apurungon vaihto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

kolffiII
-
Viestit: 27
Liittynyt: 3.12.2006 9:20

apurungon vaihto

ViestiKirjoittaja kolffiII » 8.8.2008 9:44

katsastuksessa paljastui apurungon (etuakselin runkopalkki) apumiehen puolen tukivarren kiinnikekohta läpi mädäksi, nätisti ropisi lattialle.
hitsaukselle tuli kovat vaatimukset.
kattelin tossa vanhoja apurunkoja mutta melko huono kuntoisia ovat - niimpä tilasin uuden, saapahan sitten ajella sen osalta rauhassa.
kysymys kuuluukin mitä muuta kannattaa vaihtaa? ilmeisesti noi helat / puslat? voisiko joku vastata täsmällisillä nimillä, kun olen vasta aloitteleva kakkoskoppasen korjaaja.
kärry siis golf II -91 1.8 koneella. ens viikolla saan auton ylös ja kattelen noi tukivarret läpi mutta niiden pitäis olla vielä ihan tikissä.
kiitokset.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.8.2008 10:00

no moottorin takimmaiset tukikumit tulee mieleen puslien lisäksi.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.8.2008 12:16

En kyllä nää mitään syytä miksi pitäisi mennä tukikumeja vaihatamaan. Raidetangon sisäpäät tulee mieleen, jos on siis väljää.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.8.2008 14:08

no auto on vasta 17 vuotta vanha niin itse kyllä ehkä jo vaihtaisin. kuitenkaa iso rasti ole enää tuossa vaiheessa ja ne juuri mitään maksa.

toki harvemminhan niitä vaihdetaan.

poffi
-
Viestit: 86
Liittynyt: 21.9.2007 21:30

ViestiKirjoittaja poffi » 8.8.2008 17:41

itellä 19v kakkis eli vm.89 etupallki näytti rupiselta mutta ei ollut puhki. joten uusin koko paketin. kelkka, tukivarret puslineen,ja raidetangot kaikkine uusine pulttineen. huom. muista myös uusia hammastankoa kelkassa pitävää 4 pulttia. ja kaikki pultit momenttiin! oman golffini ostin uutena ja raidetangoissa ei edelleenkään väljää ja kumit ehjät! ennen autot kesti. ei ollut liikaa elektroniikkaa... ja monia niveliä ja pyörien laakereita joudutaan uusimaan jopa muutamien tuhansien kilsojen jälkeen.itellä etulaakereita ei ole vieläkään tarvinnut vaihtaa. taakse vaihdoin samalla kun uusin jarrusylkyt ja kengät. olihan ne jo rullanneet alla 100000km. nyt mittarissa 168000 donaa ja hyvin sysää no tosin myönnettäköön että olen autoa pitänyt kuin kukkaa kämmenellä ja satun olemaan vagina mekaanikko ammatiltani.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 25 vierailijaa