T4 Portterien yleispähkäilyä.....
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Laitetaans kysymys tähän samaan threadiin, täällä kun näitä "T4-profeettoja" tuntuu liikuskelevan.
Eli : onko joku koskaan ikinä vaihanut etupäähän alatukivarren sisempiä puslia ? 2 kappalettahan niitä on per puoli... onko kuin kauhia työ ja paljonko osat maksaa ?
Toinen ongelma : piikkirattaita alle vaihtaessa huomasin, että takarenkaat (siis kesärenksut) ovat kuluneet sisäreunastaan selvästi enemmän kuin mualta kulutuspinnasta. Missä vika ? Autoa ei tietämäni mukaan ole kolaroitu...
Eli : onko joku koskaan ikinä vaihanut etupäähän alatukivarren sisempiä puslia ? 2 kappalettahan niitä on per puoli... onko kuin kauhia työ ja paljonko osat maksaa ?
Toinen ongelma : piikkirattaita alle vaihtaessa huomasin, että takarenkaat (siis kesärenksut) ovat kuluneet sisäreunastaan selvästi enemmän kuin mualta kulutuspinnasta. Missä vika ? Autoa ei tietämäni mukaan ole kolaroitu...
-
- -
Sellasen kysymyksen olisin tähän väliin heittänyt,että pystyykö ton portterin vaihdelaatikon alkuperäisyyden selvittää mistään?
Onko missään kantakortissa laatikon numeroa ja missä se numero on laatikossa?
Alkaa 80 tonnia olla mittarissa,nii olis ollu kiva tietää onko orkkis laatikko.
Suht hyvin se pelaa,joskus pakki vähän miettii.
Onko missään kantakortissa laatikon numeroa ja missä se numero on laatikossa?
Alkaa 80 tonnia olla mittarissa,nii olis ollu kiva tietää onko orkkis laatikko.
Suht hyvin se pelaa,joskus pakki vähän miettii.
-
- -
Minkälaiset renkaat sulla siellä on? Mulla nuo 225/50R17 W kumit kulu takana ihan miten sattuu!
Puslien vaihdossa täytyy alatukivarsi ottaa kokonaan pois. Tai näin on helpompi laittaa puslat paikoilleen.
Rungon ja vääntösauvajousen väliin sopiva palikka, ettei jousi paina napaa alaspäin.
Alapallonivel irti navasta, iskarin ja kallistuksenvakaajan pultti pois. Sitten puslien pultit pois
jolloin alatukivarsi on kädessäsi. Puslat pois ja vaikka prässissä uudet tilalle ja kasaus.
Puslat maksaa muistaakseni n.25e puoli.
Takapäähän joutuu ainakin alkupään T4:ssa tekemään itse säädöt jos haluaa ettei renkaat kulu tolkuttomasti. Takana kun ei ole aurauskulmien säätö mahdollisuutta.
Rungon ja vääntösauvajousen väliin sopiva palikka, ettei jousi paina napaa alaspäin.
Alapallonivel irti navasta, iskarin ja kallistuksenvakaajan pultti pois. Sitten puslien pultit pois
jolloin alatukivarsi on kädessäsi. Puslat pois ja vaikka prässissä uudet tilalle ja kasaus.
Puslat maksaa muistaakseni n.25e puoli.
Takapäähän joutuu ainakin alkupään T4:ssa tekemään itse säädöt jos haluaa ettei renkaat kulu tolkuttomasti. Takana kun ei ole aurauskulmien säätö mahdollisuutta.
Viimeksi muokannut vw-t4, 6.11.2007 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pumpun ajoituksesta..
sain tänään toistamiseen portterin korjaamosta, toivottavasti ei vvesipumppu enään vuoda; se vaihdettiin kyllä jo ekalla kerralla mutta olivat jotenkin ryssineet tiivisteen kanssa ja sieltähän se tiputti vettä..
Tuli vaan mieleen että paljonko olette maksaneet pumpun ajoituksesta; ajattelin viedä vaasassa koneistamo isokankaalle, ovat aika (kuulemma)hyviä noitten dieseleiden kanssa.
Tuolla missä jakopään remontti tehtiin en usko että olevat sen tarkemmin ajoittaneet, merkit vaan kohdalleen ja nippuun. en sitten tiedä pitääkö edes tuossa 2.4D sen tarkemmin ajoitella, auto vaan käy eri tavalla kuin viimeksi ja ei oikein tunnu käyvän hyvin, miettii tosi kauan ja vähän niinkuin nelistää ennenkuin ottaa kierroksia. paremmin vastaa kaasuun kun vetää siitä "ryyppy"vivusta siinä vasemmalla,kojelaudan alaosassa sijaitsevasta vivusta..
Kiitos taas jo etukäteen..
Tuli vaan mieleen että paljonko olette maksaneet pumpun ajoituksesta; ajattelin viedä vaasassa koneistamo isokankaalle, ovat aika (kuulemma)hyviä noitten dieseleiden kanssa.
Tuolla missä jakopään remontti tehtiin en usko että olevat sen tarkemmin ajoittaneet, merkit vaan kohdalleen ja nippuun. en sitten tiedä pitääkö edes tuossa 2.4D sen tarkemmin ajoitella, auto vaan käy eri tavalla kuin viimeksi ja ei oikein tunnu käyvän hyvin, miettii tosi kauan ja vähän niinkuin nelistää ennenkuin ottaa kierroksia. paremmin vastaa kaasuun kun vetää siitä "ryyppy"vivusta siinä vasemmalla,kojelaudan alaosassa sijaitsevasta vivusta..
Kiitos taas jo etukäteen..
Minkälaiset renkaat sulla siellä on? Mulla nuo 225/50R17 W kumit kulu takana ihan miten sattuu!
Ihan normikumit siinä on. 15" orkkisvanteella 195-leveät nokialaiset. Ostin tuon auton viime talvena nastakumit allelaitettuna. Keväällä ruuvasin auton mukana tulleet ja silloin tasaisesti kuluneet kesäpyörät alle ja nyt nastarenkaita vaihtaessa huomasin tuon toispuoleisen kulumisen.
Takapäähän joutuu ainakin alkupään T4:ssa tekemään itse säädöt jos haluaa ettei renkaat kulu tolkuttomasti.
Voisitkohan tarkentaa mitä tuolla tarkoitat ?
Tuli vaan mieleen että paljonko olette maksaneet pumpun ajoituksesta
Perusajoitus, josta selviää pumppua kääntelemällä on noin puolen tunnin viiva tunnin työ. Kätevä kaveri tekee sen kyllä itsekin kunhan on vaan kunnollinen heittokello saatavilla. Jos taas pumpun ajoitusta pitää lähteä "nokan puolelta" muuttamaan, niin on kyseessä paljon enemmän aikaa vaativa työ.
ajoitus
Tuo vaasan merkkihuolto ei oikein nauti luottamuksestani; kaikki pätevät asentajat ovat lähteneet huonon/olemattoman henkilöstöpolitiikan vuoksi...
Sen vuoksi vien huomenna isokankaalle, lupasivat kyllä saada sen kuntoon, kuulin että heillä on siellä dieselguru joka hallitsee homman ja se tieto ei tullut isokankaalta; katotaan ny miten onnistuu....
Sen vuoksi vien huomenna isokankaalle, lupasivat kyllä saada sen kuntoon, kuulin että heillä on siellä dieselguru joka hallitsee homman ja se tieto ei tullut isokankaalta; katotaan ny miten onnistuu....
Jihii, taas mätkitään. Olipa tullut laatikon öljyt vetaria pitkin ulos, laatikko melko kuiva, vetari täynnä öljyä :)
Onni että tuli hylky leimalla, raidetangonpää. Ei tullut kauaa ajettua kuivalla laatikolla. Täytyy siis ensiksi vaan vaihtaa akselin stefa laatikon päähän, uusi tulppa akseliin, suojakumi vetariin ja uudet rasvat. Siinä samalla uusi napa ja laakeri kun vanhassa navassa päässyt laakeri pyörähtämään. Sitten kun saa nippuun joutuu varmaan remppaamaan laatikon.
Ei hätää, ostin tilapäiseksi menovehkeeksi E-Kadetin...
Onni että tuli hylky leimalla, raidetangonpää. Ei tullut kauaa ajettua kuivalla laatikolla. Täytyy siis ensiksi vaan vaihtaa akselin stefa laatikon päähän, uusi tulppa akseliin, suojakumi vetariin ja uudet rasvat. Siinä samalla uusi napa ja laakeri kun vanhassa navassa päässyt laakeri pyörähtämään. Sitten kun saa nippuun joutuu varmaan remppaamaan laatikon.
Ei hätää, ostin tilapäiseksi menovehkeeksi E-Kadetin...
Mulla sentään on ollut kerrankin tuuria matkassa. Pari viikkoa Multivanilla on körötelty ja ajattelin vaihdattaa jakopään vermeet.
Juuri hain auton takaisin remonttireiskalta, vesipumppu ihan moro, klappia varmaan puoli senttiä.
Onneksi kerkesi vaihtamaan ennen perjantain jarrudynoa, sinne tuo olisi viimeistään kilahtanut :)
Juuri hain auton takaisin remonttireiskalta, vesipumppu ihan moro, klappia varmaan puoli senttiä.
Onneksi kerkesi vaihtamaan ennen perjantain jarrudynoa, sinne tuo olisi viimeistään kilahtanut :)
-
- -
Kertokaas mistä mää saisin tossa kuvassa näkyvän keskikonsolin??
http://www.vw-bus-t4.de/images/eure/30/katja12.jpg
http://www.vw-bus-t4.de/images/eure/30/katja12.jpg
http://cgi.ebay.de/Mittelkonsole-T4-Mul ... 0175659729 ja tuossa isompaa versiota http://cgi.ebay.de/VW-T4-Multivan-II-Mi ... 0183859648
Tai sitten ihan vaan merkkiliikkeestä kyselemään.
Tuossa kuvassa paremmin tuo isompi malli.

Tai sitten ihan vaan merkkiliikkeestä kyselemään.
Tuossa kuvassa paremmin tuo isompi malli.

Itse tein kojetaulun alle tuollaisen lokeron:
Kyseessä on siis yleismallin DIN radion asennuskehikko, jolla jenkkavehkeen saa kiinni esim. hyllyn alle. Muovijuotin lokeroon pohjan ja liimasin sisälle huopaa pehmikkeeksi.
Saksan kaupoista löytyy tosiaan sekä alkuperäistä että tarvikekonsolia, mutta VAG -leimalla varustettujen lisävarusteiden hintataso on verraten kova.
Tässä kuvassa näkyvää tarvikekoteloa kojetaulun päälle voi jopa suositella, lisää kummasti pikkusälän säilytysmahdollisuuksia, sisältää myös mukitelineen.

Kyseessä on siis yleismallin DIN radion asennuskehikko, jolla jenkkavehkeen saa kiinni esim. hyllyn alle. Muovijuotin lokeroon pohjan ja liimasin sisälle huopaa pehmikkeeksi.
Saksan kaupoista löytyy tosiaan sekä alkuperäistä että tarvikekonsolia, mutta VAG -leimalla varustettujen lisävarusteiden hintataso on verraten kova.
Tässä kuvassa näkyvää tarvikekoteloa kojetaulun päälle voi jopa suositella, lisää kummasti pikkusälän säilytysmahdollisuuksia, sisältää myös mukitelineen.
varmasti pätevä pikkusälälle mut vaan niin perkeleen ruma tuollanen laatikosta tossa koelaudalla, onneksi tuossa meidän pakussa on tuo hanskalokero ylhäällä niin siinä alapuolella on hyvä lokero jossa tavarat pysyy eikä niin näkyvillä kuin noissa malleissa missä hanskalokero alimmaisena, lisäksi molemmissa ovissa on taskut jossa säilyttää tavaroita.
Nuo ebaysta poimimani lokerot on molemmat alkuperäisiä ja istuu tyylikkäästi paikoilleen toisinkuin vaneriviritykset joten mielummin maksan muutaman kympin siitä ilosta.
rakennusohjeet löytyy tuolta mikäli tuollasen haluaa rakentaa.
http://www.weetjewel.com/home.html -> T4 tips en trucs -> INTERIEUR kohdasta console voor in de T4
Nuo ebaysta poimimani lokerot on molemmat alkuperäisiä ja istuu tyylikkäästi paikoilleen toisinkuin vaneriviritykset joten mielummin maksan muutaman kympin siitä ilosta.
rakennusohjeet löytyy tuolta mikäli tuollasen haluaa rakentaa.
http://www.weetjewel.com/home.html -> T4 tips en trucs -> INTERIEUR kohdasta console voor in de T4
-
- -
-
- -
perkeleen ruma tuollanen laatikosta tossa koelaudalla
Olen täsmälleen samaa mieltä sen visuaalisesta näyttävyydestä, mutta itse arvostan tuollaisen lokeron käytännöllisyyttä. Varsinkaan kuskin puolen mukitelineelle en ole vanhaan malliin muuta ratkaisua keksinyt. Ovilokerotkin ovat täynnä kaikkea sälää ja työkalujen seasta ei oikein nappaa kynää kaivella.
Uudempiin porttereihin/velleihin löytyy tuota konsolitavaraa mukavasti alkuperäisenäkin, myös mukitelineellä varustettuna.
e: joku on mukin paikan löytänyt tuolta.
Nyt kun tuolla on jälleen yksi topikki portterin virityksestä, olisiko järkevää siirtää aihetta koskeva keskustelu sinne vai pitäisiko tehdä uusi topikki kutakin portterin osakokonaisuutta varten?
Tällainen rönsyily yhdessä topikissa ei kyllä kunnolla palvele autoharrastajia.
Tällainen rönsyily yhdessä topikissa ei kyllä kunnolla palvele autoharrastajia.
olisko tuo mittelkonsole halvempi hankkia ebaysta vai kannattaako se hakea paikalliselta vw liikkeeltä, mikäli ne tunnistaa tuollaisen?
lukkari: kuvassa, siellä mukin paikalla pysyy myös 0,5 limsapullo ja kun vähän runttaat, niin siihen suurempaan menee 1,5litran. nimim. kokemusta.
kertokaa jos jollain multivanin takapenkkiä ylimääräistä, joo ja ebaysta on haussa, mutta hinta nousee aina tähtitieteellisiin summiin.
lukkari: kuvassa, siellä mukin paikalla pysyy myös 0,5 limsapullo ja kun vähän runttaat, niin siihen suurempaan menee 1,5litran. nimim. kokemusta.
kertokaa jos jollain multivanin takapenkkiä ylimääräistä, joo ja ebaysta on haussa, mutta hinta nousee aina tähtitieteellisiin summiin.
-
- -
pumpun ajoituksesta
eli tänään saivat vihdoinkin hiomo isokankaalla (vaasa) halliin sen verran tilaa että saivat mun T4 työn alle... palvelu oli nopeaa, työn laadussa ei moitteen sijaa ja käynti/auto muuttui täysin, ei ole enään sellaista terävää tuo käyntiääni ja vetää tasaisesti koko kierrosalueen..
Halpaahan tuo ei ollut 161.80 euroa sis 2 tuntia töitä, joku proppu ja tiiviste mutta ainakin käy nyt hyvin; asentaja sanoi olleen parikymppiä pielessä, ei meinannu asteita vaan vissiin millin kymmenysosia...
Sain perjantaina vihdoinkin alut ja uudet talvirenkaat alle, jouduin tilaamaan erikoispultit ja kun ne tulivat torstaina niin olivat 10mm liian lyhyet. Alut ja renkaat olivat uudet, alut 7,5X16 ja kumeina continental 225/60-16; nyt nopeasti madallusta(madallusjouset odottaa tallissa, suurkiitokset henkilölle joka hoiti ne mulle suoraan kotiovelle tuotuna!!), auto näyttää ihan metsäkoneelle!!
Huomenna rosteri sivuputket tilaukseen, tulee suorasta,kiillotetusta rosterista jossa päät on hitsattu umpeen ja tietysti halvalla. n 200 euroa pitäis tuleman hinnaksi, edulliset jos vertaa custom truckin hintoihin, kiinnitykset joutuu kyllä tekee itse mutta sekin on selvillä..
Halpaahan tuo ei ollut 161.80 euroa sis 2 tuntia töitä, joku proppu ja tiiviste mutta ainakin käy nyt hyvin; asentaja sanoi olleen parikymppiä pielessä, ei meinannu asteita vaan vissiin millin kymmenysosia...
Sain perjantaina vihdoinkin alut ja uudet talvirenkaat alle, jouduin tilaamaan erikoispultit ja kun ne tulivat torstaina niin olivat 10mm liian lyhyet. Alut ja renkaat olivat uudet, alut 7,5X16 ja kumeina continental 225/60-16; nyt nopeasti madallusta(madallusjouset odottaa tallissa, suurkiitokset henkilölle joka hoiti ne mulle suoraan kotiovelle tuotuna!!), auto näyttää ihan metsäkoneelle!!
Huomenna rosteri sivuputket tilaukseen, tulee suorasta,kiillotetusta rosterista jossa päät on hitsattu umpeen ja tietysti halvalla. n 200 euroa pitäis tuleman hinnaksi, edulliset jos vertaa custom truckin hintoihin, kiinnitykset joutuu kyllä tekee itse mutta sekin on selvillä..
Tuolla tutussa paikassa löytyy moisille myös rakennepiirustukset.
tuollaisethan niistä sivuputkista pitää tulla, laitan faxia valmistajalle heti huomenissa kunhan saan töissä printattua ne...kyllä internet on ylläreitä täynnä kiitokset taas linkistä, tuollahan oli vaikka mitä, vielä kun osais saksaa. Löytyi jopa putkiston rakennukseen liittyviä kuvia..
Kun vain vielä löytyis aikaa toteuttaa muutoksia,pitänee laittaa vaimolle anomus talliviikonlopusta...
Kun vain vielä löytyis aikaa toteuttaa muutoksia,pitänee laittaa vaimolle anomus talliviikonlopusta...
Millaisia akkuja teillä on 2. akkuna käytössä niillä joilla sellainen on kuskin penkin alla? Mulla alkaa ilmeisesti tuossa omassa olla finaalissa tuo akku niin uusi pitäisi hankkia. Mulla on siis Varta Blue Dynamic 80Ah.
Viimeksi muokannut Amideus, 19.11.2007 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävin tossa leimaa hakemassa ja hylky tuli.
Oikea yläpallonivel ja rattilukko sökö.
Millainen operaatio tuo yläpallon vaihto on itse toteuttaa, jotain vinkkejä, tarviiko jotain erkoiskaluja?
Entä mitä kannatta mahdollisesti vaihtaa samalla?
Rattilukkoon ei taida auttaa kun uus lukkopesä vai?
Vehje on -94 2.4d.
Oikea yläpallonivel ja rattilukko sökö.
Millainen operaatio tuo yläpallon vaihto on itse toteuttaa, jotain vinkkejä, tarviiko jotain erkoiskaluja?
Entä mitä kannatta mahdollisesti vaihtaa samalla?
Rattilukkoon ei taida auttaa kun uus lukkopesä vai?
Vehje on -94 2.4d.
Itselläni on kakkosakkuna niin ikään Varta, 74Ah malli, joka on kuin tehty sopimaan Caravellen penkin alle.
Yläpallon vaihdon on muutama foorumilainen itsekin suorittanut. Itse vein pajalle, kun päättelin, että voi olla lujassa. Samalla vaihdettiin toiselle puolelle vetonivel.
Yläpallon vaihdon on muutama foorumilainen itsekin suorittanut. Itse vein pajalle, kun päättelin, että voi olla lujassa. Samalla vaihdettiin toiselle puolelle vetonivel.
-
- -
Asiasta kukkaruukkuun.
Ei nopeasti kopaisemalla löytynyt googlella. Kysymys olisikin, että mitähän eroja mahtaa käytännössä olla Multivanin ja Caravellen välillä? Toiseksi, kun tuntuu olevan Atlantista ja Generationia ja kenties vielä jokin muukin, nämä ovat varmaankin jonkinnäköisä eriversioita/varustepaketteja? Mitä eroa näillä on ja miten eroavat tavan mallista?
Kysyy epätietoinen autokuumeinen
Ei nopeasti kopaisemalla löytynyt googlella. Kysymys olisikin, että mitähän eroja mahtaa käytännössä olla Multivanin ja Caravellen välillä? Toiseksi, kun tuntuu olevan Atlantista ja Generationia ja kenties vielä jokin muukin, nämä ovat varmaankin jonkinnäköisä eriversioita/varustepaketteja? Mitä eroa näillä on ja miten eroavat tavan mallista?
Kysyy epätietoinen autokuumeinen
OT[alkaa]
Mulla on ollut jo pidempään, alkuvaiheessa kävi keittolevyksi sellainen "hiuslakkapullolla" toimiva primuskeitin, jollainen minullakin on. Enää ei mene tuo läpi, vaan pitänee olla tuuletettu pullokotelo ja leimatut kaasuvermeet, jos meinaa kaasulla keitellä. Eli käytännössä ainoa järkevä tapa laatia tuo keittomahdollisuus on tuo invertteri. Muuten oli vaatimukset samat kun noi Amideuksen listaamat.
Autoni on ex-koulubussi, matkailuautoksi muuttaminen ei edellyttänyt muita muutoksia kuin tuon keittomahdollisuuden lisäämisen.
OT[päättyy]
Nyt on muuten tuo mun pirssi rekisteröity matkailuautoksi.
Mulla on ollut jo pidempään, alkuvaiheessa kävi keittolevyksi sellainen "hiuslakkapullolla" toimiva primuskeitin, jollainen minullakin on. Enää ei mene tuo läpi, vaan pitänee olla tuuletettu pullokotelo ja leimatut kaasuvermeet, jos meinaa kaasulla keitellä. Eli käytännössä ainoa järkevä tapa laatia tuo keittomahdollisuus on tuo invertteri. Muuten oli vaatimukset samat kun noi Amideuksen listaamat.
Autoni on ex-koulubussi, matkailuautoksi muuttaminen ei edellyttänyt muita muutoksia kuin tuon keittomahdollisuuden lisäämisen.
OT[päättyy]
ratin irrotus
minkälaiset tinksit siinä ratin keskiössä on siellä takana, että saa sen irti. Ja vuosimalli on 2002. Ratti on turvatyynyllä.
Nyt on madallusjouset asennettu, etupäätä laskettu ja mittaristosta juotoksia korjailtu.
Jouset piti olla -40mm, ei ainakaan vielä ole tuossa -40mm:ssä, pitänee laittaa painoja tavaratilaan... edestä ruuvasin 20mm ruuvista mitattuna; etupää näyttää aika sopivalta..
Mittaristosta korjailin joitain kylmäjutoksia/hapettuneita paikkoja;oli joku muukin jo käynyt kolvilla sohimassa..
massasin myös sisälokasuojat ja öljyä alustaan...
Jouset piti olla -40mm, ei ainakaan vielä ole tuossa -40mm:ssä, pitänee laittaa painoja tavaratilaan... edestä ruuvasin 20mm ruuvista mitattuna; etupää näyttää aika sopivalta..
Mittaristosta korjailin joitain kylmäjutoksia/hapettuneita paikkoja;oli joku muukin jo käynyt kolvilla sohimassa..
massasin myös sisälokasuojat ja öljyä alustaan...
Uusi bensacaravellen (9h-bussi) omistaja ilmoittautuu, terve vaan kaikille. Ja kiitellään samalla ensimmäisestä tältä foorumilta löydetystä hyötylinkistä, pistin perjantaina pari osaa tilaukseen slamit.net:istä.
Olen täsä talvirengaskerran vaihdon jälkeen ihmetellyt vehkeen kulutusta. Talvirinkuloilla kun kulutus tippui peräti litran per 100/km. Ei kai se korkeampi profiili nyt niin paljoa vaikuta kun ajotapa ei tietenkään ole mihinkään muuttunut. Orkkiskoon vanteet ja talvirenkaat on 195/70 ja kesärenkaat oli muistaakseni 215 leveät mutta korkeutta en muista.
Kone on melkoinen kierroskone vai onko tossa automaattilootassa jotain vikaa kun renkaista riippumatta satkun vauhdissa kierrokset pyörii päälle 3000:nnen? Saakohan tohon jotain aavikkoperävälitystä lisävarusteena, vääntö siinä tuntuisi riittävän pitemmillekkin väleille. Tai sitten lyödään niin isot renkaat kuin vaan saa leimattua varsinkin jos tohon kulutuksen tippumiseen ei muuta syytä löydy.
terv.
-poppari-
Olen täsä talvirengaskerran vaihdon jälkeen ihmetellyt vehkeen kulutusta. Talvirinkuloilla kun kulutus tippui peräti litran per 100/km. Ei kai se korkeampi profiili nyt niin paljoa vaikuta kun ajotapa ei tietenkään ole mihinkään muuttunut. Orkkiskoon vanteet ja talvirenkaat on 195/70 ja kesärenkaat oli muistaakseni 215 leveät mutta korkeutta en muista.
Kone on melkoinen kierroskone vai onko tossa automaattilootassa jotain vikaa kun renkaista riippumatta satkun vauhdissa kierrokset pyörii päälle 3000:nnen? Saakohan tohon jotain aavikkoperävälitystä lisävarusteena, vääntö siinä tuntuisi riittävän pitemmillekkin väleille. Tai sitten lyödään niin isot renkaat kuin vaan saa leimattua varsinkin jos tohon kulutuksen tippumiseen ei muuta syytä löydy.
terv.
-poppari-
Kyllä ne talvikiekot on hieman suuremmat. Sen näki jo silmällä vaihtaessa kun niitä oli rinnakkain. Tietysti kesärinkulat on aika loppu ja talvirenkaat oli aika uudet. Mittarivirheet torppaan vielä ainakin toistaiseksi kun sillä pääsee esim. pohjanmaan reissulla ihan maantieteellisestikin pitemmälle tankillisella. Tietty nyt ei ole tarvis tota ilmastointiakaan niin huudattaa. Sen käyttöö nyt en oo niin tarkasti seurannut muutenkaan. Täytynee kehitellä tieteellisempiä metodeja tähän kulutuksen seurantaan.
terv.
-poppari-
terv.
-poppari-
Sopiiko uudemmanmallinen takapuskuri tohon mun 91:seen heittämällä, uudemmanmallisella meinaan että takapuskuri on 1-osainen..? Voi olla että oon kattonu väärinkin mutta uudemmissa näyttää ainakin olevan yhtä ja samaa palaa tuo takapuskuri.
Meinaan tuossa suorittaa puskurien maalausta ja takapuskuri on aika heikossa hapessa, ja jos jollain on myynnissä edullisesti uudemman mallista takapuskuria niin saa tarjota.
Kun olette laittaneet madallusjousia taakse niin oletteko ottaneet ne gummit jousen ja takatukivarren sekä jousen ja rungon välistä pois samalla?
Omaani asensin jouset lauantaina ja takapää jäi vieläkin liian korkealle...piti olla -40mm mutta laski jotain -25mm..
Kiitos taas etukäteen
Meinaan tuossa suorittaa puskurien maalausta ja takapuskuri on aika heikossa hapessa, ja jos jollain on myynnissä edullisesti uudemman mallista takapuskuria niin saa tarjota.
Kun olette laittaneet madallusjousia taakse niin oletteko ottaneet ne gummit jousen ja takatukivarren sekä jousen ja rungon välistä pois samalla?
Omaani asensin jouset lauantaina ja takapää jäi vieläkin liian korkealle...piti olla -40mm mutta laski jotain -25mm..
Kiitos taas etukäteen
uudemmassa on tuo puskuri yhdestä palasta kun vanhoissa kolmesta, sopivuudesta en tiedä mut eipä tuo hirmuisia ulkoisesti oo muuttunut joten eiköhän se sinne sovi, saattaa olla et jotain kiinnikkeitä joutuu samalla vaihtamaan.
Tuohon meidän pakuun kun vaihdettiin jouset niin otettiin se paksukumi pois ja laitettiin uusien jousien mukana tullut ohut tilalle, toisessa päässä jousta tais olla alunperin kaks kumia ja toinen jätettiin pois, niillä eväin tuli lisämadallusta muistaakseni 15mm.
Tuohon meidän pakuun kun vaihdettiin jouset niin otettiin se paksukumi pois ja laitettiin uusien jousien mukana tullut ohut tilalle, toisessa päässä jousta tais olla alunperin kaks kumia ja toinen jätettiin pois, niillä eväin tuli lisämadallusta muistaakseni 15mm.
-
- -
Heittämällä menee ainakin tuo oma laatikko ja 1.9 laatikko. Hieman hereillä saa vaan välityksien puolesta olla. Olen ymmärtänyt että vapari 1.9:n laatikossa olisi lyhyimmät ja sitten paku ja bussi erikseen.
Mulla on 2+1 (2 irrallaan ja 1 kiinni) laatikkoa ja tarkoituksena on tehdä kaksi hyvää, eli uusilla laakereilla sekä muut kuluneet osat vaihtoon. Toinen tulee sitten jossain vaiheessa myyntiin.
Pitäisi alkaa tuo kylkiputkien teko jossain vaiheessa, kunhan saan taas auton ajoon.
Mulla on 2+1 (2 irrallaan ja 1 kiinni) laatikkoa ja tarkoituksena on tehdä kaksi hyvää, eli uusilla laakereilla sekä muut kuluneet osat vaihtoon. Toinen tulee sitten jossain vaiheessa myyntiin.
Pitäisi alkaa tuo kylkiputkien teko jossain vaiheessa, kunhan saan taas auton ajoon.
ilmeisesti T4 laatikoita...vai käykö myös muista malleista?
Mullakin kylkiputket tekeillä, vasta tänään sain tilaukseen 90 asteen mutkat 4 kpl, 10 euroa/kpl. Kuvat faksasin jo toissapäivänä ja saa ny nähdä koska putket on valmiit... kokonaishinnaksi pitäis tuleman alle 200 euroa.
Olisin kyllä kiinnostunut kunnostuskelpoisesta laatikosta jos joku edullisesti myisi..
Mullakin kylkiputket tekeillä, vasta tänään sain tilaukseen 90 asteen mutkat 4 kpl, 10 euroa/kpl. Kuvat faksasin jo toissapäivänä ja saa ny nähdä koska putket on valmiit... kokonaishinnaksi pitäis tuleman alle 200 euroa.
Olisin kyllä kiinnostunut kunnostuskelpoisesta laatikosta jos joku edullisesti myisi..
välitykset
Tuolta näkee nuita laatikon välityksiä, kuhan tietää laatikon tyypin http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe
pari kysymystä
Olen tyytyväinen T4 -käyttäjä, mutta lukkojen jäätyminen pakkasella nyppii hieman. Täytyisikö öljytä kunnolla aseöljyllä vai mikä neuvoksi? Entäs tiivisteet ja niiden jäätyminen, onko mitään kikkaa?
Toinen kysymys liittyen äänentoistoon: suosituksia paremmiksi etukaiuttimiksi kojelaudan päihin alkuperäisten tilalle? Eli mitoiltaan samat, mutta äänenlaadultaan paremmat?
Toinen kysymys liittyen äänentoistoon: suosituksia paremmiksi etukaiuttimiksi kojelaudan päihin alkuperäisten tilalle? Eli mitoiltaan samat, mutta äänenlaadultaan paremmat?
-
- -
Kivoja ovat myös erilaiset paineella toimivat pesusysteemit, kun vesi menee paineella suoraan lukkoihin.
Käytännössähän on hieman turha tunkea lisää öljyä lukkoon, jossa on ennestään pikeentynyttä, jähmeää tahnaa. Jarrukliineriä pillillä roimasti lukkopesään ja paineilmalla kuivaus. Muutaman kerran kun toistaa, niin pitäisi puhdistua. Sitten aseöljyä kevyesti. Aseöljyissäkin väitetään olevan eroa. Itse luotan CRC:n tuotteisiin.
Käytännössähän on hieman turha tunkea lisää öljyä lukkoon, jossa on ennestään pikeentynyttä, jähmeää tahnaa. Jarrukliineriä pillillä roimasti lukkopesään ja paineilmalla kuivaus. Muutaman kerran kun toistaa, niin pitäisi puhdistua. Sitten aseöljyä kevyesti. Aseöljyissäkin väitetään olevan eroa. Itse luotan CRC:n tuotteisiin.
eipä taaskaan viiti uutta aihetta alottaa tämmösen pikkujutun takia mutta t3:sessa meinaa olla lyhye valot hukassa ja pitkätki sekoilee vinkkarien kanssa eli tietääkö kukaan t3 dieselin valojen kytkentäkaaviota? mitkä nastat yhdistyy valokytkimessä kun laittaa valot päälle? kun laittaa parkit 30 yhdistyy 56,56l,56r ja olikohan 58 kanssa ja kun siitä napsauttaa lyhyet päälle ei muutosta tapahdu ja lyhyet ei myöskään syty.. eli mikä on lyhyet valot kytkevä nasta? lyhyet sain syttymään pitkienvalojen viiksen johtosarjasta jomppaamalla 30 ja 56L nastat
-
- -
Kyllä noille T3:sille ois voinu ihan oman avata! Tää homma rönsyilee nyt jo tarpeeks pahasti!!
Asiasta toiseen! Keskikonsolin metsästys on päättynyt! Kiitos Erikssons Bildelsåtervinning. Löyty se isompi malli joka on numeroltaan 7D1 820 689, jos jotain kiinnostaa. Jostain syystä etka ei moista osaa tunnista.
Asiasta toiseen! Keskikonsolin metsästys on päättynyt! Kiitos Erikssons Bildelsåtervinning. Löyty se isompi malli joka on numeroltaan 7D1 820 689, jos jotain kiinnostaa. Jostain syystä etka ei moista osaa tunnista.
-
- -
vaihdelaatikon vaihto
varmaan joku teistä on vaihtanut T4 vaihdelaatikon...oliko kova homma eli laittakaa vähän selostusta miten ja mitä kaikkea piti irroitella laatikon vaihto-operaatiossa..
Moro T4 hemmot. Tuli hommattua lisäystä v.a.g. perheeseen. Multivan vm. 95
2.5 bensa + automaatti, kattoluukulla ym..
Autoa madallettu nyt 100mm, lyhyet iskarit vaihdettu. ja muuta peintä
Laatikko tietäjille kysymys:
Automaatin kanssa on pientä häikkää. Eli puoli kaasun kiihdytyksissä, kun laatikko vaihtaa isommalle pääsee moottorin kierrokset ryntäämään. kuitenkin kun vaihde sitten menee päälle niin laatikko ei luista. 3. - 4. lisäksi välillä arpoo että vaihtaako vai ei.
Kaasu pohjassa kiihdyttäessä laatikko toimii.
Eli paskana vai ei???
Vaihteiston koodi: CUG
Öljymäärä tarkistettu, ja vikakoodeja ei ole.
2.5 bensa + automaatti, kattoluukulla ym..
Autoa madallettu nyt 100mm, lyhyet iskarit vaihdettu. ja muuta peintä
Laatikko tietäjille kysymys:
Automaatin kanssa on pientä häikkää. Eli puoli kaasun kiihdytyksissä, kun laatikko vaihtaa isommalle pääsee moottorin kierrokset ryntäämään. kuitenkin kun vaihde sitten menee päälle niin laatikko ei luista. 3. - 4. lisäksi välillä arpoo että vaihtaako vai ei.
Kaasu pohjassa kiihdyttäessä laatikko toimii.
Eli paskana vai ei???
Vaihteiston koodi: CUG
Öljymäärä tarkistettu, ja vikakoodeja ei ole.
Miltäs tuollainen -100 mm setti näyttä asennettuna? Olisko kuvaa miltä auto näyttää ko setillä? Kuullostaa aika isolta madallukselta, siksi kiinnostaa. Yleisimmät myytävät sarjat taitaa olla jotain -50/60/70mm luokkaa. Omassani on jotkut mitkälie madallusjouset takana, ei kovin paljoa kyllä madalla. Täytyy varmaan keväällä hommata joku parempi setti alle.
-
- -
Eipä onnistunut kuvan laitto. ( tumpelo )
Taka jouset on puristettu jousitakomossa lyhyemmiksi, 40mm jousista
Etupäässä on n.15mm kierrettä jäljellä.
15" vakiokokoisen renkaan kulutus pinta on samalla tasolla lokasuojan kaaren kanssa takana, edessä on 2 - 3 cm väli.
Projektista jäi yli 17" tooran aluvanteet, pakettiauton C-renkailla 215/60/17c ajettu 1500km
Myydään pois lokasuojissa esiintyvän tilanpuutteen vuoksi.
Liukuoven sähköinen aukaisu löytyy myös. ( oviautomaatti )
Taka jouset on puristettu jousitakomossa lyhyemmiksi, 40mm jousista
Etupäässä on n.15mm kierrettä jäljellä.
15" vakiokokoisen renkaan kulutus pinta on samalla tasolla lokasuojan kaaren kanssa takana, edessä on 2 - 3 cm väli.
Projektista jäi yli 17" tooran aluvanteet, pakettiauton C-renkailla 215/60/17c ajettu 1500km
Myydään pois lokasuojissa esiintyvän tilanpuutteen vuoksi.
Liukuoven sähköinen aukaisu löytyy myös. ( oviautomaatti )
Viimeksi muokannut maad912, 2.12.2007 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On kyl enemmän kuin pikkasen väärät rengaskoot 17" vanteisiin, oikeahan olis jotain 225/45 tai 215/50 kokoa jolla kehä olis samassa suhteessa normi 15" renkaisiin.
Olen ennenkin ihmetellyt et miksi rengasprofiili halutaan pitää samana kun vanteen halkasijaa on kasvatettu 1-2", onko siihen olemassa joku syy vai onko se vaan ihmisillä tietämättömyyttä?
Samalla sit yritetään madaltaa autoa ja ihmetellään kun ei mahdu pyörimään.
Olen ennenkin ihmetellyt et miksi rengasprofiili halutaan pitää samana kun vanteen halkasijaa on kasvatettu 1-2", onko siihen olemassa joku syy vai onko se vaan ihmisillä tietämättömyyttä?
Vesku kirjoitti:
Tai sitten auton edellinen omistaja oli ostanut renkaat ja ne tuli auton mukana..
Ja kun auto vaihtoi omistajaa ja madallettiin uuden omistajan toimesta jäi renkaat ja vanteet yli.
Tarkoituksena on hommata ens keväänä RS4 kopiot 16" tai 17" tuumaiset
Tai sitten auton edellinen omistaja oli ostanut renkaat ja ne tuli auton mukana..
Ja kun auto vaihtoi omistajaa ja madallettiin uuden omistajan toimesta jäi renkaat ja vanteet yli.
Tarkoituksena on hommata ens keväänä RS4 kopiot 16" tai 17" tuumaiset
-
- -
Oletteko koskaan katsonu esim. montun päällä paljonko teillä on joustovaraa pohjaanlyöntikumeihin?
Itse olen nyt miettinyt miten t4.sen saisi matalaksi ja olisi vielä joustovaraa.
Omassa pakussa vakiorenkaan kuvio menee kaaren sisälle hieman piiloon ja joustoa on n.50mm. mutta joustovara ei ole järkevästi toteutettu. Olisi mukava tietää miten tuollainen madalletaan niin että jousto säilyy.
Itse olen nyt miettinyt miten t4.sen saisi matalaksi ja olisi vielä joustovaraa.
Omassa pakussa vakiorenkaan kuvio menee kaaren sisälle hieman piiloon ja joustoa on n.50mm. mutta joustovara ei ole järkevästi toteutettu. Olisi mukava tietää miten tuollainen madalletaan niin että jousto säilyy.
Ei nyt ollutkaan puhe siittä minkä merkkiset/malliset vanteet siellä on vaan noista omituisen ylisuurista renkaista!
Eikä tää tarkoittanut pelkästään sinua, sillä näitä vastaavia ylirengastuksia on esiintynyt jo kymmeniä pelkästään tälläkin foorumilla.
Tuossa meidän pakussa on talvisin 225/55x16 eikä ota kiinni mistään ja kesällä 245/40x18 jotka ottaa pikkasen kiinni sisälokariin kun kääntää renkaat linkkuun, sekin "vika" vain siksi että hanttarinpuolen sisälokari on pikkasen pullollaan kyseisestä kohtaa, tuon toki sais pikkusella muokkauksella korjattua.
pakettiauton C-renkailla 215/60/17c ajettu 1500km myydään pois lokasuojissa esiintyvän tilanpuutteen vuoksi
Eikä tää tarkoittanut pelkästään sinua, sillä näitä vastaavia ylirengastuksia on esiintynyt jo kymmeniä pelkästään tälläkin foorumilla.
Tuossa meidän pakussa on talvisin 225/55x16 eikä ota kiinni mistään ja kesällä 245/40x18 jotka ottaa pikkasen kiinni sisälokariin kun kääntää renkaat linkkuun, sekin "vika" vain siksi että hanttarinpuolen sisälokari on pikkasen pullollaan kyseisestä kohtaa, tuon toki sais pikkusella muokkauksella korjattua.
Viimeksi muokannut Vesku, 2.12.2007 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten lähtee T4:sta etupuskuri pois? Otin jo pultit kilven vierestä, mutta vielä jostain vastustelee.
Monikohan on repinyt väkisin? tuollainen kiinnityshän löytyy mm. isopuskuri golffeista ja passateista.
Lokareissa on sellaiset t-muotoiset kappaleet kiinni, johon puskurin kuoren c-profiili liu´utetaan. Puskurin kuori lukitaan kiinni (muistaakseni yhdellä) muovisella tapilla, joka on kiinni siinä t-kappaleessa. Tapin voi ajaa ulos sopivan kokoisella tuurnalla.
Antennin kannan saa kaiketi irti lokasuojan irrottamalla, näyttäisi hieman siltä. Itse jätin paikoilleen.
-
- -
Mulla on vakioiskarit ja hyvin toimii! Katsastussetä tuumas iskareista, että ei ne paremmat vois olla! Eli eivät oo ainakaan vielä ottanu siipeensä.
Antennin kantaan pääsee käsiks sieltä konehuoneen puolelta. Ei oo paha rasti vaihtaa!
vw-t4: Kylläpä tuon asian pohtiminen taitaa langeta ihan sun hartioille! :) Väittäisin sun olevan jonkinasteen pioneeri T4:sen madaltamisessa! Kerrohan ku jotain keksit.
Antennin kantaan pääsee käsiks sieltä konehuoneen puolelta. Ei oo paha rasti vaihtaa!
vw-t4: Kylläpä tuon asian pohtiminen taitaa langeta ihan sun hartioille! :) Väittäisin sun olevan jonkinasteen pioneeri T4:sen madaltamisessa! Kerrohan ku jotain keksit.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”