Pohjapanssaria pitäs jossain vaiheessa alkaa tekemään, kun tuo alkuperäinen muovilärpykkä on sen verta onnettomassa kunnossa. Varsinkin talvella noi lumi ja jää möykyt paukkuu iloseen, joten kyllä tuolle on tarvetta. Nyt löyty kyllä hyvät linkit erään valmistajan panssariin. Tuolta löytyy linkit asennusohjeisiin (PDF).
Materiaalina tuo 5mm alumiinilevy on varmasti ihan ok. Mitenkähän kalliit noi sivumuovit on, kun ne on kyllä aika päreinä, toisaalta sittenhän niitten kohtalo vasta varmistuu, kun tuo varsinainen pohjapanssarilevy on valmis ja asennettu.
Onkos noista IV golffin panssareista jollakin hyviä kuvia tai vinkkejä? Ite tehdyt ja valmiit mallit kiinnostaa, niin saa vakoiltua ja voi yrittää tehdä paremman tai kaikkein parhaimman.. :)
IV Golffin pohjapanssari
Valvoja: ffp jäsenet
Kannattaako tuosta nyt niin paljoa itse nähdä vaivaa kun alkuperäisenkin saa edukkaasti.
Varmaan kuitenkin tilaisit nuo alkuperäiset tolpat omaan panssariinkin - vai?
Panssaristahan ei ole mitään hyötyä ellei sitä tue runkoon, jos tuet sen niihin sisälokereihin niin ne hajoavat vain tiheämpään tahtiin.
Varmaan kuitenkin tilaisit nuo alkuperäiset tolpat omaan panssariinkin - vai?
Panssaristahan ei ole mitään hyötyä ellei sitä tue runkoon, jos tuet sen niihin sisälokereihin niin ne hajoavat vain tiheämpään tahtiin.
Jos ja kun laitat, niin laita se alkuperäinen. Kestää tömäytellä sitten kunnolla kiviin eikä itku pääse. Voi vaikka tunkata auton siitä ilmaan. Lukemattomia öljypohjia tuo on minulta pelastanut.
Huomioi sitten, että maavara laskee entisestään sen pari senttiä. Raapii vakioalustalla kiinni vähän joka kikkareeseen.
Huomioi sitten, että maavara laskee entisestään sen pari senttiä. Raapii vakioalustalla kiinni vähän joka kikkareeseen.
Jos tuota alkaa itte väsäämään, niin meinaan kyllä siinä tapauksessa tehdä nuo "tolpatkin" ihan ite. Ja en meinannut "tukea" sitä panssaria noihin sivumuoveihin :D Tarvii hieman vilkuilla miten tuon maavaran saisi pysymään mahdollisimman isona, nyt kun tota koppaa sai hilattua jäykemmillä vietereillä muutaman millin ylös päin, niin ei viittis nollata hyötyä jollain hölmösti toteutetulla panssarilla. Oishan se tietty helppoa jos selviäis pelkällä pultaamisella, vaan tarvii nyt katsoa saisiko jostain edukkaasti tota 5mm alumiinilevyä. Niin ja nyt on toisaalta entistä vähemmän syytä ostaa valmista, kun selvisi miten ton saa tukevasti kiinni :)
Onkohan noita niittimuttereita pk-seudulla jossain edukkaasti ja vieläpä silleen ettei tarvi ostaa jotain jumalattoman isoa tukkupakkausta?
Onkohan noita niittimuttereita pk-seudulla jossain edukkaasti ja vieläpä silleen ettei tarvi ostaa jotain jumalattoman isoa tukkupakkausta?
Ostin Koivusen maahantuoman pohjapanssarin autoon kun muovit jäi jonnekkin Ylöjärvi - Alajärvi välille talvella. Löytyi Oulusta varaosaliikkeestä koivusen luettelosta.
On tukeva, eikä näyttänyt syövän maavaraa juurikaan, ~2.5mm peltiä, eteen tulee semmonen poikkirauta ja takaa kiinnitetään valmiisiin olemassaoleviin reikiin. Sivumuovit säilyy ennallaan. Pari kertaa kolisi keula maahan ennen asennusta, niin ajattelin suojata ennenkuin mitään hajoaa. Asennuksen jälkeen on kolissut muutaman kerran lisää että ei turha asennus.
Maksoi 150-200e, en tarkkaa hintaa muista. Helppo oli asentaa. Jos kiinnostaa oikeasti niin voin ottaa kuvia.
On tukeva, eikä näyttänyt syövän maavaraa juurikaan, ~2.5mm peltiä, eteen tulee semmonen poikkirauta ja takaa kiinnitetään valmiisiin olemassaoleviin reikiin. Sivumuovit säilyy ennallaan. Pari kertaa kolisi keula maahan ennen asennusta, niin ajattelin suojata ennenkuin mitään hajoaa. Asennuksen jälkeen on kolissut muutaman kerran lisää että ei turha asennus.
Maksoi 150-200e, en tarkkaa hintaa muista. Helppo oli asentaa. Jos kiinnostaa oikeasti niin voin ottaa kuvia.
Ilman muuta kuvat kiinnostaa. Onkos se takareuna kiinni siinä apurungossa pulteilla, vai jollain pikairrotus jutulla? Jos siinä on sellanen pikakiinnike, niin varsinkin niitten rakenne kiinnostaa. Sellanen helpottas varmasti aika isosti, että se panssari olisi kiinni pulteilla vain etureunasta, ja takareuna menisi jotenkin liu´uttamalla paikoilleen, niin sen panssarin saisi sitten nopeasti pois huoltoja tms varten. Tuota muovihelvettiäkin joutuu hetken aikaa ruuvaamaan irti, kun se on niin monella pikkuruuvilla kiinni.
Joissakin noissa panssareissa on näkynyt jotain tuuletusaukkoja, onkohan niille tarvetta? Ainakin se alkuperäinen on umpinainen, ja toisaalta tuo diiseli ei lämpene liian nopeasti varsinkaan talvella, niin ei sit varmaan ole isommasti tarvetta tuuletusaukoille?
Paljonkohan se panssarin ja öljypohjan välissä on rakoa? Saas nähä jos pääsis jo viikonloppuna sepitteleen tai ainakin mallaileen ja suunnittelemaan.. siellä auton allahan on mukavan viileää ja varjoisaa, kun viikonlopulle on luvattu sen verta lämmintä että auringossa tulee hiki :D
Joissakin noissa panssareissa on näkynyt jotain tuuletusaukkoja, onkohan niille tarvetta? Ainakin se alkuperäinen on umpinainen, ja toisaalta tuo diiseli ei lämpene liian nopeasti varsinkaan talvella, niin ei sit varmaan ole isommasti tarvetta tuuletusaukoille?
Paljonkohan se panssarin ja öljypohjan välissä on rakoa? Saas nähä jos pääsis jo viikonloppuna sepitteleen tai ainakin mallaileen ja suunnittelemaan.. siellä auton allahan on mukavan viileää ja varjoisaa, kun viikonlopulle on luvattu sen verta lämmintä että auringossa tulee hiki :D
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa