Aattelin, että jos saisi kirkkaammat lähivalot Ventoon vaihtamalla isommat johdot. Samalla tuli mieleen, että mitenkäs kannattaisi toteuttaa sellainen ratkaisu, jossa valot on päällä silloin kun moottorikin ja pois päältä silloin kun moottorikaan ole käynnissä? Ei unohtuisi enää kellään valot päälle.
Opastusta otetaan vastaan. Tänks.
Ventoon 'valoautomatiikka'
Valvoja: ffp jäsenet
Kannattaa samalla releyttää ne ajovalot kun kerran haluat niistä kirkkaammat.
Ajovaloautomatiikka:
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=167
Ajovaloautomatiikka:
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=167
Totanoin.. En viittiny uutta aihetta tehä kun kuitenki jotenki tähän aiheeseen liittyy..
Mulla on mielenkiintoinen ongelma. Kun tuossa minun ventossa laittaa virrat päälle, ajovalot syttyy. Auton ollessa käynnissä, valokatkaisijan namiskuukkelia väännellessä mitään ei tapahdu. ajovalot palaa vaan kokoajan itsepintaisesti. teit mitä hyvänsä. pitkät toimii normaalisti. Eli kaikella todennäköisyydellä joku kotiseppä on varmaanki tehny sinne jonku DIY ajovaloautomatiikan, vaan tässä asennuksessa on tainut käydä pikku "kämmi", pelkkiä parkkeja kun et saa muuten päälle kun sammuksissa vain. Osaisko joku velho neuvoa miten tuon sais purettua, mistä kannattais lähteä ettimään niitä kaikenmaailman rosvoliitinpatentteja?
Mulla on mielenkiintoinen ongelma. Kun tuossa minun ventossa laittaa virrat päälle, ajovalot syttyy. Auton ollessa käynnissä, valokatkaisijan namiskuukkelia väännellessä mitään ei tapahdu. ajovalot palaa vaan kokoajan itsepintaisesti. teit mitä hyvänsä. pitkät toimii normaalisti. Eli kaikella todennäköisyydellä joku kotiseppä on varmaanki tehny sinne jonku DIY ajovaloautomatiikan, vaan tässä asennuksessa on tainut käydä pikku "kämmi", pelkkiä parkkeja kun et saa muuten päälle kun sammuksissa vain. Osaisko joku velho neuvoa miten tuon sais purettua, mistä kannattais lähteä ettimään niitä kaikenmaailman rosvoliitinpatentteja?
Naksahtaako jossakin rele, kun avainta kääntää nollasta ensimmäiseen asentoon (jossa ehkä myös radio alkaa kuulua)? Silloin ilmeisesti linkissä mainitulta virtalukon harmaalta johdolta on otettu ohjaus releelle -toivottavasti se on siellä välissä- joka ohjaa ajovaloja.
Ota ratin alta muovi pois ja katso, onko virtalukon pään liittimen harmaassa johdossa ylimääräistä liitosta. Voithan tuon kokeeksi katkaistkin ja katsoa häviääkö toiminto.
Tuontiauton ollessa kyseessä tuo johto on joka tapauksessa todennäköisimmin katkaistu, jotta toispuoleiset saksalaisparkit saadaan pois käytöstä.
Ota ratin alta muovi pois ja katso, onko virtalukon pään liittimen harmaassa johdossa ylimääräistä liitosta. Voithan tuon kokeeksi katkaistkin ja katsoa häviääkö toiminto.
Tuontiauton ollessa kyseessä tuo johto on joka tapauksessa todennäköisimmin katkaistu, jotta toispuoleiset saksalaisparkit saadaan pois käytöstä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”