T4 Portterien yleispähkäilyä.....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 8.6.2007 0:21

Eri puolille tulee.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.6.2007 8:00

Kannattaa toteuttaa tuplaputkisto siten, että dieselissä sitä mustaa jöötiä tulee molemmista nurkista 8)
Tästä on toisaalla keskusteltu, mutta mites, kun dieselissä tahttoo tuo noki sotkea peräpeilin, ellei putki ole reilusti alas taivutettu?

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 8.6.2007 21:22

eikös veskulla ole kokemusta? siltä idean siihen sainkin, mut ei ole putkea vielä kuulunut...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 8.6.2007 22:30

No varmaan kannattaa kääntyä Marteliuksen puoleen noissa asioissa! Martelius on tehny sen Veskun putkistonki.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 8.6.2007 23:11

ite tilasin sen supersportin putkiston...

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 9.6.2007 0:10

Mulle tekee yksi kaveri, tehnyt itselleenkin jo pari versiota. Ei mitään toisenpuolenfeikkiä vaan ihan toimivat röörit.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 9.6.2007 1:29

^^Mitä makso supertunturi-putkisto?? Mistä??

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 9.6.2007 12:36

450e rahteineen, hitlerin valtakunnasta tulee, mut varaosavarastosta tilasin, nettivaraosasta... 3-4 viikkoo oli kait se toimitus aika, nyt 4 viikkoo mennyt. no, en pelihousuja revi vaikka pariviikkoo viel menis.

http://www.nettivaraosa.com/436715

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.6.2007 15:00

Jälleen tuonne äänieristyspuolelle: Mahtaako vaihdevivun alapäässä ulkopuolella olle mansettia, kuten esim. ykkösgolfissa vai onko vivusto tosiaan ihan paljaana siellä alla? Viuston voitelu kauttaaltaan sprayvaseliinilla herkistää muuten vipua kummasti.
Kun irrotin kepin varresta palkeen alla olevat palikat, totesin, että ne eivät olleet paikoillaan ja vivun kautta tuli tiemelua ohjaamoon. Kun kaikki palikat olivat paikallaan ja palje ruuvattu lattiaan kiinni, totesin melutason laskeneen selvästi.

Viimeisimmässä Laakkosen varaosalehtisessä mainostettiin sisälokareita -siis Lokarin valmistamia. Perusmalli 69€ ja äänieristetty 83€/pari. Mallia äänieristetystä ei ollut, joten arvelin tilata perusmallin ja eristää itse. Liikkeeseen tulee myös tuota valmiiksi eristettyä, näkeepä sitten senkin.

Alkuviikosta öljyjä vaihtaessani totesin, että tukevan pohjapanssarin päällä onkin aika tukeva eriste.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 14.6.2007 18:46

^millä meinaat eristää? kerro sit kun homma etenee...

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 14.6.2007 18:51

Villi veikkaukseni on, että katepalilla.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.6.2007 19:38

Hyvä veikkaus, mutta meinasin lisäksi laittaa samanlaista tiivistä mattoa kuin pohjapanssarissa on. Katsotaan, mitä äänieristetyssä mallissa on ja pistetään sitten paremmaksi 8)

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 14.6.2007 19:43

mulla ois bitumilaattoja ja kahdenlaista massaa, niiden vällillä olen nyt arponut. lokarit on, muttei niissä eristystä.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 14.6.2007 19:53

Kokeillaan nyt täältäkin ku asialla olis pikkasen hoppu

Eli miten toimii t4 portterissa 18" vanne et50:lla ja 225 kumilla. (Vakio alusta)

Lähinnä kiinnostaa kaipaako spacereita??

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.6.2007 19:58

No tossa on 8x17 ET 45. Kumi on 225/50R17

http://i42.photobucket.com/albums/e323/ ... t001-1.jpg

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 14.6.2007 21:03

^ Ton kuvan perusteella en usko että haittaa jos 5mm menee sisemmäksi.
Täytyy hakee pois, niin halvalla saa hyvän setin että hankkii sit vaikka spacerit.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.6.2007 21:38

Joo, ei haittaa. Tuo mun on siinä ja siinä! Reilummalla madalluksella, edessä saattas pompussa rengas ottaa kaareen.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 16.6.2007 15:24

gti-pertulle vielä äänieristyksestä... aikoinaan umpiporteriin laitoin tavallista karhuntaljaa seiniin ja takaluukkuun, vaneroinnin alle ja sora ääniähän siitä tuli et, kerää kosteutta sun muuta. no eräästä syystä nyt otin vähän verhoiluja irti tuosta bussista, niin samaa tekniikkaa on regolla käytetty, eikä ole ruostunut. eikä siinä edellisessäkään pakussa koskaan villat olleet kosteat, kun seurasin, kuin siinä käy. vähenää huomattavasti kaikuja tuo villa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 16.6.2007 15:45

Kiitti vinkistä!

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 17.6.2007 10:27

Terve! Selasin tuossa vanhoja topiikkeja vakionopeudensäätimistä, en kuitenkaan löytänyt transporteriin liittyviä artikkeleita. Eli onko joku teistä asennellut itse vakkaria tollaseen T4seen acv-koneella? Äkkiää vois ajatella aika helpoksi hommaksi vaihtaa tuo vilkunviiksi ja piuhottaa se.
Tuossa yhdessä jutussa oli laitettu golf 3:seen vakkari ja siellä oli jossain sulakerasian takana plugit valmiina!?? Mitänkä mahtaa olla transporterissa? -98 vm pasuunaan tuo vakkarin asennus ei ollu helppo koska piti vetää kompuutterille asti piuhoja, jätinkin sen ammattilaiselle.
Nyt ajattelin asentaa kuitenkin itse tuohon transporteriin, kertokaa vinkkejä/kokemuksia.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 17.6.2007 15:07

Pitäisi onnistua ihan viiksen vaihdolla,johtosarjan asennuksella sekä vag-comilla aktivoinnilla. Itse en ole moista tehnyt(kun ollut autoissa valmiina),mutta näin olen ymmärtänyt että onnistuu.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 17.6.2007 21:28

Tuossapa olikin selvitetty miten helppo jutska se on. Kaikki muu olikin aika selvää paitsi tuo plugi onko sitä valmiina näköjään on.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=vakkari

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

Portteri teki tepposet!

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 22.6.2007 16:20

Nyt tuo portteri teki semmosen tempun, että ku oltiin reissuun lähössä sillä ja se kävi tyhjäkäyntiä pihalla, ni yhtäkkiä alko öljynpainevalo vilkkumaan ja kierroslukumittari jäi pelistä pois!?

Mikähän vois aiheuttaa moista oiretta? Tuon yhden kerran jälkeen se on toiminu moitteettomasti.

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 22.6.2007 17:02

Laturi alkaa olla lopussa?

janneja
-
Viestit: 189
Liittynyt: 30.12.2004 18:48

ViestiKirjoittaja janneja » 22.6.2007 17:12

kosketushäiriö laturin johdoissa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 22.6.2007 21:10

No ite oon ollu jo viime talvesta lähtien sitä mieltä, ettei se laturi toimi kunnolla. Muttaku siittä mitattiin latausjännite, ja se oli hyvä. Pitääpäs tarkistaa vielä ne liitokset.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 23.6.2007 12:14

mutta mites, kun dieselissä tahttoo tuo noki sotkea peräpeilin, ellei putki ole reilusti alas taivutettu?

eikös veskulla ole kokemusta?


Eipä tuo peräpää sotkeutunut oo noilla ulostuloilla, pikkasen putkien päät tummuvat mut ei muuta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.6.2007 13:23

Peräpään sotkeutumisesta tuli mieleen Caravellen öljynvaihto tässä männä viikolla. Aina olen käsin kiertänyt suodattimen kiinni ja niin nytkin, vaikka teenelosessa tuo suodatin onkin hieman hankalassa paikassa.
Pidemmän maantieajon jälkeen ihmettelin, kun peräpeili oli sellaisen nokijätteen peitossa. Tarkistin oitis öljyn tason ja se oli suht sama kuin vaihdon jälkeen. Kun öljyä alkoi jo tiputella allekin, aloin epäillä ja heivasin pohjapellin irti: suodatin lähti irti käsin kiertämällä.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 24.6.2007 20:23

vähä ot nyt: huomenna pitäs sit pohjois norjaan singahtaa ja pikkasen jännittää, mitkä valot kojelaudas alkaa vilkkua, toivottavasti ei mitkään :) vasta se on sisään ajettu, 410 000km

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 28.6.2007 14:00

Äänieristys hommaa olen pähkäillyt, huomenna alkaa loma joten jos sitä nyt sais itseään niskasta kiinni ja rupeis jotain tapahtumaan.

- Tavaratilaan vanereiden alle villaa, ilmeisesti ok?
- Ohjaamon ja tavaratilan väliseinään jotain, mitä?
- Ohjaamon mattojen alle ja pyöräkoteloihin jotain, mitä?
- Sisälokareiden/pyöräkoteloiden pintoihin jotain, mitä?
- Tavaratilan pyöräkotelot?

Aarne kärpänen kauppaa tälläisiä vaihtoehtoja, hinnat tosin ei kaikkein järkevimpiä ku miettii menekkiä (lähinnä tavaratila ja väliseinä).

Bitumia jotkut joskus käyttäneet, tiiä sit mitä tekee pelleille (ohjaamon lattia ja pyöräkotelot) jälleen aarne kärpäsellä vaihtoehto click

Autostudiolla tarjolla tämmösiä vaihtoehtoja, tosin hinta ei ainakaan halpene.

Joku joskus puhui jostain kattohuopien tiivistykseen käytettävästä bitumi (bitumityyppisestä) matosta, jota käsittääkseni myydään rullissa, erilevyisenä.

Oikeastaan kaipaan ehdotuksia, jotain on tietysti jo mainittu. Sekä mahdollista infoa jos levitän bitumia penssellillä maton alle, annan kuivua ja paiskaan maton takaisin paikalleen meneekö jalat vuoden päästä lattiasta läpi, eli ruostuttaako bitumi pellin?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.6.2007 14:23

Viime viikolla kävin hakemassa Laakkoselta Lokarit eteen ja taakse. Volkkarin varaosakuvastosta bongasin, 69€/pari. Noita kannattaa kysellä myös tarvikeliikkeistä. Klik

T5 -malliin saa myös äänieristettyä mallia, jossa on pari surkean pientä lapyskää bitumimattoa sisäpuolella. Noista saa maksaa 14€/pari.

Lokarit ovat varsin tyköistuvat: lokarien sisäpuolelle ei paljoa eristettä mahdu. Vaihtoehtona oli bitumimatto tai siveltävä bitumi. K-raudasta hain kolmen kilon hinkin Katepal K-36:tta ja ennestään oli kilo. Kilo per lokari sivelin juhannuslämpimikseni.

Sivelin siis molemmin puolin ja nyt jännittää, miten pysyy pyöräkotelossa. Jos irtoaa, niin haitanneeko tuo.

Lopputulos oli parempi kuin odotin. Rengasäänet vaimenivat aivan selkeästi. Lisäksi noissa lokareissa on mukana roiskeläpät! Edessä jopa joustavalla kumiosalla. Sellaisia ehdin jo katsella erikseen, mutta hinta olisi ollut orkkiksilla sama kuin lokariparilla!

Naapuri teki 70-luvun kämppäänsä remppaa ja orkkis beige kokolattiamatto oli menossa kaatikselle. Otin rullan haltuuni ja leikkelin sopivat palaset tavaratilan maton alle. Rumaa ja rujoa, mutta eipä näy oman maton alta.

Bitumi ei ruostuta, mutta jos sen levittää mattona ja liimaus pettää, kosteus ryömii bitumin ja pellin väliin. Siveltävä bitumi kuivuu hitaasti, joten mattoa ei kannattane ensimmäiseen viikkoon laittaa paikoilleen.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 29.6.2007 9:00

Saako -00 portterista huoltovälin ilmaisinta nollattua ilman vagcomia?

[ ] Kyllä, jos niin miten?

[ ] Ei

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 30.6.2007 20:08

Tyhmä kysymys: Miten on helpoin tapa vaihtaa ohjaustehostimen nesteet? Mulla haukkaa aina joskus vähän ilmaa jostain ja tehostaja huutelee, muutenkin ääntää toisinaan. Letkut tsekattu ja pumppu uusittu (600e) pari vuotta sitten. Tahtoo nuo nesteet vaahtoutua ajossa. Kylmänä ei koskaan oireita. Vika ei myöskään liene hammastangossa.

edit: ja paljonko sinne menee nestettä, kun ei tuota manuskaa ole?

Ajattelin laittaa seuraavat tuotteet: Red Line API 75W GL-4 sekä Seal Saver noin kokeilumielessä.
http://www.roadmachine.fi/PSF.html

Lootassa on seuraavanalainen kokoonpano johon olen kovasti ollut tyytyväinen, siksi ajattelin Red Lineä myös nyt koittaa:

MT-90 synkroniöljy + LightWeight ShockProof® Gear Oil .

Täytyisi vaan keksiä vielä muuta tilattavaa kun ei ihan pientä määrä saa tilattua.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 1.7.2007 11:14

^ Itse vaihtelin seuraavalla tavalla. En tiedä kuinka oikein tai väärin se on mutta, ainakin toistaiseksi pelaa kunnolla.


- Auto talliin
- Konepelti auki
- Ohjaustehostimen säiliön kansi auki
- Säiliö tyhjäksi (Itse imin isolla ja siis oikeasti ISOLLA injektio ruiskulla)
- Auto ylös
- Pohjapelti irti.
- Pumpulta letkut irti (nestettä alkaa valumaan)
- Renkaiden kääntelyä tapista tappiin
- Letkut kiinni pumppuun
- Auto alas ( ei kuitenkaan renkaita maahan asti!!!)
- Säiliö täyteen nestettä
- Joitain kertoja ratista renkaat tapista tappiin
- Auto käyntiin
- Useita, monia ja monta kertaa ratista kääntelemällä renkaat tapista tappiin, aina välillä nestettä lisäten. (Aluksi pitää aikamoista meteliä)
- Kun nesteen pinta ei enään laskenut, eikä pumppu äännellyt tarkastin tason säiliöstä.
- Moottori seis
- Auto ylös
- Letkujen tarkastus
- Pohjapelti kiinni
- Auto alas
- Kone pelti kiinni
- Auto ulos
- Koeajo n. 5km ja paljon ratin veivausta
- Auto talliin
- Konepelti auki
- Nestepinnan tarkastus -> ok
- Konepelti kiinni
- Pullo auki...ja loppu on suomalaista ROK-historiaa :)

Ja kuten sanoin, näin tein itse, ehkä väärin ehkä en So Not
Nyt noin 3tkm menty ongelmitta.


Edit. Nesteenä käytin tätä

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 1.7.2007 15:12

vähä ot nyt: huomenna pitäs sit pohjois norjaan singahtaa


taas ot: reissu tehty, n. 4100km, ja kulutuksen laskin, 7,5 satasella, iisiä ajoa.
tietenki mäkiä v.sti.

kaikista kovin meteli mitä kuuluu sisälle on tuo ilmavirta...ja se on yllättävän kova, ilmeisesti kuuluu etuovien tiivisteistä tai jostain, tietääkö joku, onko mitään tehtävissä?

matkailuautoksi kun tuon olen tehnyt ja eka reissu oli nyt, niin muutoksia kyl pitää tehä...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.7.2007 18:35

kaikista kovin meteli mitä kuuluu sisälle on tuo ilmavirta

Aika yllättävä havainto. Voisiko se kuitenkin olla rengasmelua? Mielestäni portterin tiivisteet ovat ihan toimivat, jos ovat yhtään ehjät. Miten vaihdekepin tiivistys? Ei tarvitse paljoa falskata, niin kyllä tulee melua sisään.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 3.7.2007 13:36

Täältä varmaan vastaus löytyy helpoiten, eli...

Mikä tuon T4 tavallisen valkoisen värin värikoodi on?
En löydä auton papereista/tarroista, enkä ihan äkkiä kuuklella.

L90E?

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 3.7.2007 15:58

heh juu... ei ihme että ilmavirta kuuluu, kun liukuoven välissä sentin rako.... ja ruuvit ei aukee, et sais säädettyy.... pitää nuo lokarit katsoa kans vielä..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.7.2007 16:49

Oletko katsonut tarraa sulaketaulun vierestä lokarin puolelta?

Itse porasin liukuoven alajuoksun ruuvit 6 mm poralla puoleenväliin, jolloin ne irtosivat kevyesti. Tilalle käy normaali M8x1.5 ruuvi. Pikakorjauksena roikkuvaan oveen laitoin kaksi prikkaa säädöksi.
Uudet oven rissat tilasin Saksan maalta, pitäisi vielä asentaa paikoilleen. Tuolta niitä saa.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 3.7.2007 17:06

Tuolla vinkillä löytyi sulaketaulun alta oikeanlainen tarra.

R902 (arctic white) tässä tapauksessa.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

Putkistoa??

ViestiKirjoittaja snowman » 3.7.2007 21:35

Onko kokemuksia äänistä, jos laittaa vaan yhden pöntön taakse, kun tekee uuden putkiston?
Tarkoituksena olisi laittaa alkuperäinen keskipönttö takapöntöksi, mutta pitäis löytää käytettynä toinen lisää... Samalla reseptillä on seatin putki ja äänet on just hyvät.
viikonloppuna olis tarkoitus putki taiteilla. :)

Onko veskulla hyviä kuvia pohjasta uudella putkistolla?

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 4.7.2007 22:13

Itse ajattelin huomenna tilata 2 kpl Mufflexin pikkuisia läpivirtausvaimentimia ja laittaa ne taakse jättäen orkkis keskivaimentimen paikalleen.

Tänään onkin sisusta purettu ja vibroplastia vedetty pahimpiin paikkoihin. Johdotukset
pääsääntöisesti valmiina ja lattia taas ummessa. Huomenna sitten DLS:ien nakertelua kojelaudalle. Täytyy kojeluadan alle kehitellä joku häkkistysteemi jotta saa vanua kajareiden alle.

Tuuliohjaimet napsahtivat paikalleen ja Lukkarin vanha ratti lepää öljyssä :)


Kuvia olen paiskonut (paiskomassa) tuonne SCF:n projektiosioon.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 5.7.2007 15:44

Lukkarin vanha ratti lepää öljyssä :)


oliko trp:stä se ratti? vai mistä, kävin kattoo kuvan...

Kuva

tuollaiseksi muutin nyt... huomenna konttorille...

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 6.7.2007 16:12

ja leima saatu... 1+4 rek.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.7.2007 21:32

Ja käyttövoimavero on??

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 6.7.2007 21:41

plus miinus sata euroo, en vielä tiedä tarkkaan, mut vähemmän ku tämän hetkinen 807e...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.7.2007 22:46

807€!!?? WTF?!

Oliko se alunperin bussi??

Mulla tossa omassa pakussa 92€/vuosi.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 6.7.2007 23:28

juu, oli bussi, eli henkilöautoksi rekisteröity... kyllähän se budjettia helpottaa nyt :) no, eihän sillä saa periaattees saa ajaa enää ku sen 80km/h, mut ei tuolla 2.4 kovaa huvita ajaakaan. tai eihän sillä ees pääse kovaa :)

mut nyt taas saa keskittyä ulkoiseen tuninkii... :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.7.2007 11:05

Jos en ihan väärin ole asiaa ymmärtänyt, kun verollisen matkailuauton omapaino on alle 1875 kg, sillä saa ajaa tiekohtaisen nopeusrajoituksen salliessa 100 km/h nopeutta.

Tuo verollisesta bussista verottomaksi "retkeilyautoksi" muuttaminen on mielestäni kyllä aika outoa puuhaa: ehjä monipaikkainen bussi muutetaan "retkiautoksi", jossa on vain välttävät retkeilyvarusteet.

Oma Caravelle on bussivarusteista riisuttu jo Saksassa ja tuotu Suomeen pakuna. Nyt sillä on retkeilty muutama yö. Kaksi pientä ihmistä + kolme koiraa mahtuu tuollaiseen vaikka miten päin. Penkit on vain kahdelle, mutta saapahan ajaa satasta ja mistäpä sen kukaan tietää, että kyseessä ei ole bussi, jolloin motarillakin voi ottaa viimeiset irti.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 7.7.2007 13:15

kyllä sillä saa ajaa vain 80km/h, sitä katsastusingengörat jaksoi muistuttaa...

2 paikkasella pakulla on paha reissata, jos on porukkaa enenmmän kuin kaksi.
eipähän tuostakaa ulospäin näe, kuinka kovaa sillä saa ajaa ja niinku sanottu, nuo 2,4d :t on sellaisia, ettei niillä juuri yli 90 huvita ajaa.

Tuo verollisesta bussista verottomaksi "retkeilyautoksi" muuttaminen on mielestäni kyllä aika outoa puuhaa: ehjä monipaikkainen bussi muutetaan "retkiautoksi", jossa on vain välttävät retkeilyvarusteet.


bussissa on hankala nukkua, varsinki kun se vero pyörii mielessä... :) kyllähän sinne saa niin paljon retkeilyvarusteita, ku jaksaa kantaa. :)

mulla oli paku aikaisemmin, eikä siel pakun lattialla mikään maailman mahtavin paikka ollut.
tottahan olis voinut ostaa oikean matkailuauton, mut ei huvittas sellaisella ajella 11kk työmatkoja ja ne on niin "halpojakin".
ehkä joku westfalia on sitten seuraava.
onhan mulla tuo vaunu, mut jostain syystä en ole innostunut kumminkaan sen kiskomisesta, ehkä se innostus jostain joskus löytyy :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.7.2007 15:40

Kun nyt tuli puheeksi, näin juuri kylällä jonkun -90 -luvun lopun Carsportin, jossa oli iso satasen lätkä takalasissa. Tummista laseista en nähnyt sisälle, ilmeisesti pakuksi rekisteröity. Eihän tuota rajoituslätkää ole kaiketi -90 -luvun taitteen jälkeen tarvinnut liimata.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 7.7.2007 15:58

juu ja siinä pätee myös se, että jos on airbag ja abs, niin saa ajaa sataa, jos on matkailuautoksi rekisteröity. sitä se kans kysy heti ja ku sanoin ettei oo, niin tuumas et se on si 80km/h auto. ei se lue edes rekisteri otteessa, et on 80km/h rajoitettu.
nuo kriteerithän oli paljon helpommat jossain vaiheessa, tarvinnut olla kuin kaatuvat penkit ja kannettava spriikeitin.

nyt irroittelen noita lokareita ja katson jos laittas vähä massaa niihin...

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 7.7.2007 15:58

Eikös niissä ole se 100 lätkä jos on pienoislinja-autoksi rekisteröity?

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 7.7.2007 17:10

^naulan kantaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.7.2007 18:09

Varmaan yksi pienimmistä linja-autoista, mitä olen nähnyt, mutta sellaisessa taitaakin olla pakun vero ja paikkoja suurin sallittu määrä.
Siskolla oli aikanaan -69 Kastenwagen -ikkunapaku, jossa oli ohjaamon ja takatilan väliseen puolikorkeaan seinään kiinnitetty saranoitu istuin, jolle mahtui viisi hintelää teiniä irtopehmusteelle, jonka paksuuden viranomainen oli hyvin tarkkaan määritellyt.
Kyllähän siellä sikaosastolla sitä keskenkasvuista kuitenkin oli joskus lähemmä pariakymmentä päätä.
Viimeksi muokannut lukkari, 7.7.2007 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 7.7.2007 18:41

mut tais olla bensakoneel... haaveena ois sellainen myös.

http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=26&art=4&seit=78 tuossa on mun "pornosivut"

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 7.7.2007 22:27

Keksikös joku apua seuraavaan: Hankkimani orginaali Caravellessä ollut ratti ei käynytkään. Boori näyttää käytännössä samalle mutta rattiakseli on paksumpi. Orkkis ratin "sovite" tekee lopussa pykälän ja on noin. 26mm halkaisijaltaan kun taas tuo yleinen on 22mm eikä sovitteessa ole tätä pykälää?

Tuon ratin kuitenkin pitäisi portteriin etkankin mukaan sopia tosin kohdalla 07.95-12.95 voi olla joku poikkeavuus, muuten pitäisi käytännössä olla sama rattiakseli 91-97. Oman ensirekisteröinti on 02.12.95 ja käyttöönotto 96 puolella.

Mahtaakohan siis mistään löytyä rattia tilalle?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.7.2007 10:22

Aikamoinen mysteeri, kuten eilen noita perhealbumista ihmeteltiin.
Raidin soviteluettelokaan ei airbagittomiin tunne kuin yhden keskiön.

Tuo harva boori on muuten halkaisijaltaan 17 mm ja tiheä 22 mm.

Noista tarvikkeista voisi löytyä passeli, käsittääkseni tuo napojen kuuden ruuvin kiinnitys on jonkinlainen standardi.
Onko se boori jotakin tuon tapaista, tuo on kaiketi myöhempiin kakkosiin ja ensimmäisiin kolmosiin käypä 22 mm boori.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 8.7.2007 10:47

Kyllä se tuolta näyttää aika lailla. Orkkisratin keskiössä vain ei ole noin jyrkkää kartiota lopussa, vaan se tekee oikein pykälän. Täytyy tänään vielä napata ratti pois ja katsoa kunnon tönärillä tarkka koko akselista ja boorista.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.7.2007 12:32

Tuonne päivitin omia rattijuttujani ja jo aikoja sitten toteutettuja penkkikorjauksia, sähkölasien ja keskuslukituksen asennusta ym. korinosien liimailua.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 8.7.2007 14:08

te kun olette pähkäilleet dokumenttien kanssa noita ratti juttuja, niin onko tietoa sopii ko se bagillinen 95> ratti tuohon bagittomaan?

lukkari:
Samalla innolla -onnettomasta ergonomiasta ja jumissa olevista ruuveista piittaamatta- irrotin takatilan lattian alla olevan mykän flektin.


otitko koko hässäkän alta pois, vai saiko pelkän moottorin irti?

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 8.7.2007 22:09

Itse olen siinä uskossa että sopii. Ajattelin itse ensiksi hankkia nahkaisen bagiratin jossa bagi on poksahtanut, ei sattunut sopivaa tulemaan vastaan jotain mennään ilman. Lukkari taitaa tämän tietää, minä arvailen :)

Tulin eilen tilanneeksi kaksi Mufflexin keltaiseksi eloksoitua läpivirtausänkkäriä, ajattelin heivata keskipöntön ja asentaa sen tuplaputkiston näillä.

Seuraava onkin sitten kuskin penkin verhoileminen, jonka jätän tutulle verhoilijalle. Ei ole kapteeninpenkkiä löytynyt (Nyt kannattaa tarjota) joten täytyy tuohon vääntää nojatkin. Samalla täytyy jatkaa istuinosaa jotta tuki riittäisi näin reilusti yli 190cm kuskille.

Myös laatikkoa täytyy pikkuhiljaa alkaa metsästämään, pitää päälaakeri aika krohinaa :(

Asiasta ananakseen, olisi mukava pitää joskus kahvittelu- / renkaanpotkimistapaaminen ihan porttereiden ja vellejen kesken. Olisiko innostusta muilla?

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 8.7.2007 22:14

tuol on pyörivä myytävänä, jonka haen itse :) ei ole käsinojia..

mulla ratissa kans irti se päällinen, taitaa olla perusvika.

juu, vois sitä miitingin pitää :)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 8.7.2007 22:31

Mikseikäs sitä vois joskus treffatakki!? :)

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 8.7.2007 22:36

Noni, siitä se lähtee :) (näin se SCF:kin lähti täältä boardilta ). Saattaisi saada taas lisää ideoita mitä muilta apinoida.

Mistä muuten kannattaisi katsella noita aurinkolippoja? Sattuisiko jollain olemaan ylimääräistä nurkissa. Kohta on niin paljon heebeliä että ei jaksa auto enää kulkea. Menee vanitouhuksi tääkin homma (paitsi että mun G20 bensa söi enemmän menovettä. sekin kone meni oldsin turbo kutosen tilalle rullanokilla höystettynä)...

Mitäs muuten pääsette tankillisella kilsoja? Viimeisten säätöjen jälkeen näyttäisi menevän helposti 1000km ennen meni n 800-850km.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 8.7.2007 22:47

Kyllä portterien miittinki passais.
Entä onkos porttereille omia sivustoja suomessa?

Mä paerikss kerkesin ensin putkiston suhteen: http://www.seatclubfinland.com/foorumi/viewtopic.php?t=12681

Siinä viimeisimpänä putkiston teko syncroon... On teillä etuvetomiehillä helpompaa tuokin... :)

penkit on täälläkin hakusessa...

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 8.7.2007 23:09

Mistä muuten kannattaisi katsella noita aurinkolippoja?


tuola myynti osastollahan oli jollakin hemmolla lippa
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... rinkolippa

en tiä onko enää...

vaasa-kilpisjärvi meni tankillisella... kai se on joku 900km lähelle ainaki. ja jäiki tankkii löpöö.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 8.7.2007 23:59

Kiitos ripeistä lippavinkeistä!

Lumimies: juu kerkesit, mä olen lomalla, täytyy vähän kotonakin rakennelle etei vaimo hermostu :). Kyllä tosiaan syncroon on huomattavasti hankalampi tehdä tuo putkisto.

Ei taida sivustoja olla, perustaisikohan joku? Klubiakaan ei taida olla ;)

Tässä kuva kajareista kojelaudalla (kirjoitan SCF:ään paremman jutun sisustan purusta kunhan ehtii ja linkitän tännekin). Suuntaus ei ehkä ole paras, mutta istuu mielestäni ihan nätisti.

Kuva

edit: mikäs se siellä peilissä häämöttää

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 9.7.2007 1:13

Tosta kulutuksesta sen verran, että maantiellä se pyörii 7-7.5l/100km riippuen kaasujalasta. (Ajaako 100km/h vai 160km/h! ;) )

Tuo paku on ACV eli 102hv 2.5 TDi. (vakio)

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 9.7.2007 9:55

Yllätyin itse siitä kuinka paljon ajoitus vaikuttaa kulutukseen. Itsellä meni 9-10.5l sekalaisessa ajossa, nyt menee n 7.5-8.5l samassa ajossa. Muutenkin ajoituksen ollessa kohdillaan on alavääntöä enemmän mutta veto luppuu aikaisemmin (jos sitä vetoa nyt edes oiekin on). Koneena AAB. Sellaisen lähes 160 kelas kotimaassaan mittariin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.7.2007 9:58

Tuo rattijuttu on tosi mysteeri, sillä varaosaluettelostakaan ei oikein saa selvää, mikä tuo 95/96 taitteen rattiakselimysteeri on.

Pilottipenkkejä voi metsästellä ebaysta ja saahan niitä uutenakin.
Itsellä pyörii mielessä jotkut kunnon sporttipenkit, johon asentaisi nuo pilottipenkkien korkeussäätöiset käsinojat.

Kylläpä on pojilla pieniä kulutuksia. Jos syncrolla yhdeksään litraan pääsee, saa olla tyytyväinen.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 9.7.2007 9:59

Kulutus Rauma-Tampere-Jyväskylä-Lahti-Helsinki-Somero-Rauma lenkillä 6,7l, autossa ei ollut tavaraa kyydissä ja motariosuuksilla vauhti pidettiin liikenne virran mukaisena,

Tekniikka 2,5TDI + MTM.

Päällystin juuri ratin nahalla ja väliaikaisena rattina oli 99-mallin airbagratti joka sopi tuohon 97-malliin (airbag) kivuttomasti vaikka aluperin olin saanut sen käsityksen ettei se sovi.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 9.7.2007 12:25

tuos bussi mallissa kuulemma eri välitykset kuin pakussa, sen takia veis vähemmän maantiellä.
mul oli aikaisemmin joskus 2.4d paku myös ja sillä en päässyt alle kymmeneen...

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 9.7.2007 13:04

ainakin T3ssa oli eri laatikko, T4sta en tiedä mut saattaa ollakin.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 9.7.2007 15:05

Lukkari.

Kyllä mun syncrolla alle 8 L menee, ei mahrottomasti kuormaa ja matkaa suurin osa. Eikä nuo 17" gummit vaikuttanut kulutukseen... Evryn kanssa ajellaan aika paljon...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.7.2007 15:46

Taitaa olla 2.4D ja 2.5TDI Syncrojen kulutuksissa jonkinlainen ero.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 9.7.2007 15:50

suurikin ero, tuos kaveri just kehu, et sen syncrolla 2.4d hätinä 11 litraan satasella. 93vm

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 9.7.2007 16:48

On tuo 2,4D sen verran laiska et varmasti tulee eroja TDI:hin verrattuna.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 9.7.2007 16:56

vaan eipä bussi paljon tdi lle maantiellä kulutukses häviä... muuten sit häviääki.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 9.7.2007 17:55

ei ristus, millä nuo takatilan lämppärin ruuvit voi saada auki... :(
(flektin)

http://www.vapaa-aika.com/asp_sivut/390G.asp pilottipenkkejä... no olipa halpoja...
Viimeksi muokannut trp.freak, 9.7.2007 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.7.2007 18:32

Muillakin samoja ongelmia: ruosteen irrotinta yön yli muhimaan. Ruuvarin päähän muutama napakka isku vasaralla, pitäisi irrota, muovissa ne vain ovat kiinni. Onneksi syncrossa ei ole kardaanin lisäksi kuin pakari hommaa haittaamassa 8)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.7.2007 12:55

Asiasta taas monenteen:
Liukuoven kisko taimmaisen ikkunan (jos on) alla näyttäisi valtaosassa teenelosia olevan kiiltävä. Omassani on ilmeisesti päälliosakin maalattu ja maali on kulunut pois. Tuohan on helppo kiillottaa, mutta ei vaikea maalatakaan.
En ole yhdessäkään nähnyt maalattuna tuota, onko muilla?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 10.7.2007 13:06

omassa tuo on kanssa sen näköinen et olis ollut joskus musta

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.7.2007 13:07

Ei mulla ainakaan. Miten sen kiskon saa irti? Vai saako??

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 10.7.2007 13:09

ja tästä sivutaan aihetta, onkos teillä kellään kiskon "uraa" toisella puolen? mulla on, ihan kuin oli joskus aiottu laittaa liukuovi myös toiselle puolelle ja tultu tehtaalla toisiin ajatuksiin. olen joitain muita nähnyt myös.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.7.2007 13:27

Kisko on M6 muttereilla kiinni edestä lukon tienoilta ja takaa päätykappaleen alta(ainakin). Ovi pitää ottaa pois, että kiskon saa irti. Minulla oli ovi irrallaan viime viikolla, mutta sade iski päälle, joten ovi piti saada paikoilleen, enkä saanut kiskoa irrotettua.
En ole ehtinyt päivittää noitten rissojen vaihtoa omaan topikkiin, mutta kun oven ottaa irti, kannattaa ainakin alimmainen rissa (jonka varassa on melkein koko liukuoven paino) vaihtaa. Omastani oli muovinen rissa kulunut lähes laakeriin saakka.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.7.2007 13:27

Ei ole mulla ainakaan moista uraa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.7.2007 13:57

Laitoin myyntiosastolle kaupaksi yhden ison rissan. Omastani alin oli kulunut ns. sakkorjalle, eli 3 mm oli eroa uuteen ja sen muoviosa plopsahti irti melkein itsestään.
Vaihto onnistuu oveakin irrottamatta, kun tukee se, ettei putoa (maahan saakka):
- kynnyksen muovi irti nostamalla ja kiinnikkeitä rikkomatta.
- taimmaisen karmin edessä on kaksi M8 ristipääruuvia, jotka pitelevät kiinni aukipitomekanismia. Ruuvit auki -ovat kuitenkin tiukassa- ja mekanismi pujotetaan poikkeen
- nämä (orig ristipää)ruuvit irti, ovat vieläkin tiukemmassa. Tässä vaiheessa ovi on hyvä tukea. Mekanismin voi sitten pujottaa takakautta pois.
- iso rissa on valettu laakerin päälle ja sen voi poistaa hajottamalla kehä. Uudessa rissassa on lukkorengas, joka pitää kehän paikoillaan. Otetaan uudesta rissasta laakeri irti ja puojotetaan kehä vanhan laakerin päälle. Lukkorengasta joutuu hieman viilaamaan, että mahtuu laakerin akselin kanssa uraansa.

Kuuluisan Haynesin sanoin: "refitting is reversal to removal". Vaihtoehtona yllämainitulle operaatiolle on ostaa marmoritiskiltä uusi alempi rolleripaketti #701 843 406B, joka maksaa 140€. Tietääkseni noita rissoja ei alkuperäisenä myydä ja pakettia ei ole tarkoitettu korjattavaksi.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 10.7.2007 15:33

Asiasta astialle, mulla oli eilen koeajossa -03 Trp 2.5TDI 102-heppasella koneella. Jotenkin tuntui, että saisi olla enemmän tehoja...;)

Minkäs verran porukalla on kilometrejä mittarissa? Mulla siis tarkoitus vaihtaa Golf tuollaiseen bussi-malliin. Jotenkin vaan arveluttaa ostaa yli 250tkm ajettua.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 10.7.2007 16:15

Itse oon testannut (T5) 102, 131 ja 174hv:n ja nuo tehottomat mallit tuntuu alakierroksilla ihan ok:lta muttei yläkierroksilla enää, tuo 174 sit potkii koko matkan kivasti ja tuntui automaattilaatikkokin siihen sopivan.

Meillä mittarissa 340tkm eikä kone tunnu todellakaan siltä et vetelis viimeisiään.
Viimeksi muokannut Vesku, 10.7.2007 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 10.7.2007 16:29

mulla mittari 413 000 ei vie öljyä eikä vettä. mut onki vain 2.4d jos tehoja haluaa, niin käy kyselee valonviejältä, jos on myytävänä. vai onko sillä vielä se trp. :)

e: paras mitä nettiautos nähnyt myytävänä, niin oli reilu 1 300 000 ajettu, vm 99 2.5 tdi, bussi luonnollisesti. tais maksaa alta 3 tonnin. ehjä.
Viimeksi muokannut trp.freak, 10.7.2007 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.7.2007 19:45

Mulla lasissa 362tkm eikä merkkejä väsähtämisestä.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 11.7.2007 0:47

venton rattia lienee turha tuohon yrittää...?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.7.2007 9:56

Venton ratista löytynee 25 mm tiheä boori, mutta adapterilla se käy portteriinkin.
Noita saanee ihan marmoritiskiltä, koska alkuperäisosasta on kyse.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 11.7.2007 14:05

toi etka oli kiva...
Viimeksi muokannut trp.freak, 12.7.2007 1:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Vaihteensiirtäjän hela

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.7.2007 19:38

Päivitin omaan projektiini helan vaihdosta tarinaa. Reilun kolmen euron pätö hela kannattaa vaihtaa ajoissa, ennen kuin kaksi kolmasosaa vaihteista lopettaa toimintansa.
Typerästi toteutettu yksinkertainen vaihteensiirto mokomassa laitteessa, kun pienellä vaivalla olisi voitu toteuttaa umpinaiset helat, jotka eivät pysäytä matkantekoa.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 12.7.2007 19:18

matkiksesta hain pyörivän penkin, onneksi edes jotain menee heittämällä kiinni. :)

penkki oli 97 mallisesta caravellestä ja pultin paikat samalla kohtaa. äänieristyksiä joutui alta repimään, kun jalusta oli eri mallinen. mutta nyt on ikään kuin integroitu ohjaamo.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 14.7.2007 22:56

Mulla lasissa 246tkm ja koneessa käytännössä kaikki uutta :) (-05 uusittu syöttöpumppu ja ohjaustehostajanpumppu kun samalla kun johtosarja vaihdettiin kun otti hieman liekkiä...)

Huomenna tuleekin tuplaputkisto alle. 2kpl "mp" vaimentimia ja muuten sitten rakennellaan RST:stä. Kun tuo on valmis alkaa kylkiputkien askartelu.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 16.7.2007 8:55

Ei kenelläkään olisi tiedossa hyvää Carsport-varusteista portteria? Parinkympin hintaluokassa...;)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.7.2007 10:50

Aloitusviestin informatiivista linjaa hakien, päivitin omaan projektitopikkiini virtalukon pohjan vaihdosta juttua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa