Taas kerran passatin lämpöantureista.
Eli onko kellään tietoa passat 1.8t aeb koneellisen lämpöanturin ohm -arvoista, eli tuossa lämpöanturissa on samassa kaksi anturia, moottorinohjaukseen ja lämpömittarille, niin pitäisikö molempien anturien antaa samat ohm arvot? Tällä hetkellä lämpömittari ei toimi kunnolla ja mitatessa arvoja toinen anturi antaa lämpimänä noin 230 ohmia ja toinen anturin noin 520 ohmia.
Auto ei nosta ajaessa lämpömittarin viisaria ollenkaan, kun auto on sammuksissa vähän aikaa niin mittari nousee noin 90 asteeseen ja taas ajaessa viisari tippuu alas, autoon olen vaihtanut huollon yhteydessä vesipumpun ja termostaatin.
passat 1.8t aeb lämpöanturi
Valvoja: ffp jäsenet
Ai niin unohdin mainita, että olen jo vaihtanut uuden anturin reilu vuosi sitten, silloin mittari oli täysin mykkä ja uuden vaihdon jälkeen mittari alkoi toimimaan näin satunnaisesti. Oletin silloin että termostaatissa tai johdotuksissa on todennäköisesti vika, mutta johdotukset/maadoitukset olen nyt käynyt läpi ja termostaatinkin vaihdoin ja vikaa ei tunnu löytyvän. Tuli vaan nyt mieleen kun mittasin anturien arvot, että antoivatko perhanat mulle heti tiskiltä viallisen anturin. Vanhassa anturissa toinen vastus oli täysin mykkä...
Nelinapaisen lämpöanturin arvot tulisi olla seuraavat (Antureita on muutamaa eri mallia!):
Esim. vanhemman mallisessa (navan toinen reuna pyöreä) suoritetaan navoista (C) 3 (signaali) ja (D) 4 (maa).
Uudemmassa neliskulmaisessa anturassa mittausnavat ovat muuttuneet! Huomenna lisää infoa!
-30 asteessa tulisi arvon olla 1500-2000 Ohmia ( 1,5-2,0 kOhm)
-80 asteessa tulisi arvon olla 275-375 Ohmia
Esim. vanhemman mallisessa (navan toinen reuna pyöreä) suoritetaan navoista (C) 3 (signaali) ja (D) 4 (maa).
Uudemmassa neliskulmaisessa anturassa mittausnavat ovat muuttuneet! Huomenna lisää infoa!
-30 asteessa tulisi arvon olla 1500-2000 Ohmia ( 1,5-2,0 kOhm)
-80 asteessa tulisi arvon olla 275-375 Ohmia
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”