T4 Portterien yleispähkäilyä.....
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kiitoksia alkupään madallusvinkeistä + kuvista, auttoi kummasti omassa projektissa: T4 2,5tdi -97
-Takaa kun avaa iskarin yläpään pultin, niin takajousen sai vaihdettua ilman jousipuristimia (tukivarsi putoaa riittävän alas). Uudet jouset vaan tilalle ja valmista tuli.
-Edestä pyöritin muttereita noin 2,5-3cm auki, tuo hienosäätö kannattaa tosiaan tehdä mittaamalla suoralla alustalla. Keula kannattaa nostaa tunkille kun avaa muttereita, auttoi hieman. Oli hiukan jäykät...
Lopputulos:
Kaarista mitattu maahan: etu 720mm, jälkeen 680mm
taka 755mm, jälkeen 690mm
Jouset H&R 30mm, rengastus 205/65/15
-Takaa kun avaa iskarin yläpään pultin, niin takajousen sai vaihdettua ilman jousipuristimia (tukivarsi putoaa riittävän alas). Uudet jouset vaan tilalle ja valmista tuli.
-Edestä pyöritin muttereita noin 2,5-3cm auki, tuo hienosäätö kannattaa tosiaan tehdä mittaamalla suoralla alustalla. Keula kannattaa nostaa tunkille kun avaa muttereita, auttoi hieman. Oli hiukan jäykät...
Lopputulos:
Kaarista mitattu maahan: etu 720mm, jälkeen 680mm
taka 755mm, jälkeen 690mm
Jouset H&R 30mm, rengastus 205/65/15
Noniin nyt on putket valmiina. Lopputulos on aikas härski, ääni on melko muhevat.
Putket tehtiin niin että hyödynneettin alkupreäinen liitoskohta taka-akselin etupuolella sekä alkuperäinen kiinnike sillä kohtaa. Putkisto on muuten käytänössä kaksi osainen, eli väliputki ja vaimentimet putkineen. Kaikkia saumoja ei hitsattu jotta saatiin hieman säätövaraa.
Alkuperäinen hinaussilmukka sai väistyä, autossahan on koukku. Johdot menevät erittäin lähellä oikealla puolella juurikin hinaussilmukan vieressä, joten sinne tehtiin alumiinista suojapelti. vaimentimissakin oin alumiinivaippa joten ei nekään paljoa lämpiä.
Tässä kuva valmiista putkista. Joku tykkää ja toinen varmastikaan ei. Itse olen ainakin tyytyväinen.

Putket tehtiin niin että hyödynneettin alkupreäinen liitoskohta taka-akselin etupuolella sekä alkuperäinen kiinnike sillä kohtaa. Putkisto on muuten käytänössä kaksi osainen, eli väliputki ja vaimentimet putkineen. Kaikkia saumoja ei hitsattu jotta saatiin hieman säätövaraa.


Alkuperäinen hinaussilmukka sai väistyä, autossahan on koukku. Johdot menevät erittäin lähellä oikealla puolella juurikin hinaussilmukan vieressä, joten sinne tehtiin alumiinista suojapelti. vaimentimissakin oin alumiinivaippa joten ei nekään paljoa lämpiä.
Tässä kuva valmiista putkista. Joku tykkää ja toinen varmastikaan ei. Itse olen ainakin tyytyväinen.

-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Ainakin vanhemmissa nuo penkit ujutetaan sellaisiin liukutappeihin ja en näkisi kääntämiselle estettä. Pitäisi piruuttaan kokeilla omassa apparin etupenkin kanssa. Voisi siinä emännältä kirvota kommenttia turvaistuin -matkustamisesta.
Tässä Veskun mallissa on taimman sivuikkunan takana tuollainen säleikkö. Olen muutamassa muussakin nähnyt sellaisen, onko se bolt-on koriste vai onko lasi tyyten erilainen?
Tässä Veskun mallissa on taimman sivuikkunan takana tuollainen säleikkö. Olen muutamassa muussakin nähnyt sellaisen, onko se bolt-on koriste vai onko lasi tyyten erilainen?
Viitaten aiemmin käytyyn keskusteluun ja ehdotuksiin joita ilmoille heitettiin.
Olen itsekkin miettinyt josko löytyis kiinnostusta trp/velle foorumille?
Itse foorumihan ei ole vaikea toteuttaa. Lisäksi jos kiinnostuneita löytyy niin jotain muutakin trp/velle juttua vois yhteen paikkaan keräillä? Löytyykö kiinnostuneita?
Kannatusta?
Olen itsekkin miettinyt josko löytyis kiinnostusta trp/velle foorumille?
Itse foorumihan ei ole vaikea toteuttaa. Lisäksi jos kiinnostuneita löytyy niin jotain muutakin trp/velle juttua vois yhteen paikkaan keräillä? Löytyykö kiinnostuneita?
Kannatusta?
Erillinen foorumi voisi sikäli olla huono, että siellä on kuitenkin sen verran hiljaisempaa kuin täällä, joten siellä ei tulisi aktiivisesti ehkä käytyä.
Jos en ole väärin ymmärtänyt, FFP:llä on vaion yksi kategoria: general. Kategorioitahan voisi olla vaikka kakkoskoppaisille omansa, kolmosille omansa jne. Siellä alla voisi sitten olla foorumeita, kuten tällä hetkellä osto, myynti, projekti jne.
Jos en ole väärin ymmärtänyt, FFP:llä on vaion yksi kategoria: general. Kategorioitahan voisi olla vaikka kakkoskoppaisille omansa, kolmosille omansa jne. Siellä alla voisi sitten olla foorumeita, kuten tällä hetkellä osto, myynti, projekti jne.
Viimeksi muokannut lukkari, 1.8.2007 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä porter/velle foorumi olisi mukava. Mielestäni kannataisi pysyä erittäin yksinkertaisessa muodossa, esim keskittyä lähinnä tekniikkaan ja projekteihin jos tälläisen toteuttaa. Kovin monelta foorumilta ei jaksa kaikkea muuta "yleistä" lukea. Ei turhaa skrollausta vaan yhdellä silmäyksellä vilkaistava juttu.
Toinen olisi Pakufoorumi yleensä. Sen voisi jakaa jenkki-/ euro- / japsipaku
osioon tjms.
Mites olis Tx klubi, vaikka ihan epävirallinen kun tälle linjalle lähettiin :)
Ei pysty oikein jäsentelemään, väsyttää klo 2:48...
Toinen olisi Pakufoorumi yleensä. Sen voisi jakaa jenkki-/ euro- / japsipaku
osioon tjms.
Mites olis Tx klubi, vaikka ihan epävirallinen kun tälle linjalle lähettiin :)
Ei pysty oikein jäsentelemään, väsyttää klo 2:48...
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Osaisko joku täältä kertoa mistä lähteä hakemaan vikaa ku ongelma seuraavanlainen. Alavääntö osittain hukassa. Välillä tuntuu veto olevan kateissa lähes täysin ja välillä toimii täysin lukuunottamatta mielestäni ponnetonta alavääntöä. Esim. Ajan kauppaan toimii, lähden kaupasta ni veto pois.
Alipaineletkuja vaihdeltu ja EGR pois käytöstä.
Maffi irrottamalla huomaa pienetä eroa huononpaan suuntaan, tosin ei mitään järkyttävää eroa.
Tohon on/off vikaan mahd. N75, maf tms?
Alaväännön puutteeseen, pumpun ajoitus?
Alipaineletkuja vaihdeltu ja EGR pois käytöstä.
Maffi irrottamalla huomaa pienetä eroa huononpaan suuntaan, tosin ei mitään järkyttävää eroa.
Tohon on/off vikaan mahd. N75, maf tms?
Alaväännön puutteeseen, pumpun ajoitus?
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Itseäni toki hieman vaivaa, kun tässä yleispähkäilyssä käsitellään kaikki portteriasiat äänentoistosta pakoputkiin saakka ja asiat lievästi sanottuna rönsyilevät.
Oma foorumi olisi sikäli toimivampi, mutta edelliseen kommenttiin lisäten, täällä on myös erinomaisen hyvin toimiva myyntiosasto, jossa kauppa käy mielestäni varsin sujuvasti.
Toki, foorumin skaalaamisessa eri kategorioihin olisi ylläpidolla oma työnsä, mutta ei tällainen yleispähkäily -topikki ole enää järkevä. Onneksi on oma projektitopikki.
Oma foorumi olisi sikäli toimivampi, mutta edelliseen kommenttiin lisäten, täällä on myös erinomaisen hyvin toimiva myyntiosasto, jossa kauppa käy mielestäni varsin sujuvasti.
Toki, foorumin skaalaamisessa eri kategorioihin olisi ylläpidolla oma työnsä, mutta ei tällainen yleispähkäily -topikki ole enää järkevä. Onneksi on oma projektitopikki.
Jako??
hei mikä on t4 transportterin vanteiden jako?? sit toinen että, tietääkö kukaan mistä saa "vanhempikeulaseen transportteriin uusia etu umpioita, esim kirkkaalla lasilla?? kiitos jo etukäteen?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Aika outoa, että vanhempiin teenelosiin ei kirkaslasia oikein ole, mustaa lasia sentään.
Samaan syssyyn vielä keskuslukituksesta; ei toimi liukuovessa ja apukuskin ovessa. Takaluukku ja kuskinovi on keskuslukituksen piirissä. Onko jollain vinkkiä mistä alkaa vikaa etsimään? Sisävalot pelaa kaikista ovista, joten se liukuoven kolmipiikkinen liitin ei liene ongelmana? Pitää vielä putsailla ja voidella sitä, näyttää aika hapettuneelta.
Saako muuten noita aiemmin mainittuja liukuoven rissoja jostain muualta kuin volkkarilta? Auto on menossa lähiaikoina maalarille ja liukuovi irroitetaan ruosteiden puhallusta varten. Siinä samalla voisi vaihtaa niitä kuluvia osiakin.
Saako muuten noita aiemmin mainittuja liukuoven rissoja jostain muualta kuin volkkarilta? Auto on menossa lähiaikoina maalarille ja liukuovi irroitetaan ruosteiden puhallusta varten. Siinä samalla voisi vaihtaa niitä kuluvia osiakin.
Kaiuttimista olikin jo aiemmin tässä topicissa puhetta, mutta millä ootte korvannu noita orginaaleja? Nuo orkkikset tuntuu olevan hyvin syvältä kun ääni hukkuu meluun satasen vauhdissa ja alkaa vain särkeä. Ilmeisesti neljätuumanen on ihan maksimi mitä tuonne menee, isompia tiloja ei näytä olevan? Pitänee parantaa kiinnitystäkin samalla, näyttää käytännössä tuo ritilä pitävän kaiuttimia paikallaan. Sonyn radio tuossa on edellisen omistajan jäljiltä ja tuntuu kuuluvuus olevan paikoitellen aika huono, veikkaisin antennijohtoa/antennia kun välillä ihan pätkii, kuin signaali tippuisi täysin. Onko joku vaihtanut tuota johtoa, eli meneekö vaikeassa paikasssa? Radiota ei viittis vaihtaa kun perässä on 10 levyn boksi mikä tuskin toimii muilla soittimilla, paitsi Sonylla.
Offtopicina ihan, että yllättävän vähällä tuollanen tuntuu menevän, viime tankilla kulutus tasan seitsemän litraa eikä ajo ollu kokonaan matka-ajoa. Auto on kylläkin suht tyhjä aina, maksimissaan 150kg kuormaa ollut kesällä. Vaikuttaa kone siis olevan kunnossa vaikka savuttaakin mun mielestä enemmän kuin pitäisi, ehkä 45 astetta sivulle käännetty putkenpää vain huijaa kun näkyy peilistä savu :)
Offtopicina ihan, että yllättävän vähällä tuollanen tuntuu menevän, viime tankilla kulutus tasan seitsemän litraa eikä ajo ollu kokonaan matka-ajoa. Auto on kylläkin suht tyhjä aina, maksimissaan 150kg kuormaa ollut kesällä. Vaikuttaa kone siis olevan kunnossa vaikka savuttaakin mun mielestä enemmän kuin pitäisi, ehkä 45 astetta sivulle käännetty putkenpää vain huijaa kun näkyy peilistä savu :)
AC: 4" on kyllä suurin mikä mahtuu, noitakin saattaa joutua muokkaamaan. Itse vaihdoin kertaalleen orkkispaikoille, mutta ei ollut toivottua vaikutusta joten tein uudet peitelevyt ja asensin uuden erkkasarjan pintaan (saisi palautettua vielä orkkikseksi joskin veistelty on paikkoja mutta nehän jäisi ritrilän alle). Tuonne kun tunkee reilusti vanua kajareiden alle niin saa tuon alkuperäisen free air asennuksen hierman paremmaksi.
Toissapäivänä ei meinannut pornstartteri lähteä käyntiin millään, luulin jo ajoneston jumiutuneen. No onneksi olikin vain hehkun sulake. Vaihdoin samalla myös flektien sulakkeet, joista toinen olikin jo melkein poikki.
Onko nr 102 muuten hehkun rele?
Toissapäivänä ei meinannut pornstartteri lähteä käyntiin millään, luulin jo ajoneston jumiutuneen. No onneksi olikin vain hehkun sulake. Vaihdoin samalla myös flektien sulakkeet, joista toinen olikin jo melkein poikki.
Onko nr 102 muuten hehkun rele?
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Mistä haaroittaa ahtopainemittarille letku, silleen että näkisin sekä paineen että alipaineen. Äkkiseltään en löytänyt imusarjalta tms, mitään paikkaa.
EGR:n ohjausletkusta, onnistuuko? Tuskin.
Ahtimelta n75:lle menevästä ei käsittääkseni näy kuin paine?
Kertokaa viisaammat...
Edit. Search osasi kertoa että, pitäis mahdollisesti duunata ahtoputkeen reikä johon sais karan josta sais letkun? Fcuk ku tossa on ton muotoiset ja kumiset noi letkut ni ei oikein mahdu mitään valmista sovitetta letkun väliin.
EGR:n ohjausletkusta, onnistuuko? Tuskin.
Ahtimelta n75:lle menevästä ei käsittääkseni näy kuin paine?
Kertokaa viisaammat...
Edit. Search osasi kertoa että, pitäis mahdollisesti duunata ahtoputkeen reikä johon sais karan josta sais letkun? Fcuk ku tossa on ton muotoiset ja kumiset noi letkut ni ei oikein mahdu mitään valmista sovitetta letkun väliin.
Millaisia et lukuja olette vanteissa käyttäneet? Speksien mukaan minimi olisi 40 maksimi 55. Vakio et on siis 55. Tuleeko esim. joku et 35 jo ulos liikaa?
Entäs miten on, kestääkö esim. Audi A4:lle tarkoitettu vanne pakun alla? Henkilöauton vanteethan ei kai ole välttämättä tarkoitettu raskaampien kaappien alle laitettavaksi. Tiedän kyllä että käytännössä kaikki aluvanteet mitä transuissa on ovat henkilöauton vanteita. Joku vaan sanoi että onnettomuustilantessa vakuutusyhtiö voi takertua tuollaiseen seikkaan? Pakuille ei kai ole erityiseti suunniteltu aluvanteita erikseen. Itselläni on kyllä henkilöauto tuo caramelli, joten maksimi kuormaa ei ole varmaan ikinä kyydissä.
Entäs miten on, kestääkö esim. Audi A4:lle tarkoitettu vanne pakun alla? Henkilöauton vanteethan ei kai ole välttämättä tarkoitettu raskaampien kaappien alle laitettavaksi. Tiedän kyllä että käytännössä kaikki aluvanteet mitä transuissa on ovat henkilöauton vanteita. Joku vaan sanoi että onnettomuustilantessa vakuutusyhtiö voi takertua tuollaiseen seikkaan? Pakuille ei kai ole erityiseti suunniteltu aluvanteita erikseen. Itselläni on kyllä henkilöauto tuo caramelli, joten maksimi kuormaa ei ole varmaan ikinä kyydissä.
Mistähän spekseistä on kyse? Tehtaan orkkisalujen ET vanhempiin T4 -malleihin on 35 ja uudemmissa ET on 46. 215 renkaalla pysyy vielä nätisti lokasuojien sisällä.
Vanteiden painoluokituksesta olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta hyvin niukalti sitä on tarjolla. En ole nähnyt mitään faktaa siitä, miksei VAG OEM vanne kestäisi sekä tehtaan henkilöautoissa että pakuissa. Ovathan monet henkilöautovanteet tarkoitettu myös raskaisiin quattroihin.
Renkaitten painoluokitus on sen sijaan aivan selkeä asia, luokituksen riittävyyden (akselipaino) voi tarkistaa rekisteriotteesta.
Itselläni on alla varhaisempiin T4 -pakuihin tarkoitetut orkkisalut, joita oli tarjolla tasan yksi malli, myöhemmin valikoimaan lisättiin toinenkin.
Vanteiden painoluokituksesta olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta hyvin niukalti sitä on tarjolla. En ole nähnyt mitään faktaa siitä, miksei VAG OEM vanne kestäisi sekä tehtaan henkilöautoissa että pakuissa. Ovathan monet henkilöautovanteet tarkoitettu myös raskaisiin quattroihin.
Renkaitten painoluokitus on sen sijaan aivan selkeä asia, luokituksen riittävyyden (akselipaino) voi tarkistaa rekisteriotteesta.
Itselläni on alla varhaisempiin T4 -pakuihin tarkoitetut orkkisalut, joita oli tarjolla tasan yksi malli, myöhemmin valikoimaan lisättiin toinenkin.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Juu noi et 55-40 rajat oli tuolla nettivanteen tietolomakkeessa.
Renkaan painoluokan kanssa ei ole epäselvää ja sen kanssa ei kannata pelleillä.
Eiköhän joku A8 paina jo suunnilleen saman verran kuin T4.
Olisi muuten ihan fiksua kun tänne forumille saisi oman T3/T4/T5 alueen.
Täällä kun pähkäillään just tälläisiä painoluokitusjuttuja ym. mitkä ei koske golf-miehiä.
Renkaan painoluokan kanssa ei ole epäselvää ja sen kanssa ei kannata pelleillä.
Eiköhän joku A8 paina jo suunnilleen saman verran kuin T4.
Olisi muuten ihan fiksua kun tänne forumille saisi oman T3/T4/T5 alueen.
Täällä kun pähkäillään just tälläisiä painoluokitusjuttuja ym. mitkä ei koske golf-miehiä.
Mites muuten, kuuluko tuossa valojen korkeussäätönappulassa sekä esim sumarin napissa (taka) palaa valo, kyse siis vanhemmasta faceliftaamattomasta kauniin vihertävän taustavalon omaavasta kojelaudasta/mittaristosta?
Ajattelin talvea varten fiksailla kondikseen kaikki lamput sekä persegrillin. Jos en penkkiä vie verhoilijalle niin joutunee hankkimaan jonkun nätin tarvikemallisen lämmitinlampaantaljan (pitäisköhän samalla hankkia se lammas myös ratin ympärille ;) ).
Ajattelin talvea varten fiksailla kondikseen kaikki lamput sekä persegrillin. Jos en penkkiä vie verhoilijalle niin joutunee hankkimaan jonkun nätin tarvikemallisen lämmitinlampaantaljan (pitäisköhän samalla hankkia se lammas myös ratin ympärille ;) ).

Onhan tuossa soveltuvuustaulukossa jotain oikeinkin: jako, kierre, keskireikä ja rengaskoko. Tuossa varaosakuva siitä ainoasta aluvannemallista aikaisempiin T4 -malleihin.
ET -lukemanhan pitäisi muuttua, kun vanteen leveys muuttuu periaatteella leveämpi vanne, isompi ET -luku.
Audin OEM -vanteet ovat pääosin Ronalin valmistetta ja kokemuksesta voin sanoa, että kestää. Vuonna 1991 ajoin lähemmäs puolentoista tonnia painavalla quattrolla tiellä olleen kymmensenttisen irtokiven yli. Takavanteeseen tuli jonkinlainen painuma ja ilmat alkoivat hiljalleen huveta. Vietiin vanne pajalle ja pari kaveria alkoi sitä tohon ja lekan kanssa mäikiä suoraksi. Varmaan puoli tuntia tekivät töitä ja sitten joutuivat luovuttamaan. Vanne oli edelleen hieman mutkalla ja tohon lämmöstä aivan musta, mutta muuten ehyt. Varapyörästä otettiin sitten iskemätön vanne alle.
King -merkkinen istuinlämmitinelementti, tuote #942-E12 sisältää istuimen ja selkänojan. Maksaa noin 40€. Nojaosan elementti harvoin hajoaa, joten tuo tarvike riittää kahteen istuinosaan. Ei se penkki niin vaikea ole purkaa ja korjata grillit.
Valokatkaisija porsi heti leiman jälkeen, vajaa 200tkm se kesti. Mitä mieltä olette, kannattaako edes harkita käytettyä? Tuosta pääsi toimintasavua pihalle ja näytti yhdestä kohtaa levy mustuneen kun availin sitä. Pitänee soitella Laakkosen hinta huomenissa, vai onko edukkaampia ostopaikkoja tiedossa?
Kyseessä siis vihertävällä valaistuksella varustettua malli.
Kyseessä siis vihertävällä valaistuksella varustettua malli.
Volkkarin valokatkaisijat taitaa olla kulutustavaraa. Ainakin II-koppaisissa Jetoissa/Golfeissa valojen syöttö menee suoraan kytkimen kautta.
Kytkin joutuu aika kovalle rasitukselle eikä ole kauhean pitkäikäinen.
Olisko T4 mallissa samanlainen kytkentä, en tiedä...
Jotkut on rakentaneet valokytkimen ohjaamaan relettä, jonka kautta menee suoraan jännite akulta valoille. Näin valokytkin ei rasitu niin paljoa ja valoille tulee vähemmän jännitehäviöitä = ehkä vähän kirkkaammat valot.
Ei kai tuollainen kytkin voi kovin paljoa maksaa? Saahan noita halpoja kytkimiä esim. Biltemasta, mutta mistä löytyisi sopivan kokoinen orkkiskytkimen tilalle?
Kytkin joutuu aika kovalle rasitukselle eikä ole kauhean pitkäikäinen.
Olisko T4 mallissa samanlainen kytkentä, en tiedä...
Jotkut on rakentaneet valokytkimen ohjaamaan relettä, jonka kautta menee suoraan jännite akulta valoille. Näin valokytkin ei rasitu niin paljoa ja valoille tulee vähemmän jännitehäviöitä = ehkä vähän kirkkaammat valot.
Ei kai tuollainen kytkin voi kovin paljoa maksaa? Saahan noita halpoja kytkimiä esim. Biltemasta, mutta mistä löytyisi sopivan kokoinen orkkiskytkimen tilalle?
ET -lukemanhan pitäisi muuttua, kun vanteen leveys muuttuu periaatteella leveämpi vanne, isompi ET -luku.
Jos se ET-luku muuttuu suuremmaksi niin vanne siirtyy sisälle päin ja jos samalla vanne kasvaa vaikka 1" tulee puolet siitäkin kasvusta sisälle päin, eli saattaapi tuolla teorialla tulla sisäpuolella nopeesti ahdasta.
Noinhan siinä periaatteessa käy. Yleensä vanne mitoitetaan siten, että vanne tulee mahdollisimman ulos, jolloin sisälle jää enemmän tilaa. Kun leveyttä kasvatetaan, pitää sieltä sisäpuoleltakin "ottaa" hieman, kun ulospäin ei oikein voi levittää.
Kun lueskelee vag -laitteiden varaosaluetteloa, kyllähän trendi on, että vanteen leveyden kasvaessa offsetkin isonee.
Muutaman kerran olen laskeskellut, paljonko vanne oikeasti tulee ulos lokarista milläkin vanneleveys-offset -kombinaatiolla: siinä meinaa mennä pälli levitä. Laskemisen tekee haastavaksi se, että vanteen leveyttä ei mitatakaan reunasta reunaan. Knoppitietoa, kävin juuri tallissa huvikseni mittailemassa: 6" ET38 vanne tulee sisälle 126 mm, 7" ET25 samat 126 mm ja 8" ET35 150 mm.
Tuollainen T4 valokytkin maksaa marmoritiskillä noin 151€.
Kun lueskelee vag -laitteiden varaosaluetteloa, kyllähän trendi on, että vanteen leveyden kasvaessa offsetkin isonee.
Muutaman kerran olen laskeskellut, paljonko vanne oikeasti tulee ulos lokarista milläkin vanneleveys-offset -kombinaatiolla: siinä meinaa mennä pälli levitä. Laskemisen tekee haastavaksi se, että vanteen leveyttä ei mitatakaan reunasta reunaan. Knoppitietoa, kävin juuri tallissa huvikseni mittailemassa: 6" ET38 vanne tulee sisälle 126 mm, 7" ET25 samat 126 mm ja 8" ET35 150 mm.
Tuollainen T4 valokytkin maksaa marmoritiskillä noin 151€.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Laittelin tuonne diesel puolelle murheellisen konekertomuksen jatkeeksi vähän juttua kun portterista häviää vähän vettä. Käykää ihmeessä lukemassa ja antakaa vinkkiä jos olis jotain apuja. Alkaa muuttuun hiukset harmaiksi tuon kanssa :)
Alla linkki keskusteluun:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 739#512739
Alla linkki keskusteluun:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 739#512739
ollaan joskus karjapuskuria oiottu. Miksei tuotakin yhtä lailla voisi. Itse ottaisin irti ja sopivalla putkentaivutus vastineella (jota vastaan putkia taivutellaan) kääntäisin sopivasti. Jos on paljon taittunut niin luonnollisesti voi jäädä vastapainauma sisäpuolelle kun oikaisee, sille taas ei oikein voi mitään (ellei putken sisälle pääse, ja se taitaa olla aika hankalaa kun on mutka tiellä).
Jos haluaa varjella putkea eikä taivutusvastineessa ole nailonista pintaa niin vetää jesseteippiä muutaman kerroksen.
Jos haluaa varjella putkea eikä taivutusvastineessa ole nailonista pintaa niin vetää jesseteippiä muutaman kerroksen.
Olisko kellään varmaa tietoa T4:een tulevan "tuningboksin" liittimen napojen , eli pinnien lukumäärästä , 8 vai 10 pinninen ? Boksihan tulee ruiskupumpulle menevän johtosarjan liittimen väliin. Tilattu on ja saksan poika kyselee kummalla pinnimäärällä se on ?? Näyttäs olevan pahassa paikassa ainakin yläkautta joten en viitsinyt kontata vesisateessa auton alle. Paku on T4 -99 ja 65kw:lla TDI koneella.
no joo... kävi näin että käynnistin auton, ajoin n. 50m ja sammutin, nii hokasin et startti ilmeisesti jäi huutaan... rämppäsin virtalukkoo ku en muutakaan keksiny ja se sit lakkas. pari tuntia jälkeen, yritin starttaa, mut ei ees hehkuvalo syttynyt. luonnollisesti starttikaan ei sanonut mitään. virtaa oli kyl akus. hinaamalla saman tien käyntiin ja latausvalo palaa himmeenä. kun taas sammutin, niin ei käyntiin. luonnollisesti toi mun 2.4d trp
paskat, vein verstaalle, ihmetelköön siel..
paskat, vein verstaalle, ihmetelköön siel..
Viimeksi muokannut trp.freak, 30.8.2007 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mistä voisi etsiä vikaa, kun tuo välillä käynnistyy huonosti eli yleensä kun seisoo pitempään? Esim. eilen seisoi työpaikan pihassa n. 15h ja sitten sai sahata yli 10 sekuntia.
Naftalinjassa reikä josta se vetää ilmaa linjaan. Siks saa sahata.
Onko tuossa TDI:ssä hehkun sulake samalla lailla kun AAB:ssä. Mulla oireili ihan samalla tavalla kun sulake oli palanut. Mulla ei edes pölläyttänyt juurikaan kun lähti vaikka ei hehkuttanut. Tuo sulake näytti silmämääräisesti ehjälle mutta kun ruuvasi irti niin sehän oli kokonaan poikki.
Amiedus:
Täytepalat on täällä sunnitelmissa pariovilliseen... mut jos löytyy valmiina, niin aina plussaa..
Isokoski:
Keulan saa niin alas että vääntösauvat on jo löysällä, sekä auto makaa vakio pohjaanlyöntikumien varassa... Mulla on madallettu 50mm perästä ja keula piti jättää aavistuksen ylemmäksi, ja silti joskus pohjaa etupää.
Täytepalat on täällä sunnitelmissa pariovilliseen... mut jos löytyy valmiina, niin aina plussaa..
Isokoski:
Keulan saa niin alas että vääntösauvat on jo löysällä, sekä auto makaa vakio pohjaanlyöntikumien varassa... Mulla on madallettu 50mm perästä ja keula piti jättää aavistuksen ylemmäksi, ja silti joskus pohjaa etupää.
Noista lisäpaloista, jollakin muullakin valmistajalla olen nähnyt,mutta en saa päähäni että kellä ja onko enää. Jokin hatara mielikuva että RSL-motorsportilla olisi ollut,mutta ei löydy heidänkään kotisivuilta enää.
Täytyy jatkaa noiden palojen "metsästämistä" ........ ja ilmoitella jos jostain löytyy
Täytyy jatkaa noiden palojen "metsästämistä" ........ ja ilmoitella jos jostain löytyy
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Uutta lippaa T3:een saa ainakin vepron tekemänä ja hinta 260 euroa
http://www.vepro.fi/suomi/t3s.htm
Ja noista T4:n pariovien täytepaloista eli kyllä vielä voisi RSL-motorsportilta löytyä
Tässäpä linkki katalookiin
http://www.bus-tuning.de/pdf/RSL-T4-Bus-2007.pdf
ja sieltä tuo osa numero T4-0516,voisi olla kyseiset palat.
http://www.vepro.fi/suomi/t3s.htm
Ja noista T4:n pariovien täytepaloista eli kyllä vielä voisi RSL-motorsportilta löytyä
Tässäpä linkki katalookiin
http://www.bus-tuning.de/pdf/RSL-T4-Bus-2007.pdf
ja sieltä tuo osa numero T4-0516,voisi olla kyseiset palat.
mistähän löytyy käytettynä t3 portterin aurinkolippaa ym "lisävarusteita"??
Sieltähän niitä, missä autokin on valmistettu. Juuri poistin maalit tuollaisista Ronal ProjektZwo -vanteista. Paremminhan tuohon vanhempaan on palikkaa Suomessakin tarjolla kuin teeneloseen. Esim. aurinkolipat uudempaan malliin on kiven alla.
Tuli tehtyä löytöjä...
2 kpl sinkkupenkkejä kolariautosta, toisessa on normi jalusta, mut apparin penkissä kääntömekanismi. Pientä laittoa vaatii penkit, mutta katsotaan mitä niistä tulee... Samalla löyty sähköpeilien johdotukset ja kytkin, apparille ovikotelo...
Mut onko tuo kääntöpenkki normaali bussissa?
Ja piakkoin selviää laitanko noita itselle, kun menee tuo kääntöjuttu vähän hukkaan... ;)
Sitten voisi olla vapaana pari penkkiä.
2 kpl sinkkupenkkejä kolariautosta, toisessa on normi jalusta, mut apparin penkissä kääntömekanismi. Pientä laittoa vaatii penkit, mutta katsotaan mitä niistä tulee... Samalla löyty sähköpeilien johdotukset ja kytkin, apparille ovikotelo...
Mut onko tuo kääntöpenkki normaali bussissa?
Ja piakkoin selviää laitanko noita itselle, kun menee tuo kääntöjuttu vähän hukkaan... ;)
Sitten voisi olla vapaana pari penkkiä.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Hakusessa olisi käsinojilla varustettu kuskinpenkki... Ei kellään olisi tiedossa?
Tuolta kannattaa myös kysellä osia!
http://www.kolari-special.fi/
Tuolta kannattaa myös kysellä osia!
http://www.kolari-special.fi/
Kaverilla on penki alla ulosvedettävä "keitin". Juurikin tuollainen yhden levyn mökki vempele. Asennettu tietokonepöydän näppiskiskoille eli kulkee piiloon penkin alle. Mun ksäittääkseni invertteriä ei tarvitse kiinteästi olla ollenkaan, tuohonhan riittää kun on keittomahdollisuus, eli pitäisi riittää roikallakin keitto.
Itselläni on semmoinen vene/sisäkäyttöön tarkoitettu kaasukeitin, joka ei tarvitse lisäilmaräppänöitä.
Vastaavanlainen kuin tämä
http://www.vapaa-aika.com/asp_sivut/Lis ... nus=454280
Ja on kiinnitetty lattiaan työkalupakin päälle.
Vastaavanlainen kuin tämä
http://www.vapaa-aika.com/asp_sivut/Lis ... nus=454280
Ja on kiinnitetty lattiaan työkalupakin päälle.
amideus: mun tapaukses ei konttorilla kelvannut sähköliesi,missään muodossa. laitoin veneen spriikeittimen, niin kelpas. myöskään sellainen pieni kaasukeitin ei kelvannut, missä on se pullosysteemi samassa ja sisäkäyttöön tarkoitettu. vaikka sekin on joskus kelvannut. 2+3 on toi trp nyt rekattu.
ei riitä, ainakaa vaasassa ja seinäjoella.
selvesa: juuri tuollaista tarjosin niille myös, ei kelvannut...
eli pitäisi riittää roikallakin keitto.
ei riitä, ainakaa vaasassa ja seinäjoella.
selvesa: juuri tuollaista tarjosin niille myös, ei kelvannut...
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Siihen on ihan omanlaisensa kolminapainen liitin, jossa vastinpinnat ottavat toisiinsa kiinni kun ovi on kiinni. Oven puoleisessa liitinpinnassa on jousikuormitteiset tapit, jotka painuvat korissa olevia kontaktipintoja vasten.
Kaks napanen sitte tuli. Makso yhteensä johtoineen päivineen n. 40€. Ei minusta paha.
Asennus todella helppo mukana tulevien sapluunojen ansiosta. Minkäs takia noihin tota kolme napasta on myyty??
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 8.9.2007 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taas päästään siihen että riippuu näköjään todella paljon insisstä ja päivästä mikä menee läpi. Ihan uskomattomia on säilytystiloinakin mennyt ihmisillä läpi, leipälaatikosta alkaen. Ei tosiaan ole kuin kuukausi siitä kun käytiin läpi mitä hänen katsastuksena oli vaatinut.
En tiedä millaiset vuoteet teillä on, kaverin autossa tuskin edes nukkumista kestäisi.
En tiedä millaiset vuoteet teillä on, kaverin autossa tuskin edes nukkumista kestäisi.
se on just niinkuin paerikss totesi, että on konttoreissa eroja mitä hyväksytään mitä ei. Mulla vuoteena toimivat nämä carsportin penkit eli enpä tiedä miten hyvä noilla olisi nukkua ;-). Tarkoitus olisi vähän tehdä järkevämpi ratkaisu, yhtenä ole katsellut multivanin takapenkkiä Saksan maalta.
Ja tosiaan Kajaanissakaan eivät mitään roikka viritelmiä oven välistä hyväksytä ja kun käytin tuon normi katsastuksessa,puheli inssi että enää eivät hyväksyisi/muuttaisi mitään näitä ns matkailuautoja. Kun oli AKE:lta tullut kuulemma uudet soveltamissäännöt. Vaan eipä ole ohjeet muuttuneet AKE:n kotisivuilla.
No onhan tuo itselläkin vähän semmoinen viritelmä, mutta Oulussa ihan katsastusaseman päällikön ohjeilla tehty/muutettu vuonna 2005.
Ja tosiaan Kajaanissakaan eivät mitään roikka viritelmiä oven välistä hyväksytä ja kun käytin tuon normi katsastuksessa,puheli inssi että enää eivät hyväksyisi/muuttaisi mitään näitä ns matkailuautoja. Kun oli AKE:lta tullut kuulemma uudet soveltamissäännöt. Vaan eipä ole ohjeet muuttuneet AKE:n kotisivuilla.
No onhan tuo itselläkin vähän semmoinen viritelmä, mutta Oulussa ihan katsastusaseman päällikön ohjeilla tehty/muutettu vuonna 2005.
mulla tänä kesänä muutettu, seinäjoella. kuskin takana kaks penkkiä vierekkäin ja niiden takana levitettävä sohva ja toisellaseinällä kaappi ja sen päällä liesi. eli nukkua voi kaks henkeä ihan normaalisti. kokeiltu on :) tein aluksi eri versioita ja tähän vasta olin tyytyväinen.
tuli ihan mukava fishporter.
tuli ihan mukava fishporter.
Vihdoinkin sai subbarin ihan valmiiksi. On todella tukevasti kiinni kojelaudan alla vaihdekepin edessä. Otan kuvan jossain vaiheessa. Pari kehitysversiota vaati, ensimmäinen roikkui vähän liikaa kojelaudassa->aiheutti narinaa.
3 alkuperäistä kiinnikepaikkaa hyödynnetty (kojelaudan palojen saumassa sekä apparin puolella siinä mustassa lattiaan ulottuvan muovin kiinnikkeessä). yhden reijän tein johon olen työntänyt lukkosalvan kun en muuta keksinyt kuskinpuolella. Suunnilleen 5 min menee irroituksessa.
Soi todella hyvin. Eka subi joka on edessä, ja todella tytyväinen olen.
Seuraava projekti on listojen teko etuovien ja sivuoven korin karmiin. Mulla on sivuovessa ollut jo viime talvesta tiiviste, mutta vähän liian ohut.
Etolasta (mikälienykyään Etera?) itsekiinnittyvää tiivistelistaa ja päihin valmiisiin reikiin klipsukiinnikkeet. Nykyinen on ollut kiinni ilman klipsuja ja pikkuisen on irronnut. Ei tule avatessa yhtään niin paljoa tippoja kuin ennen.
3 alkuperäistä kiinnikepaikkaa hyödynnetty (kojelaudan palojen saumassa sekä apparin puolella siinä mustassa lattiaan ulottuvan muovin kiinnikkeessä). yhden reijän tein johon olen työntänyt lukkosalvan kun en muuta keksinyt kuskinpuolella. Suunnilleen 5 min menee irroituksessa.
Soi todella hyvin. Eka subi joka on edessä, ja todella tytyväinen olen.
Seuraava projekti on listojen teko etuovien ja sivuoven korin karmiin. Mulla on sivuovessa ollut jo viime talvesta tiiviste, mutta vähän liian ohut.
Etolasta (mikälienykyään Etera?) itsekiinnittyvää tiivistelistaa ja päihin valmiisiin reikiin klipsukiinnikkeet. Nykyinen on ollut kiinni ilman klipsuja ja pikkuisen on irronnut. Ei tule avatessa yhtään niin paljoa tippoja kuin ennen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa