Jarrulevyjen ja -palojen vaihto sekä satuloiden maalaus ??

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

GTI_VR6
-

Jarrulevyjen ja -palojen vaihto sekä satuloiden maalaus ??

ViestiKirjoittaja GTI_VR6 » 3.9.2008 13:21

Koitin etsimällä etsiä topiccia jossa olisi hieman syvällisemmin ( tyyliin näin http://www.x40fin.com/index.php?topic=3683.0 ) käyty läpi jarrulevyjen ja palojen vaihtoa Volkkariin. Onko tuossa olevat perusperiaatteet toimivia myös tuohon Volkkariin. Ja onko muita tärkeitä asioita joita muistaa.

Itse en ole aiemmin tuollaisia vaihdellut, mutta onneksi kaveri on ja sillä pitäisi kai olla enemmänkin tietoa miten noiden kanssa kiroillaan (lupautui jopa auttamaan kun olen sille vessan seinää tehnyt).

Mitenkäs satuloiden puhdistus kun pitäisi maalata samalla ne johonkin sopivaan väriin (vaikkapa mustaksi) Tietysti puhdistus pitäisi suorittaa siten että maali pysyy pinnassa pitempään kuin viikon. :D

Kannattaako samassa yhteydessä vaihtaa muita osia kun kerran purkaa koko setupin irti maalausta varten?

Niin ja jos nyt tulee mieleen jotain muutakin niin huudelkaa ihmeessä kaikki auttaa. Ja jos tosiaan joku olisi tollaiseen nelos kolperoon tehnyt selostuksen niin olisin kiitollinen linkistä. Niin ja jos niikseen tulee niin voin sitte koittaa itse väsäillä jonkin näköisen kertomuksen prosessista kun saan sen tehtyä.. jos vaikka ottaisin oikein kuviakin.

Fear
-

ViestiKirjoittaja Fear » 3.9.2008 14:42

Paras keino maalata satulat on ottaa ne kokonaan irti ja hiekka/lasipuhaltaa pinnat ruosteesta ja sit jollain kaks komponentti maalilla maalata (käy se miranolikin ja on pysynyt jopa vuosia todistetusti). Samalla sit kun ilmailee jarrut, niin vaihtaa nesteet. En mene vannomaan millä periaatteella nelosen jarrut ovat, mut uskallan väittää että samanlaiset osat löytyy kolperostakin, ainaki edestä.

Kimmoje
-

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 4.9.2008 11:51

Älä sitten osta mitään mätänetin jarrusatula maalia, itse ostin ja sain huomata että oli ihan turhaa tavaraa, meni lasikuulapuhallukset ja pohjamaalauksetki ihan hukkaan. Tosin saatto olla että pohjamaalikin olin sutta, mutta samase. Jos teet huollon myös takapäähän niin kannattaa avata takajarrusatulat ja vaihtaa sinne uudet rasvat. Ohjeet tähän löytyy ihan ffp sivulta "Tekstit" -> "Kori, valot, alusta, rengastus ja jarrut" -> "Kori, valot, alusta, rengastus ja jarrut". Itse just tein tommosen operaation niin eron kyllä huomasi.

Toheltaja
-

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 4.9.2008 12:19

Pulverimaalaus on hintansa arvoinen. Ei juurikaan muuta väriä vuosien varrella kuten tekee kaikki 2K maalitkin kun tarpeeksi kuumaksi ajelet usein. Eikä tartte muuta ku purkaa ja pestä huolella jarrunesteet veks, sitten esim lasikuitu tai "sinkoteipillä" suojaat männän ja stefan ellet keksi sopivaa tulppaa siihen reikään (ite tein parista passelista isosta prikasta ja kierretanko väliin kahdella mutterilla. oli siis vastakkaiset männät satuloissa)

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”