Mistä voisi johtua,että golffini(Tdi vsm.-90 1.6) on kääntäessä raskas? Laitettiin CRC:tä mikä hieman auttoi,mutta tiukoissa käännöksissä vielä on melko raskas.
Onko ehdotuksia mikä voisi olla vialla?
VW Golf melko raskas kääntää ?
Valvoja: ffp jäsenet
II Golf on ohjaukseltaan melko raskas käänneellä parkkipaikalla jos ohjaus ei ole tehostettu, alla leveämpi rengastus jne. Onko ohjaus mahdollisesti muuttunut ajan saatossa raskaammaksi ja onko vertailukohteena ehkä jokin toinen kakkis, vai uudempi ajoneuvo? Mitä CRC:tä ruikittiin ja minne kun auttoi, vai tuntuiko vaan siltä?
alla 155/70 renkaat orkkis vanteilla ja juu ilman tehostinta. edellinen muutama vuotta vanhempi 1.3 bensa oli huomattavasti notkeampi käännellä.
ojausken "rättiniveleen" koetin suhutella mutta tiedä sitten oliko ainoastaan valohoito vaikutus.
eli kysymyksen pointti lähinnä oli onko nuissa mitään perus vikaa? rättinivel? ikareiden yläpäät?
ojausken "rättiniveleen" koetin suhutella mutta tiedä sitten oliko ainoastaan valohoito vaikutus.
eli kysymyksen pointti lähinnä oli onko nuissa mitään perus vikaa? rättinivel? ikareiden yläpäät?
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
pyörän kulmat on hollillaan.. laittelin ensiavuksi alle käännetyt peltivalssit (oikein präsissä ei naapurin autosta) ja nyt on jo ihan kohtuulinen käännellä. tiedä sitten mikä tuolla jarruttaa vai tuntuuko vaan siltä.
volkkarilla oleva tuttu asentaja epäili raidetankoa jäykkyyden syyksi.
taitaa olla että jos tuon tehostin paketin hommais ja ennen talvea näpertelis paikalleen(saa tarjota kohtuu hintasta bolt on pakettia), sekä samalla uusis iskarit joka nurkkaan, kun tuo taitaa pitemmäksi aikaa talouteen jäädä.
myönnetään että muutaman letukan jälkeen mikä tahansa on jäykkä käännellä, mutta ei tuollaisen luulisi takatuuppari ladaa jäykempi olla käännellä, niillä tuli kuitenkin useampi vuosi turailtua ja reilu parikymmentä on pihan kautta kiertänyt.
volkkarilla oleva tuttu asentaja epäili raidetankoa jäykkyyden syyksi.
taitaa olla että jos tuon tehostin paketin hommais ja ennen talvea näpertelis paikalleen(saa tarjota kohtuu hintasta bolt on pakettia), sekä samalla uusis iskarit joka nurkkaan, kun tuo taitaa pitemmäksi aikaa talouteen jäädä.
myönnetään että muutaman letukan jälkeen mikä tahansa on jäykkä käännellä, mutta ei tuollaisen luulisi takatuuppari ladaa jäykempi olla käännellä, niillä tuli kuitenkin useampi vuosi turailtua ja reilu parikymmentä on pihan kautta kiertänyt.
Hammastangossahan on kireyssäätö jolla saa välyksen pois. Kokeeksihan tuota voisi hieman löysätä ja kokeilla onko vaikutusta. Jos ei, lienee vika muualla.
Säätöruuvi löytyy hammastangon takapuolelta, siellä on sellainen soikiolätkä jossa 3 pulttia. Isoin, keskimmäinen on säätöruuvi. Taitaa olla noin 13mm pulttikanta.
Koskas tuo oikeilu alkoi vai onko ollut aina tuollainen? Onko toisilla renkailla yhtä jäykkä? Tosin ei Golfin ohjaus mikään armottoman jäykkä ollut 185 leveillä nakeilla, 155 pitäisi olla huomattavasti kevyemmät käännellä. 185 kitkojen kanssa ohjaus oli jo mukavan notkea, ei osannut tehostinta kaivata.
Säätöruuvi löytyy hammastangon takapuolelta, siellä on sellainen soikiolätkä jossa 3 pulttia. Isoin, keskimmäinen on säätöruuvi. Taitaa olla noin 13mm pulttikanta.
Koskas tuo oikeilu alkoi vai onko ollut aina tuollainen? Onko toisilla renkailla yhtä jäykkä? Tosin ei Golfin ohjaus mikään armottoman jäykkä ollut 185 leveillä nakeilla, 155 pitäisi olla huomattavasti kevyemmät käännellä. 185 kitkojen kanssa ohjaus oli jo mukavan notkea, ei osannut tehostinta kaivata.
oli jäykkä jo ostaessa mutta muuten auto oli hyvässä kunnossa sekä hinta kohillaan, täytyy koikeilla tuo hammastangon löysytys, nyt kun tuli puheeksi niin ratissa ei kyllä ole yhtään välystä. vielä kun jostain taikois lisää vapaa aikaa
orkkis vanteilla ja 175 13" renkailla oli aivan järkyttävä.
nykyiset vanteet tulevat hilkkua vaille kaaren reunalle ja päällä 155 13" gummit nyt tuolla viitsii ajella.
no pääasia että on töihin päässyt
silloin kun autonromuja vielä ammatiksen roplas ei kyllä toista tullut tuollaista vastaan, jonkusen tojotan "rättinivelen" kyllä kerkesin vaihdella
orkkis vanteilla ja 175 13" renkailla oli aivan järkyttävä.
nykyiset vanteet tulevat hilkkua vaille kaaren reunalle ja päällä 155 13" gummit nyt tuolla viitsii ajella.
no pääasia että on töihin päässyt
silloin kun autonromuja vielä ammatiksen roplas ei kyllä toista tullut tuollaista vastaan, jonkusen tojotan "rättinivelen" kyllä kerkesin vaihdella
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Kokeile nostaa keula ilmaan ja kääntää sitten, jos kevenee huomattavasti niin nuo aikasemmin mainitsemani iskarin laakeroinnit suurella varmuudella syypäät. Ainakin itsellä niiden vaihdon jälkeen oli huomattavasti keveämpi pyöritellä 195/50 rengastuksella.
Jos pyörät ilmassa edelleen jäykkä niin sitten tuo hammastanko vois olla syypää.
Jos pyörät ilmassa edelleen jäykkä niin sitten tuo hammastanko vois olla syypää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa