3BG Variant 4motion, 2.0, toivoton yhdistelmä?
Valvoja: ffp jäsenet
3BG Variant 4motion, 2.0, toivoton yhdistelmä?
Onko tuo kakslitrainen voimanpesä nyt sitten täysin alimitoitettu tuohon autoon?
Sitä joutunee polkemaan "riittävästi" jotta sillä pysyy normaalin liikenteen mukana, miten kulutuslukemat reagoi siihen?
Olisko se 2.8 kuitenki parempi vaihtoehto tuohon koriin...
Sitä joutunee polkemaan "riittävästi" jotta sillä pysyy normaalin liikenteen mukana, miten kulutuslukemat reagoi siihen?
Olisko se 2.8 kuitenki parempi vaihtoehto tuohon koriin...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Miksi kohtuu hyvä auto pitää pilata automaatilla?
Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä (tai toisinpäin).
Olen sitä ikäluokkaa, että minulle välttää liikkuessa automaatti, kun en tunne pakkomielteitä heiluttaa vasenta jalkaa, eikä jatkuvasti vispata oikean käden kanssa :D
Taisinkin mainita tuolla aikaisemmin "mukavuuden".
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Valinta on taas ihan omista mieltymyksistä kiinni, mut onhan se totta että noin iso auto parin litran pannulla nelivetona on aika rauhallinen liikkeissään. Ei ole kokemusta voiko sitä perustella taloudellisuudellakaan, epäilen että ei. Ainakin toi vanhempi neliveto passat kahen litran pannulla on melko juoppo, eikä "voima" taho riittää kikkailuun jos sellasesta tykkää.
Invaliidilaatikko sopivasti vääntävän koneen jatkona on erittäin mukava käyttää ja käypänen kampe normiajossa. Räppäilyyn ja reuhaamiseen manuaali sopii paremmin.
Invaliidilaatikko sopivasti vääntävän koneen jatkona on erittäin mukava käyttää ja käypänen kampe normiajossa. Räppäilyyn ja reuhaamiseen manuaali sopii paremmin.
Noo onhan passatia saanut 1.6:lla "tehopesällä" vajaavetoisena niin tuskin 2.0 neliveto on sitä laiskempi kampe.
Automaatin mollaajat tuntuvat taas olevan näitä lippispäitä jotka ei ole metriäkään ajanu automaatilla. Automaattia on jatkuvasti ikävä kaupunkiajossa ja ohittaminen kävi sujuvasti nilkkaa oikaisemalla...mitä helkatin urheilullista on hammasrattaitten siirtelyssä eessuntaas?
Passat tdi 4motion luotettavalla automaattilootalla olisi ihan mukava peli mutta tippiloota ei oikein täytä tuota vaatimusta puhumattakaan 2.5 V6 tdi-motista
130hv tdi 4motion luotettavalla automaattilootalla olisi unelmapaketti
Automaatin mollaajat tuntuvat taas olevan näitä lippispäitä jotka ei ole metriäkään ajanu automaatilla. Automaattia on jatkuvasti ikävä kaupunkiajossa ja ohittaminen kävi sujuvasti nilkkaa oikaisemalla...mitä helkatin urheilullista on hammasrattaitten siirtelyssä eessuntaas?
Passat tdi 4motion luotettavalla automaattilootalla olisi ihan mukava peli mutta tippiloota ei oikein täytä tuota vaatimusta puhumattakaan 2.5 V6 tdi-motista
130hv tdi 4motion luotettavalla automaattilootalla olisi unelmapaketti
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
keppivaihteet ja automaatti. Onko noissa satasen kiihdytyksissa oikeasti kahden sekunnin ero?!
Hep, täällä olis 2.8 4-motion manuaalilla myynnissä!.
Linkki nettiautoon
Linkki nettiautoon
"Ei tässä mitään automaatin vihaajia olla, monissa vehkeissä ihan hyvä kampe. En vaan sitte tiedä onko kukaan muu tällä foorumilla sitä mieltä, että nää VAG yhtymän automaatit on enemmän tai vähemmän niinku pyllystä..."
Juu, tuossa omassanikin se Tiptronic oli vaihdettu kokonaan uuteen jo 322000 kilsan kohdilla. Tuolla uudella on ajettu nyt 60000 kilsaa ja pitäisi öljyt vaihdattaa. Toivottavasti kestää saman kuin ensimmäinen laatikkokin.
Sitä en tiedä miten tuollainen Tiptronic kestää nelivedon kanssa saati sitten viritetyssä autossa.
Juu, tuossa omassanikin se Tiptronic oli vaihdettu kokonaan uuteen jo 322000 kilsan kohdilla. Tuolla uudella on ajettu nyt 60000 kilsaa ja pitäisi öljyt vaihdattaa. Toivottavasti kestää saman kuin ensimmäinen laatikkokin.
Sitä en tiedä miten tuollainen Tiptronic kestää nelivedon kanssa saati sitten viritetyssä autossa.
Olis hyvä muistaa sekin, että samoja ZF-n automaattivaihteistoja on monessa muunkinmerkkisessä autossa.
Ja jos jotain pitää kirota niin se on tää Suomalainen politiikka, jonka johdosta me ajellaan näillä vehkeillä jotka esim. siellä Saksassa on jo ongelmajätettä..
(Saksalainen kaveri jutteli työmaalla että ei siellä juuri 3v vanhempaa automaattivaihteista autoa kukaan järkevä osta.)
Ja jos jotain pitää kirota niin se on tää Suomalainen politiikka, jonka johdosta me ajellaan näillä vehkeillä jotka esim. siellä Saksassa on jo ongelmajätettä..
(Saksalainen kaveri jutteli työmaalla että ei siellä juuri 3v vanhempaa automaattivaihteista autoa kukaan järkevä osta.)
Palataan asiaan sen verran että 2002 on mallistoon tullut 20-venttiilinen versio tuosta kahden litran koneesta, jossa on tehoa 96kW ja laajemmalla alueella vääntöä.
Pääsin ajamaankin moisella, tosin sedania ja etuvetoa. Itse auton erot huomioiden, ihan eri moottorilta tuntui silti.
No, onneksi ei tuon auton vaihdon kanssa ole kiire...
Pääsin ajamaankin moisella, tosin sedania ja etuvetoa. Itse auton erot huomioiden, ihan eri moottorilta tuntui silti.
No, onneksi ei tuon auton vaihdon kanssa ole kiire...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
DSG on tasan ainoa VAG konsernin automaatti johon minä uskaltaisin sekaantua. Muut ei tunnu kestävän edes huollettuna.
Pari riviä ylempänä...
Juu, tuossa omassanikin se Tiptronic oli vaihdettu kokonaan uuteen jo 322000 kilsan kohdilla.
Huolto -ohjelmassa ei ole öljynvaihtoa , ainoastaan öljynmäärän tarkastus :/
Omaani 2.8 Tip on vaihdettu vaihteistoöljyt, peräöljyt ja suodatin.
Jännityksellä seurataan...
ps. Se on Syncro ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 93 vierailijaa