T4 Portterien yleispähkäilyä.....
Valvoja: ffp jäsenet
Onko mitään järkeä alkaa sovittelemaan esim. tällaista http://www.ahtoja.com/product/34/550x180x65 välijäähdytintä keulille, vai onko hyöty niin pieni että annan olla. Mut olishan se kuitenkin hienon näköinen siellä keulilla.
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
T4 tupla-ajovalot
Alkaa olemaan jo pimiää iltaisin. Onkohan noista InPron ja Depon ym. vastaavien tuplavaloista mihinkään? Lähinnä meinaan lähivalojen osalta että tuleeko parannusta normi H4 valoihin verrattuna. Lisäpitkät keulalta jo löytyy. Kyseessä on pitkäkeulainen malli.
-
- -
- Viestit: 30
- Liittynyt: 25.11.2009 9:50
Miten saa t4 portterista vänkärin turvatyynyn pois päältä itse? Huomenna pitäs muksun kans lähteä liikkeelle ja äsken huomasin kun en katkaisinta löytänyt että ohjekirja kehottaa viemään liikkeeseen jos haluaa bägin pois käytöstä. Voiko se olla noin vaikeaksi tehty? Tässä minnekkään merkkiliikkeeseen enää kerkeä joten hyvät neuvot on tervetulleita!!

Kuvan solenoidista kysymyksiä. Elikkäs tuo on vissiin EGRrän solenoidi? Nuo molemmat letkut on tulpattu. Jos laittaa läpinäkyvän letkun kiinni, niin rupeaa naputtamaan auton käynnistyttyä. Vielä ei oo kokeiltu, jos laittaa kummatkin letkut takas. EGR tulpataan, joten tarviiko noita letkuja tuossa ollenkaan vaiko ostetaan uus solenoidi?
Jaetaas kokemuksia: -97 2.5 TDI hyytyi lomareissulla, onneksi oli enää muutama sata kilometriä edessä ja 3000 takana. Oireina oli olematon kiihtyvyys, noin 2500 rpm eteenpäin ei tapahtunut oikein mitään, huippunopeus luokkaa 105 km/h.
Piuha ja VCDS oli mukana, joten töpseli kiinni ja ihmettelemään. MAF-arvot olivat maksimissaan noin 500-550, ahtopaineet nousi normaalisti. Eikun hakemaan lähimmästä varaosaputkasta uusi Pierburgin MAF, joka oli kyseiseen laitteeseen näemmä ennenkin vaihdettu kun vanhassa oli valmistusleima -02. Ei merkittävää parannusta, MAF-arvot edelleen huonot. Ei imuvuotoja eikä tukoksia imupuolella. WTF?
Noh, seuraavaksi aloin epäillä EGR:ää, joka oli käytössä. Irrotin putken ja kurkkasin egr:n koteloon. Venttiili oli kiinni ja kotelon peräpäässäkin näytti suht siistiltä, luokkaa millin karstakerros, että tuskin imusarjakaan ihan umpeen on karstoittunut. Junttasin venttiilin lautasta reikäänsä tiiviimmin ison meisselin avulla ja irrotin&tulppasin EGR:lle menevän alipaineletkun. Ja kas - tuttu voimasavu ilmestyi kierroksia antaessa, MAF-arvot ok ja auto liikkui kuten pitääkin.
Kunnes seuraavana päivänä hyytyi taas. MAF-arvoista näki selvästi että egr on tyhjäkäynnillä kiinni, ilmamäärä näytti toista sataa yksikköä yli pyydetyn. Kun pedaalia painoi niin MAF-arvot seurasivat kiltisti pyyntiä noin 600 asti, kunnes ahtoa oli luokkaa 0,6 - 0,7 bar, silloin hyytyivät tai alkoivat peräti laskea. Kenttäoloissa ei voinut paljon enempää tehdä, mutta eilen kotiin päästyäni askartelin egr:n tulppauslevyn ja pistin paikoilleen. Laitos alkoi taas toimia normaalisti.
Pelkkä EGR:n alipaineletkun irrotus ei riittänyt, koska venttiili aukesi pakopaineen voimasta aina kun antoi vähänkään enempää kaasua. Lieneekö syynä sitten pelkästään egr:n kuoleentunut jousi vai painetta nostavaa tuketta putkistossa... Mutta pääasia että kulkee taas :) Tämä siis vinkiksi jos voimaa puuttuu, MAF-arvot näyttää ehjästä anturista huolimatta liian pieneltä ja EGR on käytössä tai eliminoitu ainoastaan alipaineletku irroittamalla.
Piuha ja VCDS oli mukana, joten töpseli kiinni ja ihmettelemään. MAF-arvot olivat maksimissaan noin 500-550, ahtopaineet nousi normaalisti. Eikun hakemaan lähimmästä varaosaputkasta uusi Pierburgin MAF, joka oli kyseiseen laitteeseen näemmä ennenkin vaihdettu kun vanhassa oli valmistusleima -02. Ei merkittävää parannusta, MAF-arvot edelleen huonot. Ei imuvuotoja eikä tukoksia imupuolella. WTF?
Noh, seuraavaksi aloin epäillä EGR:ää, joka oli käytössä. Irrotin putken ja kurkkasin egr:n koteloon. Venttiili oli kiinni ja kotelon peräpäässäkin näytti suht siistiltä, luokkaa millin karstakerros, että tuskin imusarjakaan ihan umpeen on karstoittunut. Junttasin venttiilin lautasta reikäänsä tiiviimmin ison meisselin avulla ja irrotin&tulppasin EGR:lle menevän alipaineletkun. Ja kas - tuttu voimasavu ilmestyi kierroksia antaessa, MAF-arvot ok ja auto liikkui kuten pitääkin.
Kunnes seuraavana päivänä hyytyi taas. MAF-arvoista näki selvästi että egr on tyhjäkäynnillä kiinni, ilmamäärä näytti toista sataa yksikköä yli pyydetyn. Kun pedaalia painoi niin MAF-arvot seurasivat kiltisti pyyntiä noin 600 asti, kunnes ahtoa oli luokkaa 0,6 - 0,7 bar, silloin hyytyivät tai alkoivat peräti laskea. Kenttäoloissa ei voinut paljon enempää tehdä, mutta eilen kotiin päästyäni askartelin egr:n tulppauslevyn ja pistin paikoilleen. Laitos alkoi taas toimia normaalisti.
Pelkkä EGR:n alipaineletkun irrotus ei riittänyt, koska venttiili aukesi pakopaineen voimasta aina kun antoi vähänkään enempää kaasua. Lieneekö syynä sitten pelkästään egr:n kuoleentunut jousi vai painetta nostavaa tuketta putkistossa... Mutta pääasia että kulkee taas :) Tämä siis vinkiksi jos voimaa puuttuu, MAF-arvot näyttää ehjästä anturista huolimatta liian pieneltä ja EGR on käytössä tai eliminoitu ainoastaan alipaineletku irroittamalla.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 6.11.2009 13:13
Onkos kuinka monelta irronnut vetarin tukilaakeri?
Katsastuksessa aiheutti suurta hämmästystä, kun tukilaakeri roikku yhellä pultilla paikallaan, ja vetari heilu senttitolkulla. eikä ajossa huomannut ylimääräistä pärinää lukuunottamatta mitään!
Se kiinnikehän on alumiinia ja kierteethän oli tietenkin mennyttä, joten laitoin läpipultit tilalle...
Katsastuksessa aiheutti suurta hämmästystä, kun tukilaakeri roikku yhellä pultilla paikallaan, ja vetari heilu senttitolkulla. eikä ajossa huomannut ylimääräistä pärinää lukuunottamatta mitään!
Se kiinnikehän on alumiinia ja kierteethän oli tietenkin mennyttä, joten laitoin läpipultit tilalle...
Käsijarrun säätö
Voiko rumpujarrullisessa transportterissa säätämään käsijarrun tasapainoa? Vai pitääkö vaihtaa taaimmaiset vaijerit kokonaan?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Sanokaapas viisaammat mikä noista T4 2.5tdi pumpuista yleensä hajoaa kun on hajotakseen? Ja onko se järkevin korjaus sitten pumpun vaihto vai uutta palikkaa? Olisi tiedossa yksi T4, 445tkm ajettu, sammunut motarille ja korjaamolla sanovat että syöttöpumppu rikki, tulee polttoaine pumpulle muttei siitä eteenpäin. Ainakin Suomessa aika harvassa ja kovissa hinnoissa nuo pumput näyttäisi olevan...
Onko kokemusta portterin ohjaamon väliseinän siirtämisestä autosta toiseen? Ohjaamon puolelta näytti olevan tulppahitsein ja pistein kiinni, eli poralla ja rälläkällä päässee pitkälle. Ilmeisesti seinä on kahdesta palasta.
Luovuttaja on ihan perusportteri (kasten) ja vastaanottaja olisi kombi.
Onkohan muuten normaalia, että tuossa kombissa (Saksasta joskus tuotu) kun laittaa valot päälle virtojen ollessa pois, niin lämmityslaitteen puhallinkin herää eloon? Tuossa toisessa ei syty kuin parkit.
Luovuttaja on ihan perusportteri (kasten) ja vastaanottaja olisi kombi.
Onkohan muuten normaalia, että tuossa kombissa (Saksasta joskus tuotu) kun laittaa valot päälle virtojen ollessa pois, niin lämmityslaitteen puhallinkin herää eloon? Tuossa toisessa ei syty kuin parkit.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Hihna projekti jatkui tänään, uudet hihnat kiinni niin tunti ja 10 min, kyllä homma käy kun sen osaa!! Siis itse en tehnyt tuossa ajassa vaan olisin varmaan vieläkin asentamassa sitä hihnaa. Taas pysty antamaan huolella runtua motarilla kun ei tarvii pelätä hihnan puolesta. Meni toi vaihtoväli 16000km yli mutta hyvin näköjään kesti, ainut oli vesipumppu mikä heilui kyllä joka ilmansuuntaan.
onkos noissa porttereissa missäpäin vikakoodilaitteen pistokkeet?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=64 ... 4e70827d5f
Onkos muilla T4:sen omistajilla ollut onkelmia tuulilasin pysymisessä? On pullahtanut tuulilasi irti liimauksestaan yläosasta eikä ole ensimmäinen kerta. Autoon on tehty jälkeenpäin vanerista väliseinä joten olisiko kabiini liian tiivis ja siksi oven kiinni paiskatessa pullauttaisi lasin ulos?
Jos tuulilasin pullahtaminen selvästi liittyy oven sulkemiseen, niin ylipaineongelmalta toi vaikuttaisi. Pakuporttereissa ja bussimalleissa on omien havaintojen mukaan eroa etuovissa, pakuissa on "poistoilmaventtiilit" ja busseissa ei. Ovien rungoissa olevat ilmanpoistoaukot (lukkosysteemin alapuolella) on Caravellessä peitetty umpinaisella muovilätkällä. Taitaa ovipaneelissakin olla jotain eroa että ilma pääsee poistumaan ko. röörin kautta.
Onko muilla ollut ongelmia polttoaineensuodattimen kanssa? Yritin eilen asentaa uutta suodatinta (Bosch), mutta jouduin laittamaan vanhan suodattimen takaisin.
Jostain syystä ei pumppu jaksanut imeä uudella suodattimella dieseliä tankista. Yritin myös täyttää suodattimen dieselillä, mutta ei siitäkään ollut apua.
Jostain syystä ei pumppu jaksanut imeä uudella suodattimella dieseliä tankista. Yritin myös täyttää suodattimen dieselillä, mutta ei siitäkään ollut apua.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Posted: Monday 19.11.2012 20:52:49 Post subject:
Quote:
Onkos muilla T4:sen omistajilla ollut onkelmia tuulilasin pysymisessä? On pullahtanut tuulilasi irti liimauksestaan yläosasta eikä ole ensimmäinen kerta. Autoon on tehty jälkeenpäin vanerista väliseinä joten olisiko kabiini liian tiivis ja siksi oven kiinni paiskatessa pullauttaisi lasin ulos?
Jos tuulilasin pullahtaminen selvästi liittyy oven sulkemiseen, niin ylipaineongelmalta toi vaikuttaisi. Pakuporttereissa ja bussimalleissa on omien havaintojen mukaan eroa etuovissa, pakuissa on "poistoilmaventtiilit" ja busseissa ei. Ovien rungoissa olevat ilmanpoistoaukot (lukkosysteemin alapuolella) on Caravellessä peitetty umpinaisella muovilätkällä. Taitaa ovipaneelissakin olla jotain eroa että ilma pääsee poistumaan ko. röörin kautta.
No kappas, niinhän tuolla ovissa näkyy räppänät olevan. Taidan nnyt kuitenkin tehä jonkun reijän tuonne väliseinään, ettei uudestaan liimattu lasi pullahtaisi...
Soon öljyn jäähdytin, mihin menee letkut suodattimen jalassa.
(tai kyllähän se lämmittääkin öljyä tartin jälkeen, jos eperillä ensin lämmitetty neste)
No sehän se ku ajatuksella tuumailee :)
kaveri vaan oli montussa ja vaihto suodattimen ja huuteli et siellä oli tuollanen.
No enhän minä ite viittiny mennä vilasee kun lumet sulas ja tippu auton alla :P
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Syncron swing away rengasteline?
Kellään kokemuksia tollasesta ulkoisesta vararengastelineestä:
http://www.brick-yard.co.uk/forum/syncr ... 59288.html
On ulkomaan sivujen mukaan hintava. Onko kukaan soveltanut jotain maasturin vastaavaa telinettä?
http://www.brick-yard.co.uk/forum/syncr ... 59288.html
On ulkomaan sivujen mukaan hintava. Onko kukaan soveltanut jotain maasturin vastaavaa telinettä?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
TRW kilkeet lähti kokeiluun. Delphiä en edes ajatellut (juurikin italialaista). Onkos jollain kokemusta ebaystä löytyvistä osista? Paljon löytyy merkkejä mutta mahtaako olla kiinantavaraa mukana? Hintahan korreloi yleensä laadun kanssa joten jos satsiin kuuluu ylä- ja alapallot vajaaseen 30€ niin alkaa hieman raksuttaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Made in Germany tekstit löytyy aika monestakin paikasta ;). Onko kuitenkin kiinan tekeleitä? No ainakin voisi kuvitella että ei kaikki.
Ikävä vaan todeta että 100% kiinankopioita seassa liikkuu valtavasti. Ainakin työkone puolella (puuntyöstö) moni tekele on sama tuote eri värillä ja Kiina alkuperämaa. Erona maali ja tarrat.
Ikävä vaan todeta että 100% kiinankopioita seassa liikkuu valtavasti. Ainakin työkone puolella (puuntyöstö) moni tekele on sama tuote eri värillä ja Kiina alkuperämaa. Erona maali ja tarrat.
Keskuslukitus kikkailee omiaan.
Kakesta naps ovien lukitus auki.
Pelkääjän ovenkahvasta (ulkopuolelta) kun kääntää vähäsen niin menee keskuslukitus lukkoon.
Mistähän alkais rassailemaan.
Ovijohdossahan ei vikaa ole koska ovi ei vielä liikahda.
Tässäkin autossa kaikki paitsi kuskinoven lukkosylinteri niin paljo paskaa täynnä että turhaa yritellä avaimella aukoa. Kakelukituksen ihanuus.
Kakesta naps ovien lukitus auki.
Pelkääjän ovenkahvasta (ulkopuolelta) kun kääntää vähäsen niin menee keskuslukitus lukkoon.
Mistähän alkais rassailemaan.
Ovijohdossahan ei vikaa ole koska ovi ei vielä liikahda.
Tässäkin autossa kaikki paitsi kuskinoven lukkosylinteri niin paljo paskaa täynnä että turhaa yritellä avaimella aukoa. Kakelukituksen ihanuus.
Laturin hihna vaan jatkaa vikisemistään. Vikinää kuuluu vain startin jälkeen 10 s - 2 min. Hihna on vaihdettu pariin kertaan ja kiristelty, mutta ei auta. Mielestäni hihnalinjakin on suora.
Eli syylliseksi jäänee hihnapyörä(t). Onko kellään kokemusta, että onko pelkän laturin hihnapyörän vaihto auttanut?
Auto on vm. 95, AAB-kone, laturi on kiilahihnalla. Ilmeisesti tuossa laturissa ei ole vapaaratasta?
Muutkin vinkit ovat tervetulleita.
Eli syylliseksi jäänee hihnapyörä(t). Onko kellään kokemusta, että onko pelkän laturin hihnapyörän vaihto auttanut?
Auto on vm. 95, AAB-kone, laturi on kiilahihnalla. Ilmeisesti tuossa laturissa ei ole vapaaratasta?
Muutkin vinkit ovat tervetulleita.
Kesäkummit pitäs kohta tilailla.
Nuo olis harkinnassa.
Olisko noille muuta vaihtoehtoa.
Tuo 68dB melu olis houkutteleva.
Goodyear EXCELLENCE 215/60 R16 99H XL
http://tinyurl.com/c4ld2r8
Nuo olis harkinnassa.
Olisko noille muuta vaihtoehtoa.
Tuo 68dB melu olis houkutteleva.
Goodyear EXCELLENCE 215/60 R16 99H XL
http://tinyurl.com/c4ld2r8
Viimeksi muokannut Rkk, 27.3.2013 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Varmasti ok, jos sulla otteen mukaan kantavuus 99 piisaa.
Itse suosittelen lämpimästi NOKIAN Hakka Green 215-60-16 99H XL.
Mulla on tuo Hakka Green 205-65-15 99H XL.
Huomionut seuraavaa:
-ohjautuu upeasti, eli tuntuu kuin tietäisi minne tie kaartaa, ei kampea ja tarkka.
-kivetykset ja montut tumahtavat vaimeasti, eli runko tuntuu sopivan jämäkältä, mutta vaimentaa kuitenkin jymähdykset
-melutaso miellyttävä.
-Hakkaturva, jos rengas puhkeaa vaikka ruuvin takia.
...en ole jälleenmyyjä ;)
Itse suosittelen lämpimästi NOKIAN Hakka Green 215-60-16 99H XL.
Mulla on tuo Hakka Green 205-65-15 99H XL.
Huomionut seuraavaa:
-ohjautuu upeasti, eli tuntuu kuin tietäisi minne tie kaartaa, ei kampea ja tarkka.
-kivetykset ja montut tumahtavat vaimeasti, eli runko tuntuu sopivan jämäkältä, mutta vaimentaa kuitenkin jymähdykset
-melutaso miellyttävä.
-Hakkaturva, jos rengas puhkeaa vaikka ruuvin takia.
...en ole jälleenmyyjä ;)
VAG-COM?
Mimmosen piuhan tarvitsen auton ja läppärin väliin ja mistä ilmainen(?) softa??
Auto on Transporter 2.5tdi vm 2000
Kari
Auto on Transporter 2.5tdi vm 2000
Kari
lisää tehoa?
Minulla on nyt Harisen ohjelmoima t4 syncro, josta mitattu 150 hp / 350Nm penkissä. Lisää tehoa havittelisin - turbo ja suuttimet vaihtoon vai miten?
Rahalla varmaan saa, mutta entäs maltillisella budjetilla?
Rahalla varmaan saa, mutta entäs maltillisella budjetilla?
Kävipäs niin kivasti että sammui Trasporter (ACV 2,5tdi, -98) 110km/h motarivauhdista yllättäen. Startatessa, kuului aika kilinää/kolinaa joten epäilys että jako hyppäsi yli tai hihna poikki. Hinailtiin korjaamolle, jossa jakopää tehty noin 60tkm/3,5vuotta sitten.
Alustavien tutkimusten mukaan kuulemma nokka-akseli hirttänyt kiinni, mitä kyllä hieman epäilen. Öljyt vaihdettu asianmukaisesti. Ajettu noin 380tkm.
Kuinka paljon noissa yleensä nokkavikoja on ollut?
Alustavien tutkimusten mukaan kuulemma nokka-akseli hirttänyt kiinni, mitä kyllä hieman epäilen. Öljyt vaihdettu asianmukaisesti. Ajettu noin 380tkm.
Kuinka paljon noissa yleensä nokkavikoja on ollut?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kukaan purkanut ei-ilmastoinnillisen vehkeen lämmönsäätöä?
On itsellä yksi ja sama onko vipu punaisella vai sinisellä, aina tulee kuumaa ilmaa. Vipu itsessään on suht jäykkä ja tuntuu että vaijeri voisi ollakkin kiinni, onko näissä millainen hana ja mitä kaikkea tuon tarkistuksessa joutuu purkamaan, koko kojelaudan alaosan?
On itsellä yksi ja sama onko vipu punaisella vai sinisellä, aina tulee kuumaa ilmaa. Vipu itsessään on suht jäykkä ja tuntuu että vaijeri voisi ollakkin kiinni, onko näissä millainen hana ja mitä kaikkea tuon tarkistuksessa joutuu purkamaan, koko kojelaudan alaosan?
2.4->2.5TDI moottorinvaihtoa
Eli aiemmin joku kyselikin tuota vaihto ideaa T4:seen 2.4 -> 2.5TDI mutta vastaus jäi pikkiriikksen epäselväks eli onko tuo "ensimmäinen" 2.5tdi moottorivariaatio eri sähkö systeemeillä kuin uudempi versio. Oma Transporterini on outolintu kun alunperin sen piti oleman tuo 2.5tdi mutta ensimmäinen omistaja ei ollu halunnut moisella moottorilla niin se tilattiin 2.4d moottorilla ??
Eli millä tavalla eroaa, vai eroaako millään tavalla 2.5TDI AJT; AYY tyypin moottorit ACV; AUF; AYC; AXL moottoreista? En haikaile kierroslukumittaristoa tai muutakaan vastaavaa mutta kun omani on 9 hengen kikotin ja kilsoja taulussa melkoisesti niin saattaa tuo moottorinvaihto olla edessä ennen pitkään ja samalla innolla jos se vaan on mahdollista, järjen puitteissa niin laittaisi 2.5 tdi moottorin laatikkoineen jnejne. Jos johtosarjoja pitää ruveta vaihtelemaan niin sitten unohtuu moinen idea.
Eli millä tavalla eroaa, vai eroaako millään tavalla 2.5TDI AJT; AYY tyypin moottorit ACV; AUF; AYC; AXL moottoreista? En haikaile kierroslukumittaristoa tai muutakaan vastaavaa mutta kun omani on 9 hengen kikotin ja kilsoja taulussa melkoisesti niin saattaa tuo moottorinvaihto olla edessä ennen pitkään ja samalla innolla jos se vaan on mahdollista, järjen puitteissa niin laittaisi 2.5 tdi moottorin laatikkoineen jnejne. Jos johtosarjoja pitää ruveta vaihtelemaan niin sitten unohtuu moinen idea.
Jarrujen merkkivalo
2002-mallinen pitkä paku 2,5 TDi ja huutaa mittaristossa jarrujen kuluneisuutta. Edestä ja takaa on piuhat poikkastu ja liitetty yhteen, mutta ei auta. Onko kokemuksia mistä jatkaa ?
Ohjekirjan mukaan 15" pyörillä ei pitäisi herjata kuin etupaloista, silti takana myös piuha hantin puolella, niin ja edessä vaan kuskin puolella.
Onko näille joku oma boxi ja missä jos on ? Entä johtojen liitoskohdat jos kävis heittämässä liitokseen silmukan.
Ohjekirjan mukaan 15" pyörillä ei pitäisi herjata kuin etupaloista, silti takana myös piuha hantin puolella, niin ja edessä vaan kuskin puolella.
Onko näille joku oma boxi ja missä jos on ? Entä johtojen liitoskohdat jos kävis heittämässä liitokseen silmukan.
Cruisekyssäri tuli mieleen. Edellisessä vanhemmassa T4:ssa vakkari päälle viiksen katkasijasta ja lisää vauhtia sai pitämällä viiksen päässä olevaa nappia pohjassa.
Nyt uudemmassa T4:ssa toimii toisinpäin eli vakkari päällä ja pitää päätynappia pohjassa niin nopeus tippuu ja katkaisijasta vasemmalle painaessa saa lisää vauhtia.
Eipä tuo mitään oikeestaan haittaa, mutta kun tuolla vanhalla reilu 100tkm aikana tottui käyttämään niin uudemmassa menee hetki opetellessa.
Eli voiko tuon cruisen kytkeä/koodata jotenkin väärin?
Nyt uudemmassa T4:ssa toimii toisinpäin eli vakkari päällä ja pitää päätynappia pohjassa niin nopeus tippuu ja katkaisijasta vasemmalle painaessa saa lisää vauhtia.
Eipä tuo mitään oikeestaan haittaa, mutta kun tuolla vanhalla reilu 100tkm aikana tottui käyttämään niin uudemmassa menee hetki opetellessa.
Eli voiko tuon cruisen kytkeä/koodata jotenkin väärin?
T4 Transporteria vaivaa nyt sellainen että se puhaltaa vain lämmintä ilmaa tuulettimesta. Melko kiusallista näin kesäkeleillä.
Ongelma on siinä, että lämpötilansäädön kiertokytkimen (kylmä-kuuma) vaijeri ei liikuta kylmälle ääriasentoon käännetäessä konepellin alla mottoritilassa olevaa vesiletkun väliin tulevaa ns. "hanaa" riittävästi kiinni.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja miten olette korjanneet? Kyseessä siis vm. 2000 1.9TD Transporter.
Ongelma on siinä, että lämpötilansäädön kiertokytkimen (kylmä-kuuma) vaijeri ei liikuta kylmälle ääriasentoon käännetäessä konepellin alla mottoritilassa olevaa vesiletkun väliin tulevaa ns. "hanaa" riittävästi kiinni.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja miten olette korjanneet? Kyseessä siis vm. 2000 1.9TD Transporter.
Nippo, mulla sama ongelma, vissiinkin itse vesiventtiili flaskaa ja pitäisi uusia. Tuon pianolangan tuskin luulen venyneen vaan vika venttiilin päässä, varsinkin kun välillä lämpöä tulee ja välillä ei, liekkö läppä elää siis itsekseen.
edit: Siis kun käännetty kylmälle niin välillä saattaa tulla melko lämmintäkin ilmaa, kuumalla tietty sit kokoajan puhaltaa lämmintä.
edit: Siis kun käännetty kylmälle niin välillä saattaa tulla melko lämmintäkin ilmaa, kuumalla tietty sit kokoajan puhaltaa lämmintä.
sopiiko uudemman mallin virtalukonpohja vanhemman tilalle. kävin tarvikeesta hakee pohjan ja sain uudemman mallisen mutta se ei mene perille asti paikalleen.
http://www.tiltu.net/rmz/virtalukon_pohja_vert.jpg
http://www.tiltu.net/rmz/virtalukon_pohja_vert.jpg
nyt ku tuli nuo lämpimät kelit ni portteri nostaa lämmöt aika ylös. pari kertaa alkanu lämpötilan valo vilkkumaan. toinen noista flekteistä on ilmeisesti jumissa ja siltä otettu virtajohto irti. vesipumppu vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä viime talvena. tuntuu että nostaa lämmöt turhan nopeesti ylös.
Klappia vaihteensiirrossa.
Vaihteensiirtäjän kumihela oli murtunut ja pullahtanut paikaltaan laatikon päästä T-haarasta kuskin puolelta.
Vaihteisto 2.5TDi 102hv eli pakki oikealla alhaalla.
Onko samat varaosat kuin 2.4d eli tuo kumihela olisi numero 41 räjäytyskuvan mukaan.
Lisäksi etuputki katin jälkeen poikki. Eikös siihen ole "korjausosa" saatavilla?
Vaihteensiirtäjän kumihela oli murtunut ja pullahtanut paikaltaan laatikon päästä T-haarasta kuskin puolelta.
Vaihteisto 2.5TDi 102hv eli pakki oikealla alhaalla.
Onko samat varaosat kuin 2.4d eli tuo kumihela olisi numero 41 räjäytyskuvan mukaan.
Lisäksi etuputki katin jälkeen poikki. Eikös siihen ole "korjausosa" saatavilla?
sellanen tuli tuossa mieleen, kun itellä on tuo portteri 2.5 B ja 9 hengele rekattuna.
mitä muutoksia tulee vakuutusmaksuihin, autoveroihin, kantavuuksiin ja nopeusrajoituksiin, jos tuo muuttaa paketti-autoksi 2+3.
nyt siis on henkilöautona 2+3+4. ja kantavuutta ei ole ku 600kg
ja kantavuusha ylittyy jo siinä ku auto tulee täyteen ukkoja.
vai onko tuo kantavuus täyden henkilö määrän lisäksi vielä?
satastahan tuolla nyt voi ajella
mitä muutoksia tulee vakuutusmaksuihin, autoveroihin, kantavuuksiin ja nopeusrajoituksiin, jos tuo muuttaa paketti-autoksi 2+3.
nyt siis on henkilöautona 2+3+4. ja kantavuutta ei ole ku 600kg
ja kantavuusha ylittyy jo siinä ku auto tulee täyteen ukkoja.
vai onko tuo kantavuus täyden henkilö määrän lisäksi vielä?
satastahan tuolla nyt voi ajella
Nyt kun on ollut vähän lämpimämpiä päiviä, niin on meinannut lämmöt vähän nousta. Ei vielä mitään hälyttävää, mutta peintä oireilua kuitenkin. Mielestäni viime kesänä flekti pyöri usein vähän kovemman ajon jälkeen. Nyt se ei ole sitä tehnyt.
Onko näissä porttereissa ollut vikoja jäähdyttäjän flektin kytkimien kanssa? Tai jotain muuta, mikä "yleensä" menee rikki? Tuskin molemmat flektit ovat kuitenkaan hajonneet saman aikaisesti.
Auto on vm 95 ja AAB-koneella. Ja flektin kaihtimet on auki.
Onko näissä porttereissa ollut vikoja jäähdyttäjän flektin kytkimien kanssa? Tai jotain muuta, mikä "yleensä" menee rikki? Tuskin molemmat flektit ovat kuitenkaan hajonneet saman aikaisesti.
Auto on vm 95 ja AAB-koneella. Ja flektin kaihtimet on auki.
Mitäs nämä on? Löytyvät T4 portterin etupuskurin alta, noin keskivaiheilta puskuria.
Toisesta rullasta on yksi piuha irti.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3776985/what.jpg
Toisesta rullasta on yksi piuha irti.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3776985/what.jpg
Muistelen että T4 mittaristoissa olis ollu pimenemisiä, en vaan löydä mistään taas tuota juttua. Nyt mulla on ajotietokoneen näyttö satunnaisesti täysin pimeä, välillä auttaa kun virrat katkaisee ja starttaa uudelleen. Onks tuolla jotain korjattavaa kohtaa vai vaihtoon koko mittari, yks ilmeisesti ehjä 90tkm ajettu ois nurkissa.
Samaten ilmastoinnin kompura menny jumiin viimeviikolla, kun pitäs lähtee pyörimään, magneettikytkin napsasee kii, kompura pyörähtää varttikierroksen ja aukee taas. Isoin kysymysmerkki tossa on että onko kompura sama kaikissa 99/00 malleissa vai onko kokoeroa jos on "tuplailmastointi" tai vaan edessä ilmastointi.
Samaten ilmastoinnin kompura menny jumiin viimeviikolla, kun pitäs lähtee pyörimään, magneettikytkin napsasee kii, kompura pyörähtää varttikierroksen ja aukee taas. Isoin kysymysmerkki tossa on että onko kompura sama kaikissa 99/00 malleissa vai onko kokoeroa jos on "tuplailmastointi" tai vaan edessä ilmastointi.
Eberi T4:ssa
Uutena 2,5 Tdi T4 omistajana kyselen, että mistähän löytyypi Eberi ja miten siihen pääsee parhaiten käsiksi? Ei kuulu naksutusta, ei käynnisty. Puhallus kyllä pelaa, kun kytkee päälle.
T4 2,4D syncro voimansiirto rohisee/kolisee. Ei kuulu jatkuvasti, esim eilen piti reilu 5km ajaa ennkuin ääni alkoi kuulua. Neliveto toimii, samoin sähkölukko. Rohinan kuuluminen tosiaan ajottaista ja kun alkaa kuulumaan kuuluu myös paikallaan ollessa. Kytkin pohjassa häviää. Sen verran koitettii tulkita, että ääni liian hidastempoista kuuluakseen kytkimestä. Ideoita? Välillä myös ratti linkussa liikkeelle lähtö todella nihkeää. "Käsijarrumaisesti" ahdistaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 6.1.2008 20:24
- Viesti:
muistaakseni on vaan yksi pieni lasikantainen polttimo keskimmäisen kiertovivun sisällä. polttimon saa parhaiten vaihdettua sopivan halkaisijaisella kumiputken pätkällä. Työntää sen vanhan polttimon päälle ja vetää varovasti pyörittämättä pois. uusi poltiimo menee paikalleen vaan vaikka sormella työntämällä
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 6.1.2008 20:24
- Viesti:
eikös siinä ole kolme isoa pyöreää katkaisijaa, josta saa valittua puhaltimen moottorin teho (vas) lämpötila keskella ja puhalluksen suunta oikealla. Lisäksi voi olla takatilaan erikseen lisälämmittimiä. niiden katkaisijat on ylempänä ja piennempiä.
Näistä isoisita keskimmäisen eli lämpötilan valinta katkaisijaa vetämällä , katkaisija lähtee irti. Sen alla näkyy syvällä polttimon pää .Siihen työnnät sen sopivan kumiputken pätkän (ei taida ihan löytyä sopivaa, ainakin itse jouduin ulkokuorta ohentamaan,jotta meni sisään). sillä saa vedettyä polttimon ylos . Uuden saa paikalleen ihan työntämällä.
Toki jos sulla on jokin automaatti-ilmastoniti ,jossa ei ole noita pyöreitä katkaisijoita ,sitten en tiedä.
Näistä isoisita keskimmäisen eli lämpötilan valinta katkaisijaa vetämällä , katkaisija lähtee irti. Sen alla näkyy syvällä polttimon pää .Siihen työnnät sen sopivan kumiputken pätkän (ei taida ihan löytyä sopivaa, ainakin itse jouduin ulkokuorta ohentamaan,jotta meni sisään). sillä saa vedettyä polttimon ylos . Uuden saa paikalleen ihan työntämällä.
Toki jos sulla on jokin automaatti-ilmastoniti ,jossa ei ole noita pyöreitä katkaisijoita ,sitten en tiedä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 43 vierailijaa