VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Olisko kellään apuja tämmöseen ongelmaan:
------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 CA
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2806
Coding: 00002
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
------------------------------------------------------------------------
Nollautuu mutta tulee takaisin, muutamia katkenneita piuhoja korjailtu mutta ei auttanut mitään.
------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 CA
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2806
Coding: 00002
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
------------------------------------------------------------------------
Nollautuu mutta tulee takaisin, muutamia katkenneita piuhoja korjailtu mutta ei auttanut mitään.
Minulla on USB-OBD2 adapterin kanssa sellainen ongelma, että moottorin käydessä VAG-COM ei saa yhteyttä moottori-osioon. Ohjelma herjaa jotain sen tapaista, että controller käyttää jotain eri protokollaa ? Muut controllerit tuntuisivat pelaavan.
Kun moottori ei ole käynnissä, homma pelaa hienosti.
Onko muilla tullut vastaavaa eteen? Mitä oikein kannattaisi koittaa?
Löytyikö tähän vanhaan (en muista kenen) postaukseen kommenttia, itse en suoranaista havainnut.
Eli samanlaista ongelmaa esiintyy minullakin.. Kaikki toimii hienosti kun moottori ei käy.. Esim. Jos ottaa vaikka maf-arvot näkyviin, käynnistää moottorin, niin lukemat rullaa n. 3sek. ja sitten alkaa miettiminen ja tulee tuo "protokolla ilmoitus". Jos moottorin käydessä yrittää avata engine lohkoa, niin tulee jotain "no response from controller" tjsp...
Kokeiltu on monessa eri autossa ja porttinopeutta vaihdeltu 9600 ja 4800 välillä. Myöskin kokeiltu softa versioita 409 ja 311..
Autot ovat ATD golf ja AJM Passat...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Jaahas, voikohan mulla olla se aftermarket radio problem, kun 98 Passatissa toimii toi usb-obd-osasto hienosti, ja 01 Golfissa tulee vaan "can't synch baud rate". (Olen kokeillut vaan radio pois päältä kytkettynä).
Pitää vissiin repiä radio irti ja nyppästä se yks piuha pois josko auttais.
Missä ongelma sitten mahtaa olla jos tuonkaan jälkeen ei futaa? Oon kokeillut tiputtaa baud ratee ja latchia.
Edit:
Kokeiltu. Mankan perästä oli justiin se piuha irti mikä pitikin, mut silti pinnien 4 ja 7 väliin tulee 10.86V jostain ihmeen paikasta. Ööh?
Kokeiltu 409.1:llä ja 311.2:lla. Kaikki testit menee hienosti ja se OBD-II compatibility check vai mikä olikaan menee myös läpi.
Moottorista kun koittaa lukea tulee "can't synch baud rate" ja kaikista muista "no response from controller"..
Edit2:
Vähän ku enemmän olis jaksanut lukea, tai oikeastaan ymmärtää lukemaansa niin olis tääkin auennut aiemmin..
Ongelma ratkesi kuitenkin sillä, että vag-comin optionsissa vaihtoi start baudin 0:sta 9600:aan.
Pitää vissiin repiä radio irti ja nyppästä se yks piuha pois josko auttais.
Missä ongelma sitten mahtaa olla jos tuonkaan jälkeen ei futaa? Oon kokeillut tiputtaa baud ratee ja latchia.
Edit:
Kokeiltu. Mankan perästä oli justiin se piuha irti mikä pitikin, mut silti pinnien 4 ja 7 väliin tulee 10.86V jostain ihmeen paikasta. Ööh?
Kokeiltu 409.1:llä ja 311.2:lla. Kaikki testit menee hienosti ja se OBD-II compatibility check vai mikä olikaan menee myös läpi.
Moottorista kun koittaa lukea tulee "can't synch baud rate" ja kaikista muista "no response from controller"..
Edit2:
Vähän ku enemmän olis jaksanut lukea, tai oikeastaan ymmärtää lukemaansa niin olis tääkin auennut aiemmin..
Ongelma ratkesi kuitenkin sillä, että vag-comin optionsissa vaihtoi start baudin 0:sta 9600:aan.
Aikaisemmin toimi mutta ei enää, kovo sanoi poks niin asensin ohjelman uusiksi ja usb adapterin ajurin myös, portti on ok.
Valittaa että ei löydä adapteria?
Liitin on pohjassa, virrat päällä, k-johto ei kai tuossa ennenkään ole ongelma ollut tuskin nyttekänn kun sama soitin kiinni.
Ohjelma 311.2 ja usb adaperi ja rs232 kaapeli
Valittaa että ei löydä adapteria?
Liitin on pohjassa, virrat päällä, k-johto ei kai tuossa ennenkään ole ongelma ollut tuskin nyttekänn kun sama soitin kiinni.
Ohjelma 311.2 ja usb adaperi ja rs232 kaapeli
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
näkyykö laitehallinnassa USB-sarjaportti kun adapteri on kiinni? Sieltä käsin voi pakottaa uuden ajurin jos vanhassa on jotain vikaa.
95% ongelma tapauksista johtuu väärästä COM-portista eli USB-sarjaportin varaama COM-portti on se mitä VAG-COM käyttää ja tuon pitää käydä tarkistamassa laitehallinnasta. VAG-COM testi kun voi näyttää muillekin COM-porteille että ne olisivat ok.
95% ongelma tapauksista johtuu väärästä COM-portista eli USB-sarjaportin varaama COM-portti on se mitä VAG-COM käyttää ja tuon pitää käydä tarkistamassa laitehallinnasta. VAG-COM testi kun voi näyttää muillekin COM-porteille että ne olisivat ok.
Jaripetteri!
Tuosta vag-check ohjelmasta vielä, et näilläkö pitäis pärjätä: obd2-rs232 kaapeli, pocketpc:n sarjaportti-synkronointikaapeli ja sulta tilattu nollamodeemi adapteri?
Sit puhuit tossa aikaisemmin noista ajureista, niin pistätkö linkin mistä ladata ja jos viitit kertoo vähän kuinka ne asennetaan pocketpc:hen.
Tuosta vag-check ohjelmasta vielä, et näilläkö pitäis pärjätä: obd2-rs232 kaapeli, pocketpc:n sarjaportti-synkronointikaapeli ja sulta tilattu nollamodeemi adapteri?
Sit puhuit tossa aikaisemmin noista ajureista, niin pistätkö linkin mistä ladata ja jos viitit kertoo vähän kuinka ne asennetaan pocketpc:hen.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Jos joku auttais?
tuli tälläinen vikakoodi mk3 golffii "00281 - Vehicle Speed Sensor"
mitä mahtaa tarkoittaa?
mitä mahtaa tarkoittaa?
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68): No Signal
Possible Causes
* Wiring/Connectors faulty
* Vehicle Speed Sensor (G68) faulty
Possible Solutions
* Check Wiring/Connectors
* Check Vehicle Speed Sensor (G68)
o See Measuring Value Blocks (MVB)
Lähde: http://wiki.ross-tech.com/index.php/00281
Moi. Mulla on vag.com ohjelma 311.2 joka oli käytössä entisessä autossani Audi a4-00. Nykyinen autoni on profiilissa,sopiiko tämä sama tohon autoon,ainakin liitin näyttää samalta.
En ole "uskaltanut" vielä laittaa ja kokeilla sitä.
Tarttee vaan kohta nollata huoltovalo kun 800km on ajettu.
Meneekö huoltovalon nollaus samalla periaatteella joka autossa mitä ross-techin sivuilla on neuvottu?Audista ainakin sain sen pois niillä ohjeilla.
Paljon ei ole kokemusta tosta ohjelmasta,jotain pientä osaa,mm tuo huoltovalo ja vikakoodit...
Kiitos vastanneille!
En ole "uskaltanut" vielä laittaa ja kokeilla sitä.
Tarttee vaan kohta nollata huoltovalo kun 800km on ajettu.
Meneekö huoltovalon nollaus samalla periaatteella joka autossa mitä ross-techin sivuilla on neuvottu?Audista ainakin sain sen pois niillä ohjeilla.
Paljon ei ole kokemusta tosta ohjelmasta,jotain pientä osaa,mm tuo huoltovalo ja vikakoodit...
Kiitos vastanneille!
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 69
- Liittynyt: 28.1.2004 18:23
Mitäs gurut sanoo tästä:
17796 - Internal Control Module Malfunction
P1388 - 35-10 - - - Intermittent
Mitäs tuo suomeksi voisi tarkoitaa? Koodit nollattu, mutta en ole vielä ehtinyt katsomaan tuleeko tuo takaisin. EDIT: Ei tullut uudestaan. Eli hyvältä näyttää toistaiseksi.
Auto siis -99 passat 1.8t APU-koneella.
17796 - Internal Control Module Malfunction
P1388 - 35-10 - - - Intermittent
Mitäs tuo suomeksi voisi tarkoitaa? Koodit nollattu, mutta en ole vielä ehtinyt katsomaan tuleeko tuo takaisin. EDIT: Ei tullut uudestaan. Eli hyvältä näyttää toistaiseksi.
Auto siis -99 passat 1.8t APU-koneella.
Viimeksi muokannut Moilanen1976, 1.10.2007 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä nyt?
Vaggine sanoo "Not response from controller" Kun testailin tuota vagin piuhaa obd2. Voisko johtua share ohjelmasta? koneeseen ja laatikkoon pääsee mut eipä paljon muuta... eikö Kaikkia pitäs saada vähä katottua että tietää että laite pelaa ennen ku lisenssin hommaa. (aloittelija piuhan käytössä.)
VW Golf Tdi -99
Apuva. Auto käynnistyy lämpimänä varsinkin huonosti, joskus joutuu todella pitkään sahaamaan käyntiin.
Keskuslukituksessa on ollut pitkän aikaa ongelmia ilmeisesti mikrokytkimen kanssa, koska vilkut eivät välähdä kun ovia lukitsee kauko-ohjaimesta ja kun kuljettajan oven avaa niin sisävalo eikä ovessa oleva huomio valo ei syty. Nyt lähiaikoina kauko-ohjaus on heittänyt kokonaan toimimasta. Patterit on vaihdettu ja kumpaakin avainta on kokeiltu.Mikä neuvoksi.
2 DTC's Found:
17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
35-10 - - - Intermittent
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
3 DTC's Found:
00956 - Key 2 Adaptation Limit Exceeded
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00928 - Central Locking Unit: Drivers Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger side (Z5)
35-00 - -
Keskuslukituksessa on ollut pitkän aikaa ongelmia ilmeisesti mikrokytkimen kanssa, koska vilkut eivät välähdä kun ovia lukitsee kauko-ohjaimesta ja kun kuljettajan oven avaa niin sisävalo eikä ovessa oleva huomio valo ei syty. Nyt lähiaikoina kauko-ohjaus on heittänyt kokonaan toimimasta. Patterit on vaihdettu ja kumpaakin avainta on kokeiltu.Mikä neuvoksi.
2 DTC's Found:
17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
35-10 - - - Intermittent
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
3 DTC's Found:
00956 - Key 2 Adaptation Limit Exceeded
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00928 - Central Locking Unit: Drivers Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger side (Z5)
35-00 - -
Abs-merkkivalo sytty, ja kurkattiin mitä ohjelma näyttää. Voiko joku suomentaa mikä on vikana..?
VAG-COM Version: Release 303.1
Control Module Part Number: 1J0 907 379 D
Component and/or Version: ABS 20 IE CAN 0001
Software Coding: 03604
Work Shop Code: WSC 00028
3 Faults Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
35-00 - -
00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs
16-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs
04-10 - Please Register/Activate - Intermittent
VAG-COM Version: Release 303.1
Control Module Part Number: 1J0 907 379 D
Component and/or Version: ABS 20 IE CAN 0001
Software Coding: 03604
Work Shop Code: WSC 00028
3 Faults Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
35-00 - -
00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs
16-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs
04-10 - Please Register/Activate - Intermittent
^ (00928 - Central Locking Unit: Drivers Side (F220) 27-00 - Implausible Signal ) Kuskin ovessa mikrokytkin/-kytkimiä rikki.
(00956 - Key 2 Adaptation Limit Exceeded 09-00 - Adaptation Limit Surpassed ) Muuttuvakoodisen avaimen adaptaatioraja ylitetty, eli avain pitäisi synkronoida uudelleen (katso säätöohje manuaalista).
(00956 - Key 2 Adaptation Limit Exceeded 09-00 - Adaptation Limit Surpassed ) Muuttuvakoodisen avaimen adaptaatioraja ylitetty, eli avain pitäisi synkronoida uudelleen (katso säätöohje manuaalista).
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
DOC: lisenssi on konekohtainen mutta siinä kohtaa kun olet vaihtamassa konetta pyydät Ross-Techiltä koodin jolla puretaan rekisteröinti vanhasta koneesta ja sitten saat uuden koodin uuteen koneeseen.
Jos vanha kone paukahtaa ettet saa lisenssiä pois voi joutua pikkusen selittelemään mutta uskoisin tuonkin onnistuvan Ross-Techin kautta,
MarkusR: -00 Passattiin et pääse kiinni muuta kuin VAG:n omaan dataan eli juurikin VAG-COM:lla. Paras ja käytännössä ainoa ohjelma. Uusin versio VAG-COM:sta on luonnollisesti monipuolisin mutta vaatii Ross-Techin oman 300-400€ adapterin kun taas ns. kolmannen osapuolen adapterit kustantaa noin 40€ ja toimivat VAG-COM 409.1:seen saakka.Tuolla luet ja teet lähes kaikki mitä uusimmallakin versiolla -05 ja vanhempiin autoihin. Tuon jälkeen alkaa ilmestymään CAN-väyläsiä.
Tuohon lisäksi softa lisenssi $99 jos haluaa kaikki toiminnot auki. Ilmaisversiollakin pääsee alkuun. Itse suosittelen jostain kumman syystä tuota saksalaisvalmisteista OBD-DIAG 3001:stä.
Jos vanha kone paukahtaa ettet saa lisenssiä pois voi joutua pikkusen selittelemään mutta uskoisin tuonkin onnistuvan Ross-Techin kautta,
MarkusR: -00 Passattiin et pääse kiinni muuta kuin VAG:n omaan dataan eli juurikin VAG-COM:lla. Paras ja käytännössä ainoa ohjelma. Uusin versio VAG-COM:sta on luonnollisesti monipuolisin mutta vaatii Ross-Techin oman 300-400€ adapterin kun taas ns. kolmannen osapuolen adapterit kustantaa noin 40€ ja toimivat VAG-COM 409.1:seen saakka.Tuolla luet ja teet lähes kaikki mitä uusimmallakin versiolla -05 ja vanhempiin autoihin. Tuon jälkeen alkaa ilmestymään CAN-väyläsiä.
Tuohon lisäksi softa lisenssi $99 jos haluaa kaikki toiminnot auki. Ilmaisversiollakin pääsee alkuun. Itse suosittelen jostain kumman syystä tuota saksalaisvalmisteista OBD-DIAG 3001:stä.
Asensin DSP:n ja VAG-com ei suostu yhdistämään vahvistimeen.
26 pinnisestä plugista lähtee jotain irtojohtoja.. taisi lukee CAN hi ja low.. tms..
Omassa autossa ei taida sitä olla? paitsi airbag ja abs.
Mitenhän tuon sais kytkettyä... tai minne.
Sais säädettyä ääniasetukset kohdilleen.
Postasin tämän saman vag-com ja navi keskusteluun.
26 pinnisestä plugista lähtee jotain irtojohtoja.. taisi lukee CAN hi ja low.. tms..
Omassa autossa ei taida sitä olla? paitsi airbag ja abs.
Mitenhän tuon sais kytkettyä... tai minne.
Sais säädettyä ääniasetukset kohdilleen.
Postasin tämän saman vag-com ja navi keskusteluun.
Ross-techin wikistä löytyy jotain: http://wiki.ross-tech.com/index.php/Cat ... ault_Codes
Lisäksi olen löytänyt http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php ja sieltä linkki http://www.sixtek.fi/u281canvw.pdf , josta löytyy myös jotain.
Lisäksi olen löytänyt http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php ja sieltä linkki http://www.sixtek.fi/u281canvw.pdf , josta löytyy myös jotain.
jumbo-> tuolla vikakoodit http://www.bentleypublishers.com/tech/v ... .table.htm
jaripetteri -> Kun dollarin kurssi on nyt suosiollinen kaupoille, mitä suosittelet? Ostanko lisenssin vanhaan kaapeliin $99 vaiko VAG-COM License with HEX-USB+CAN Interface $349. Mitä sellaista tuolla kalliimmalla versiolla saa, mitä halvemmassa ei ole. Sen tiedän, että aktivointikoodi on piuhan mukana eikä tarvitse pelleillä koneiden vaihdon yhteydessä supportin kanssa. Onko muuta?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
HEX-USB+CAN:lla pääset uudempiin joissa CAN-väylä kiinni ja joissakin vanhemmissa missä on nirsoja controllereita tuo ottaa paremmin yhteyden kun osaa hieman muuttaa ajoituksia. Ei kuitenkaan ihan mahdottomiin tuokaan pysty eli jos väylällä liian heikko signaali ei HEX:kään sitä nappaa.
HEX-sarjalainen on parempi mutta onko niin paljon että kannattaa tuo erotus maksaa on kyllä ihan ostajan itse päätettävä. Riippuu aika paljon luettavasta autostakin onko noissa käytännössä millaista eroa.
HEX-sarjalainen on parempi mutta onko niin paljon että kannattaa tuo erotus maksaa on kyllä ihan ostajan itse päätettävä. Riippuu aika paljon luettavasta autostakin onko noissa käytännössä millaista eroa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Semmonen vika olisi että abs järjestelmän valo on palanut jo jonkin aikaa. Takaa meni anturi palasiksi laakeririkon takia. Anturi on vaihdettu uuteen mutta vika ei poistunut. Vag-Comilla katselin tänään vikakoodeja, mutta abs jarrujen moduulista ei pysty lukemaan tietoja. Valittaa jotain Too many communication errors tai jotain sen suuntaista. Liekköhän tuo abs boksi hajalla vai onko kellään ollu mitään vastaavaa vikaa??
No nyt antaa vikakoodia 00515 Camshaft Position (hall) Sensor (G40) - No signal. Kone on 1.6 AKL.
Missä tuo G40 sijaitsee? Onko se nokkahihnan takana? (Kun kerran nokka-akselia haistelee)
Öljynsuodattimen takaa löytyvän anturin jo vaihdoin, mutta ei apua. Tietysti joku johto voi olla poikki tai liittimet hapettuneet, mutta pitäisi vähän tietää mistä päin lähtee tutkimaan.
Missä tuo G40 sijaitsee? Onko se nokkahihnan takana? (Kun kerran nokka-akselia haistelee)
Öljynsuodattimen takaa löytyvän anturin jo vaihdoin, mutta ei apua. Tietysti joku johto voi olla poikki tai liittimet hapettuneet, mutta pitäisi vähän tietää mistä päin lähtee tutkimaan.
^ Käynnistyy kohtuu hyvin. Joskus lämpimästä vähän jäähtyneenä pitää kaasulla avustaa. Ajossa jossain tilanteissa vähän nykii, mutta kulkeekin ihan riittävästi (pystyn ajelemaan). Kierrokset tosin loppuu kuin seinään vähän yli viidessätonnissa (pitää välttää tiukkoja tilanteita). Eli ilmeisesti käyttää jotain "esiasetus"seoksia joilla kärry kulkee, vaikka yksi anturi on poissa pelistä, mutta huipputehoja ei saavuteta.
Särkee pumpun. Ei maksa tarvikeliikkeessä VW/Audi ohjaustehostin öljy niin paljon että vaikuttaisi alkaa saikkaamaan.
Onko porukalla kokemuksia tuon perus piuhan ja Vag-com 409.1 version käytöstä T5 transportterissa?
Mittaristossa palaa moottorin vikavalo, mutta vikakoodeja ei löydy motor eikä instruments kohdista ainakaan.
Mahtaako olla että tuo ohjelma ei tunne läheskään kaikkea mitä 2006 transportterista löytyy? Eli liittyis tähän:
Onko porukalla kokemuksia tuon perus piuhan ja Vag-com 409.1 version käytöstä T5 transportterissa?
Mittaristossa palaa moottorin vikavalo, mutta vikakoodeja ei löydy motor eikä instruments kohdista ainakaan.
Mahtaako olla että tuo ohjelma ei tunne läheskään kaikkea mitä 2006 transportterista löytyy? Eli liittyis tähän:
Uusin versio VAG-COM:sta on luonnollisesti monipuolisin mutta vaatii Ross-Techin oman 300-400€ adapterin kun taas ns. kolmannen osapuolen adapterit kustantaa noin 40€ ja toimivat VAG-COM 409.1:seen saakka.Tuolla luet ja teet lähes kaikki mitä uusimmallakin versiolla -05 ja vanhempiin autoihin. Tuon jälkeen alkaa ilmestymään CAN-väyläsiä.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
Douda, läppäri on 98 winkkarilla tai 95 winkkari, no winkkari ko winkkair.
Mitähn pitäisi ostaa (paitsi uus passatti) notta vikakoodit lukea voisin (autosta)?
(on luettu voorumi jos toinenkin, luetun ymmärtämisessä on tiätty jotain fuulaa mulla) minun syy..
AEB 1,8T -98, lastu.
Siis ohleima, piuha ja muta..
Kiitos
Mitähn pitäisi ostaa (paitsi uus passatti) notta vikakoodit lukea voisin (autosta)?
(on luettu voorumi jos toinenkin, luetun ymmärtämisessä on tiätty jotain fuulaa mulla) minun syy..
AEB 1,8T -98, lastu.
Siis ohleima, piuha ja muta..
Kiitos
Todelliset kilometrit.
Käsittääkseni VAG-COMilla ei näe auton todellisia kilometrejä. Onko siihen olemassa joku keino?
Mistä ootte hankkineet tämän uudemman Vag-Com (CAN) kaapelin ja ohjelmiston? Ja mitä ootte joutuneet niistä pulittamaan?
Suoraan Ross-Techiltä. Hinta ((349$ + Postimaksut ~55$) / dollarin kurssi 1.46) * arvonlisävero 1.22 ==> 337 Eur
Mahtaakohan tällainen toimia:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBDII-OB ... enameZWD1V
Edulliselta ainakin vaikuttaa?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBDII-OB ... enameZWD1V
Edulliselta ainakin vaikuttaa?
^ Toimii, tulleista ei tuolta tilattaessa ole tietoa. Mutta http://www.ecutool.com kautta tilattaessa tulee kotiovelle n. 60eur hintaan ilman tulleja yms.
Posted: 8.11.2007 22:33 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Mahtaakohan tällainen toimia:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBDII-OB ... enameZWD1V
Edulliselta ainakin vaikuttaa?
Laitoin tuosta tilauksen vetämään. Hinnaksi tuli 51€ + mahd. tullit.
Ostin tällaisen mötikän
http://www.obdtoolstore.com/shop/produc ... 35193894d8
Hinnaksi tuli paikalliseen postiin toimitettuna 19,58. 13 euroa oli piuhan hinta ja loput postikuluja. Tuli noin viikossa Hongkongista. Maksoin PayPalilla ja tilausvahvistus tuli seuraavana päivänä sekä digikuva paketista, siinä oli nimeni ja osoitteeni paketin päällä :)
Aika pieni hinta, mutta ei silti tutki Octavia 2007:sta kuin moottorin tietoja. Pitäisi varmaan hommata joku can-väyläinen adapteri.
Hinnaksi tuli paikalliseen postiin toimitettuna 19,58. 13 euroa oli piuhan hinta ja loput postikuluja. Tuli noin viikossa Hongkongista. Maksoin PayPalilla ja tilausvahvistus tuli seuraavana päivänä sekä digikuva paketista, siinä oli nimeni ja osoitteeni paketin päällä :)
Aika pieni hinta, mutta ei silti tutki Octavia 2007:sta kuin moottorin tietoja. Pitäisi varmaan hommata joku can-väyläinen adapteri.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Käsittääkseni VAG-COMilla ei näe auton todellisia kilometrejä. Onko siihen olemassa joku keino?
VAG-COM näyttää kilometrit jotka on tallennettu mittaristoon ja joissain tapauksissa ECU:ltakin kilometri tieto löytyy. Nämä vaan on osaavan kaverin toimesta molemmat muutettavissa eli edelleen se auto on ostettava kunnon mukaan.
Itse ostin kanssa tuolta obd.fi :stä tuon usb piuhan ja kun liitän sen autooni niin LED's menee läpi mutta itse testi ei mene, mistäköhän johtuu. Alla kuva. Olen yrittänyt testaa auton ollessa sammutettuna, virrat päällä ja sitten ihan käynnissäkin, ei vaikutusta. Virheilmoitus on tuo joillekin toisillekin tuttu interface : not found
http://www.aijaa.com/img/00048/1252563.jpg
http://www.aijaa.com/img/00048/1252563.jpg
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
tse ostin kanssa tuolta obd.fi :stä tuon usb piuhan ja kun liitän sen autooni niin LED's menee läpi mutta itse testi ei mene, mistäköhän johtuu. Alla kuva. Olen yrittänyt testaa auton ollessa sammutettuna, virrat päällä ja sitten ihan käynnissäkin, ei vaikutusta. Virheilmoitus on tuo joillekin toisillekin tuttu interface : not found
Sulla on todennäköisesti väärä COM-portti käytössä. USB-sarjaportti näkyy laitehallinnassa kun adapteri on kiinni PC:ssä. Sen perässä on COM-portti mitä pitää käyttää VAG-COM:ista. Jos tuo COM on isompi kuin 4 on se vaihdettava välille 1-4 jotta voit ottaa saman käyttöön VAG-COM:sta. Vaihto onnistuu tuolta laitehallinnasta. Noille testeille riittää välillä että on vain com-portti mihin huudella dataa ja se voi hyvinkin olla ihan joku muu kuin se minkä perästä auto löytyy. Tuolla on hieman tarinaa testauksesta ja itseasiassa tässäkin treadissa jo moneen kertaan ole tuon selittänyt.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Suoraan Ross-Techiltä. Hinta ((349$ + Postimaksut ~55$) / dollarin kurssi 1.46) * arvonlisävero 1.22
Tuolta Ross-Techiltä kun tilaa, niin kumpi tulee laittaa Ship Via kohtaan? :
- International Zone D - Europe ($44,81)
vai..
- XA - Charge International Customer's FedEx Account - Provide Acct # Below ($0,00)
Uskaltaakohan tuolta Visalla tilata, kun menin sitten töpeksimään tuo PayPalin kortti liittämisen niin, ettei enään hväksy mun korttia.. :(
Tällänen "ongelma": Nyt kun menee adaptation-valikkoon niin 1 kanavalla näkyy iq-arvo, ennen tässä ollut tyhjäkäynti kuten varmaan on pitänytkin olla? Eli ennen 1-kanavalla on ollut tyhjäkäynti arvo mutta se on välistä jääny jokin. Mistä vois johtua? Kaapeli elekmasta ja full version vag-com 311.2. Samalla ohjelmalla ja kaapelilla ennen toiminut eli näyttänyt tyhjäkäyntiarvon 1-kanavalla ja iq-arvon 2-kanavalla .
olen koittanut hakua ja kävin jyväskylän autotarvikkeella kysymässä saisiko golf iv gti 99 mallista confort asetusta ikkunoista pois. asensin autoon kauko ohjaus kklukituksen ja se tempasee ikkunat kiinni ja auki samalla kun avaa tai sulkee ovet. eli onko kenelläkään tiedossa valmista "koodia" mitä pitäis näpytellä että saa sen pois? autotarvikkeessa sanottiin etteivät tiedä mikä se koodi on ja jos he alkavat esim netistä etsimään sitä niin se kustantaa 75€/tunti!
en ole ikinä käyttänyt vag comia enkä tiedä siitä oikeastaan mitään mutta jos saisi ihan suomen kielellä vastauksen? kiitos
en ole ikinä käyttänyt vag comia enkä tiedä siitä oikeastaan mitään mutta jos saisi ihan suomen kielellä vastauksen? kiitos
Voisiko joku kertoa mitä tämä tarkoittaa ja vaatiiko toimenpiteitä?
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
Address 01: Engine
Controller: 8A0 907 311 H
Component: 1,8l R4 MONO 1.2.3 D5B
Coding: PMC 01
1 Fault Found:
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
Address 03: ABS Brakes
Controller:
Note: Excessive Comm Errors
Ilmastointi ei oikein työnnä kylmää (hantikan puolelta kuuluu röplätys virrat sammuttaessa). Abs valo palaa satunnaisesti. "Apseja" scannatessa herjaa "too many communication errors to continue".
Kiitos.
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
Address 01: Engine
Controller: 8A0 907 311 H
Component: 1,8l R4 MONO 1.2.3 D5B
Coding: PMC 01
1 Fault Found:
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
Address 03: ABS Brakes
Controller:
Note: Excessive Comm Errors
Ilmastointi ei oikein työnnä kylmää (hantikan puolelta kuuluu röplätys virrat sammuttaessa). Abs valo palaa satunnaisesti. "Apseja" scannatessa herjaa "too many communication errors to continue".
Kiitos.
Liynolla tismalleen samat ongelmat kuin meillä 1.8adz -95 passatissa,ensin paloi absin valo satunnaisesti ja nyt koko ajan eikä absit pelaa.Vag-comilla ei pääse absiloihin eikä millään muillakaan testereillä,mukamas liikaa erroreita.Nyt näkyy tuo 00281 vikakoodi tulleen vaikka tässä on nopeusmittari vielä vaijerilla,eikös tuo (G68) ole vaihdelaatikossa oleva nopeussensori vai olenko väärässä?Absin boxi tutkittu,ei näkyvää vikaa.Datalinjakin näyttäis olevan ok.Mitähän katotaan seuraavaksi?
Pistetääs kysymys oikean aiheen alle, eli joskus tuli vastaan kun joku kysyi saako sitä automaattista keskuslukitusta pois päältä (siis se joka menee lukitsee ovet tietyn vauhdin jälkeen ja aukaisee ne sitten kun hiljenee) niin saakos sen kytkettyä mitenkään päälle vag-comilla allekirjoittaneen autosta?
Ja kun tuossa alan vasta tutustumaan tuohon vag-comiin niin milläs versiolla kannattaa lähteä alkuun ja kun sattuu olemaan varastossa muutama piuha niin toimiiko tuo elm327 ( http://www.elekma.com/product_info.php? ... cts_id=862 ) auton kans?
Ja kun tuossa alan vasta tutustumaan tuohon vag-comiin niin milläs versiolla kannattaa lähteä alkuun ja kun sattuu olemaan varastossa muutama piuha niin toimiiko tuo elm327 ( http://www.elekma.com/product_info.php? ... cts_id=862 ) auton kans?
^Tuohon löytyy ohjeet rosstechin sivuilta
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/index.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/index.html
Onko kellään tietoa tälläiseen ongelmaan
auto on Octavia -03 1.6
___
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 06A 906 033 BG
Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2V 00HS4600
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 31480
Additional Info: TMBCX41U032732462 SKZ7Z0B1678261
1 Fault Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
___
auto on Octavia -03 1.6
___
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 06A 906 033 BG
Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2V 00HS4600
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 31480
Additional Info: TMBCX41U032732462 SKZ7Z0B1678261
1 Fault Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
___
vilkasitko kenties tänne:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Rekisteröinti
Onko kukaan yrittänyt rekisteröidä VAG-COMia tässä lähiaikoina? Itse lähetin rekisteröinnin jo yli kuukausi sitten ross-techin kotisivun kautta ja vastauskin tuli vastaanotetusta tiedoista, mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Lähetin myös viime viikolla sähköpostia ja kysyin asiasta mutta siihen ei ole vastattu.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Vag-com ja automaattivaihteisto
Olisiko jollain tietoa noista, että millä koodeilla pääsee muuttamaan vag-comin kautta vaihteiston parametreja, eli kiinnostaisi juurikin kierrosanturien lukemien korjaaminen. Uskoisin että tämä voisi onnistua tuon "adaptation" toiminnon kautta, kun tuo näyttäisi toimivan samalla tavalla moottorinohjauksen puolella. Vaihteiston puolelle en ole kuitenkaan löytänyt koodeja.
Tuli hankittua tuo V-Checker Pro VAG CAN.. et sais vähä värkättyä ton uuden auton kans.
No sit vaihdoin cruisen viiksen ja sen ohjausboksin.
Nyt sitten ohjaustehostin mykkä, ja esp valo palaa... Pitäis tehdä tämä, eikä vaan onnistu.
Sain koodattua sen ohjausboksin ja vakkarin sinne päälle, mutta mihin muualle se pitää koodata viel lisäksi? Ei tuntunu vielä pelaavan.
Edit: ^Mokkulasta puuttuu kokonaan kohta LOGIN... se selittää jo paljon.
Kaiken järjen jne mukaan sen pitäis olla siel.
edit2: Login löytyi, kun käytti mokkulaa borassa. Mutta ei näy B7 audissa ja tuossa Golf V:ssä.
No sit vaihdoin cruisen viiksen ja sen ohjausboksin.
Nyt sitten ohjaustehostin mykkä, ja esp valo palaa... Pitäis tehdä tämä, eikä vaan onnistu.
Sain koodattua sen ohjausboksin ja vakkarin sinne päälle, mutta mihin muualle se pitää koodata viel lisäksi? Ei tuntunu vielä pelaavan.
Edit: ^Mokkulasta puuttuu kokonaan kohta LOGIN... se selittää jo paljon.
Kaiken järjen jne mukaan sen pitäis olla siel.
edit2: Login löytyi, kun käytti mokkulaa borassa. Mutta ei näy B7 audissa ja tuossa Golf V:ssä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa