halpisrenkaista...
Valvoja: ffp jäsenet
Kolmas sarja nankangeja menossa. Tavallisessa ajossa ei moitteita. Misukkaa, GY:tä, BF ollut alla, eikä noissa kovinkaan suurta eroa ole. Tai eroa varmaan tulee kun mennään ääritilanteisiin, ajetaan esim. monsuunisateessa 200 km/h, mitä ei nykyinen kulkine edes kulje. Rengas on kuitenkin edullinen, mukava ajaa, suht. hiljainen ja kestoltaan hyvä. En todellakaan näe järkeä maksaa reilusti puolta enemmän jostain conti, misukka, pirelli pinpong renkaista. Joku mainitsi, että nankang on vain musta ja pyöreä, niinhän se onneksi on.
Kiitoksia noista nopeista vastauksista.
Laitoin jo nankangit tilaukseen ja sitten vain odottelemaan.
Monet ovat varmaankin tilanneet tuolta onlinestä renkaita.
Kauankohan heillä kestää toimittaa renkaat? Nyt ne jolla on kokemuksia niin ääntä kuulumaan.
Maksan tilisiirtona tänään vielä paketin joten olettaisin että huomenna lähtisi tulemaan...
Laitoin jo nankangit tilaukseen ja sitten vain odottelemaan.
Monet ovat varmaankin tilanneet tuolta onlinestä renkaita.
Kauankohan heillä kestää toimittaa renkaat? Nyt ne jolla on kokemuksia niin ääntä kuulumaan.
Maksan tilisiirtona tänään vielä paketin joten olettaisin että huomenna lähtisi tulemaan...
Tuulilasissahan oli keväällä vertailussa merkkirenkaat vs. halpikset.
GY F1 ja Bridgestone 050 oli omaa tasoansa mutta Barum Bravuris 2 yllätti ollen 3 ja samaa tasoa kuin Nokian Z. Sitten olikin selkeä notkahdus Nankangin ja Wanlin tasoon. Kuivalla jotenkuten menetteliviä mutta märällä surkeita kun ajokäytös oli arvaamatonta.
Itsellä on ollut halpiksista Hankook K104:t joista ei pahaa sanottavaa paitsi kelin kylmetessä pito hävisi. Nyt on Nokian Z:tat ja samaa ilmiötä ei ole havaittavissa vaikka viime keväänä pahimmillaan tuli ajettua räntäsateessa ja aste pakkasen puolella (tie tosin oli lämmin ettei jäätänyt...onneksi) ja nyt kun on ollut jo pakkasaamuja pohjoisessa.
Tosin seuraavaksi ostaisin joko Hankook K105:t tai Bridgestone ER300:t jos eivät ole hävyttömän paljon kalliimmat kuin Hankookit Haaparannalla.
Tosin näyttää siltä ettei passattin tarvitse uusia kesärenkaita ostaa kun pidän autoa vielä max. 2vuotta ja tänä kesänä reilu 10tkm matkalla ovat kuluneet pikkuisen päälle 1mm ja pintaa on jäljellä n5.5-6mm.
GY F1 ja Bridgestone 050 oli omaa tasoansa mutta Barum Bravuris 2 yllätti ollen 3 ja samaa tasoa kuin Nokian Z. Sitten olikin selkeä notkahdus Nankangin ja Wanlin tasoon. Kuivalla jotenkuten menetteliviä mutta märällä surkeita kun ajokäytös oli arvaamatonta.
Itsellä on ollut halpiksista Hankook K104:t joista ei pahaa sanottavaa paitsi kelin kylmetessä pito hävisi. Nyt on Nokian Z:tat ja samaa ilmiötä ei ole havaittavissa vaikka viime keväänä pahimmillaan tuli ajettua räntäsateessa ja aste pakkasen puolella (tie tosin oli lämmin ettei jäätänyt...onneksi) ja nyt kun on ollut jo pakkasaamuja pohjoisessa.
Tosin seuraavaksi ostaisin joko Hankook K105:t tai Bridgestone ER300:t jos eivät ole hävyttömän paljon kalliimmat kuin Hankookit Haaparannalla.
Tosin näyttää siltä ettei passattin tarvitse uusia kesärenkaita ostaa kun pidän autoa vielä max. 2vuotta ja tänä kesänä reilu 10tkm matkalla ovat kuluneet pikkuisen päälle 1mm ja pintaa on jäljellä n5.5-6mm.
On se kuoleman himo kova, kun nankangit ostaa.
Onko tämä taas perus etelä-suomalaisen ajattelumaailmaa? Ajetaa jokapaikassa kaasu pohjassa vallitsevista olosuhteista huolimatta toisen perseessä kiinni? Kummasti talvella tuottaa tulosta... Itse olen ajajnut uskomattomassa sateessa slikseillä kumeilla useamman sata kilometriä ilman että kenenkään henki lähti tai että auto hajosi. Edes vesiliirrossa ei käyty. Pointtihan tässä oli se että ne nopeuskyltit ei ole minimirajoituksia.
Itse mitä olen nangkangeilla ajellu niin ei pahaa sanottavaa,hyvin pärjäs lumellakin kun ajoi sen mukaan. Itsellä kuitenkin Toyot.
Se on puhtaasti kokemukseen perustuva kommentti, sillä itse olen kyseisillä melkein mustilla ja melkein pyöreillä kumi soikioilla ajanut yhden kesän ja tiedän niiden olevan niin huonoja, että myyntikielto olisi paikoillaan kuten monelle muullekkin halpa renkaalle. Jopa loppuun ajettu pilot sport oli sateella parempi kuin uusi ns-2. Vaan kai se on kivaa kun saadaan auto sutimaan 3 ensimmäista vaihdetta vaikka tehoakin oli 100hv.
Maikki:
ainakin kun ite vaihdoin noi k104 -> k105 niin huomasin sellaiset seikat että k105 pitää paremmin vielä pakkaskelilläkin, ei ole niin herkkä ohjautuva ja mikä parasta hiljaisempi ja kestää paremmin kun k104. k104 tuntui menettävän aika paljon pitoaan kun lämpötila tippui alle +5 asteen. k105 taas piti vielä ensimmäisen kesän ajojen jälkeenkin jopa kohtuudella jäätyneellä asfaltillakin (meinasi mennä renkaanvaihto tiukille viime syksynä)
ensi kevääksi pitäisi talven aikaan taas alkaa etsimän renkuloita ja pysyn joko hankookissa tai kokeilen noita kumhoja.
ainakin kun ite vaihdoin noi k104 -> k105 niin huomasin sellaiset seikat että k105 pitää paremmin vielä pakkaskelilläkin, ei ole niin herkkä ohjautuva ja mikä parasta hiljaisempi ja kestää paremmin kun k104. k104 tuntui menettävän aika paljon pitoaan kun lämpötila tippui alle +5 asteen. k105 taas piti vielä ensimmäisen kesän ajojen jälkeenkin jopa kohtuudella jäätyneellä asfaltillakin (meinasi mennä renkaanvaihto tiukille viime syksynä)
ensi kevääksi pitäisi talven aikaan taas alkaa etsimän renkuloita ja pysyn joko hankookissa tai kokeilen noita kumhoja.
Itsellä on noi ns-2:set ja ei niiden pito-ominaisuuksia voi nyt hirveesti kehua. Muuten se on ihan kelpo rengas, eli hintaisekseen suhteellisen hiljainen ja kohtuu kestävä. Kostealla asfaltilla pito on surkea, mutta kovolla sateella renkaat kuitenkin syrjäyttäävät aika hyvin vettä. Ens kesäksi pitää varmaan etsiä jotkut pitävämmät kumit.
En oikein tiedä mitä tohon Jonden kommenttiin sanoisi. Omassa autossani on 400Nm vääntöä ja kyllä ne ns-2:set nyt kolmosella jo tiehen tarttuu.
Edellisenä kesänä oli Kumhon Ecsta SPT:t. Siinä oli pitävä kumi mutta kuluivat yhdessä kesässä aika huonoon kuntoon.
En oikein tiedä mitä tohon Jonden kommenttiin sanoisi. Omassa autossani on 400Nm vääntöä ja kyllä ne ns-2:set nyt kolmosella jo tiehen tarttuu.
Edellisenä kesänä oli Kumhon Ecsta SPT:t. Siinä oli pitävä kumi mutta kuluivat yhdessä kesässä aika huonoon kuntoon.
^^Se on ihan ok että puidaan näitä asioita ja kerrotaan oma mielipide. Mua vaan jotenkin alkaa korpeemaan kun ruetaan heittää ihan päätöntä legendaa. Mutta eipä siinä mitään, jatketaan keskustelua. Ei pilata tätä topicia turhalla juupas eipäs -väittelyllä.
Kaitpa halvemmissa renkaissa on niin paljon seoksissakin eroja valmistus-sarjojen välillä että samat renkaat saattaa olla aivan erillaiset pito/kulutus ominaisuuksiltaan. Ja onhan se aivan selvä että enemmän investoimalla saa parempaa kuin Nankang.
Kaitpa halvemmissa renkaissa on niin paljon seoksissakin eroja valmistus-sarjojen välillä että samat renkaat saattaa olla aivan erillaiset pito/kulutus ominaisuuksiltaan. Ja onhan se aivan selvä että enemmän investoimalla saa parempaa kuin Nankang.
Pistin vectraan tuollaiset halpis nexenit, ihan ok renkaat hintaansa nähden(263e). Tuolla kun ajetaan tällä hetkellä vain töihin ja takas. Ainoa mikä hieman häiritsee, niin tuollaiset 205/40 17 N3000 on rungoltaan helvetisti leveämmät kuin edelliset toyot.
Nyt raapii kaariin sen verran, että taidan vaihtaa vakiojouset tuohon kotteroon...
Nyt raapii kaariin sen verran, että taidan vaihtaa vakiojouset tuohon kotteroon...
Pari kesää ajoin Tyfoon:lla 225/45 17". hintaansa nähden oli kyllä hyvät renkaat.
Hyvä kestävyys ja hyvä märkä pito. hiljaisetkin ovat.
Nyt alla sama koko ja Hankook Ventus Prime, ovat mielestäni ihan paskat.
5000km alla ollut ja jo nyt eturenkaiden pinnan reunat alkaa raputtaa ---> alkaa tärisyttää 70-90km/h vauhdissa. Edelliset renkaat kului todella tasaisesti. Ohjaus kulmat on ok ja rengaspaine.
On kyllä viimeiset Hankookit minulla.
Hyvä kestävyys ja hyvä märkä pito. hiljaisetkin ovat.
Nyt alla sama koko ja Hankook Ventus Prime, ovat mielestäni ihan paskat.
5000km alla ollut ja jo nyt eturenkaiden pinnan reunat alkaa raputtaa ---> alkaa tärisyttää 70-90km/h vauhdissa. Edelliset renkaat kului todella tasaisesti. Ohjaus kulmat on ok ja rengaspaine.
On kyllä viimeiset Hankookit minulla.
Nexen N7000
Itselläni ollut nyt tämän 2008 kesän alla nexen n7000 ja ei voi haukkua. Ovat hiljaiset suhteessa 215/45 R17 kokoonsa nähden, ei vetele sitten yhtään urissa. Ei ole kertaakaan lähtenyt auto hanskasta sateella niinkuin kuulemma jotkut nankangit tekee. En puhuisi nexeneistä kiinarenkaina, halpikset ne ovat, mutta laatu moninverroin parempaa kuin muilla kiinalaisserkuillaan. Kulumista ei ole pahemmin tapahtunut, ihan helposti vielä laskee 2 kesää noilla, ehkä enemmänkin, mutta sitten kumi on muuttunut kovemmaksi. Kilometrejä kesärenkailla tulee noin 12-15tuhatta vuodessa. Todennäköisesti ostan jatkossa myös nexeniä. Tähän väliin myös pakko kehua www.drw.fi :tä, jossa tulen jatkossakin asioimaan, yhtä mukavaa myyjää on vaikea löytää. http://opalaisen.1g.fi/kuvat/golf/DSCF2990.JPG/full & http://opalaisen.1g.fi/kuvat/golf/DSC00233.JPG/full
Onko kellään kokemusta Marangoni nastarenkaista ?
olisi sarja tarjolla, alle 500km ajetut, viime syksyn malli?, joulukuussa ostetut..185/60-14 kokoa, polo variant kohteena..
minkälainen renkaana ?
olisi sarja tarjolla, alle 500km ajetut, viime syksyn malli?, joulukuussa ostetut..185/60-14 kokoa, polo variant kohteena..
minkälainen renkaana ?
Viimeksi muokannut jalluk, 5.9.2008 8:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joo no aurooraa en ite laittais! ja sit toinen on tyfoon joita ei saa tasapainoon sit millään! kyllä ne niin kanttiset on! nykysessä autossa oli alla minulle tullessa jotku michelin pilotit enkä niistäkään pitänyt! oli niin kovat ja huonot et joka ikinen monttu tuntu! tosin olihan ne tohon iv golffiin liian pienet (205/40r17)... Kumohoista taas ei oo henk. koht. mitään moitittavaa.. talvella pääsee nätisti liikkeelle.. ja laitan nyt tohon nykyseen autoonki kumhon ku31 kuhan vaan saan kulmat säädettyä...
Nostetaanpas tätä aihetta kun on asia itselleni ajankohtainen.
Eli hieman kokemuksia ja mielipiteitä olisi kiva kuulla Falkenin fk452 vs. Nankang ns-2 ? Jommat kummat noista varmaan lähtee tilaukseen. Falkenit ovat kierrokselta n. 70e kalliimmat ja nankangia ainakin jossain vaiheessa kovasti kehuttiin bemari-foorumilla.
Auto johon nuo tulevat on Golf V ja kokoa 225-40-18. Hiljaisuudesta ei tosiaankaan siis olisi haittaa, mutta muut ominaisuudet kyllä menevät hiljaisuuden edelle. Ja ihan normaaliin katuajoon siis ovat nämä renkaat tulossa.
Eli hieman kokemuksia ja mielipiteitä olisi kiva kuulla Falkenin fk452 vs. Nankang ns-2 ? Jommat kummat noista varmaan lähtee tilaukseen. Falkenit ovat kierrokselta n. 70e kalliimmat ja nankangia ainakin jossain vaiheessa kovasti kehuttiin bemari-foorumilla.
Auto johon nuo tulevat on Golf V ja kokoa 225-40-18. Hiljaisuudesta ei tosiaankaan siis olisi haittaa, mutta muut ominaisuudet kyllä menevät hiljaisuuden edelle. Ja ihan normaaliin katuajoon siis ovat nämä renkaat tulossa.
FK-452:sta: Uuden mallin Passatin kuski totesi (BTCF:llä) että auto meni melun takia pilalle, mutta renkaat ovat hyvät ajaa. Evo-Lancerin omistaja (omalla foorumillaan) taas todisti, että renkaat ovat varsin hiljaiset, mutta autosta tuli uratutka. Ota näistä selvää...
E: Lisätty ensimmäiseen referenssiin lähdelinkki. Jälkimmäistä en enää löytänyt, mutta tässä joku toinen kokemus: linkki.
E: Lisätty ensimmäiseen referenssiin lähdelinkki. Jälkimmäistä en enää löytänyt, mutta tässä joku toinen kokemus: linkki.
Nankangit saa camskillsiltä 250e tuossa koossa. Tuo hinta niissä olisi kyllä houkuttanut kovasti, mutta ilmeisesti hieman on laatuvaihtelua ollut noissa Nankangin renkaissa niin ajattelin, että Falken olisi "varmempi" valinta.
Harmittaa kyllä jos renkaat tosiaan kuluisivat noin lyhyessä ajassa, koska sitten joutuisi ostamaan todennäköisesti vielä toiset renkaat ensi kesänä !
Edelliset oli kumhot, joiden kulutuskestävyyttä on myös parjattu joillain palstoilla, ja ne kestivät noin 25tkm.
Harmittaa kyllä jos renkaat tosiaan kuluisivat noin lyhyessä ajassa, koska sitten joutuisi ostamaan todennäköisesti vielä toiset renkaat ensi kesänä !
Edelliset oli kumhot, joiden kulutuskestävyyttä on myös parjattu joillain palstoilla, ja ne kestivät noin 25tkm.
On se kuoleman himo kova, kun nankangit ostaa.
Tätä mieltä olin vielä joulukuussa, mutta kun tuli taas tommonen harrastekippo pihaan, niin en viitsi autoa kalliimpia renkaita hankkia.
Tilasin Nankang SV-1 kitkat kakkikseen.
Nyt on noin kuukauden alla pyörinyt, eikä pahaa sanottavaa ole, on tuhat kertaa paremmat kuin pinnatut mitkä tossa ostaessa oli.
Falkeneilla meni 225/35 19" viime kesä ja pintaa on edelleen kesän jälkeen 6mm. Ajokm n. 15tkm ja vielä takana kohtuullisella camperilla. C Vectrassa farkussa kylläkin melua niistä lähti, se oli kyllä selvä huono puoli (itsellä ei kyllä vertailukohtaa, mitkä 19" eivät ole "meluisia"?). Muuten ihan ok, märkäpidon puutteeseen lisään yhden pisteen, mutta muuten ajoltaan ok vs. hinta. Ens kesä niillä ajetaan vielä hienosti.
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa