siitä purkaa ne lasin kiinnitykset, vai saako sen pellin jotenkin irti laseineen päivineen? Ne vaijerisysteemit on niittaamalla kiinni, ei huvittais lähteä niitä irrottelemaan, jos ei ole ihan pakko.
Pitääkö siitä purkaa ne lasin kiinnitykset, vai saako sen pellin jotenkin irti laseineen päivineen? Ne vaijerisysteemit on niittaamalla kiinni, ei huvittais lähteä niitä irrottelemaan, jos ei ole ihan pakko.
Pellin irroitusta varten joudut ottamaan lasin ja lukon irti. Eli ikkuna lähtee irtoaa kun avaat ne mustat suojaläpyskät siitä pellistä ja lasket ikkunaa sen verran auki että näet molempien lätkien takaa ikkunoiden kiinnityspultit, muistaakseni 10mm. Löysäät ne ja nostat lasin pois.
Lukko irtoaa kun aukaiset kaksi isoa tähtipäistä ruuvia sieltä lukkomekanismin vierestä. Lisäksi pitää löysätä kolmatta pientä, joka on luultavasti peitetty mustalla muovisuojalla. Tällä irtoaa oven lukkomekanismin vaiheri oven kahvasta.
No niin, nyt on selvinnyt, että lukossa tosiaan oli vikana hajonnut mikrokytkin, kuten vikakoodi ilmoittikin. Vaihdoin uuden lukon tilalle ja uskoin jo ongelmien hävinneen, kun sisävalo alkoi komeesti palaa ovea avattaessa.
Mutta kaikki muut viat jäivät ja nyt löytyi myös uusi vikakoodi:
Door Control Module Driver Side (J386)
Static - No Communication
Mitähän se nyt tarkoittaa? Jäikö joku johto kuitenkin huonoon kontaktiin ovea kasatessa, vai löytyykö uusi vika kun lukko saatiin kuntoon?
Luin jostakin, että vika olisi sähkölasien moottoripaketissa??
Mutta kaikki muut viat jäivät ja nyt löytyi myös uusi vikakoodi:
Door Control Module Driver Side (J386)
Static - No Communication
Mitähän se nyt tarkoittaa? Jäikö joku johto kuitenkin huonoon kontaktiin ovea kasatessa, vai löytyykö uusi vika kun lukko saatiin kuntoon?
Luin jostakin, että vika olisi sähkölasien moottoripaketissa??
Door Control Module Driver Side (J386)
Static - No Communication
Mitähän se nyt tarkoittaa? Jäikö joku johto kuitenkin huonoon kontaktiin ovea kasatessa, vai löytyykö uusi vika kun lukko saatiin kuntoon?
Veikkaisin huonoa kontaktia. Tarkasta ne piuhat ja liitos siitä johtosarjasta joka menee lasinnostimen moottorille. Ruutaat vaikka vähän jotain CRC:tä tms. sinne. Ja voihan sen piirilevyhässäkän käyttää myös irti siitä lasinnostimen moottorista ja kattoa näyttääkö päällisin puolin ehjältä..
Mulla ihan sama ongelmia myös vm.03 Passatin kanssa. Oikea takaoven lukitus ja ikkuna ei toimi, eli ilmeisesti johdoissa häikkää, tämä siis tiedossa.
Mutta tämän lisäksi kun lukitsee auton normaalisti, niin jonkun ajan päästä radio pauhaa ja kaikki ovet auki (lukuunottamatta tietenkään sitä yhtä, jossa lukitus ei toimi ja on aina lukossa).
Radion saa hiljaiseksi kun muistaa napsauttaa sen pois paikoiltaan, mutta tuo ovien aukeaminen tosiaan on aikamoinen ongelma. Ja kun ei edes aina tee sitä, vaan välillä on ihan ok ja ovet pysyy lukossa.
Ideoita?
Mutta tämän lisäksi kun lukitsee auton normaalisti, niin jonkun ajan päästä radio pauhaa ja kaikki ovet auki (lukuunottamatta tietenkään sitä yhtä, jossa lukitus ei toimi ja on aina lukossa).
Radion saa hiljaiseksi kun muistaa napsauttaa sen pois paikoiltaan, mutta tuo ovien aukeaminen tosiaan on aikamoinen ongelma. Ja kun ei edes aina tee sitä, vaan välillä on ihan ok ja ovet pysyy lukossa.
Ideoita?
3B Passatin vänkärin puolen takaovi ei aukea..
osaisikohan joku neuvoa tämmöiseen ongelmaan mitään?
pari päivää sitten alko vänkärinpuolen takaoven lukko reistailemaan eli ei mennyt lukkoon kautta auennut kuin sisältä nuppi alas ja auki kahvasta..no nyt se sitten on jäänyt lukkoon eikä tapahdu mitään vaikka kahvasta vetää mutta kaikki muut ovet pelaa normaalisti ja kauko-ohjain ei ole minun aikana toiminut ollenkaan ovesta vain lukinnut ja avannut..Ovessa pelaa kuitenkin sähkölasi että ei ihan koko oven sähköt ilmeisesti ole mykkänä??
Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa koska ei millään kyllä raskisi pörhölle autoa viedä..:)
pari päivää sitten alko vänkärinpuolen takaoven lukko reistailemaan eli ei mennyt lukkoon kautta auennut kuin sisältä nuppi alas ja auki kahvasta..no nyt se sitten on jäänyt lukkoon eikä tapahdu mitään vaikka kahvasta vetää mutta kaikki muut ovet pelaa normaalisti ja kauko-ohjain ei ole minun aikana toiminut ollenkaan ovesta vain lukinnut ja avannut..Ovessa pelaa kuitenkin sähkölasi että ei ihan koko oven sähköt ilmeisesti ole mykkänä??
Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa koska ei millään kyllä raskisi pörhölle autoa viedä..:)
Muori tuossa tänään valitteli kun Octaviassa ei mene joka kerta kuskin ovi lukkoon, yleensä kuulemma menee kuitenkin. Mutta kuskin oven sähkölasi ei toimi, eikä kuskin oven katkaisijasta toimi apukuskin ikkunakaan (toimii kyllä toisen oven kytkimestä).
Onko tuo nyt mikrokytkin vikaa vai jotain muuta? Äkkiseltään käärin kumihaitaria pois johtojen päältä ja ne näytti ainakin ihan iskemättömiltä. Ei minkäännäköistä murtumaa tai kulumaa.
Onko tuo nyt mikrokytkin vikaa vai jotain muuta? Äkkiseltään käärin kumihaitaria pois johtojen päältä ja ne näytti ainakin ihan iskemättömiltä. Ei minkäännäköistä murtumaa tai kulumaa.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
Wariant passat -01. Oikea takaovi on lukossa eikä aukea edes sisältä käsin, nuppi nousee kun sisäkahvasta yrittää aukaista, mutta menee takaisin alas kun kahvan löysää?
Kuinka oven saa auki jotta pääsee purkamaan/katsomaan liittimiä haitarikumin alta? Kaikki sulakkeet on ehjät ja kuskin ovesta ainakin ikkuna toimii ok? Ei ole auttanut koputtelu ja samalla kaukosäädön renkutus? Vai onko vaan hyväksyttävä, että auto on "kolmiovinen"? Kellä olisi hyvä neuvo? Jääkö näistä vioista vikakoodia?
Kuinka oven saa auki jotta pääsee purkamaan/katsomaan liittimiä haitarikumin alta? Kaikki sulakkeet on ehjät ja kuskin ovesta ainakin ikkuna toimii ok? Ei ole auttanut koputtelu ja samalla kaukosäädön renkutus? Vai onko vaan hyväksyttävä, että auto on "kolmiovinen"? Kellä olisi hyvä neuvo? Jääkö näistä vioista vikakoodia?
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22.8.2010 19:00
Oikea takaovi on lukossa eikä aukea edes sisältä käsin, nuppi nousee kun sisäkahvasta yrittää aukaista, mutta menee takaisin alas kun kahvan löysää
mulla samaa ongelmaa ja kiinnostaisi kovasti mistä johtuu. yritin purkaa ovipahveja että pääsis lukkoon käsiksi, mutta meni sormi suuhun sen peltisen sisäosan kanssa. johtuuko tää sähköistä vai onko mekaanista?
Oven ikkuna toimii ok. muut lukot ok.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22.8.2010 19:00
ovipahvin käytin irti, sen irrottaminen on helppo homma, mutta lukkoon ei pääse käsiksi jos ei ota irti sitä sitäpuolen peltiä, jolloin pitäs ilmeisesti irrottaa ikkuna.
vaijeri tuntuu muuten toimivan. Ovi avautuu kahvasta ja pysyy kiinni, mutta lukitus ei toimi.
Auto lähtee ehjäämölle ens maanantaina jos ei ite onnistu korjaamaan.
vaijeri tuntuu muuten toimivan. Ovi avautuu kahvasta ja pysyy kiinni, mutta lukitus ei toimi.
Auto lähtee ehjäämölle ens maanantaina jos ei ite onnistu korjaamaan.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22.8.2010 19:00
Ovipahvi taitaa olla aika vaikee irrottaa kun ovi on kiinni. Alareunassa on yksi torx-ruuvi, joka pitää pahvia kiinni. se taitaa jäädä piiloon.
Tällä hetkellä passatissa takaoven lukko irti ja purkuosa tulossa paikalle. toivottavasti saan toimimaan.
http://volkswagen.msk.ru/body/b5/b5_rear_door.pdf
tuolta hyvät ohjeet oven purkuun.
EDIT:
Purkuosan laitoin paikalleen ja alkoi toimimaan ok. Lukossa ilmeisesti mekaaninen vika, pitää aukoa ja kattoa mikä oli pielessä. Purkuosalukko maksoi 70€. Merkkiliike tarjos 250€ uus lukko ja työt. toisaalta itellä meni melkein neljä tuntii tuohon vaihtamiseen, oli aika hidasta kun en ollu aikasemmin ovea purkanu. Lisäks osan haut jne.
Tällä hetkellä passatissa takaoven lukko irti ja purkuosa tulossa paikalle. toivottavasti saan toimimaan.
http://volkswagen.msk.ru/body/b5/b5_rear_door.pdf
tuolta hyvät ohjeet oven purkuun.
EDIT:
Purkuosan laitoin paikalleen ja alkoi toimimaan ok. Lukossa ilmeisesti mekaaninen vika, pitää aukoa ja kattoa mikä oli pielessä. Purkuosalukko maksoi 70€. Merkkiliike tarjos 250€ uus lukko ja työt. toisaalta itellä meni melkein neljä tuntii tuohon vaihtamiseen, oli aika hidasta kun en ollu aikasemmin ovea purkanu. Lisäks osan haut jne.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 12.1.2004 16:15
Omassa -00 farmari passatissa olleet keskuslukko sekä tankin aukaisuluukun (sähköiset) ongelmat ratkesivat kuskin jalkatilasta johtosarjaa penkomalla. Johtosarja sijaitsee kynnyskotelon vieressä ja itselläni ole 4 johdinta hapettunut poikki... vikaantuminen tapahtui asteittaisina pätkimisinä ja lopulta etuovien lukot eivät operoituneet enää kaukosäätimestä ollenkaan.
Tämähän on (tämän aikakauden) passattien perusvika mikä johtuu konehuoneen 'viemärin/rännin' tukkeutumisesta ja johtaa konehuoneessa vedenpinnan nousuun akku-kaukalossa -> lopulta vettä päätyy sitten ohjaamoon tulipellin pintaa valuen etumatkustajiien jalkatilaan.
Pahimmillaan särkee 'comfort' laatikon kuskin jalkatilasta.
Passattien lukkojen mikrokytkin + muut talviongelmat ovatkin sitten jo oma luku sinänsä.
Mikrokytkimet on mukavasti valettu yhteen mustaan klönttiin lukon välittömässä tuntumassa, mistä niitä on sitten _helppo_ tarkastella. Itseltäni en saanut enää sisävaloa syttymään kuskin oven aukaisusta mitenkään..
Tämähän on (tämän aikakauden) passattien perusvika mikä johtuu konehuoneen 'viemärin/rännin' tukkeutumisesta ja johtaa konehuoneessa vedenpinnan nousuun akku-kaukalossa -> lopulta vettä päätyy sitten ohjaamoon tulipellin pintaa valuen etumatkustajiien jalkatilaan.
Pahimmillaan särkee 'comfort' laatikon kuskin jalkatilasta.
Passattien lukkojen mikrokytkin + muut talviongelmat ovatkin sitten jo oma luku sinänsä.
Mikrokytkimet on mukavasti valettu yhteen mustaan klönttiin lukon välittömässä tuntumassa, mistä niitä on sitten _helppo_ tarkastella. Itseltäni en saanut enää sisävaloa syttymään kuskin oven aukaisusta mitenkään..
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
Passatin oviongelmat jatkuvat. Jouduin hinauttamaan merkkiliikkeeseen, kun oven lukkopesä meni hajalle, eikä kaukosäädin edelleenkään toiminut. Pyysin korjaamaan sen samalla, mutta vika ei kuulemma ollutkaan kakessa. Olivat tarkastaneet sen jalkatilassa olevan boxin liittimet, mutta nekin olivat kunnossa. Nyt epäilivät, että koko boxi pitää vaihtaa - 330€ - ei oikein huvita maksaa niin paljon, kun ei muuta vikaa ole.
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Siis kaukosäädin ei toimi, mutta vika on jossakin muualla kuin lähettimessä.
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Siis kaukosäädin ei toimi, mutta vika on jossakin muualla kuin lähettimessä.
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Siis kaukosäädin ei toimi, mutta vika on jossakin muualla kuin lähettimessä.
On sama ongelma. Ja näyttäis siltä, että vastaanotin on rikki varskinkin kun toimimattomuus alkoi siten että ensin kuuluvuus heikkeni ja sitten lakkasi toimimasta. Kun ohjainmodulin joutunee vaihtamaan, niin onkohan mahdollista samalla päivittää avain parempaan?
Omaan vaihdoin kaken noilla oireilla (kantama heikkeni, patterin vaihdolla ei ollut vaikutusta, kunnes kuukahti kokonaan), sopeutin ja taas toimii. Kokeilkaa vaikka ensin hankkia samalla osanumerolla käytetty toimiva kake ennen ohjainboksin vaihtoa ja pohtikaa sitten kannattaako boksi vaihtaa vai ei. Jos on kiire saada auto ajoon niin sitten ei välttämättä kannata. Kahdesta toimivasta kauko-ohjaimesta oman profiilin autoon maksoin 30 € yhteensä. Ei olisi naurattanut maksaa ensin tuota tarjottua 330€ pelkästä ohjainlaitteesta ja todeta kuitenkin vian olleen kauko-ohjaimessa.
Hiukan samankaltaista probleemia kuin monella on täällä ollut: -99 Passat
- Keskuslukko toimii avaimesta kääntämällä ja sisäpuolisista lukitusnapeista, ei kakella.
- Sisävalot, tavaratilan valot ja kartanlukuvalot ei toimi ollenkaan (ainoastaan hanskalokeron valo).
- vag-com ei löydä koko comfort-modulia. Itse boksi on kyllä rutikuiva ja liittimet kiiltävät eli ei liene koskaan kastunut.
- Kojelaudan päässä olevat sulakkeet ovat ehjät
- Ajotieturi ei toimi, en tosin tiedä onko yhteyksissä tähän ongelmaan
Onko jossain sen moduulin ja muiden järjestelmään liittyvien osien "pin-outtia" että pääsisi syventymään ongelmaan?
- Keskuslukko toimii avaimesta kääntämällä ja sisäpuolisista lukitusnapeista, ei kakella.
- Sisävalot, tavaratilan valot ja kartanlukuvalot ei toimi ollenkaan (ainoastaan hanskalokeron valo).
- vag-com ei löydä koko comfort-modulia. Itse boksi on kyllä rutikuiva ja liittimet kiiltävät eli ei liene koskaan kastunut.
- Kojelaudan päässä olevat sulakkeet ovat ehjät
- Ajotieturi ei toimi, en tosin tiedä onko yhteyksissä tähän ongelmaan
Onko jossain sen moduulin ja muiden järjestelmään liittyvien osien "pin-outtia" että pääsisi syventymään ongelmaan?
Itse itselleni vastaten: Sulakkeen 14 takaa tuleva jatkuva 12V oli hukassa boksin pinniltä 22. Pienehkön pöyhimisen jälkeen kävi ilmi että boksin suojakotelon läpivientikumin sisässä on splaissi josta oli metalli muuttunut vihreäksi tomuksi juuri tuon johdon osalta. Nyt toimii kaukolukitukset ja sisävalot!
Ongelmia passatin keskuslukituksen kanssa eli kaken kanssa kaikki lukot aukee ja vilkut välähtää mutta sulkiessa kakesta ei tapahdu mitään. Manuaalisesti kuskin ja apparin puolelta kaikki ovet aukee mutta vain kyseinen ovi menee kiinni. Kuskinoven kiinni/auki kytkimestä toimii kaikki ovet normaalisti. Sisävalot/ovivalot palaa kokoajan. Peilinsäädöt ja sähköikkunat toimii normaalisti.
Senverran pääsin tutkailemaan asiaa tallille että jokaisen oven haitariputkien kohdalta johtosarjat näyttivät kuin tehtaalta tullessaan. Mistä seuraavaksi lähteä vikaa etsimään? Mikrokytkimet vai tämä kuuluisa mukavuusboksi?
Viikko takaperin kun vielä keskuslukko toimi normaalisti niin takaluukunlukko on ollut kokoajan pimeenä eli ei mene lukkoon eikä aukea kakesta. Pitäisikö koko lukko uusia?
Senverran pääsin tutkailemaan asiaa tallille että jokaisen oven haitariputkien kohdalta johtosarjat näyttivät kuin tehtaalta tullessaan. Mistä seuraavaksi lähteä vikaa etsimään? Mikrokytkimet vai tämä kuuluisa mukavuusboksi?
Viikko takaperin kun vielä keskuslukko toimi normaalisti niin takaluukunlukko on ollut kokoajan pimeenä eli ei mene lukkoon eikä aukea kakesta. Pitäisikö koko lukko uusia?
Ilmat lämpeni joten pystyy taas paneutumaan asiaan. Eli sain tutkittua mukavuusboksin ja johtosarjat. Mukavuusboksi ihan kuiva ja siisti eli ei vesivauriota ja johdoissa ei ole päälisinpuolin mitään vikaa. Johdoissa on tehtaan tekemät jatkot eikä niissäkään hapettumia liitoksissa.
Onko nyt niin että ainoa vaihtoehto olisi kuljettajanoven mikrokytkin kun ei edelleenkään hälyt ja kaken lukitus toimi?
Edit: vikakooditkin luettu mutta niissääkän mitään tähän liittyvää.
3 Faults Found:
00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)
35-00 - -
00912 - Window Regulator Switch; Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
35-00 - -
Onko nyt niin että ainoa vaihtoehto olisi kuljettajanoven mikrokytkin kun ei edelleenkään hälyt ja kaken lukitus toimi?
Edit: vikakooditkin luettu mutta niissääkän mitään tähän liittyvää.
3 Faults Found:
00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)
35-00 - -
00912 - Window Regulator Switch; Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
35-00 - -
Tulipas tänään huomattua että hanttarin puolen lukkomekanismissa jotaan häikkää.
Kävelin auton ohitte ja huomasin että mitäs helvattua tuo nappula on ovessa ylhäällä ja nykäsin ovesta ja alko hälyt soimaan ja aukihan se siis oli jostaan syystä vaikka muut ovet oli lukossa.
Kauko-ohjaimella sitten koitin uudestaan lukita mutta ei mennyt vieläkään tuo lukkoon, muut ovet toimii normaalisti. Painoin napin alas itse ja löin oven kiinni niin siten sai oven lukkoon. Myöskin ovi aukeaa normaalisti kauko-ohjaimella.
Mistä vikaa kandeis hakea kun illalla kotio pääsee tutkiin paremmin?? Onko mitään hyötyä availla verhoiluita ovesta ja tutkia sieltä itse, voisiko siellä olla mitään mitä saisi kotikonstein korjattua? Autona siis -04 mallinen passat variant.
Kävelin auton ohitte ja huomasin että mitäs helvattua tuo nappula on ovessa ylhäällä ja nykäsin ovesta ja alko hälyt soimaan ja aukihan se siis oli jostaan syystä vaikka muut ovet oli lukossa.
Kauko-ohjaimella sitten koitin uudestaan lukita mutta ei mennyt vieläkään tuo lukkoon, muut ovet toimii normaalisti. Painoin napin alas itse ja löin oven kiinni niin siten sai oven lukkoon. Myöskin ovi aukeaa normaalisti kauko-ohjaimella.
Mistä vikaa kandeis hakea kun illalla kotio pääsee tutkiin paremmin?? Onko mitään hyötyä availla verhoiluita ovesta ja tutkia sieltä itse, voisiko siellä olla mitään mitä saisi kotikonstein korjattua? Autona siis -04 mallinen passat variant.
Onko kellään ollut vastaavaa, että keskuslukko itsessään meni yhtäkkiä toimimattomaksi? Alkuun oli kuin patteri kauko-ohjaimesta olisi heikkotehoinen, ei ottanut kovin hyvin ja kaukaa. Sitten yks kaks kauko-ohjain ei tehtyt mitään, ei väläytä valoa eikä myösköön kuskin lukosta mene lukkoon kuin kuskin lukko. Muut jää auki ja häläri ei mene päälle, ei ainakaan sen valo syty. Alkuun meinasin, että akku sippasi kun on niin vanha mutta tuossa se toimii ja rokki soi grammista hyvin.
Re: WV Passat keskuslukitus ongelma.
Nostetaan,
Passatin apukuskin ovi ei aukea eikä lukitu keskuslukolla. Nuppi menee alas painamalla ja nousee ylös sisäkahvasta. Esim. kuskin oven nuppia ei saa painettua alas jos ovet on auki.
Viittaako tämä vialliseen lukkoon vai siihen että se aukaisuvipu lukon ja nupin välistä on irti?
En viitsisi purkaa heti jos on selvää että lukko on sökö.
Yksi mahdollisuus on tietysti johdot tai muu sähkövika.
Mikä yleisintä?
Passatin apukuskin ovi ei aukea eikä lukitu keskuslukolla. Nuppi menee alas painamalla ja nousee ylös sisäkahvasta. Esim. kuskin oven nuppia ei saa painettua alas jos ovet on auki.
Viittaako tämä vialliseen lukkoon vai siihen että se aukaisuvipu lukon ja nupin välistä on irti?
En viitsisi purkaa heti jos on selvää että lukko on sökö.
Yksi mahdollisuus on tietysti johdot tai muu sähkövika.
Mikä yleisintä?
Re: WV Passat keskuslukitus ongelma.
Ekaksi tulis mieleen johtosarjassa katkos. Lukko tuntuu toimivan mekaanisesti ihan oikein, ei vain saa käskyjä perille. Kuskin oven nuppia ei saakaan painettua alas ennenkuin ovi on suljettu. Syttyykö lätäkkövalo apparin ovessa kun ovi on auki, entä sisävalot?
WV Passat keskuslukitus ongelma.
Sisävalot syttyy, mutta lätäkkövalo ei. En tiedä onko lätäkkövalon polttimo ehjä. Näytti yksi neljästä lätäkkövalosta olevan ehjä.
Oven läpiviennissä johdot oli tiivissä nipussa eristysteipin sisällä. Aika kumma jos sieltä poikki kun ei mitään nirhaumaa.
Oven läpiviennissä johdot oli tiivissä nipussa eristysteipin sisällä. Aika kumma jos sieltä poikki kun ei mitään nirhaumaa.
Re: WV Passat keskuslukitus ongelma.
Veikkaisin että lukkolaitteen sisäiset osat kuluneet eivätkä jaksa enää liikuttaa sähkönvoimalla tuota lukkonuppia. Alkuperäinen lukkolaite varmaan kyseessä?
Vaihdoin juuri omaan iv golfiin kyseisen vian takia matkustajan oven lukkolaitteen.
Vaihdoin juuri omaan iv golfiin kyseisen vian takia matkustajan oven lukkolaitteen.
Re: WV Passat keskuslukitus ongelma.
Nostellaan sen verran, että nyt vika korjaantui itsellään. Taisi korjaantui kun oli sadetta, liekö kosteampi ilma sai taas sähköreleet toimimaan.
Re: WV Passat keskuslukitus ongelma.
Saako 3BG:n hälyttimen koodattua pois käytöstä?
Aina pitää painaa keskuslukon kaksi kertaa auki, muuten jää häläri päälle. Välillä jää muutenkin.
Aina pitää painaa keskuslukon kaksi kertaa auki, muuten jää häläri päälle. Välillä jää muutenkin.
Re: WV Passat keskuslukitus ongelma.
Ei, mutta hätäkorjauksena voit irrottaa konepellin mikrokytkimen johdon (jos autossa ei ole täysFIS mittaristoa) niin ei se heitä häläriä ikinä päälle.
Re: WV Passat keskuslukitus ongelma.
Jultsu kirjoitti:Ei, mutta hätäkorjauksena voit irrottaa konepellin mikrokytkimen johdon (jos autossa ei ole täysFIS mittaristoa) niin ei se heitä häläriä ikinä päälle.
täysFIS on mitä? Ei ole mitään ajotietokonetta tms. erikoismittaristoa.
OK, selvitellään missä mikrokytkin.
Re: WV Passat keskuslukitus ongelma.
Ei sinne konepellin hakaselle mene kuin yksi johto. Se kikka ainakin toimii (jos ei ole kiinnostusta selvitellä ongelman juurisyytä joka lienee jonkin oven mikrokytkin joka päättää lukittuna ollessaan hetkellisesti kertoa olevansa auki.)
Re: WV Passat keskuslukitus ongelma.
Jultsu kirjoitti:Ei sinne konepellin hakaselle mene kuin yksi johto. Se kikka ainakin toimii (jos ei ole kiinnostusta selvitellä ongelman juurisyytä joka lienee jonkin oven mikrokytkin joka päättää lukittuna ollessaan hetkellisesti kertoa olevansa auki.)
Juu varmasti syy on kuskin oven lukkomoduli. Vaihdan sen jahka kerken/jaksan, nyt vaan ei hälärin puutos vaikuta ole ongelma. Kuka kyseisen katiskan jaksaisi varastaa :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa