T4 Portterien yleispähkäilyä.....
Valvoja: ffp jäsenet
Itselläni on 74 Ah Varta Blue kuskin penkin alla. Akku mahtuu siten, että vajaa senttijää penkin kuuppaan. Akun kengiksi piti valita sellaiset sivumalliset. Koska akku on toistaiseksi ollut vain koirahäkin tuuletusta varten, ei kovin paksua touvia ole tarvinnut asentaa eikä päävirtakatkaisijaakaan. Maadoitus on penkin konsolissa. Lisäakku latautuu, kun moottori on käynnissä. Hieman käytöstä riippuen kytkennät kannattaa tehdä.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Laitetaan vielä kokemus formel-K: sta ja eibachista.
Itsellä oli kesällä 50mm madaltava Formel K:n alustasarja, nyt vaihdoin 40mm eibachin jousiin ja olen tyytyväinen!
Formelissa ei riittänyt kantavuus sycrossa, kun taas eibachissa riittää. Jousien paksuus on aivan eri luokaa.
Eibachit ebaystä alta 200 euron.
Sit kun otti jousien yläpäästä 2,5cm kumilätkiä pois, niin alkaa auto olemaan vaaterissa. Nyt kelpaa ajella.
Itsellä oli kesällä 50mm madaltava Formel K:n alustasarja, nyt vaihdoin 40mm eibachin jousiin ja olen tyytyväinen!
Formelissa ei riittänyt kantavuus sycrossa, kun taas eibachissa riittää. Jousien paksuus on aivan eri luokaa.
Eibachit ebaystä alta 200 euron.
Sit kun otti jousien yläpäästä 2,5cm kumilätkiä pois, niin alkaa auto olemaan vaaterissa. Nyt kelpaa ajella.
Edellisellä sivulla noista keskikonsoleista oli juttua. Tuolta saa jotakin tavaraa T4 -malleihin.
Tuolta voisi satsin tilata Eibachia.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Keskuslukon (tarvike) asentaminen takaluukkuun on kai tuonut päänvaivaa muillekin, sille kun ei ole suoraan käypäistä paikkaa minne sen voisi asentaa niin että tavallinen lukko toimisi edelleen. Sen saa kyllä kytkettyä, hieman rakentelua se kylläkin vaatii. Itse suunnittelin yhden illan ja toisena iltana värkkäsin ja hyvin pelittää.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No, laitetaas hieman selostusta jos siitä ois joillekin apua. Lukkopesän päästä on poistettava sokalla kiinnitetty osa, jotta avaimelle saadaan isompi liikerata. Avaimen ns. vapaa asento tulee olemaan avainhahlo pystyssä ja lukitus tapahtuu kääntämällä vasemmalle ja avaus päinvastoin. Lukkopesän päätyyn tehdään uusi kappale jossa vipu alaspäin ja siihen noin parin sentin päähän tappi johon kiinnitetään uudellen sopivaksi muotoiltu tanko, johon on jätetty n.15mm pitkä hahlo tapin kohdalle jotta tanko liikkuisi sähkömoottorin ohjaamana vaikka lukkopesän päässä oleva vipu on paikallaan. Aika vaikee selittää, jospa tästä jo käy jotain selville.
Tuossa kuva heilurimallisen oven lukosta sekä räjäytyskuva.
Itsekin tuota pähkäilin aika kauan ja muistaakseni se ajatus jotenkin tökkäsi siihen, että en saanut demotessani lukkopesää pysymään lukittu -asennossa koko aikaa niin, että lukitus tapahtuisi vain keskuslukituksen avulla.
Itsekin tuota pähkäilin aika kauan ja muistaakseni se ajatus jotenkin tökkäsi siihen, että en saanut demotessani lukkopesää pysymään lukittu -asennossa koko aikaa niin, että lukitus tapahtuisi vain keskuslukituksen avulla.
laitat ensin jollekin kuvapalvelimelle, esim. www.photobucket.com
tämän jälkeen viestiä kirjoittaessasi liität kuvan joko linkkinä tai kuvana
tämän jälkeen viestiä kirjoittaessasi liität kuvan joko linkkinä tai kuvana
Koodi: Valitse kaikki
[url]kuvan www osoite tähän[/url] tai [img]kuvan www osoite tähän[/img]
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tässä yks ratkasu öljynsuodattimen vaihtotyön helpottamiseksi:
http://x.volkkaristit.net/phpBB3/viewto ... f=12&t=154
Edit: Nyt toimii voorumi!!
http://x.volkkaristit.net/phpBB3/viewto ... f=12&t=154
Edit: Nyt toimii voorumi!!
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 14.12.2007 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun omaani käytin Forte -käsittelyssä, öljynvaihtoa varten ei suojalevyä tietenkään voinut irrottaa, kun nosturi oli sellaista lavettimallia. Hieman pahaa teki, kun asentaja veti rälläkällä panssariin n. 20x30 aukon, josta tämä operoi suodattimen irti. Tämä leikkaaminen lienee yleinen tapa öljynvaihtopuljuissa, mutta kun tuo pohjalevy portteriin maksaa eristeineen päälle kuudensadan varaosanakin, hieman tuo "oikaisu" työvaiheessa kirpaisee asiakasta.
Viimeksi muokannut lukkari, 14.12.2007 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tämä leikkaaminen lienee yleinen tapa öljynvaihtopuljuissa
Vi..u jos joku "grease monkey" ois tommosen källin tehny mun portteriin, ni ois muuten hallissa raikunu melkonen huuto sen jälkeen!! Ja uusi panssari ois lähteny tilaukseen niitten piikkiin välittömästi!
Me päädyttiin tommoseen ratkasuun, ku talviaikoina on irrotettavien listalla myös valorauta lisävaloineen! Helpottaa huomattavasti ku ei tarvi suuntailla lisävaloja aina öljynvaihdon jälkeen.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=90767 On puhetta portterin kiekkamittarista siitä vähän kyselisin arvon herroilta.
Mulla on kellomallin mittaristo, mahtaako johtosarjaa pitkin tulla silti signaali? Ajattelin jos siis hankkisi kiekkamittarillisen mittariston? w-navasta signaalin saanee muuten.
Täytyykö tuossa ottaa jotain muuta huomioon?
Mulla on kellomallin mittaristo, mahtaako johtosarjaa pitkin tulla silti signaali? Ajattelin jos siis hankkisi kiekkamittarillisen mittariston? w-navasta signaalin saanee muuten.
Täytyykö tuossa ottaa jotain muuta huomioon?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tuota työelämästä eläkeelle siirrettyä T4:sta olen tänään tutkinut kun tarkoitus on se itselle jättää...Saapa nähdä monestikko sitä tarvitaan Primastaria tuuraamaan:-)
Eli mistähän saisi järkevällä hinnalla "hanan" joka säätelee lämppärille tulevan lämpimän veden määrää. Nyt autoon tulee vain lämmintä ilmaa, meinaa parinsadan kilometrin kodalla hikoiluttaa. Vaijeri oli ehjä, eli "hana" lienee syyllinen.
Motonetissä ei moista osaa ollut, missähän hinnassa nuo liikkuu
ja mistä kanntaa kysellä, onko VW tiskille mentävä?
Eli mistähän saisi järkevällä hinnalla "hanan" joka säätelee lämppärille tulevan lämpimän veden määrää. Nyt autoon tulee vain lämmintä ilmaa, meinaa parinsadan kilometrin kodalla hikoiluttaa. Vaijeri oli ehjä, eli "hana" lienee syyllinen.
Motonetissä ei moista osaa ollut, missähän hinnassa nuo liikkuu
ja mistä kanntaa kysellä, onko VW tiskille mentävä?
^ Merteilin sivulta jo katselinkin ja tosiaan tuon 35 euroa, eli siitä pääsi halvalla.
Vielä pitäisi purkaa oikea etuovi ja katsella mikä lukkoa vaivaa kun lukkonuppi ei pysy ylhäällä lainkaan. Nuppi putoaa aina alas ja samalla keskuslukitus lyö ovet kiinni.
Ensiavuksi otin lukituksen sulakkeen pois.
Vielä pitäisi purkaa oikea etuovi ja katsella mikä lukkoa vaivaa kun lukkonuppi ei pysy ylhäällä lainkaan. Nuppi putoaa aina alas ja samalla keskuslukitus lyö ovet kiinni.
Ensiavuksi otin lukituksen sulakkeen pois.
AGU: Omassa ovessa oli samankaltainen vika. Syy lukkonupin velttouteen oli lukkomekanismista katkennut jousi. Jousi ei ole sellainen perinteinen "venyvä tai puristuva" jousi vaan sanoisinko "kiertyvää" mallia oleva. En nyt enää tarkkaa muista sen sijaintia mutta muistaakseni vivussa johon lukkonuppi kiinnittyy on reikä (jousen toiselle päälle) ja mekanismin rungossa toinen reikä. Jousi auttaa lukkonuppia pysymään joko ylhäällä tai alhaalla...
Toivottavasti (epäselvästä) selostuksesta on edes jonkinlaista apua, jos mekanismista tälläinen "kiertyvä" jousi löytyy on vika sitten varmasti jossain muualla.
Toivottavasti (epäselvästä) selostuksesta on edes jonkinlaista apua, jos mekanismista tälläinen "kiertyvä" jousi löytyy on vika sitten varmasti jossain muualla.
Tehdaskorjattu vaihteisto Saksasta
Ostinpa justiinsa -93 2,4d syncro Caravellen. Vaihteistovikaisena hinta ei ollut paha, mutta enpä sillä ees kotia asti päässyt omin voimin. Vaihteisto meni niin jumiin, ettei miesvoimin tahdo jaksaa tuupata.
Purkaamoiden vaihtolaatikoiden kunnosta kun ei kai oikein tiedä ja Laakkosella tehdaskorjattu maksaa 4200€, niin onkohan tietoa tehdaskorjatun hinnasta Saksassa? Vai mitäs nyt kannattais tehdä? Ei kuulemma paljon kannata ite vaihdella osia ilman erikoistyökaluja kun aikakin on vähän kortilla.
Ja mitäs ootte mieltä tommosesta kirjasta:
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=L3078
Onko hintansa väärti vai onko jossain muussa kirjassa paremmin vastinetta rahalle? Tai olisko joku luopumassa omastaan vähän halvemmalla, tai lainaisko korvausta vastaan skannattavaksi?
Ja puutelistalla ois kans ainakin pohjapanssari moottorin alle, peltivanteet talvirenkaille ja talvirenkaatkin. Paljon tietoa jo löytyi tältä foorumilta kun läpi luin.
Purkaamoiden vaihtolaatikoiden kunnosta kun ei kai oikein tiedä ja Laakkosella tehdaskorjattu maksaa 4200€, niin onkohan tietoa tehdaskorjatun hinnasta Saksassa? Vai mitäs nyt kannattais tehdä? Ei kuulemma paljon kannata ite vaihdella osia ilman erikoistyökaluja kun aikakin on vähän kortilla.
Ja mitäs ootte mieltä tommosesta kirjasta:
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=L3078
Onko hintansa väärti vai onko jossain muussa kirjassa paremmin vastinetta rahalle? Tai olisko joku luopumassa omastaan vähän halvemmalla, tai lainaisko korvausta vastaan skannattavaksi?
Ja puutelistalla ois kans ainakin pohjapanssari moottorin alle, peltivanteet talvirenkaille ja talvirenkaatkin. Paljon tietoa jo löytyi tältä foorumilta kun läpi luin.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Vielä vaihteistosta
Auto on siis Caravelle syncro 2,4d -93. Moottori on huoltokirjan mukaan AAB ja laatikko ARL, 5-vaihteinen on ja pakki on ykkösen vasemmalla puolen. Onkos tossa eroa etuvetoisen laatikkoon vai onko syncrossa vaan häntä lisänä. Ite en oo vielä ees päässyt auton alle katsomaan.
Uudemmissako (ja kestävämmissä) on sitten pakki nelosen vieressä? Mites onnistuu semmosen asennus, tarviiko keppi ja vaijerit vaihtaa myös?
Tuossa välitystaulukossa: http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe vain ei ARL-laatikolle anneta välityksi. Osaako kukaan kertoa mitkä ne ois? Mielellään kun hankkisin seuraavan laatikon vähän tiuhemmilla välityksillä. Ilmeisesti umpipakun loota kävis mulle hyvin.
Ja osaiskos joku vähän tulkata tota taulukkoa eli meneekö näin:
Füllung (l) = öljymäärä ??
Achsantrieb =perävälitys ??
i ges =kokonaisvälitys ??
Vielä jos tämmösiin joku vastais
Uudemmissako (ja kestävämmissä) on sitten pakki nelosen vieressä? Mites onnistuu semmosen asennus, tarviiko keppi ja vaijerit vaihtaa myös?
Tuossa välitystaulukossa: http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe vain ei ARL-laatikolle anneta välityksi. Osaako kukaan kertoa mitkä ne ois? Mielellään kun hankkisin seuraavan laatikon vähän tiuhemmilla välityksillä. Ilmeisesti umpipakun loota kävis mulle hyvin.
Ja osaiskos joku vähän tulkata tota taulukkoa eli meneekö näin:
Füllung (l) = öljymäärä ??
Achsantrieb =perävälitys ??
i ges =kokonaisvälitys ??
Vielä jos tämmösiin joku vastais
Onko kukaan bongannut missään penkipäällissarjoja joissa myös olisi käsinojille pussit. Tuli hankittua käsnojalliset penkit (ne mitkä oli täällä myytävänä) ja pitäis päällinen saada. Tammersuojalta saa, mutta sellainen reipas 150e pelkästä kuskinpenkinpäällisestä on aika paljon.
Jos jollakulla on ylimääräisenä vaikka vain kuskinpenkinsuoja niin kiinnostaa.
Jos jollakulla on ylimääräisenä vaikka vain kuskinpenkinsuoja niin kiinnostaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 6.1.2008 20:24
- Viesti:
ongelma
Auto T4 2,5 TDI vilkuttaa vikakoodivaloa
Vika häviää kun polkasee kevyesti jarrupoljinta
vaihdettu molemmat jarrupolkimen katkaisijat (jo toiseenkin kertaan)
Autossa Led takavalot ja lisätakavalo...
lisäjarruvalo "hehkuu" himmeästi vaikka jarrua ei painaisikaan (vika poistuu kun lisäjarruvalon piuhan ottaa pois)
tarttee varmaan vaihtaa takavalojen pohjatkin (kun auto niinkin vähän kuin 800tkm ajettu ja kone avaamaton!!)
johtuuko takavalojen pohjista vai noista jarruvalokatkaisijoista??
ai,niin myynnissä vähän käytetyt caravelle keulaisen ajovalo-umpiot
Vika häviää kun polkasee kevyesti jarrupoljinta
vaihdettu molemmat jarrupolkimen katkaisijat (jo toiseenkin kertaan)
Autossa Led takavalot ja lisätakavalo...
lisäjarruvalo "hehkuu" himmeästi vaikka jarrua ei painaisikaan (vika poistuu kun lisäjarruvalon piuhan ottaa pois)
tarttee varmaan vaihtaa takavalojen pohjatkin (kun auto niinkin vähän kuin 800tkm ajettu ja kone avaamaton!!)
johtuuko takavalojen pohjista vai noista jarruvalokatkaisijoista??
ai,niin myynnissä vähän käytetyt caravelle keulaisen ajovalo-umpiot
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Miten iso operaatio on purkaa ylätukivarret irti?,vääntösauvat menee ilmeisesti niihin (en ole tutkinut rakennetta vielä kunnolla),yläpalloissa parinmillin välys molemmissa.
Hammastankon sisäpäissä molemmilla puolilla pieni välys noin milli,sen verran että pikkasen tuntuu pyörästä heiluttaessa,onko vaihtokunnossa vai normaalia sallittua, saako sisäpäitä erikseen? Pallonivelet ostan alkuperäiset kyllä tuntuu olevan reilu tyyppivika.
Auto on T4 2.5tdi -97
Hammastankon sisäpäissä molemmilla puolilla pieni välys noin milli,sen verran että pikkasen tuntuu pyörästä heiluttaessa,onko vaihtokunnossa vai normaalia sallittua, saako sisäpäitä erikseen? Pallonivelet ostan alkuperäiset kyllä tuntuu olevan reilu tyyppivika.
Auto on T4 2.5tdi -97
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 6.1.2008 20:24
- Viesti:
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 14.1.2008 11:36
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 3.12.2007 13:15
Alustasarjoista: Laitoin tuohon omaan GTS/KAW sarjan -50mm ja tuntus olevan ihan laatusarja hintaansa nähden, tosin vasta 1000 km takana.
2;4 d kestävyydestä: Ootteko miten paljon pääseet tuommosella tekniikalla, ennenkuin öljynkulutus on ruvennu vaivaamaan. Omalla on taivallettu 320 tuhatta ja syöpi aikapaljon öljyä, tuntus vaan että eihän noilla kilometreillä vielä pitäs säännöllisesti huolletun auton ruveta viemään vai oonko väärässä? Väljä ei ainakaan taida olla , ainakin käyntiinlähtö on tosi herkässä, mutta kun oikein vinguttaa niin sinistä jättää jälkeensä- voisko olla öljyrenkaat jumissa tms. Auttasko Joku Forte käsittely? Mitä noista on löytynyt vastaavanlaisissa tapauksissa?
2;4 d kestävyydestä: Ootteko miten paljon pääseet tuommosella tekniikalla, ennenkuin öljynkulutus on ruvennu vaivaamaan. Omalla on taivallettu 320 tuhatta ja syöpi aikapaljon öljyä, tuntus vaan että eihän noilla kilometreillä vielä pitäs säännöllisesti huolletun auton ruveta viemään vai oonko väärässä? Väljä ei ainakaan taida olla , ainakin käyntiinlähtö on tosi herkässä, mutta kun oikein vinguttaa niin sinistä jättää jälkeensä- voisko olla öljyrenkaat jumissa tms. Auttasko Joku Forte käsittely? Mitä noista on löytynyt vastaavanlaisissa tapauksissa?
Ovenlukko löysäilee jälleen
T4:n oikeanpuoleinen lukkolaite temppuilee jälleen (keskuslukko laittaa kaikki ovet lukkoon, kun ovea kahvasta availee). En raatsinu kokonaan uutta lukkoa hommata, vaan lukkosepältä hain melkein sopivan vääntöjousen, jonka katkaisin suunnilleen alkuperäisen näköiseksi (puolitoista kierrosta mahtuu). Pujotus vivuston väliin oli tietty homma sinänsä, mutta kesän yli toimi tuokin. Nyt kun viitsisi purkaa oven uudelleen (pihalla pakkasessa vmäistä pujotella lukkolaitetta ulos oven sisästä), niin pitänee kokeilla kahta samanlaista kierrejousta, jotka vetävät vivustoa samasta paikasta eri suuntiin sopivalla voimalla... siten että nuppi pysyy tanakasti joko ylhäällä tai alhaalla. Tai sitten katkon lukkomoottorista sopivan piuhan niin ei ohjaa enää koko keskuslukitusta... :(
Morjenttes foorumille. Liityin minäkin niiden onnellisten joukkoon jotka saavat omistaa t4 transporterin:D Auto on -03 syncro 2,5tdi pätkämalli. Auto on vanhoja yitin autoja, todella hyvin pidetty. Ohjaamossa ei minkäänlaisia käytön jalkiä eikä pahemmin
tavaratilassakaan.
Mutta juuri siitä johtuen se on melkolailla karvalakkimalli:D Lisäakku ja akkuvahti tulossa sekä julmetut lisävalot, kuusi pyöreetä hellaa A-muodostelmassa. Sopii todella hyvin keulalle.
Mutta sitten itse asiaan eli lasinnostimet ovat lihaskäyttöiset ja sähkösiä tekis mieli. Onko kukaan foorumilla asennellut jälkeenpäin? Mutta mistä löytää osat siihen? Se on tässä päällimmäisenä ongelmana.
Keskuslukko täytyy kanssa laittaa. Mutta siihen löytyy jo vinkkejä tuolta edeltä.
Ohjaamoa täytyy yrittää vähän verhoilla että tulisi hieman viihtyisämpi. Sekä luultavasti myös tavaratila.
Taksimallin maski siihen täytyisi kanssa jostain löytää, se on niin hyvän näkönen:D
Ja lopuks anteeks kysymysten ja tekstin määrästä.
tavaratilassakaan.
Mutta juuri siitä johtuen se on melkolailla karvalakkimalli:D Lisäakku ja akkuvahti tulossa sekä julmetut lisävalot, kuusi pyöreetä hellaa A-muodostelmassa. Sopii todella hyvin keulalle.
Mutta sitten itse asiaan eli lasinnostimet ovat lihaskäyttöiset ja sähkösiä tekis mieli. Onko kukaan foorumilla asennellut jälkeenpäin? Mutta mistä löytää osat siihen? Se on tässä päällimmäisenä ongelmana.
Keskuslukko täytyy kanssa laittaa. Mutta siihen löytyy jo vinkkejä tuolta edeltä.
Ohjaamoa täytyy yrittää vähän verhoilla että tulisi hieman viihtyisämpi. Sekä luultavasti myös tavaratila.
Taksimallin maski siihen täytyisi kanssa jostain löytää, se on niin hyvän näkönen:D
Ja lopuks anteeks kysymysten ja tekstin määrästä.
Yleisön pyynnöstä nyt on Variantclubin foorumille avattu oma alue T4 & T5-mallisille Volkkareille. Pitäisi vähän helpottaa ettei kaikki tieto ole yhdessä ketjussa. Rohkeasti kirjoittamaan!
www.variantclub.fi/phpbb
www.variantclub.fi/phpbb
lasinnostimet ovat lihaskäyttöiset ja sähkösiä tekis mieli
Kahteen autoon olen
tuollaisen sarjan asentanut ja ehdottomasti voin suositella, varsinkin sarjan hinta huomioon ottaen. Kannattaa samoin tein hankkia orkkis kytkimet oviin, itse hieman hätiköin ja käytin sarjan mukana tulevia. Ihan toimivat ja valaistutkin kyllä, mutta alkuperäisillä saa aidon näköisen. Tuolleen
Menee kyllä vag com puolelle, mutta ajattelin kysyä kummiskin täältä kun on multivaniin liittyvää..
Katselin eilen vag.comilla moottorin measure blockkeja, rivi / kanava numero oli 002
Ensimäinen ruutu kertoo: kierrosluvun, toinen: suuttimien millisenkunnit. Kolmas ruutuu:
ilmoittaa voltteja, mutta voltit vaihtelivat auton käydessa tyhjäkäynnillä 5-18v
kun auto oli sammutettu ja virrat päällä vaihtelu oli 3-8v. jos laittaa autoon valot päälle
niin measure blockkeja ei pysty katsomaan, arvojen lukeminen pysähtyy.
Osaisiko joku sanoa että mitä noi voltit on ja mistä johtuu moinen oire valojen kanssa
Auto: multivan -95 ACU/CUG
Katselin eilen vag.comilla moottorin measure blockkeja, rivi / kanava numero oli 002
Ensimäinen ruutu kertoo: kierrosluvun, toinen: suuttimien millisenkunnit. Kolmas ruutuu:
ilmoittaa voltteja, mutta voltit vaihtelivat auton käydessa tyhjäkäynnillä 5-18v
kun auto oli sammutettu ja virrat päällä vaihtelu oli 3-8v. jos laittaa autoon valot päälle
niin measure blockkeja ei pysty katsomaan, arvojen lukeminen pysähtyy.
Osaisiko joku sanoa että mitä noi voltit on ja mistä johtuu moinen oire valojen kanssa
Auto: multivan -95 ACU/CUG
Täällä meidän foorumilla löytyy vastaus ihan kuvankin kanssa:-)
http://www.ffp.fi/galleryimage.php?iid=184
T4 ja 20" (245/35) eikä näytä yhtään liian suurilta, kantavuudeltaan jää useimmat tuon kokoisena 95 paikkeille.
http://www.ffp.fi/galleryimage.php?iid=184
T4 ja 20" (245/35) eikä näytä yhtään liian suurilta, kantavuudeltaan jää useimmat tuon kokoisena 95 paikkeille.
pyyhkijän viiksi
passako heittämällä paikalleen pyyhkijän viiksi , kun autossani ei ole takalasin pyyhkijää mutta uusi viiksi on tarkoitettu semmoseen autoon missä on takalasinpyyhin ? . Meinaan vaan , että tarvikkeena on senverran paljon edullisempi tuo viiksihässäkkä. 114 vs 39 ekua. Onko autoni johtosarjasta jätetty vain pois takalasin pyyhkijän johdot ??
Onko AGU saanut keskuslukon toimimaan?
Vihdoinkin sain aikaiseksi avattua tuon lukon ja se
aiemmin mainittu jousihan sieltä oli poikki.
Marmoritiskin setä ei sitten löytänyt koneeltaan tuollaista jousta vaan olisi pitänyt ostaa koko lukko, hintaa jotain 130 euroa.
Biltemasta ostetusta jousisarjasta sitten kaivoin irtojousen jonka viritin
nostamaan kevyesti lukkonuppia ylöspäin.
Paljon se ei saa kuitenkaan vetää koska sitten taas onkin ovet aina auki...
Mutta nyt toimii, ainakin hetken...
passako heittämällä paikalleen pyyhkijän viiksi , kun autossani ei ole takalasin pyyhkijää mutta uusi viiksi on tarkoitettu semmoseen autoon missä on takalasinpyyhin ? . Meinaan vaan , että tarvikkeena on senverran paljon edullisempi tuo viiksihässäkkä. 114 vs 39 ekua. Onko autoni johtosarjasta jätetty vain pois takalasin pyyhkijän johdot ??
kyllä käy.
Amideus: En tiedä onko tästäkään suuremmin apua (toivotaan, että on) mutta esim. osoitteessa http://www.op-jousiteos.fi/index.php?id=12 on kuvia vääntöjousista.
Kuvan vasemmassa alakulmassa on hyvin sen tyyppinen vääntöjousi mikä lukkoon kuuluu alkuperäisesti, myös kuvan alaosassa keskellä kaksi alinta (alekkain olevaa) jousta ovat myös tämän tyyppisiä vääntöjousia.
Lukkoon kuuluvassa jousessa ei ole kuin pari jousikierrosta koska jousen pitää sopia salvan ja lukon rungon väliin. Voimaa jousessa saa olla kohtuudella, sen verran että sormilla jaksaa mukavasti painaa. Lisäksi nuo suorat osat pitää pystyä katkaisemaan sopivasta kohtaa ja taittamaan "vääntöjousen reiän suuntaisesti"...
Itse ainakin onnistuin tekemään vastaavan vääntöjousen ihan tavallisesta vetojousestakin mutta voi kun olisi ollut tuollainen vääntöjousi aihiona...
Kuvan vasemmassa alakulmassa on hyvin sen tyyppinen vääntöjousi mikä lukkoon kuuluu alkuperäisesti, myös kuvan alaosassa keskellä kaksi alinta (alekkain olevaa) jousta ovat myös tämän tyyppisiä vääntöjousia.
Lukkoon kuuluvassa jousessa ei ole kuin pari jousikierrosta koska jousen pitää sopia salvan ja lukon rungon väliin. Voimaa jousessa saa olla kohtuudella, sen verran että sormilla jaksaa mukavasti painaa. Lisäksi nuo suorat osat pitää pystyä katkaisemaan sopivasta kohtaa ja taittamaan "vääntöjousen reiän suuntaisesti"...
Itse ainakin onnistuin tekemään vastaavan vääntöjousen ihan tavallisesta vetojousestakin mutta voi kun olisi ollut tuollainen vääntöjousi aihiona...
Haluaisin taivuttaa T4n vaihdekeppiä ettei tarttis kurkotella kun vaihtaa kolmoselle tai vitoselle. Tilaa olis vääntää takaviistoon, kuskiin päin n. 5 cm nupin kohdalta mitattuna. Uskaltaisko vääntää kylmiltään vai tuleeko vahinkoa, onks kellään kokemusta?
Toinen juttu, miten irtoaa niskatuki repsikan penkistä?
Toinen juttu, miten irtoaa niskatuki repsikan penkistä?
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 30.1.2008 19:32
Hep!
Tääläkö ne paku keskustelut käydään? Olen uusi portterin omistaja. Tuli hankittua tuollainen 2.5TDI Syncro -98 vihreä ajettu 255tkm. Mitähän tuon kanssa on odotettavissa? Ei ole aikaisempaa VW kokemusta omistamisen muodossa. Fordilla ja MB:lla on tullu ajeltua. Nytkin MB Vitoa kattelin, mutta ei hirvenny laittaa. Paras oli kun Vehon vaihtoauto myyjä tokaisi että "Jos totta puhutaan niin Vitoa ei kannata laittaa jos tavaran pitää liikkua" Samaan hengenvetoon vielä kehui -04 ja uudemmat takaveto Vitot laaadultaan paremmaksi.
Tänne PITÄÄ saada oma osio pakuille. Luin nuo 7 sivua porttereista josta ei saa kiinni asiasta!!
Tääläkö ne paku keskustelut käydään? Olen uusi portterin omistaja. Tuli hankittua tuollainen 2.5TDI Syncro -98 vihreä ajettu 255tkm. Mitähän tuon kanssa on odotettavissa? Ei ole aikaisempaa VW kokemusta omistamisen muodossa. Fordilla ja MB:lla on tullu ajeltua. Nytkin MB Vitoa kattelin, mutta ei hirvenny laittaa. Paras oli kun Vehon vaihtoauto myyjä tokaisi että "Jos totta puhutaan niin Vitoa ei kannata laittaa jos tavaran pitää liikkua" Samaan hengenvetoon vielä kehui -04 ja uudemmat takaveto Vitot laaadultaan paremmaksi.
Tänne PITÄÄ saada oma osio pakuille. Luin nuo 7 sivua porttereista josta ei saa kiinni asiasta!!
www.variantclub.fi/phpbb löytyy oma osasto pakuille...
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 30.1.2008 19:32
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Koska oma 102hv T4 ei jostain syystä jarruta lähes ollenkaan, niin hommasin hieman isommat etujarrut siihen.
8-mäntää, 330mm
Tiedä sitten missä vika oikeasti on, mutta olen kyllästynyt noihin orkkisjarruihin ja niiden tuloksettomaan korjaamiseen. Toivottavasti saan takajarrut toimimaan edes jotensakin noiden kanssa.
8-mäntää, 330mm

Tiedä sitten missä vika oikeasti on, mutta olen kyllästynyt noihin orkkisjarruihin ja niiden tuloksettomaan korjaamiseen. Toivottavasti saan takajarrut toimimaan edes jotensakin noiden kanssa.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tääläkö ne paku keskustelut käydään? Olen uusi portterin omistaja. Tuli hankittua tuollainen 2.5TDI Syncro -98 vihreä ajettu 255tkm. Mitähän tuon kanssa on odotettavissa? Ei ole aikaisempaa VW kokemusta omistamisen muodossa. Fordilla ja MB:lla on tullu ajeltua. Nytkin MB Vitoa kattelin, mutta ei hirvenny laittaa. Paras oli kun Vehon vaihtoauto myyjä tokaisi että "Jos totta puhutaan niin Vitoa ei kannata laittaa jos tavaran pitää liikkua" Samaan hengenvetoon vielä kehui -04 ja uudemmat takaveto Vitot laaadultaan paremmaksi.
Tänne PITÄÄ saada oma osio pakuille. Luin nuo 7 sivua porttereista josta ei saa kiinni asiasta!!
Olen sitä mieltä, että näitä keskusteluja voidaan jatkaa tuolla varianttuningin puolella, koska ffp:n ylläpito ei ole kiinnostunut tekemään tälle aiheelle mitään. VT:llä on pakupuoli kokonaan erikseen ja aiheiden jäsentely pelaa!
Tämä topicci on mun osalta tässä! Palataan asiaan variantin puolella.
Alunperin kirjoittellun aloittaja halusi että kaikki T4 kirjoittelut löytyis tän yhden keskustelun alta ja nyt kun ne siellä on ei se olekkaan hyvä, syy miksei erillistä T4 osiota tehdä on yksinkertainen, seuraavaksi olisi kaikki II-golf harrastajat vaatimassa samaa sitten vento, A3... ja lopuksi näillä kirjoitusmäärillä kaikki olisi niin hajallaa ettei sivustosta löytäisi mitään.
Olisi aivan eri asia jos tämä sivusto olis pelkästään muutaman kymmenen tai sadan henkilön kirjoittelun kohteena, tällöin asiat voisi eritellä yksityiskohtaisemmin, vt:llä liikennettä / harrastajia on niin paljon vähemmän että siellä erittely on mahdollista, informaation määrä toki saattaa jäädä pienemmäksi kuten tässä muutamia rivejä ylempänä jo huomattiin.
Olisi aivan eri asia jos tämä sivusto olis pelkästään muutaman kymmenen tai sadan henkilön kirjoittelun kohteena, tällöin asiat voisi eritellä yksityiskohtaisemmin, vt:llä liikennettä / harrastajia on niin paljon vähemmän että siellä erittely on mahdollista, informaation määrä toki saattaa jäädä pienemmäksi kuten tässä muutamia rivejä ylempänä jo huomattiin.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
syncrossa remppaa
elikkäs pitäs vaihtaa omaan syncroon takavetoakselin tiiviste. millä kohdalla sijaitsee ja onko paha vaihtaa ite (ei oo tähän mennessä tarvinnu laitella minkäänlaisia autoja joten neuvoja otetaan vastaan). Samoiten oli takana ulomman raidetangon päässä välystä, puolta en muista mutta mitäs sille voi tehä?
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Jos hyvän näköisiä vanteita haluaa portteriin oikeilla kantavuuksilla niin aika vähissä on vaihtoehdot, tuossa meidän pakussa on kesäisin 18" vanteet joissa normaali henkilöauton kantavuus mut eipä tuossa koskaan mitään raskasta kuljeteta.
Kesärenkaissa Nexenit on osoittautunut makavan hiljaiseksi ja kantavuuskin sattui olemaan melkein oikea, vain yhdellä pykälällä jäi vajaaksi 99-vaatimuksesta joka rekisteriotteeseen on kirjoitettu.
noissa alle 18" renkaissa löytyy helpommin oikeat kantavuudet ja oikean kokoisena.
Muistaakseni nuo 16" talvivanteet (Dezent) tais olla riittävällä kantavuudella, renkaiksi hyvä koko on 225/55.
Kesärenkaissa Nexenit on osoittautunut makavan hiljaiseksi ja kantavuuskin sattui olemaan melkein oikea, vain yhdellä pykälällä jäi vajaaksi 99-vaatimuksesta joka rekisteriotteeseen on kirjoitettu.
noissa alle 18" renkaissa löytyy helpommin oikeat kantavuudet ja oikean kokoisena.
Muistaakseni nuo 16" talvivanteet (Dezent) tais olla riittävällä kantavuudella, renkaiksi hyvä koko on 225/55.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa