A6 2.7 biturbo tai 2.5TDI
Valvoja: ffp jäsenet
A6 2.7 biturbo tai 2.5TDI
Olen ajatellut ostaa 2000-luvun alkupuolen biturbo A6:sen. Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä autosta? Onko paljon murheita ja mitä suunnilleen kuluttaa matka-ajossa. 2.5tdi on myös käynyt mielessä, mutta ei viitsis paljon nykyistä 250hp S60:stä laiskempaa ostaa. Onko kukaan mittaillut minkälainen suorituskyky 180hp mallissa on lastutettuna (esim. 80-120, varttimaili tai vaikka 0-100).
Itellä on 2003 vuoden kyseinen malli quattrona eikä mulla ole ollut mitään kummempia ongelmia. Lämpömittarin monitoimianturin olen vaihtanut joka käyttöauton mukaan on kulutustavaraa VAG konsernin autoissa. Niin ja sitte on tietty semmottinen joku lisäilmapumpun vika joka sytyttää moottorin vikavalon 1-2 viikon välein. Se ei kyllläkään vaikuta ajamiseen, mutta ärsyttää vaan kun se killittää kojetaulussa. No onneksi sen saa Vag-comilla pois. Pitänee talven pimeinä aikoina etsiä syy ja korjata.
Kulutus on semmosta 11-12 litraa sekalaisessa ajossa ja pidemmällä pätkällä voi jopa päästä nipin napin alle 10L/100km. Talvella onkin sitten lukemat aivan jotakin muuta, kun se neliveto saa aika-ajoin lapsettamaan. Mun autossa on vakiona 250 hp, mutta siihen on asennettu MTM:n virijutska, joten sekin ehkä hivenen lisää kulutusta "vakio" vehkeeseen verrattuna.
Kulutus on semmosta 11-12 litraa sekalaisessa ajossa ja pidemmällä pätkällä voi jopa päästä nipin napin alle 10L/100km. Talvella onkin sitten lukemat aivan jotakin muuta, kun se neliveto saa aika-ajoin lapsettamaan. Mun autossa on vakiona 250 hp, mutta siihen on asennettu MTM:n virijutska, joten sekin ehkä hivenen lisää kulutusta "vakio" vehkeeseen verrattuna.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”