Golf G60 ei käynnisty kahden viikon seisoskelun jälkeen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

RABBITI
-

Golf G60 ei käynnisty kahden viikon seisoskelun jälkeen

ViestiKirjoittaja RABBITI » 18.6.2008 22:13

jeps eli näin pääsi käymään!
Olin mökkeilemässä pari viikkoa ja sitten oli tarkoitus lähteä kaasuttelemaan golffilla kylille..
No suunnitelmiin tuli nopeasti muutos kun käynnistyksen jälkeen alkoi kauhea röpellys ja sammui siihen paikkaan.
Käynnistin uusiksi pääsin metrin sama homma.
Sitten ei enää käynnistynyt ollenkaan.
Kävin bensaa tankkii lisää ~5l jonka jälkeen lähti taas hetkeksi käyntiin mutta kävi todella huonosti eikä tietoakaan tyhjäkäynnistä kunnes taas sammui.
Otin "moottorinohjausnboxin" irti ja huomasin että se oli ___täynnä___ vettä (tämä on mahdollista siten että joku entinen omistaja on ottanut konetilan taka suojamuovit pois ja minä tollo en tajunnut katsoa aikasemmin että minne se sadevesi valuu)..
Noh valutin enimmät vedet pois ja kuivasin hiustenkuivaajalla ja asensin takaisin..
Ei mitään tulosta.
Katsoin tulpat ja ne olivat aivan ruti kuivat.
Otin jakajan kannen irti ja kaikki näytti normaalilta joten raaputtelin pinnat kirkkaaksi ja laitoin takaisin kiinni.
Noooo sitten puhdistelin suuttimien liittimet ja nytkyttelin muitakin liittimiä..
Lähti käyntiin mutta samalla tavalla kuin ennen mutta sammutin itse kun huomasin käynnin olevan niin vaivalloista että vika ei ollut korjautunut..
Siinä istuskellessa ja avainta käännellessä huomasin että bensapumppu lähti harvakseltaan tai ei ollenkaan käyntiin virtoja käännetteässä joten mittasin bensapumpulle tulevan virran ja se oli noin 9.9volttia (onko normaalia??).
Otin bensapumpun kannen auki mutta en saanut koko hässäkkää ulos kun siellä on se s#¤%tanan bensamäärä anturikin joten annoin asian olla, kävin ostamassa kopan kaljaa ja istuin koneelle turisemaan :D
Mitä ehdotatte seuraavaksi?
Uusi boxi suoraan hakuun vai kannattaako perehtyä pumppuun tms vielä?

Jak3
-

ViestiKirjoittaja Jak3 » 18.6.2008 22:15

No koitappa nysväillä vaikka bensapumpun relettä / vaihtaa pa-suodatin jos ei tietoa milloin vaihdettu.

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.6.2008 23:16

Onhan se hyvin mahdollista, että boksi on ottanut itseensä. Etenkin, kun sen täynnä vettä ollessa on menty vielä virtoja laittamaan päälle... Itse koittaisin jostain saada vaikka lainaan ehjän boksin ja koittaisin sillä. Onpahan ainakin poissuljettu se mahdollisuus sitten, jos tekee vielä samaa.

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.6.2008 8:43

Ei muuten kannata käydä kysyy marmoritiskiltä sitä boxia. NImittäin ainakin KR-koneeseen se maksoi muistaakseni pikkasen yli 1000e :D

Ketola
-

ViestiKirjoittaja Ketola » 19.6.2008 14:22

Tarkastappa sen boksin maadotukset, mulla tuli kans sinne pumpulle jotain 10v ja maadoitusjohto oli poikki

Sitten vielä tyhmäkysymys kun tässä ollaan aiheessa, mikä on se vihreä säätöruuvi mikä siinä boksissa on?(KR-koneellisessa ainakin vihreä, onko muissakin?)

RABBITI
-

ViestiKirjoittaja RABBITI » 24.6.2008 22:24

No nyt löytyi vika!
Apparin puolella oleva pumpun/boxin maadoitusjohto oli ruostunut/hapettunut ihan kokonaa pultin kiinninyt kohdasta..
Vedin uuden johdon ja tein vielä uuden paikan kiinnitykselle niin johan alkoi pumppu murista..
Kiitos paljon neuvoista kaikille ja etenkin Ketolalle!

Ketola
-

ViestiKirjoittaja Ketola » 1.7.2008 14:13

Sama johto se oli itsellä sieltä poikki :D ja vikaa etsittiin myös kauan ja hartaasti.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”