VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 8.8.2007 13:15

Olisko kellään apuja tämmöseen ongelmaan:
------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 CA
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2806
Coding: 00002
Shop #: WSC 00046
1 Fault Found:
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground
P3105 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

------------------------------------------------------------------------

Nollautuu mutta tulee takaisin, muutamia katkenneita piuhoja korjailtu mutta ei auttanut mitään.

Muuronen
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.9.2004 1:30

ViestiKirjoittaja Muuronen » 15.8.2007 22:46

On ollu jo varmaan moneen kertaan sama kysymys.
Voiko laittaa audi a6 vuosimalli 2000 alkuperäiset xenonit automaattiseksi.
eli valoautomaatikka?

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 16.8.2007 10:09

Ei kannata laittaa, xenon-polttimot kärsivät kun käynnistyksessä valot syttyvät-sammuvat-syttyvät joka kerta. Sen takia xenon-valollisissa autoissa ei ole automatiikkaa.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 18.8.2007 18:56

Minulla on USB-OBD2 adapterin kanssa sellainen ongelma, että moottorin käydessä VAG-COM ei saa yhteyttä moottori-osioon. Ohjelma herjaa jotain sen tapaista, että controller käyttää jotain eri protokollaa ? Muut controllerit tuntuisivat pelaavan.
Kun moottori ei ole käynnissä, homma pelaa hienosti.
Onko muilla tullut vastaavaa eteen? Mitä oikein kannattaisi koittaa?


Löytyikö tähän vanhaan (en muista kenen) postaukseen kommenttia, itse en suoranaista havainnut.

Eli samanlaista ongelmaa esiintyy minullakin.. Kaikki toimii hienosti kun moottori ei käy.. Esim. Jos ottaa vaikka maf-arvot näkyviin, käynnistää moottorin, niin lukemat rullaa n. 3sek. ja sitten alkaa miettiminen ja tulee tuo "protokolla ilmoitus". Jos moottorin käydessä yrittää avata engine lohkoa, niin tulee jotain "no response from controller" tjsp...

Kokeiltu on monessa eri autossa ja porttinopeutta vaihdeltu 9600 ja 4800 välillä. Myöskin kokeiltu softa versioita 409 ja 311..

Autot ovat ATD golf ja AJM Passat...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 19.8.2007 17:54

koita pudottaa portin asetuksista latenssi aikaa 16ms -> 8ms. Joskus tuokin auttaa. Myös toisella/toisen valmistajan adapterilla voi saada yhteyden pelaamaan. Tai sitten Ross-Tech HEX-sarjan adapterilla testaamaan onko ongelma auton puolella.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 19.8.2007 22:13

Jep, täytyy testata.. Ei varmaankaan ole auton puolella, koska käyttäytyy molemmissa autoissa samalla tavalla ja taannoin homma pelasi, kun oli vanha läppäri sarjaportti systeemillä, mutta kokeillaan säätää noilla ohjeilla.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 21.8.2007 10:16

Jaahas, voikohan mulla olla se aftermarket radio problem, kun 98 Passatissa toimii toi usb-obd-osasto hienosti, ja 01 Golfissa tulee vaan "can't synch baud rate". (Olen kokeillut vaan radio pois päältä kytkettynä).

Pitää vissiin repiä radio irti ja nyppästä se yks piuha pois josko auttais.

Missä ongelma sitten mahtaa olla jos tuonkaan jälkeen ei futaa? Oon kokeillut tiputtaa baud ratee ja latchia.

Edit:

Kokeiltu. Mankan perästä oli justiin se piuha irti mikä pitikin, mut silti pinnien 4 ja 7 väliin tulee 10.86V jostain ihmeen paikasta. Ööh?

Kokeiltu 409.1:llä ja 311.2:lla. Kaikki testit menee hienosti ja se OBD-II compatibility check vai mikä olikaan menee myös läpi.

Moottorista kun koittaa lukea tulee "can't synch baud rate" ja kaikista muista "no response from controller"..

Edit2:

Vähän ku enemmän olis jaksanut lukea, tai oikeastaan ymmärtää lukemaansa niin olis tääkin auennut aiemmin..

Ongelma ratkesi kuitenkin sillä, että vag-comin optionsissa vaihtoi start baudin 0:sta 9600:aan.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 1.9.2007 23:27

Aikaisemmin toimi mutta ei enää, kovo sanoi poks niin asensin ohjelman uusiksi ja usb adapterin ajurin myös, portti on ok.

Valittaa että ei löydä adapteria?

Liitin on pohjassa, virrat päällä, k-johto ei kai tuossa ennenkään ole ongelma ollut tuskin nyttekänn kun sama soitin kiinni.

Ohjelma 311.2 ja usb adaperi ja rs232 kaapeli

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.9.2007 19:49

pipo_esa: onko com-portti varmasti oikea ja onko tuolla USB-sarjaportilla toiminut ennen?

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 5.9.2007 22:00

Mulla kävi tuo sama juttu kun pipo_esallakin, oon poistanu ajurit "väkisin" mutta piuha ei enää kysele ajureita aikä saa minkäänlaista yhteyttä auton ecuun, piuhaan kylläkin mikä kummastuttaa.
Keinot loppu niin en oo jaksanu hetkeen yrittääkään.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 6.9.2007 11:36

näkyykö laitehallinnassa USB-sarjaportti kun adapteri on kiinni? Sieltä käsin voi pakottaa uuden ajurin jos vanhassa on jotain vikaa.

95% ongelma tapauksista johtuu väärästä COM-portista eli USB-sarjaportin varaama COM-portti on se mitä VAG-COM käyttää ja tuon pitää käydä tarkistamassa laitehallinnasta. VAG-COM testi kun voi näyttää muillekin COM-porteille että ne olisivat ok.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 10.9.2007 13:39

Laitahallinnassa näkyy myös COM4 portti, olen kokeillut vaihtaa kolmoseksi, ei auta.

Tällä kokoonpanolla on aikaisemmin toiminut.

Onkos mitään keino tsekata että piuha on kunnossa?

jvp
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.10.2005 21:21

ViestiKirjoittaja jvp » 10.9.2007 22:10

Jaripetteri!

Tuosta vag-check ohjelmasta vielä, et näilläkö pitäis pärjätä: obd2-rs232 kaapeli, pocketpc:n sarjaportti-synkronointikaapeli ja sulta tilattu nollamodeemi adapteri?

Sit puhuit tossa aikaisemmin noista ajureista, niin pistätkö linkin mistä ladata ja jos viitit kertoo vähän kuinka ne asennetaan pocketpc:hen.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 10.9.2007 23:19

Toimii juuri noin eikä tarvitse ajureita kun on sarjaportti.

USB-adapterit tarvii tuon saman ajurin jolla tehdään virtuaalinen COM-portti. PocketPC:issä vaan ei tuota USB-porttia ole kovin usein tai ainakaan se ei ole master-tyyppinen eli sarjaportti adapteri on helpoin vaihtoehto.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 10.9.2007 23:21

pipo_esa: joo kokeilla autossa tai simulaattorissa... =) mä voin sen koeponnistaa jos heität jossain välissä. Samalla voi sitten kattoa mikä siinä on vialla jos jotain on.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 11.9.2007 22:23

Yritin tuos päivällä "immunoida" kaverin b5 audin avaimia.
Yks avain on pöllitty, joten...

No loggasin sisälle koodilla ja sit adaption...
Ja kanava 1 ja read... näytti et 4 (max määrä) avainta käytös.

Yritin sit kolmea siihen, mut erroria lykkäs.
Ei onnistunu 1 tai 0...

No menkööt käyttöautolle...

T4_TDI
-
Viestit: 19
Liittynyt: 13.9.2007 9:09

ViestiKirjoittaja T4_TDI » 13.9.2007 9:18

VAG-COM:lla kun näköjään voi tehdä melkein mitä vain, niin tuli mieleen tällainen juttu:

Onnistuuko VAG-COM:lla aktivoida ajotietokonetta käyttöön? Kulkineena on VW Transporter T4 2,5 TDI vm -03. Ihan mielenkiinnosta ois mukava katella kulutuksia yms yms...

Rehveli
-
Viestit: 4
Liittynyt: 8.5.2007 18:35

Jos joku auttais?

ViestiKirjoittaja Rehveli » 19.9.2007 18:31

tuli tälläinen vikakoodi mk3 golffii "00281 - Vehicle Speed Sensor"
mitä mahtaa tarkoittaa?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 19.9.2007 20:13

00281 - Vehicle Speed Sensor (G68): No Signal

Possible Causes

* Wiring/Connectors faulty
* Vehicle Speed Sensor (G68) faulty


Possible Solutions

* Check Wiring/Connectors
* Check Vehicle Speed Sensor (G68)
o See Measuring Value Blocks (MVB)


Lähde: http://wiki.ross-tech.com/index.php/00281

J@nkk@
-
Viestit: 3
Liittynyt: 23.9.2007 9:58

ViestiKirjoittaja J@nkk@ » 23.9.2007 10:36

Moi. Mulla on vag.com ohjelma 311.2 joka oli käytössä entisessä autossani Audi a4-00. Nykyinen autoni on profiilissa,sopiiko tämä sama tohon autoon,ainakin liitin näyttää samalta.
En ole "uskaltanut" vielä laittaa ja kokeilla sitä.
Tarttee vaan kohta nollata huoltovalo kun 800km on ajettu.
Meneekö huoltovalon nollaus samalla periaatteella joka autossa mitä ross-techin sivuilla on neuvottu?Audista ainakin sain sen pois niillä ohjeilla.

Paljon ei ole kokemusta tosta ohjelmasta,jotain pientä osaa,mm tuo huoltovalo ja vikakoodit...

Kiitos vastanneille!

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 23.9.2007 11:41

sopii ja käy ja menne. paitsi corollaan... =)

Moilanen1976
-
Viestit: 69
Liittynyt: 28.1.2004 18:23

ViestiKirjoittaja Moilanen1976 » 23.9.2007 15:02

Mitäs gurut sanoo tästä:

17796 - Internal Control Module Malfunction
P1388 - 35-10 - - - Intermittent

Mitäs tuo suomeksi voisi tarkoitaa? Koodit nollattu, mutta en ole vielä ehtinyt katsomaan tuleeko tuo takaisin. EDIT: Ei tullut uudestaan. Eli hyvältä näyttää toistaiseksi.

Auto siis -99 passat 1.8t APU-koneella.
Viimeksi muokannut Moilanen1976, 1.10.2007 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J@nkk@
-
Viestit: 3
Liittynyt: 23.9.2007 9:58

ViestiKirjoittaja J@nkk@ » 23.9.2007 18:56

Kiitos Jari-Petterille!

Juu rollaan tarttee tehdä vielä aikamoisia "ehostus"töitä ennenkuin sen saa edes tulille;) Saati piuhan päähän:) Ikiliikkuja se on sillä tekniikalla.

PWD
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 26.9.2007 19:21

Mitä nyt?

ViestiKirjoittaja PWD » 26.9.2007 19:35

Vaggine sanoo "Not response from controller" Kun testailin tuota vagin piuhaa obd2. Voisko johtua share ohjelmasta? koneeseen ja laatikkoon pääsee mut eipä paljon muuta... eikö Kaikkia pitäs saada vähä katottua että tietää että laite pelaa ennen ku lisenssin hommaa. (aloittelija piuhan käytössä.)

Puuhapete
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.10.2003 18:50

VW Golf Tdi -99

ViestiKirjoittaja Puuhapete » 1.10.2007 15:59

Apuva. Auto käynnistyy lämpimänä varsinkin huonosti, joskus joutuu todella pitkään sahaamaan käyntiin.
Keskuslukituksessa on ollut pitkän aikaa ongelmia ilmeisesti mikrokytkimen kanssa, koska vilkut eivät välähdä kun ovia lukitsee kauko-ohjaimesta ja kun kuljettajan oven avaa niin sisävalo eikä ovessa oleva huomio valo ei syty. Nyt lähiaikoina kauko-ohjaus on heittänyt kokonaan toimimasta. Patterit on vaihdettu ja kumpaakin avainta on kokeiltu.Mikä neuvoksi.

2 DTC's Found:
17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
35-10 - - - Intermittent
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal


3 DTC's Found:
00956 - Key 2 Adaptation Limit Exceeded
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00928 - Central Locking Unit: Drivers Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger side (Z5)
35-00 - -

drw
-
Viestit: 4
Liittynyt: 2.4.2007 20:35

ViestiKirjoittaja drw » 3.10.2007 17:02

Abs-merkkivalo sytty, ja kurkattiin mitä ohjelma näyttää. Voiko joku suomentaa mikä on vikana..?



VAG-COM Version: Release 303.1

Control Module Part Number: 1J0 907 379 D
Component and/or Version: ABS 20 IE CAN 0001
Software Coding: 03604
Work Shop Code: WSC 00028
3 Faults Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
35-00 - -
00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs
16-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs
04-10 - Please Register/Activate - Intermittent

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 4.10.2007 1:46

00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)


No siinähän se lukee: oikean etupyörän ABS-anturi prakaa.

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 4.10.2007 1:58

^ (00928 - Central Locking Unit: Drivers Side (F220) 27-00 - Implausible Signal ) Kuskin ovessa mikrokytkin/-kytkimiä rikki.
(00956 - Key 2 Adaptation Limit Exceeded 09-00 - Adaptation Limit Surpassed ) Muuttuvakoodisen avaimen adaptaatioraja ylitetty, eli avain pitäisi synkronoida uudelleen (katso säätöohje manuaalista).

MarkusR
-
Viestit: 221
Liittynyt: 6.12.2003 13:22

ViestiKirjoittaja MarkusR » 9.10.2007 19:15

Minkälainen piuha pitäis ostaa että pääsee käsiksi VW PASSAT V5 2000 tietoihin käsiksi?
Ja minkälainen ohjelma on kaikista monipuolisin?
En ole kovin paljon tutustunut koko vag-com touhuun, mutta jos se nyt olis jo korkea aika.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 12.10.2007 1:01

Kysyn vaikka on ehkä jo vastattukin: Jos on piuha ja shareware versio käytössä tuosta VAGCOMista niin riittääkö että ostaa lisenssin 99$ jotta pääsee käyttämään koko softaa?

Onko ohjelma konekohtainen vai voiko vaihtaa toiseen koneeseen kun edellinen kämähtää (max 2v/kone)?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 12.10.2007 10:05

DOC: lisenssi on konekohtainen mutta siinä kohtaa kun olet vaihtamassa konetta pyydät Ross-Techiltä koodin jolla puretaan rekisteröinti vanhasta koneesta ja sitten saat uuden koodin uuteen koneeseen.

Jos vanha kone paukahtaa ettet saa lisenssiä pois voi joutua pikkusen selittelemään mutta uskoisin tuonkin onnistuvan Ross-Techin kautta,

MarkusR: -00 Passattiin et pääse kiinni muuta kuin VAG:n omaan dataan eli juurikin VAG-COM:lla. Paras ja käytännössä ainoa ohjelma. Uusin versio VAG-COM:sta on luonnollisesti monipuolisin mutta vaatii Ross-Techin oman 300-400€ adapterin kun taas ns. kolmannen osapuolen adapterit kustantaa noin 40€ ja toimivat VAG-COM 409.1:seen saakka.Tuolla luet ja teet lähes kaikki mitä uusimmallakin versiolla -05 ja vanhempiin autoihin. Tuon jälkeen alkaa ilmestymään CAN-väyläsiä.

Tuohon lisäksi softa lisenssi $99 jos haluaa kaikki toiminnot auki. Ilmaisversiollakin pääsee alkuun. Itse suosittelen jostain kumman syystä tuota saksalaisvalmisteista OBD-DIAG 3001:stä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.10.2007 9:17

Asensin DSP:n ja VAG-com ei suostu yhdistämään vahvistimeen.

26 pinnisestä plugista lähtee jotain irtojohtoja.. taisi lukee CAN hi ja low.. tms..
Omassa autossa ei taida sitä olla? paitsi airbag ja abs.

Mitenhän tuon sais kytkettyä... tai minne.
Sais säädettyä ääniasetukset kohdilleen.


Postasin tämän saman vag-com ja navi keskusteluun.

jumbo
-
Viestit: 17
Liittynyt: 21.8.2007 14:07

ViestiKirjoittaja jumbo » 18.10.2007 11:06

Onko kellään tiedossa sivustoa missä voi katsoa mitä mikäkin vikakoodi tarkoittaa, kun ilmoittaa vaan koodin numeron ja että pitäs ostaa koko versio...

Jep
-
Viestit: 6
Liittynyt: 3.10.2007 13:25

ViestiKirjoittaja Jep » 18.10.2007 15:01

Ross-techin wikistä löytyy jotain: http://wiki.ross-tech.com/index.php/Cat ... ault_Codes

Lisäksi olen löytänyt http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php ja sieltä linkki http://www.sixtek.fi/u281canvw.pdf , josta löytyy myös jotain.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 18.10.2007 20:16


DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 18.10.2007 20:27

jaripetteri -> Kun dollarin kurssi on nyt suosiollinen kaupoille, mitä suosittelet? Ostanko lisenssin vanhaan kaapeliin $99 vaiko VAG-COM License with HEX-USB+CAN Interface $349. Mitä sellaista tuolla kalliimmalla versiolla saa, mitä halvemmassa ei ole. Sen tiedän, että aktivointikoodi on piuhan mukana eikä tarvitse pelleillä koneiden vaihdon yhteydessä supportin kanssa. Onko muuta?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 19.10.2007 9:54

HEX-USB+CAN:lla pääset uudempiin joissa CAN-väylä kiinni ja joissakin vanhemmissa missä on nirsoja controllereita tuo ottaa paremmin yhteyden kun osaa hieman muuttaa ajoituksia. Ei kuitenkaan ihan mahdottomiin tuokaan pysty eli jos väylällä liian heikko signaali ei HEX:kään sitä nappaa.

HEX-sarjalainen on parempi mutta onko niin paljon että kannattaa tuo erotus maksaa on kyllä ihan ostajan itse päätettävä. Riippuu aika paljon luettavasta autostakin onko noissa käytännössä millaista eroa.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 19.10.2007 17:12

Meneekö noista amerikan postituliaisista tulli vai saako ne maahan ilman rangaistuksia?

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 19.10.2007 19:06

Tullin antaman tiedon mukaan ei mene erillistä tullia; pelkästään alv +22%.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 19.10.2007 20:03

alv? Kiusa se on pienikin kiusa. Toisin sanoen pelkkä lisenssi tulee ilman alvia. Saas kattoo nyt.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 20.10.2007 14:58

Lisenssi tulee ilman alvia kun sieltä ei lähetetä mitään mediaa vaan saat avaimen sähköpostiin.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 26.10.2007 19:15

Varmaan jossain kirjotettu, mutta en haulla löytäny. Elikkä mistä löytyy vag-comista iq-arvo ja miten pystyy säätään auto 1Z-moottorilla varustettu audi.

tuputin
-
Viestit: 51
Liittynyt: 27.4.2004 19:27

ViestiKirjoittaja tuputin » 27.10.2007 18:26

Semmonen vika olisi että abs järjestelmän valo on palanut jo jonkin aikaa. Takaa meni anturi palasiksi laakeririkon takia. Anturi on vaihdettu uuteen mutta vika ei poistunut. Vag-Comilla katselin tänään vikakoodeja, mutta abs jarrujen moduulista ei pysty lukemaan tietoja. Valittaa jotain Too many communication errors tai jotain sen suuntaista. Liekköhän tuo abs boksi hajalla vai onko kellään ollu mitään vastaavaa vikaa??

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 27.10.2007 19:52

Onkos nyt jo kertynyt kokemuksia siitä että saako noita ns vanhempia ohjelmia läppäriin missä käyttis on Vista home premium? Vai onko ainoa mahdollisuus etsiä vanha kone tai ostaa jenkeistä kallis ja uusin ohjelma??

Topi

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 27.10.2007 22:01

Tuolta vähän halvemmalla, softa tulee mukana.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.10.2007 8:47

kyllä ite ainaki sain vistassa toimiman ton 311.... piti vaan laittaa asetuksista että suorita win98-tilassa

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.10.2007 16:10

^sekä "suorita järjestelmänvalvojana" auttaa myös...

Jep
-
Viestit: 6
Liittynyt: 3.10.2007 13:25

ViestiKirjoittaja Jep » 30.10.2007 8:58

No nyt antaa vikakoodia 00515 Camshaft Position (hall) Sensor (G40) - No signal. Kone on 1.6 AKL.

Missä tuo G40 sijaitsee? Onko se nokkahihnan takana? (Kun kerran nokka-akselia haistelee)

Öljynsuodattimen takaa löytyvän anturin jo vaihdoin, mutta ei apua. Tietysti joku johto voi olla poikki tai liittimet hapettuneet, mutta pitäisi vähän tietää mistä päin lähtee tutkimaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.10.2007 9:06

^Ainakin edellisissä bensavehkeissä tuo samainen vikakoodi ilmeni, kun moottori ei käy.

Tietysti jos se ei käynnisty, vika lienee ilmeinen.

Jep
-
Viestit: 6
Liittynyt: 3.10.2007 13:25

ViestiKirjoittaja Jep » 30.10.2007 12:13

^ Käynnistyy kohtuu hyvin. Joskus lämpimästä vähän jäähtyneenä pitää kaasulla avustaa. Ajossa jossain tilanteissa vähän nykii, mutta kulkeekin ihan riittävästi (pystyn ajelemaan). Kierrokset tosin loppuu kuin seinään vähän yli viidessätonnissa (pitää välttää tiukkoja tilanteita). Eli ilmeisesti käyttää jotain "esiasetus"seoksia joilla kärry kulkee, vaikka yksi anturi on poissa pelistä, mutta huipputehoja ei saavuteta.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 3.11.2007 16:29

Mitähän nestettä tuohon golfiin uskaltas laittaa ohjaustehostimelle.. käykö siihen ihan normaali automaattiöljy?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.11.2007 16:38

VAG:lla on tehostimeen ihan omat nesteet, mitään tomaattiöljyä sinne ei saa kaataa.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 3.11.2007 18:00

mitä se muka tekee jos laittaa?

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 3.11.2007 19:34

Särkee pumpun. Ei maksa tarvikeliikkeessä VW/Audi ohjaustehostin öljy niin paljon että vaikuttaisi alkaa saikkaamaan.

Onko porukalla kokemuksia tuon perus piuhan ja Vag-com 409.1 version käytöstä T5 transportterissa?
Mittaristossa palaa moottorin vikavalo, mutta vikakoodeja ei löydy motor eikä instruments kohdista ainakaan.

Mahtaako olla että tuo ohjelma ei tunne läheskään kaikkea mitä 2006 transportterista löytyy? Eli liittyis tähän:

Uusin versio VAG-COM:sta on luonnollisesti monipuolisin mutta vaatii Ross-Techin oman 300-400€ adapterin kun taas ns. kolmannen osapuolen adapterit kustantaa noin 40€ ja toimivat VAG-COM 409.1:seen saakka.Tuolla luet ja teet lähes kaikki mitä uusimmallakin versiolla -05 ja vanhempiin autoihin. Tuon jälkeen alkaa ilmestymään CAN-väyläsiä.

Irwi Kaikkonen
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.1.2007 23:39

ViestiKirjoittaja Irwi Kaikkonen » 3.11.2007 21:07

Douda, läppäri on 98 winkkarilla tai 95 winkkari, no winkkari ko winkkair.
Mitähn pitäisi ostaa (paitsi uus passatti) notta vikakoodit lukea voisin (autosta)?

(on luettu voorumi jos toinenkin, luetun ymmärtämisessä on tiätty jotain fuulaa mulla) minun syy..

AEB 1,8T -98, lastu.

Siis ohleima, piuha ja muta..

Kiitos

kosarn
-
Viestit: 456
Liittynyt: 23.7.2003 8:32

ViestiKirjoittaja kosarn » 6.11.2007 20:27

Mistä ootte hankkineet tämän uudemman Vag-Com (CAN) kaapelin ja ohjelmiston? Ja mitä ootte joutuneet niistä pulittamaan?

Jonssi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.7.2004 16:18

Todelliset kilometrit.

ViestiKirjoittaja Jonssi » 8.11.2007 20:02

Käsittääkseni VAG-COMilla ei näe auton todellisia kilometrejä. Onko siihen olemassa joku keino?

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 8.11.2007 21:22

Mistä ootte hankkineet tämän uudemman Vag-Com (CAN) kaapelin ja ohjelmiston? Ja mitä ootte joutuneet niistä pulittamaan?


Suoraan Ross-Techiltä. Hinta ((349$ + Postimaksut ~55$) / dollarin kurssi 1.46) * arvonlisävero 1.22 ==> 337 Eur

kosarn
-
Viestit: 456
Liittynyt: 23.7.2003 8:32

ViestiKirjoittaja kosarn » 8.11.2007 21:33

Mahtaakohan tällainen toimia:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBDII-OB ... enameZWD1V

Edulliselta ainakin vaikuttaa?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 8.11.2007 22:19

^ Toimii, tulleista ei tuolta tilattaessa ole tietoa. Mutta http://www.ecutool.com kautta tilattaessa tulee kotiovelle n. 60eur hintaan ilman tulleja yms.

kosarn
-
Viestit: 456
Liittynyt: 23.7.2003 8:32

ViestiKirjoittaja kosarn » 9.11.2007 12:26

Posted: 8.11.2007 22:33 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Mahtaakohan tällainen toimia:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBDII-OB ... enameZWD1V

Edulliselta ainakin vaikuttaa?


Laitoin tuosta tilauksen vetämään. Hinnaksi tuli 51€ + mahd. tullit.

weetu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 25.3.2004 22:36

Ostin tällaisen mötikän

ViestiKirjoittaja weetu » 10.11.2007 19:22

http://www.obdtoolstore.com/shop/produc ... 35193894d8

Hinnaksi tuli paikalliseen postiin toimitettuna 19,58. 13 euroa oli piuhan hinta ja loput postikuluja. Tuli noin viikossa Hongkongista. Maksoin PayPalilla ja tilausvahvistus tuli seuraavana päivänä sekä digikuva paketista, siinä oli nimeni ja osoitteeni paketin päällä :)

Aika pieni hinta, mutta ei silti tutki Octavia 2007:sta kuin moottorin tietoja. Pitäisi varmaan hommata joku can-väyläinen adapteri.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 11.11.2007 10:20

Aiheuttaako Vista mitään huomioitavaa, kun käytetään 409.1 ja usb-kaapelia?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 13.11.2007 12:18

Aiheuttaako Vista mitään huomioitavaa, kun käytetään 409.1 ja usb-kaapelia?
lue nyt vaikka tuosta muutama viesti ylempää kokemuksia...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 13.11.2007 12:20

Käsittääkseni VAG-COMilla ei näe auton todellisia kilometrejä. Onko siihen olemassa joku keino?


VAG-COM näyttää kilometrit jotka on tallennettu mittaristoon ja joissain tapauksissa ECU:ltakin kilometri tieto löytyy. Nämä vaan on osaavan kaverin toimesta molemmat muutettavissa eli edelleen se auto on ostettava kunnon mukaan.

urboturbo
-
Viestit: 38
Liittynyt: 11.8.2004 20:25

ViestiKirjoittaja urboturbo » 13.11.2007 19:36

Miten saan vag..comin toimiin vistassa versio 409-1 sharena
Toimi kerran hyvin ja sit herjailee jostain!

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 18.11.2007 11:34

Hyvin pelaa kun käynnistää järjestelmänvalvojana...

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 20.11.2007 17:50

Itse ostin kanssa tuolta obd.fi :stä tuon usb piuhan ja kun liitän sen autooni niin LED's menee läpi mutta itse testi ei mene, mistäköhän johtuu. Alla kuva. Olen yrittänyt testaa auton ollessa sammutettuna, virrat päällä ja sitten ihan käynnissäkin, ei vaikutusta. Virheilmoitus on tuo joillekin toisillekin tuttu interface : not found

http://www.aijaa.com/img/00048/1252563.jpg

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 21.11.2007 8:19

Onko tietoa näkeekö esim. vag-comilla automaatti-vaihdelaatikon softaversion? Kuulemma uusin softaversio auttaa laatikon kestävyyteen...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 21.11.2007 8:36

muistaakseni näkee... ei tarvi ku mennä sinne vaihdelaatikon ohjauslaitteen valintaan, siinä etusivulla heti versio

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 21.11.2007 8:48

Kiitos tiedosta.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 21.11.2007 10:01

tse ostin kanssa tuolta obd.fi :stä tuon usb piuhan ja kun liitän sen autooni niin LED's menee läpi mutta itse testi ei mene, mistäköhän johtuu. Alla kuva. Olen yrittänyt testaa auton ollessa sammutettuna, virrat päällä ja sitten ihan käynnissäkin, ei vaikutusta. Virheilmoitus on tuo joillekin toisillekin tuttu interface : not found


Sulla on todennäköisesti väärä COM-portti käytössä. USB-sarjaportti näkyy laitehallinnassa kun adapteri on kiinni PC:ssä. Sen perässä on COM-portti mitä pitää käyttää VAG-COM:ista. Jos tuo COM on isompi kuin 4 on se vaihdettava välille 1-4 jotta voit ottaa saman käyttöön VAG-COM:sta. Vaihto onnistuu tuolta laitehallinnasta. Noille testeille riittää välillä että on vain com-portti mihin huudella dataa ja se voi hyvinkin olla ihan joku muu kuin se minkä perästä auto löytyy. Tuolla on hieman tarinaa testauksesta ja itseasiassa tässäkin treadissa jo moneen kertaan ole tuon selittänyt.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 21.11.2007 10:12

Jaripetteri: Tossa mun kaapelissa on jotain häikkää, kannattaako noita korjailla vai ostanko uuden?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 21.11.2007 11:23

vähän riippuu. pistäppä maililla mulle vähän vian kuvausta niin katotaan ja mistä adapterista oli kyse.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 21.11.2007 21:18

Suoraan Ross-Techiltä. Hinta ((349$ + Postimaksut ~55$) / dollarin kurssi 1.46) * arvonlisävero 1.22

Tuolta Ross-Techiltä kun tilaa, niin kumpi tulee laittaa Ship Via kohtaan? :

- International Zone D - Europe ($44,81)
vai..
- XA - Charge International Customer's FedEx Account - Provide Acct # Below ($0,00)

Uskaltaakohan tuolta Visalla tilata, kun menin sitten töpeksimään tuo PayPalin kortti liittämisen niin, ettei enään hväksy mun korttia.. :(

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 22.11.2007 0:44

Jos sulla ei ole tiliä fedExillä niin International Zone D - Europe.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.11.2007 17:48

Tilattu, eli odotellaan ;)

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 26.11.2007 17:24

Tällänen "ongelma": Nyt kun menee adaptation-valikkoon niin 1 kanavalla näkyy iq-arvo, ennen tässä ollut tyhjäkäynti kuten varmaan on pitänytkin olla? Eli ennen 1-kanavalla on ollut tyhjäkäynti arvo mutta se on välistä jääny jokin. Mistä vois johtua? Kaapeli elekmasta ja full version vag-com 311.2. Samalla ohjelmalla ja kaapelilla ennen toiminut eli näyttänyt tyhjäkäyntiarvon 1-kanavalla ja iq-arvon 2-kanavalla .

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 29.11.2007 16:53

Tänään tipahti postiluukusta alas Ross-Tech:n usb piuha :)
Eipä tuon matka kestänyt tulla USA:sta kuin 4pv. Maanantaina lähti ja tänään perillä!

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 2.12.2007 15:10

olen koittanut hakua ja kävin jyväskylän autotarvikkeella kysymässä saisiko golf iv gti 99 mallista confort asetusta ikkunoista pois. asensin autoon kauko ohjaus kklukituksen ja se tempasee ikkunat kiinni ja auki samalla kun avaa tai sulkee ovet. eli onko kenelläkään tiedossa valmista "koodia" mitä pitäis näpytellä että saa sen pois? autotarvikkeessa sanottiin etteivät tiedä mikä se koodi on ja jos he alkavat esim netistä etsimään sitä niin se kustantaa 75€/tunti!
en ole ikinä käyttänyt vag comia enkä tiedä siitä oikeastaan mitään mutta jos saisi ihan suomen kielellä vastauksen? kiitos

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 2.12.2007 15:44

Muuta sen sun jälkiasennetun kauko boksin asetus niin et se avaus/lukitus pulssi on lyhyt.

Alipainepumpullisissa lukoissa (ei golf4) tarvitaan pitkä pulssi... ja sit se aukasee myös lasit.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 3.12.2007 16:59

ei siinä pysty säätämään pulssin pituutta, on ostettu autovaruste.netistä. on varmaan jom tai fk merkkinen. oliko kenelläkään tietoa niistä "koodeista"?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.12.2007 21:11

Eiks siinä oo sellasta "jumpperia" joka siirretään toiseen pinniin... tai sit joku johto "lenkki" joka pitäs esim katkasta.

Mut jos ei niin kyl vag-comilla pitäs olla mahdollista ottaa se toiminto pois päältä...
pitäis;)

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 4.12.2007 22:22

Voisiko joku kertoa mitä tämä tarkoittaa ja vaatiiko toimenpiteitä?

VAG-COM Version: Release 409.1-US


Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56

Address 01: Engine
Controller: 8A0 907 311 H
Component: 1,8l R4 MONO 1.2.3 D5B
Coding: PMC 01
1 Fault Found:
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A

Address 03: ABS Brakes
Controller:
Note: Excessive Comm Errors

Ilmastointi ei oikein työnnä kylmää (hantikan puolelta kuuluu röplätys virrat sammuttaessa). Abs valo palaa satunnaisesti. "Apseja" scannatessa herjaa "too many communication errors to continue".

Kiitos.

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 5.12.2007 9:03

jumpperi siinä on ja se on oikein. eikö kukaan ole ottanut sitä comfort asetusta pois!?

Kari-J
-
Viestit: 12
Liittynyt: 2.8.2007 19:02

ViestiKirjoittaja Kari-J » 6.12.2007 22:19

Liynolla tismalleen samat ongelmat kuin meillä 1.8adz -95 passatissa,ensin paloi absin valo satunnaisesti ja nyt koko ajan eikä absit pelaa.Vag-comilla ei pääse absiloihin eikä millään muillakaan testereillä,mukamas liikaa erroreita.Nyt näkyy tuo 00281 vikakoodi tulleen vaikka tässä on nopeusmittari vielä vaijerilla,eikös tuo (G68) ole vaihdelaatikossa oleva nopeussensori vai olenko väärässä?Absin boxi tutkittu,ei näkyvää vikaa.Datalinjakin näyttäis olevan ok.Mitähän katotaan seuraavaksi?

Porkkana
-
Viestit: 10
Liittynyt: 6.12.2007 20:56

ViestiKirjoittaja Porkkana » 7.12.2007 19:16

Pistetääs kysymys oikean aiheen alle, eli joskus tuli vastaan kun joku kysyi saako sitä automaattista keskuslukitusta pois päältä (siis se joka menee lukitsee ovet tietyn vauhdin jälkeen ja aukaisee ne sitten kun hiljenee) niin saakos sen kytkettyä mitenkään päälle vag-comilla allekirjoittaneen autosta?
Ja kun tuossa alan vasta tutustumaan tuohon vag-comiin niin milläs versiolla kannattaa lähteä alkuun ja kun sattuu olemaan varastossa muutama piuha niin toimiiko tuo elm327 ( http://www.elekma.com/product_info.php? ... cts_id=862 ) auton kans?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.12.2007 9:40

^Tuohon löytyy ohjeet rosstechin sivuilta
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/index.html

tuputin
-
Viestit: 51
Liittynyt: 27.4.2004 19:27

ViestiKirjoittaja tuputin » 9.12.2007 2:27

Juu täällä on samaa abs vikaa -93 vr6 golfissa. Ei pysty Vag Comilla lukemaan abs moduulin tietoja. Rikkonainen takapyörän anturi sytytti abs valon, mutta ei sammunut vaikka vaihdoin uuden tilalle..

TQ-Aziiz
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.3.2006 19:06

ViestiKirjoittaja TQ-Aziiz » 9.12.2007 17:12

Kertokaas mikä vikakoodi tää on---> 18068-Coolant Fan Control 1:Short to Ground p1660-002-lower Limit Exceeded <-- auto on vm02 Touareg 3.2 v6 tuulettimen flekti pyörii niin pitkään ennen ku akku loppuu tai ottaa piuhan irti..

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 9.12.2007 18:57

Eikö kellään ole tietoa tuohon ABS pulmaan? Tuntuis olevan muillakin ongelmia kuin minulla.

Maharazda
-
Viestit: 3
Liittynyt: 15.1.2006 19:17

ViestiKirjoittaja Maharazda » 10.12.2007 9:28

Onko kellään tietoa tälläiseen ongelmaan
auto on Octavia -03 1.6
___

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 06A 906 033 BG
Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2V 00HS4600
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 31480
Additional Info: TMBCX41U032732462 SKZ7Z0B1678261
1 Fault Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
___

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 17.12.2007 11:05

Tarvis auttajaa satakunnasta, mahtaako löytyä?
ABS valo alko palaa ja tarvis muutenkin lukee vikakoodit ja nollailla niitä!

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.12.2007 22:25


Jonssi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.7.2004 16:18

Rekisteröinti

ViestiKirjoittaja Jonssi » 18.12.2007 16:31

Onko kukaan yrittänyt rekisteröidä VAG-COMia tässä lähiaikoina? Itse lähetin rekisteröinnin jo yli kuukausi sitten ross-techin kotisivun kautta ja vastauskin tuli vastaanotetusta tiedoista, mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Lähetin myös viime viikolla sähköpostia ja kysyin asiasta mutta siihen ei ole vastattu.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 18.12.2007 19:40

Yleensä vastaavat 24h sisällä. Oletko tarkistanut ettei ole joutunut roskapostien sekaan?

Jonssi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.7.2004 16:18

ViestiKirjoittaja Jonssi » 29.12.2007 22:29

Täytin rekisteröintikaavakkeen uudestaan ja muutaman päivän kuluttua se aktivointi sitten tuli.

Vilpo
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.1.2008 13:30

Vag-com ja automaattivaihteisto

ViestiKirjoittaja Vilpo » 5.1.2008 13:36

Olisiko jollain tietoa noista, että millä koodeilla pääsee muuttamaan vag-comin kautta vaihteiston parametreja, eli kiinnostaisi juurikin kierrosanturien lukemien korjaaminen. Uskoisin että tämä voisi onnistua tuon "adaptation" toiminnon kautta, kun tuo näyttäisi toimivan samalla tavalla moottorinohjauksen puolella. Vaihteiston puolelle en ole kuitenkaan löytänyt koodeja.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 8.1.2008 13:21

Tollainen on tulossa OBD.fi:stä, OBD-DIAG 3001 -adapteri, jokos tuossa on maa pinnissä 5 että 2x2 adapteri toimii?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.1.2008 15:00

Tuli hankittua tuo V-Checker Pro VAG CAN.. et sais vähä värkättyä ton uuden auton kans.

No sit vaihdoin cruisen viiksen ja sen ohjausboksin.
Nyt sitten ohjaustehostin mykkä, ja esp valo palaa... Pitäis tehdä tämä, eikä vaan onnistu.

Sain koodattua sen ohjausboksin ja vakkarin sinne päälle, mutta mihin muualle se pitää koodata viel lisäksi? Ei tuntunu vielä pelaavan.

Edit: ^Mokkulasta puuttuu kokonaan kohta LOGIN... se selittää jo paljon.
Kaiken järjen jne mukaan sen pitäis olla siel.

edit2: Login löytyi, kun käytti mokkulaa borassa. Mutta ei näy B7 audissa ja tuossa Golf V:ssä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa