Jom-coilover
Valvoja: ffp jäsenet
No jos et ole vielä maksanut sitä niin peru tilaus ja ota TA-Technix tilalle:)
Tuli eilen laitettua sarja alle, ja kyllä todella saa vastinetta rahoilleen. Väittäisin jopa, että paremmin tämä minulle toimii kun Bilsteinit mitä viimeksi oli.
Tänään kuulu muutaman kerran isommassa töyssyssä oikeasta etunurkasta kolahdus, ikään kuin jousi olisi ottanut kiinni johonkin. Olisikohan jäänyt jousi vähän huonosti ja siellä asettuu paikoilleen. Pitää tarkastaa huomenna jos vielä kuuluu jotain.
Tuli eilen laitettua sarja alle, ja kyllä todella saa vastinetta rahoilleen. Väittäisin jopa, että paremmin tämä minulle toimii kun Bilsteinit mitä viimeksi oli.
Tänään kuulu muutaman kerran isommassa töyssyssä oikeasta etunurkasta kolahdus, ikään kuin jousi olisi ottanut kiinni johonkin. Olisikohan jäänyt jousi vähän huonosti ja siellä asettuu paikoilleen. Pitää tarkastaa huomenna jos vielä kuuluu jotain.
Ebay UK, 298e kotiovelle. Myyjä kyllä oli saksalainen firma, mutten osaa saksaa niin käytän UK:n Ebayta.
http://cgi.ebay.co.uk/TA-TECHNIX-Coilover-lowering-kit-VW-Passat-3B-3BG-B5-/270632129539?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f02ee9403
Tuossa kyseinen sarja/myyjä mitä minulle tuli.
Niin ja kolahdusta ei kuulu enää, ilmeisesti oli jäänyt jousi hieman huonosti paikalleen.
http://cgi.ebay.co.uk/TA-TECHNIX-Coilover-lowering-kit-VW-Passat-3B-3BG-B5-/270632129539?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f02ee9403
Tuossa kyseinen sarja/myyjä mitä minulle tuli.
Niin ja kolahdusta ei kuulu enää, ilmeisesti oli jäänyt jousi hieman huonosti paikalleen.
En nyt ainakaan allekirjoita sitä että jomin alusta mikään paska on. Itsellä on ollut parisen vuotta JOM RS tolpat alla, ja ei rutise eikä kitise, ja tarvittaessa saa kyllä pohjan maahan asti eikä tarvi mitään apujousia todellakaan poistella. Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen.
ms-tuonnilla äijä sano et "ei niist jommeista oo mihinkään" :D
No ei kovin kummoinen myyntimies tarvitse olla että älyää omia kehua ja muita moittia.
Samaa paskaa noi kaikki halppisalustat on.Jotkin toimii vaan jossain auto merkissä/mallissa paremmin kuin toisessa.
Mulla on JOMi ollut nyt 2 kesää ilman ongelmia alla. Talven jälkeen ainakin vielä pyöri säätölautaset käsin pyörittelemällä. Katsotaan mikä on tilanne kun taas talveksi nostan... En mä olis tuohon rahaan olis uskonut noinkaan toimivaa alustaa saavan.
Kivirekikö? No ehkä, mene ja tiedä, kyllä paikat on vielä hampaissa pysynyt. Kai tuolla madalluksella ja rengastuksella se on jonkinasteinen kivireki vaikka olis mikä alusta alla.
hienoa työtä jomin puolesta. :o
peruutin tilauksen tiistaina kun ei kuulunu mtnt ja siirryin ms tuonnin puoleen mutta kappas oli eilen äijä käyny pakettien kanssa kotiovella tuomassa jtn paketteja saksasta?!
vieläkin lukee jomin sivulla että "käsittelyssä" ja ei mitään lähetystunnusta oo missään näkyny. :D
joten ms tuonnille tilauksen peruutus ja tänään jomin osat siis pitäis tulla kotiovelle kolmelta ja n.300e tilaus pitäis maksaa käteisenä. :o
peruutin tilauksen tiistaina kun ei kuulunu mtnt ja siirryin ms tuonnin puoleen mutta kappas oli eilen äijä käyny pakettien kanssa kotiovella tuomassa jtn paketteja saksasta?!
vieläkin lukee jomin sivulla että "käsittelyssä" ja ei mitään lähetystunnusta oo missään näkyny. :D
joten ms tuonnille tilauksen peruutus ja tänään jomin osat siis pitäis tulla kotiovelle kolmelta ja n.300e tilaus pitäis maksaa käteisenä. :o
Tilasin 2.9 säädettävän alustan jommilta saksasta ja nyt aloin vaan miettiimään että mistä saan sen seurantatunnuksen?
en nyt jaksais alkaa ressaan jos saksasta jotain tilaa jos alle kaks viikkoa on menny tilauksessa eikä näy. mitä itse tilannu joskus niin puolitoista viikkoa on menny. toki riippuuhan miten maksaa ja millä kuljetusfirmalla liike toimittaa
Tuli tossa reilu vuosi sitten ostettua MsTuonnin Mikolta Ta Technixin alusta projektiin,ja lupailin päivitellä ajotuntumia heti kun niitä on saatu.
No,alusta makasi vuoden hyllyssä,ja projekti seisoi,joten tuli paiskattua alusta uuteen käyttöautoon.
Autossa on kaikki puslat,yläpään laakerit,takapään kumit uusia.Ajotuntumaa ei voi kun kehua.
Ajo on jämäkkää,ei ole liian kivireki.Nopeammassa kaarreajossa tulee tiukkuus hyvin esiin.Edessä on vielä 5 senttiä kierrettä jäljellä,ja apurungosta taitaa olla maahan jo noin 8 senttiä,tai vähemmän.Takana kierrettä noin 4 senttiä jäljellä.Ei narise saatika kolise.Alusta täysin tehtaan kuosissa,ei ole siis lyhennetty pohjauskumeja,tai käännetty apujousia ylös tahi niitä poistettu.Saa nimittäin tarpeeks matalaksi ilman niiden poistoakin.
Ei voi kun kehua,hintaansa on todella hyvä.Taidan ostaa projektiin sitten sen korkeus/jäykkyyssäädettävän mallin..
Kellään siitä kokemuksia?
No,alusta makasi vuoden hyllyssä,ja projekti seisoi,joten tuli paiskattua alusta uuteen käyttöautoon.
Autossa on kaikki puslat,yläpään laakerit,takapään kumit uusia.Ajotuntumaa ei voi kun kehua.
Ajo on jämäkkää,ei ole liian kivireki.Nopeammassa kaarreajossa tulee tiukkuus hyvin esiin.Edessä on vielä 5 senttiä kierrettä jäljellä,ja apurungosta taitaa olla maahan jo noin 8 senttiä,tai vähemmän.Takana kierrettä noin 4 senttiä jäljellä.Ei narise saatika kolise.Alusta täysin tehtaan kuosissa,ei ole siis lyhennetty pohjauskumeja,tai käännetty apujousia ylös tahi niitä poistettu.Saa nimittäin tarpeeks matalaksi ilman niiden poistoakin.
Ei voi kun kehua,hintaansa on todella hyvä.Taidan ostaa projektiin sitten sen korkeus/jäykkyyssäädettävän mallin..
Kellään siitä kokemuksia?
Nonniin.Jotain mielenkiintoista.
Reilu tuhannen kilometriä on ajettu alustalla,edestä löystyy iskarin mutterit jatkuvasti,kolme kertaa on jo kiristetty.
Laakerit on uudet,samoin erikoismutterit joilla laakeri kiinnitetään iskariin.Mutta nämä eivät löysty,vaan pelkästään iskarin mutterit.Eli konehuoneessa oleva lautanen kolisee..
Kierteet ovat ehjät iskarissa ja mutterissa. Mistä tämä johtuu? Jäykän alustan aiheuttamasta tärinästäkö?
Muilla vastaavaa ongelmaa..?
Reilu tuhannen kilometriä on ajettu alustalla,edestä löystyy iskarin mutterit jatkuvasti,kolme kertaa on jo kiristetty.
Laakerit on uudet,samoin erikoismutterit joilla laakeri kiinnitetään iskariin.Mutta nämä eivät löysty,vaan pelkästään iskarin mutterit.Eli konehuoneessa oleva lautanen kolisee..
Kierteet ovat ehjät iskarissa ja mutterissa. Mistä tämä johtuu? Jäykän alustan aiheuttamasta tärinästäkö?
Muilla vastaavaa ongelmaa..?
Tilasin tänään jomin korkeussäädettävän alustasatsin 97 vuosimallin 3 golffiin, mitä asioita pitää ottaa huomioon kun tota satsia rupeaa sitten asentelemaan? luin että etupäähän pitäisi ostaa vanhemman mallin golfista muutama osa että sopii paikalleen? miten tuo takapään kolina kun sitäkin on näyttänyt joillain ilmentyvän alustasatsin kanssa?
Tilasin tänään jomin korkeussäädettävän alustasatsin 97 vuosimallin 3 golffiin, mitä asioita pitää ottaa huomioon kun tota satsia rupeaa sitten asentelemaan? luin että etupäähän pitäisi ostaa vanhemman mallin golfista muutama osa että sopii paikalleen? miten tuo takapään kolina kun sitäkin on näyttänyt joillain ilmentyvän alustasatsin kanssa?
ei tarvi kyllä mitään osia ostella mistään vanhemmasta golffista... lyöt kiinni vaan! takapään kolina ratkee sillä että lyö soittimesta musiikkia vähän lujemmalle :D
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 17.2.2010 10:58
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 17.2.2010 10:58
No joo, tänään kyllästyin lopultakin tuohon kolinaan. Nakkasin kokonaan ne säätömutikat jousien yläpäästä pois --> ei loppunut kolina. No seuraavaksi viskasin iskarin pois --> kolina loppui. Takaa molemmin puolin pistin vakioiskarit takaisin ja ei enää kolise, eli iskareissa oli kolinan aiheuttajat. Eipähän nuo vakiot tosin niin hyvät ole kun ovat vähän löysät.
Käsissä nuissa iskareissa ei tunnu minkäänlaista klappia tai mitään.. :/ Liekköhän sitten vaatii enemmän voimaa ja nopeaa liikettä niin tulee se kolina esiin.
Nyt sitten ihmettelemään mitenkä toimii takuuasiat kun on saksasta tilattu, 2v takuu kylläkin.
Käsissä nuissa iskareissa ei tunnu minkäänlaista klappia tai mitään.. :/ Liekköhän sitten vaatii enemmän voimaa ja nopeaa liikettä niin tulee se kolina esiin.
Nyt sitten ihmettelemään mitenkä toimii takuuasiat kun on saksasta tilattu, 2v takuu kylläkin.
sininen jomin alustasarja golf iv
Täällä myös rutinaa perä päässä.. Onko joku keksinyt miten fiksata tuo? On meinaan hieman rasittava ;)
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
onko porukalla kokemusta että miten toi jomin setti toimii ympärivuotisessa käytössä? varsinkin että kestääkö noi suomen pakkasia.
onko ihan kivireki?
Nyt on kaksi kesää ja yksi talvi takana, ilman mitään ongelmia. (koputtaa puuta)
Säätölautasetkin ihme ja kumma pyörivät edelleen ihan käsin pyörittelemällä.
EI tuo nyt mun mielestä mikään kivireki ole. Tottakai se on jäykempi kuin mitä vakioalusta, mutta olen minä paljon kovempiakin alustaja nähnyt(tuntenut).
Mitäs eroa on Jomin Coilover ja Jomin RS Coilovereilla? Hinnassa sata euroa, mutta saako sillä oikeasti jotai parempaa?
Variantti Boran alle tarvitsisi eteen säädettävän setin, ni nuita katellut.
Tässä vielä linkit:
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
Variantti Boran alle tarvitsisi eteen säädettävän setin, ni nuita katellut.
Tässä vielä linkit:
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
Tuli ittelle laitettua jomin rs säädettäväsarja ja tuli huomattua tänään että etupään jousilautaset heiluu taisin kasata väärin prkl no ompahan huomiseksi hommaa kattoa mikäs meni vidduralleen...
Pikkasen tuli tuli tarkemmin selailtua,
Millonhan golffissa on muutunut jousilautaset ja laakerit kun ittellä ensirekistöity 10.8.94?
Jostakin kaatteli että ois muuttunut 94 vuonna syyskuussa??
No nii hyvät naurut sain lauantain kunniaksi, kyllähän ne heiluu kun en ollu muistanu kiriä kunnolla :D
Pikkasen tuli tuli tarkemmin selailtua,
Millonhan golffissa on muutunut jousilautaset ja laakerit kun ittellä ensirekistöity 10.8.94?
Jostakin kaatteli että ois muuttunut 94 vuonna syyskuussa??
No nii hyvät naurut sain lauantain kunniaksi, kyllähän ne heiluu kun en ollu muistanu kiriä kunnolla :D
nonii eli kysytäänpä nyt täältä että onko muilla ollu ongelmia pakkasella coilover sarjojen kans?
G3 alla on fk ak coilover sarja ja kesällä toimi kuin unelma ja talvella toimii kans jos pakkasta ei ole -15astetta enempää. eli hei kun pakkanen alkaa lähennellä -20 etupää alkaa kolisee,heitoissa toimii hyvin mutta kuopassa paukauttaa ikävästi,eli voisko olla että paluuvaimennus ei kerkiä mukaan jos mehut kohmeessa tolpissa. kuulostaa samalta ku pohjais tosi pahasti mutta ei pohjaa. ongelma esiintyy etenkin syvemmässä kuopassa jolloin iskari pääsee suoraksi.
eli voisko olla että paluuvaimennus on pakkasella hukassa ja iskari ei kerkiä lyödä itseä suoraksi montussa,hankala selittää.
alustalla ajettu noin 6000-8000tkm ja ulkoisia vuotoja ei tolpissa ole. eli mehut pitäs olla sisällä.
G3 alla on fk ak coilover sarja ja kesällä toimi kuin unelma ja talvella toimii kans jos pakkasta ei ole -15astetta enempää. eli hei kun pakkanen alkaa lähennellä -20 etupää alkaa kolisee,heitoissa toimii hyvin mutta kuopassa paukauttaa ikävästi,eli voisko olla että paluuvaimennus ei kerkiä mukaan jos mehut kohmeessa tolpissa. kuulostaa samalta ku pohjais tosi pahasti mutta ei pohjaa. ongelma esiintyy etenkin syvemmässä kuopassa jolloin iskari pääsee suoraksi.
eli voisko olla että paluuvaimennus on pakkasella hukassa ja iskari ei kerkiä lyödä itseä suoraksi montussa,hankala selittää.
alustalla ajettu noin 6000-8000tkm ja ulkoisia vuotoja ei tolpissa ole. eli mehut pitäs olla sisällä.
Elikkäs tuli hankittua kyseinen sarja iv golffii. Tossa ykspäivä huomasin että ku käsin painoi iskaria alaspäin niin se alumiininen lautanen painu alas, mutta se tanko mikä menee itse iskariin ei liikkunut, koska se reikä siinä lautasessa on niin iso. Toisessa taas se lautanen painoi sitä tankoakin alaspäin ja oli huomattavasti jäykempi..
Onko siis jokin valmistusvika vai mikä??
Onko siis jokin valmistusvika vai mikä??
Tuli tuossa laitettua kakkoskoppaan jomin säädettävä. Muuten pelittää hyvin paitsi vasen takatolppa hankaa se jousien välinen muoviholkki kierteisiin. Mikähän tuli väärin tehtyä kun tuommosta tekee? Jousia olen pyöritellyt vaikka mihin asentoihin eikä vaikutusta, pitää käyttää vissiin vielä irti se tolppa ja tsekata...
hakala-
PostPosted: 30.6.2011 14:15 Post subject:
Itte ruuvasin kolmoskoppaseen alle ja alkoi heti vituttamaan. Takapää kolisee minkä kerkiää ja alusta on aivan löysä. Tuntuu siltä kuin auto seilaisi kun kääntyy. Näitä ratkoessa..
tuliko yläpäät kireelle varmasti? ja tosiaan toi pusla asia kannattaa tarkastaa.
Sitte vielä et suuntaukset on kohallaan, varsinki jos kovin hirveen leveet renkaat
Täytyypä ottaa nyt retrospektio omaan JOM-sarjaan jonka ostin pari vuotta sitten. Aivan paska. Jokainen pienikin poikittaisura tuntuu ja kuuluu kun ajaa kantateillä, mukulakivillä paukkuu ja kolisee, alustan korkeutta olen pari kertaa säätänyt reilummin (useita senttejä ylös/alas) ja säätötyökalu alkaa olla jo kulunut. Eipähän sentään pahemmin heijaile sivuille kurveissa.
En suosittele. Tai siis suosittelen 18-kesäisille amiksen aluille joilla on mielessä ainoastaan rankka madallus. Ainut hyvä puoli on hinta (itse maksoin Saksasta kotiin toimitettuna aika tasan 200 euroa), tällä rahalla ei mitään muuta edes saa. Neljä Monroen kaasuiskaria ja -40mm madallusjouset kustantaa luultavasti n. 300 euroa.
En suosittele. Tai siis suosittelen 18-kesäisille amiksen aluille joilla on mielessä ainoastaan rankka madallus. Ainut hyvä puoli on hinta (itse maksoin Saksasta kotiin toimitettuna aika tasan 200 euroa), tällä rahalla ei mitään muuta edes saa. Neljä Monroen kaasuiskaria ja -40mm madallusjouset kustantaa luultavasti n. 300 euroa.
markalla markan osa. voi onko odotettu oikeasti jotain eibach/koni/h&r yms tasoista hipo-alustaa? :=)
edit: itellä ollu kohta kaks vuotta alla ja kilsoja about 60tkm ja jokaikisessä tolpassa öljyt pysyny sisällä ja muutenki ongelmitta toiminu. fk ak kesti kakkiksessa n.3kk kunnes eka tolppa pukkas öljyt. ajotyylissä ei ole juuri muutosta tapahtunu
edit: itellä ollu kohta kaks vuotta alla ja kilsoja about 60tkm ja jokaikisessä tolpassa öljyt pysyny sisällä ja muutenki ongelmitta toiminu. fk ak kesti kakkiksessa n.3kk kunnes eka tolppa pukkas öljyt. ajotyylissä ei ole juuri muutosta tapahtunu
alustan korkeutta olen pari kertaa säätänyt reilummin (useita senttejä ylös/alas) ja säätötyökalu alkaa olla jo kulunut.
Tuo säätötyökalu on kyllä totaalisen suolesta, mutta eipä sitä ole kyllä koskaan tarvinnut käyttääkkään. Sen alemman lautasen olen tainnut joskus avata sillä avaimella, mutta saa sen isoilla pihdeilläkin. Käsin noita muuten olen pyöritellyt.
Nonii perutaanpas tuota haukkumista sitten. Jokaisen tolpan otin irti ja siirsin pienemmän jousen alhaalta ylös ja heti loppui paukkuminen ja tuli paljon jäykempi. En kyllä tajua miksi tehtaalla kasattu "väärinpäin"?? Koska yläpäässä oleva mutteri oli kiristettynä valmiiksi niin eikö sitä nyt luulisi että oikein on kasattu.
Apujousi siirretty takaa ylös ja rutina loppui :) Tosiaankin se vaaleansininen muoviholkki siinä välissä raapi jousen joustaessa aina tolppaan kiinni, huomasi sen holkin sisäpuolella olevista harmaista jäljistä.
Mitkä pultit tulisi nyt kiristää vielä auton ollessa maassa? Takaluukun puolelta ne mutterit?
Mitkä pultit tulisi nyt kiristää vielä auton ollessa maassa? Takaluukun puolelta ne mutterit?
Semmosta vaan, että onko tyypeillä tietoa IV golfin alustasta? Eli onko etutolpat halkasijaltaan 50mm ja alapäät semmosella "kiristettävällä" kiinnityksillä jossa tolpan alapää tulee reikään ja kiristetään paikalleen? Ja sitten jos suuntaa antavaa pituutta tolpalle saisi. Akselimassatkin kiinnostaisi. Yhteen rojektiin olisi tulossa mahollisesti IV kolvin coilit, sikäli mikäli akselimassat natsaa ees suunnilleen ja saa jotenkin paikalleen. Kyseiseen vehkeeseen halvimmat coilit on vissiin D2, ja sillä on hintaa se 850e :) Merkkiä ja mallia en kehtaa sanoa, kun varmaan tulee vittuilua. No joo, mk2 Mondeoon ne tulee. Jos sellasen tolpan mallin tiiätte, niin osaatte varmaan kuvitella mitä yritän tarkoittaa.
noniii lisää ongelmii jomin kanssa.. Takapää ei enään rutise kun vaihto jouset alhaalta ylös mutta on kovin löysä. Renkaan ja kaaren välissä on yli 5cm "rakoo" ja ajaessa mutkiin tai vähänkin isommista töyssyistä niin kaaret kolisee.
Mitä kannattaisi tarkastaa takapäästä? Ei näistä alusta hommista ole vielä niin paljoa kokemusta..
Mitä kannattaisi tarkastaa takapäästä? Ei näistä alusta hommista ole vielä niin paljoa kokemusta..
Säätö.
Semmosta kyselisin että paljon miten paljon tippuu kieroksella (kierros = mm) ja itsellä on nytten ollu joku about 1000km alla ja ei oo ollu ongelmia. Nytten vaan täytyis tiputella lisää.
Sitten mitäs ainetta nytten sitten suosittelette talvea ajatellen? Jotkut sanoo tervaspray ja jotkut kuparitahna.
Sitten mitäs ainetta nytten sitten suosittelette talvea ajatellen? Jotkut sanoo tervaspray ja jotkut kuparitahna.
Bongailun näitä jomeja tuolta tuning desing verkkokaupasta?Kokemusta ko paikasta?
Sitten toinen kysymys.
Auto jota meinaan madaltaa on v mallin variant golf 2.0tdi.Tuleeko tuolla jomilla jäykkä vai löysä alusta?Meillä on 2 lasta ja reissuilla kontissa yhdet rattaat ja tavaraa niin olisi kiva tietää että antaako madaltaa reilusti ilman että ajossa ruopii HETI kaariin.
Aiemmassa autossa oli fk königgsport ja auto ei ollut edes tappiinsa tontitettu niin takafillarit rapi kaariin.
Toinen vaihtoehto on kw v1 basic mutta jos kerrankin säästäisi..arveluttaa vaan että kandeeko tässä säästää xD
Sitten toinen kysymys.
Auto jota meinaan madaltaa on v mallin variant golf 2.0tdi.Tuleeko tuolla jomilla jäykkä vai löysä alusta?Meillä on 2 lasta ja reissuilla kontissa yhdet rattaat ja tavaraa niin olisi kiva tietää että antaako madaltaa reilusti ilman että ajossa ruopii HETI kaariin.
Aiemmassa autossa oli fk königgsport ja auto ei ollut edes tappiinsa tontitettu niin takafillarit rapi kaariin.
Toinen vaihtoehto on kw v1 basic mutta jos kerrankin säästäisi..arveluttaa vaan että kandeeko tässä säästää xD
Mk2 Jetassa ollut nyt n. tuhannen kilsaa Jomit alla, sarja on kolmoskoriseen tarkoitettu mutta pelaa kyllä loistavasti tuossa, voi jopa sanoa mukavaksi. Verrokkina mk1 Golffissa ollut Raceland, joka oli aivan liian jäykkä vaikka pehmenikin ekan 10tkm aikana selkeästi. Ja ylimmässä asennossaankin ainakin takapää liian matala, hyvä että konttorilla pääsi nosturille vaikka ns. normaalirenkaat oli alla.
No nytten on sitten laskettu ja rajulla kädellä. Edessä vielä 1.5cm kiertetä jäljellä takana on jonkin verran enemmän. Meinastulla ongelmia ajaa autoo ulos tallista kun jäi kynnykseen jotain millejä ettei jääny mahastaan kiini :). Ja puskurin lippaahan on laahattu muutamassa paikassa asfalttiin.
Jäykkyydestä sen verran että ei ainakaan tähän mennessä oo ottanu mihinkään kiinni 4henkilöllä. Noh huomenna sitten selviää miten käyttäytyy motarilla mutta ihanpa hyvin tuo tosta kulkee.
Ja tuosta nyyten vähän kuvaa ja mitä tulevaisuudessa niin 16" vannetta pitäisi hommata näyttää omasta mielestä 15" tyhmiltä
http://s1124.photobucket.com/albums/l57 ... n%20Vento/
kännykyllä otettuja kuvia joten ei laatu ihan paras mahdollinen.
Jäykkyydestä sen verran että ei ainakaan tähän mennessä oo ottanu mihinkään kiinni 4henkilöllä. Noh huomenna sitten selviää miten käyttäytyy motarilla mutta ihanpa hyvin tuo tosta kulkee.
Ja tuosta nyyten vähän kuvaa ja mitä tulevaisuudessa niin 16" vannetta pitäisi hommata näyttää omasta mielestä 15" tyhmiltä
http://s1124.photobucket.com/albums/l57 ... n%20Vento/
kännykyllä otettuja kuvia joten ei laatu ihan paras mahdollinen.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 30.4.2011 14:24
Onko porukalla kokemuksia tästä http://www.ebay.co.uk/itm/GEWINDEFAHRWE ... 0921868895 madallussarjasta vai joutuuko heti kättelyssä heittämään vesilintua tällä? Halpahan tuo olis
jom:iin ollu jopa yllättyny. kaks talvea ja kaks kesää +60tkm ajettuna (eikä ole mitään k*sisukassa ajoa) ja kaikki tolpat oli kuivina päältä kuukausi sitten ku säädin eikä säätäminenkään tuottanu ongelmia. en oo käyttäny mitään suoja-aineita tai mitään. pinelineä laimennettuna ja paineilmalla kierteet puhtaaksi.
Lainaanpa tätä topikkia hiukan vaikka alunperin kysely liittyykin jomin sarjaan.
Eli pitäs toi passat 3bg madaltaa tässä ennen kevättä ja tuli bongattua tuollainen kun fk ak coilover sarja millä ei hintaa oo juuri mitään mutta onko se sit sellainen sarja että siittä kannattais maksaa tuotakaan vähää? :) mulla olis tossa nurkassa myös pari vuotta vanha gts coilover mikä aikoinaan oli 3b passatin alla. Eli heittääkö tuon pari vuotta vanhan gts satsin alle vai tilaisko tuollaisen fk ak coilover setin alle? Kellään kokemuksia kyseisestä satsista?
Eli pitäs toi passat 3bg madaltaa tässä ennen kevättä ja tuli bongattua tuollainen kun fk ak coilover sarja millä ei hintaa oo juuri mitään mutta onko se sit sellainen sarja että siittä kannattais maksaa tuotakaan vähää? :) mulla olis tossa nurkassa myös pari vuotta vanha gts coilover mikä aikoinaan oli 3b passatin alla. Eli heittääkö tuon pari vuotta vanhan gts satsin alle vai tilaisko tuollaisen fk ak coilover setin alle? Kellään kokemuksia kyseisestä satsista?
Kenelläkään tietoa, että onko jomissa, ta technixissä yms samankokoiset säätömutterit ?
Pari päivää sitten löysi mk3 gti edition tiensä tuohon pihaan, jossa coilit alla, mutta se haka-avain säätämiselle uupuu. Punaset jouset noissa on, eli racelandi tai ta technix ?
Jos jotain kokoa saisi, ja että mistä voisi täältä kotka-kouvola akselilta semmoisen löytää :)
Pari päivää sitten löysi mk3 gti edition tiensä tuohon pihaan, jossa coilit alla, mutta se haka-avain säätämiselle uupuu. Punaset jouset noissa on, eli racelandi tai ta technix ?
Jos jotain kokoa saisi, ja että mistä voisi täältä kotka-kouvola akselilta semmoisen löytää :)
No naarmuja niihin tulee ainaki jos kovin rykii. Ollaan jotain jumittuneita lautasia joskus lyöty isolla taltalla ja vasaralla, siinäkin tosin vaarana et taltta uppoaa lautaseen ja se halkeaa tms.
Mutta jos ei ole jumissa niin varovasti naputtelee niin pitäisi aueta. Jotain crc:tä sinne tai vaikka varovasti kuumentaa niin helpottaa aukaisemista.
Mutta jos ei ole jumissa niin varovasti naputtelee niin pitäisi aueta. Jotain crc:tä sinne tai vaikka varovasti kuumentaa niin helpottaa aukaisemista.
taas yks huoleton talvi meni niin että sujahti ja katsastuksessakin tuli hyväksytty lappu. pientä eroa etupäässä oli mutta ei vielä mitään hälyttävää. jospa vuosi vielä kituuttelis niin vois vaihtaa jo parempaan. eli 3 talvea ja kaks kesää menty
itsellä rutisi alkuaikoina jokusen kuukauden nuo takapäät mutta sekin loppu ja en oo itse ainaskaan huomannu myöhemmin
itsellä rutisi alkuaikoina jokusen kuukauden nuo takapäät mutta sekin loppu ja en oo itse ainaskaan huomannu myöhemmin
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Olisko jollakin sopivasti irrallaan G3/ventoon käyvää V-maxxin/jomin coili alustaa?
Pitäisi saada tietoon takajousen sisähalkaisia ja pituus(ilman apujousta eli pelkän päätoimisen jousen pituus), ajattelin täältä kysellä ensin jospa ei tarvitsis alkaa omastani irti veivaamaan. Kiitokset jo etukäteen! :)
Pitäisi saada tietoon takajousen sisähalkaisia ja pituus(ilman apujousta eli pelkän päätoimisen jousen pituus), ajattelin täältä kysellä ensin jospa ei tarvitsis alkaa omastani irti veivaamaan. Kiitokset jo etukäteen! :)
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
ainakin -97 ventoon meni joskus heittämällä niin kyllä ne kaiketi uudenmallisilla sopii :) takatolpat ei olleet omassa sarjassa kovin pitkäikäiset taisi niillä takuu aika juuri täyttyä kun tuli nesteet ulos nyt on ollut V-maxxit toistavuotta ja siellä on vielä pysynyt vaikka kaiketi samaa sontaa nuo taitaa olla vähän eri värisenä :D
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa