VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Kysästäämpä jos joku täälä osais jeesaa.
Piti eilen testailla josko tosta omasta pasuunasta sais enabloitua EDS:n kun joku edellinen omistaja on ilmeisesti disabloinut sen. (ABS Module Bosch 5.3 ABS/EDS)
Netistä tutkailin niin sen koodin pitäisi ilmeiseti olla 0273004134 kun omani on 0273004284
Nyt kysymys kuuluukin, miten tuo vaihdetaan ? Vagcomilla kun meni abs moduuliin, koitti login:ia niin kysyy login codea jota ei tunnu löytyvän mistään, ja mitään muutakaan paikkaa mistä tuon voisi muuttaa en keksinyt.
hilfe!
Piti eilen testailla josko tosta omasta pasuunasta sais enabloitua EDS:n kun joku edellinen omistaja on ilmeisesti disabloinut sen. (ABS Module Bosch 5.3 ABS/EDS)
Netistä tutkailin niin sen koodin pitäisi ilmeiseti olla 0273004134 kun omani on 0273004284
Nyt kysymys kuuluukin, miten tuo vaihdetaan ? Vagcomilla kun meni abs moduuliin, koitti login:ia niin kysyy login codea jota ei tunnu löytyvän mistään, ja mitään muutakaan paikkaa mistä tuon voisi muuttaa en keksinyt.
hilfe!
Noniin, nyt saatiin yhteys autoon. moottorin vikakoodit sain luettua ja nollailtua mutta absiin en pääse käsiksi virrat päällä. sanoo jotakin "too many communications" tms :/
Mikähän tuohon on avuksi, ja jos vielä selostetaan tätä ongelmaa niin auton ostaessani antoi vikakoodia ABS Hydraulic Pumpusta, no vaihtoin sen pumpun mutta vieläkin ilmoittaa samaa. Johdot on piipattu joten mietin että ainoa jäljelle jäänyt vaihtoehto on se abs ohjainmökkylä (joka sijaitsee tässä tapauksessa vänkärin penkin alla) joka vois olla rikki (?). Eikö tuolta boksilta juurikin tule se signaali tuolle pumpulle ja jos sitä signaalia ei tule niin se ilmoittaa että pumpun päässä ois vika.
Mikähän tuohon on avuksi, ja jos vielä selostetaan tätä ongelmaa niin auton ostaessani antoi vikakoodia ABS Hydraulic Pumpusta, no vaihtoin sen pumpun mutta vieläkin ilmoittaa samaa. Johdot on piipattu joten mietin että ainoa jäljelle jäänyt vaihtoehto on se abs ohjainmökkylä (joka sijaitsee tässä tapauksessa vänkärin penkin alla) joka vois olla rikki (?). Eikö tuolta boksilta juurikin tule se signaali tuolle pumpulle ja jos sitä signaalia ei tule niin se ilmoittaa että pumpun päässä ois vika.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kysästäämpä jos joku täälä osais jeesaa.
Piti eilen testailla josko tosta omasta pasuunasta sais enabloitua EDS:n kun joku edellinen omistaja on ilmeisesti disabloinut sen. (ABS Module Bosch 5.3 ABS/EDS)
Netistä tutkailin niin sen koodin pitäisi ilmeiseti olla 0273004134 kun omani on 0273004284
Nyt kysymys kuuluukin, miten tuo vaihdetaan ? Vagcomilla kun meni abs moduuliin, koitti login:ia niin kysyy login codea jota ei tunnu löytyvän mistään, ja mitään muutakaan paikkaa mistä tuon voisi muuttaa en keksinyt.
hilfe!
Bumpataas vähäsen.
Eli osaakos kukaan jeesaa miten tuon EDS (EDL) saa enabloitua ?
ABS-boksin pitäisi sitä tukea (ja VIN numerolla katotusta lisävarustelistasta löytyy myöskin tuo). Mutta kun ei ole niin ei ole :(
Oliko adaptationin alla mitään?
Ei sille taida saada mitään tehtyä:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_ ... EDS/ASR%29
http://de.openobd.org/vw/passat_3b.htm#03
Ei sille taida saada mitään tehtyä:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_ ... EDS/ASR%29
http://de.openobd.org/vw/passat_3b.htm#03
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
1.6 bensa Golf -03 measurement block 4 gauget
Moi,
1.6 bensakoneen 4 blokissa on kaksi lämpötila-arvoa, joista "temperature" tarkoittaa nähtävästi jäähdytysveden lämpötilaa, mutta mitäköhän tuo toinen mittaa? Arvo näytti paria astetta miinusta nyt -18 asteen pakkasessa piuhna päässä (jäähdytysveden lämpötila oli samaa luokkaa), mutta ajossa tuo nousee todella hitaasti plussan puolelle. Voisko kyseessä olla polttoaineen lämpötila?
1.6 bensakoneen 4 blokissa on kaksi lämpötila-arvoa, joista "temperature" tarkoittaa nähtävästi jäähdytysveden lämpötilaa, mutta mitäköhän tuo toinen mittaa? Arvo näytti paria astetta miinusta nyt -18 asteen pakkasessa piuhna päässä (jäähdytysveden lämpötila oli samaa luokkaa), mutta ajossa tuo nousee todella hitaasti plussan puolelle. Voisko kyseessä olla polttoaineen lämpötila?
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 1.1.2010 20:33
ABS jarruja?
Hankinpa tuollaisen obd kaapelin ja rupesin hämmästelemään auton vikakoodeja kun ei oikein tuo ABS jarru toimi oikein. Yritin VAG-COM ohjelmalla 409.1S versiolla lueskella ABS koodeja, tuli vaan seuraavanlainen herja VAG-COMilla
Address 03: ABS Brakes
Protocol: KW1281
Controller:
Note: Excessive Comm Errors
Mistäköhän voisi johtua, siis jarrut lukkiutuvat eli ABS ei toimi...
Address 03: ABS Brakes
Protocol: KW1281
Controller:
Note: Excessive Comm Errors
Mistäköhän voisi johtua, siis jarrut lukkiutuvat eli ABS ei toimi...
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 1.1.2010 20:33
mulla on semmonen ongelma, että en oo ennen tähän ohjelmaan perehtynyt, ja nyt ku on volkkareita tullut taloon niin olis ajankohtasta. tuolta ross-techiltä meinasin ladata jonkun ohjelman, jossa heräsi kysymyksiä:
a: onko noi ohjelmat jotain "free trial" versioita, jolla ei pysty tekemään mitään?
b: minkä noista valitsen? http://www.ross-tech.com/vcds/download/ mikä määrää niiden valinnan?
kiitos
a: onko noi ohjelmat jotain "free trial" versioita, jolla ei pysty tekemään mitään?
b: minkä noista valitsen? http://www.ross-tech.com/vcds/download/ mikä määrää niiden valinnan?
kiitos
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
a: onko noi ohjelmat jotain "free trial" versioita, jolla ei pysty tekemään mitään?
On ja ei eli ilmaisversio ladattavissa ja pääsee kiinni auton ja lukee vikakoodeja mutta kaikki toiminnot eivät ole käytössä.
b: minkä noista valitsen? http://www.ross-tech.com/vcds/download/ mikä määrää niiden valinnan?
Käytössä oleva adapteri määrittää tarvittavan version ohjelmasta.
led takavalo ongelma
audi a4:ssä led takavalot ja auton tietokone herjaa niistä aina kun lähtee liikenteeseen. Voiko vag-comilla poistaa moisen tunnistuksen? Kuinka tapahtuu
Kaverin vm2008 USA:sta tuotua farkku Passattia taas ihmetellään...
Valokatkaisijassa on tuo AUTO -"moodi" mitenkähän tuon on tarkoitus toimia. Valot kakeilee ajossa sään mukaan. Voiko tuon koodataniin ettei valot katkeile? Vai onko tarkoituskin toimia näin.
^Valot toimii sisäpeilin juuressa olevan valoanturin mukaan.
CECM moduulista longcoding ja rasti ruutuun scandinavia ja valot ei pätki.
Mutta automaattisesti toimii enään vain mittarivalot.
Toki kaukovalot pelaa myös auto-asennossa.
Itsellä sama tilanne Saksan Passatin kanssa. Pitääkö tuon bitin 0.3 lisäksi asettaa takavalot erikseen päälle? Entä tuon Byte 08:n % määrä Bi-Xenoneilla, voiko/kannattaako xenoneja yleensäkään himmentää vai hoitaako ne valoluomet sen himmennyksen noissa?
Koodi: Valitse kaikki
Byte 00 Bit 3 Daytime Running Lights (Scandinavia)
Byte 00 Bit 4 Daytime Running Lights (North America)
Byte 03 Bit 7 Rear Lights (1 = Back Light/Brake Light dimmed / 0 = Back Light dimmed)
Byte 08 Extra Function: Low Beam left/right as Daytime Running Light - Scandinavia (Standard: 0%)
Byte 17 Bit 4 Daylight Running Light with dimmed Low Beam
syötön ajoituksen säätö.
Olisiko kellään hyviä ohjeita miten säädetään vm. 02 1.9TDI Octaviasta syötön ajoitusta VAG.COMILLA?
Koitin etsiä internetistä ohjeita Vag-Comilla tehtäviin "modauksiin" IV Golf / 3B Passatin ikäluokan autoihin, eli tähän tyyliin http://www.youtube.com/watch?v=XA4lkC8TwN0
Toi videon sälli käyttää VDS Pro:ta joka on näköjää MS-DOS softa ja ei oo enään meikäläisellä sen ikäluokan konetta missä olis DOS.
Onko esim. tuolle doorchimelle jokun tietty paikka minkä arvoa muutetaan ja äänimerkki muuttuu videossa kuuluvan kaltaiseksi?
Toi videon sälli käyttää VDS Pro:ta joka on näköjää MS-DOS softa ja ei oo enään meikäläisellä sen ikäluokan konetta missä olis DOS.
Onko esim. tuolle doorchimelle jokun tietty paikka minkä arvoa muutetaan ja äänimerkki muuttuu videossa kuuluvan kaltaiseksi?
Tuossa kans silmäillyt erilaisia laitteita vikakoodien lukemiseen ja anturitietojen seuraamiseen.
Nyt osui sitten tällainen laite silmiin ja hinta varsin asiallinen
http://www.e-ville.hk/fi/product/3038/v ... w_audi_ym_
Eli miten on pitäisikö tuon nyt sitten toimia tällaisessa -01 3BG kiisseli passatissa. Eli lähinnä tukeeko oikeaa protokollaa?
Nyt osui sitten tällainen laite silmiin ja hinta varsin asiallinen
http://www.e-ville.hk/fi/product/3038/v ... w_audi_ym_
Yleistä:
Monipuolinen vikakoodinlukija autoihin joissa on OBD-II-pistoke. Tämä lukija toimii kaikissa VAG-yhteensopivissa automalleissa. Eurooppalaisista autoista mm. VW/Audi/Seat/Skoda, muista autoista Toyota, Nissan, Honda, Chrysler, Ford.. Tarkista oman autosi VAG-yhteensopivuus manuaalista! VAG405 on käytännöllinen apuvälinen auton huoltoon. Näyttää livetietoja moottorin antureista: kierrosluku, lämpötila, imuilman lämpötila, kaasun asento, lambdan arvot jne. Lukee myös auton infotietoja (VIN, calibration IDs, calibration verification numbers CVNs). Edullinen ja laadukas vikakoodinlukija jokaiselle autonomistajalle!
Tekniset tiedot:
- Näyttö: taustavalaistu 3" 128x64 Pixel LCD kontrastisäädöllä
- Koko: 178x95x35mm
- I/M-readiness toiminto (Inspection/Maintenance päästötestaus)
- Lukee Freeze Frame tiedot (moottorin toimintaan liittyvän vikakoodin aktivoituessa sen hetkisiä anturitietoja talletetaan)
- Livedata, moottorin anturien arvot livenä
- Nollaa vikakoodit, öljyhuoltovalon, MIL-valot
- Protokollat: KWP2000(ISO-14230), ISO-9141, ISO-15765 (CAN)
- Virranotto auton OBD-pistokkeesta
- Toimintalämpötila: 0'C - +50'C
- Lukee vikakoodit ja näyttää ne myös tekstimuodossa
- Päivitettävissä internetin kautta
Eli miten on pitäisikö tuon nyt sitten toimia tällaisessa -01 3BG kiisseli passatissa. Eli lähinnä tukeeko oikeaa protokollaa?
Nyt olis ihan kysyttävä valmiiks että mitä ihmeellisyyksiä mahtaa tulla matkaan kun jelpin kaverille 1,6 FSI koneeseen vakkarin kiinni? Ihan asennushommastakin voi heittää vinkkiä, mutta enemmän tuosta Vag-Com puolesta olisin kiinnostunut...
http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_Golf_(1K)_Steering_Wheel#Coding Noin sanoo Ross-Tech. "Urli ei toiminu"
Eli näin käsitin homman menevän:
Mistä tuollanen valikko löytyy, sitä en ole vielä keksinyt. Olis vaan yhtä helppoa kun itsellä tuossa nelosessa -_-
Toinen homma on se turvavyövaroitus josta hän haluaisi päästä eroon, onkos konsteja?
http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_Golf_(1K)_Steering_Wheel#Coding Noin sanoo Ross-Tech. "Urli ei toiminu"
Eli näin käsitin homman menevän:
0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS)
0 = w/o Board Computer and w/o Cruise Control System (CCS)
1 = with Board Computer and w/o Cruise Control System (CCS)
2 = w/o Board Computer and with Cruise Control System (CCS)
4 = with Board Computer and with Cruise Control System (CCS)
Mistä tuollanen valikko löytyy, sitä en ole vielä keksinyt. Olis vaan yhtä helppoa kun itsellä tuossa nelosessa -_-
Toinen homma on se turvavyövaroitus josta hän haluaisi päästä eroon, onkos konsteja?
Viimeksi muokannut Aleksi-, 11.3.2010 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteen V-koriseen golfiin olin kaverina koodailemassa tuota vakkaria, joten jotain siitä osaan sanoa, viisaammat lisäilkööt.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Cru ... g_%281K%29
Eli tuolta kun lukee kans, niin ohjauspyörän "ohjausbokseja" on kolmea erilaista, joista kaksi tukee cruisen asennusta. Mikäli ohjain tukee cruisea, se pitää laittamasi linkin avulla vaan aktivoida, muuten pitää asentaa cruisea tukeva ohjain ja ohjelmoida se.
Koodaus sinänsä ei ollut hankalaa, lukee vain mikä tämänhetkinen koodi on, ja tulkkaa sen tuon linkkisi mukaan, ja sitten syöttää uuden koodin ohjauslaitteelle. Paikkahan on "Steering Wheel" ja siitä yksinkertaisesti "Coding".
Ja jotta homma olisi vielä yhden mutkan takana niin toki ECU:lle pitää syöttää loginiksi "Coding II" kohtaan 11463. Linkissä alla vielä turinoita tuosta meidän asentelusta:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... ight=11463
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Cru ... g_%281K%29
Eli tuolta kun lukee kans, niin ohjauspyörän "ohjausbokseja" on kolmea erilaista, joista kaksi tukee cruisen asennusta. Mikäli ohjain tukee cruisea, se pitää laittamasi linkin avulla vaan aktivoida, muuten pitää asentaa cruisea tukeva ohjain ja ohjelmoida se.
Koodaus sinänsä ei ollut hankalaa, lukee vain mikä tämänhetkinen koodi on, ja tulkkaa sen tuon linkkisi mukaan, ja sitten syöttää uuden koodin ohjauslaitteelle. Paikkahan on "Steering Wheel" ja siitä yksinkertaisesti "Coding".
Ja jotta homma olisi vielä yhden mutkan takana niin toki ECU:lle pitää syöttää loginiksi "Coding II" kohtaan 11463. Linkissä alla vielä turinoita tuosta meidän asentelusta:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... ight=11463
A4:ssa kannattaa etsiä OBD-pistoketta takajalkatilan tuhkakupista kannen alta. Siellä se on kahdessa B5 A4:ssa ollut:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/dlc.html
En usko että A4 on OBD2-yhteensopiva. En ole juuri näitä kahta A4:ää kokeillut VCDS:n obd2-ohjelmalla, mutta mitä yhtä 98 passattia kokeilin niin kone herjasi ettei ole obd2-yhteensopiva. Vag-comille/VCDS:lle tämä nyt ei suuri ongelma ole, mutta muut adapterit voivat olla "hiljaa" auton kanssa. VCDS:llä on auton kanssa omat keskustelumenetelmät, joten auton ei tarvi olla OBD2 yhteensopiva jotta autoa voidaan piuhannokassa käyttää.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/dlc.html
En usko että A4 on OBD2-yhteensopiva. En ole juuri näitä kahta A4:ää kokeillut VCDS:n obd2-ohjelmalla, mutta mitä yhtä 98 passattia kokeilin niin kone herjasi ettei ole obd2-yhteensopiva. Vag-comille/VCDS:lle tämä nyt ei suuri ongelma ole, mutta muut adapterit voivat olla "hiljaa" auton kanssa. VCDS:llä on auton kanssa omat keskustelumenetelmät, joten auton ei tarvi olla OBD2 yhteensopiva jotta autoa voidaan piuhannokassa käyttää.
Joo kiitos sieltähä se löytyi. Toimisikohan joku näistä sitten tuon kanssa: http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=875 ,
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
tai http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29 ?
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
tai http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29 ?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Mikrokytkimet
Mistä noita mikrokytkimien toimintaa pystyi seurata? Olen joskus lukenut jostain, mutta nyt ei enää sattunut silmään. Eikä hakukaan oikei tuottanut tulosta. Eli se paikka mistä voin katsoa milloin mikäkin ovi on auki tai kiinni.
Ja autohan on tdi bora.
Ja autohan on tdi bora.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
hommasin uuden ns. miniläppärin xp käyttiksellä. vanhalla ns. oikealla läppärillä toimi tämä tarvikekaapeli ja VAG-COM Release 311-2 vallan mainiosti. uudessä läppärissä menee se testi läpi ok:
, mutta sitten kun virrat päällä koittaa mennä vaikka vikakoodeja lukemaan:
portin asetuksia rukkailtu, oli palomuuri/virustutka pois päältä, eri usb-porttia jne.
ihan vasite hommasin tämän koneen tätä käyttöä varten, mutta eihän tästä mitään tule. auttakaa, mitä voisi vielä testata?
en usko että itse kaapelissa tai vag-comissa on vika, koska toisessa läppärissä toimii sama combo ok.


portin asetuksia rukkailtu, oli palomuuri/virustutka pois päältä, eri usb-porttia jne.
ihan vasite hommasin tämän koneen tätä käyttöä varten, mutta eihän tästä mitään tule. auttakaa, mitä voisi vielä testata?
en usko että itse kaapelissa tai vag-comissa on vika, koska toisessa läppärissä toimii sama combo ok.
Mistä noita mikrokytkimien toimintaa pystyi seurata?
Riippuu onko autossa sähkölaseja vai ei. Omassa ei ole, ja luen ovien toimintaa "Central locking" -moduulista. Muissa autoissa missä sähkölasia sun muuta heebeliä on toimii homma "Central convinience" tjsp keskusmukavuusmoduulista.
Nimet ei välttämäti oo 1:1, mut idea selvinnee?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Vag com
Voisko joku neuvoa missä vois olla vika kun yrittää vag comia käyttää niin herjaa tällästä vikaa kun "interface status 5-modem". Tossa kun on lueskellu näitä juttuja läpi niin suurin syy olis vistassa?? en ole koittanut xp/muuta käyttistä. mut olisko vika jossain pienessä asennus virheessä tai missä??
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tarkistapa että sulla on oikea COM-portti käytössä. Oletan että USB-adapteri eli laitehallinnasta USB-sarjaportille sama COM-portti mitä VAG-COM:sta asetat. Sitten Vistan kanssa VAG-COM:ia pitää käyttää XP yhteensopivuus tilassa eli sieltä käynnistys kuvakkeen asetuksistä käyt kääntämässä päälle.
Nämä siis VAg-COM 409.1/311.2:selle, uudemmathan on Vista/Seiska yhyteensopia vanhempien lisäksi.
Nämä siis VAg-COM 409.1/311.2:selle, uudemmathan on Vista/Seiska yhyteensopia vanhempien lisäksi.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
^Ainakin xp:ssä kyseinen juttu löytyy seuraavasti: Ohjelman käynnistyskuvakkeen (ei pikakuvakkee) päällä oikeaa hiiren näppäintä ja sieltä ominaisuudet -> sieltä välilehti yhteensopivuus ja sit ruksi kohtaan suorita ohjelma yhteensopivuustilassa ja siitä valitsee sit käyttöjärjestelmän eli sun tapauksessa laitat sit siihen xp.
^tod.näk. löytyy obd-pistoke: http://de.openobd.org/einbauorte.htm#vw_golf_1h ja tuolta voit katsoa et mistä löytyy ja kumpi sieltä löytyy toi vanhempi 2x2 vai uudempi obd
Ei auta samaa herjaa edelleen vaikka käyttää xp yhteensopivana (sekä muut vaihtoehdot koitettu läpi). Hyviä neuvoja kaivataan jälleen.---------------------------
VAG-COM: Port Test
---------------------------
COM Port Status: OK
Interface Status: 5 - Modem!
---------------------------
OK
---------------------------
Missä vika??
VAG-COM: Port Test
---------------------------
COM Port Status: OK
Interface Status: 5 - Modem!
---------------------------
OK
---------------------------
Missä vika??
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Nyt myrkyn lykkäs. Luulin ensin että autosta ei löydy vikakoodeja, mut se onkin jossain muualla vika. Eli ei moottorilta saa vikakoodeja luettua vag-comilla. On kokeiltu tollasella memoscan u281 koodinlukijalla ja sillä saa luettua, mutta ei siis vag-comilla. Moottorin Measuring blokcseihin pääsee käsiksi. On kokeiltu pudottaa portin nopeutta ja latenssi aikaa, mutta mikään ei tunnu vaikuttavan. Lisäksi kokeiltu eri portteja. Läppäri on ollut kiinni verkkovirralla sekä akulla. Ei vaikutusta. Käyttis on xp, ohjelma 409-1 ja kaapeli usb.
Ilmoittaa aina näin:
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
Ja kokeiltu on 3 eri autossa. Mistäs vielä lähtis vikaa hakemaan?
Ilmoittaa aina näin:
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
Ja kokeiltu on 3 eri autossa. Mistäs vielä lähtis vikaa hakemaan?
Ostin tuollaisen Maxscan vag405 tuolta e-villestä ja nyt löytyi seuraavanlainen vikakoodi, mutta mitähän tämä tarkoittais suomeksi sanottuna.
01330 -037 kwp1281
Central control Module for central convenience (J393)
Static - Faulty
Niin ja autona -01 3bg passatti 74kw avb koneella
Mikähän tämän koodin vois aiheuttaa ja mistä lähtis ettimään vikaa?
01330 -037 kwp1281
Central control Module for central convenience (J393)
Static - Faulty
Niin ja autona -01 3bg passatti 74kw avb koneella
Mikähän tämän koodin vois aiheuttaa ja mistä lähtis ettimään vikaa?
OBD-lukija VW/Audi
Nyt on -03 Passatin vikakoodeja luettu ja nollattu metroautolla niin monta kertaa, et nyt loppu!
VAG-COMia en halua ostaa, mutta mikä noista stand-alone laitteista on monipuolisin ja toimii varmasti VAG-konsernin kulkineissa ??
V-Checker, V-Checker PRO, Diamex SR, Diamex DX45 vai joku muu...
Pitää saada nollattua huollot SEKÄ vikailmotukset.
VAG-COMia en halua ostaa, mutta mikä noista stand-alone laitteista on monipuolisin ja toimii varmasti VAG-konsernin kulkineissa ??
V-Checker, V-Checker PRO, Diamex SR, Diamex DX45 vai joku muu...
Pitää saada nollattua huollot SEKÄ vikailmotukset.
Ostin tuollaisen Maxscan vag405 tuolta e-villestä ja nyt löytyi seuraavanlainen vikakoodi, mutta mitähän tämä tarkoittais suomeksi sanottuna.
01330 -037 kwp1281
Central control Module for central convenience (J393)
Static - Faulty
Niin ja autona -01 3bg passatti 74kw avb koneella
Mikähän tämän koodin vois aiheuttaa ja mistä lähtis ettimään vikaa
Monitoimiohjaus modulin jännite syöttö jännite heikko. Ja olikohan se tuossa passatissa kuskin ovessa. Tarkista johdot, jotka menee kuskin oveen.
Monitoimiohjaus modulin jännite syöttö jännite heikko. Ja olikohan se tuossa passatissa kuskin ovessa. Tarkista johdot, jotka menee kuskin oveen.
Kiitokset tiedosta. Mitään vikaa en ole sinällään huomioinut käytössä tällä hetkellä, joten siinä mielessä ei ole hätää tuon kanssa. Saattanut tulla toi vikakoodi jo tuos viime kesänä kun takkusin tuon ovikytkimen kanssa ja nyppinyt johtoja irti.
Mutta hyvä kun nyt tietää edes mihin toi asia liittyy, jos vikaa alkaa ilmetä.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Nyt on -03 Passatin vikakoodeja luettu ja nollattu metroautolla niin monta kertaa, et nyt loppu!
VAG-COMia en halua ostaa, mutta mikä noista stand-alone laitteista on monipuolisin ja toimii varmasti VAG-konsernin kulkineissa ??
V-Checker, V-Checker PRO, Diamex SR, Diamex DX45 vai joku muu...
Pitää saada nollattua huollot SEKÄ vikailmotukset.
DX45:nen kaivaa Passatistasi (ja muista EOBD-yhteensopivista autoisa merkistä ja mallista riippumatta) EOBD-tiedot eli jos haluat syvemmälle niin joku noista muista. Huoltojen nollaus onnistuu muilla edellä mainituilla samoin vikakoodien luku ja nollaus.
Diamex SR tosin ei osaa ottaa yhteyttä kun moottoriin, Airbagiin ja ABS:n kun muut lukee kaikkia moduleja.
V-Checker Prossa on myös anturitietojen luku, kalibroinnit ja adaptaatiot mahdollisia eli se on monipuolisin. Toimii myös uudemmissa CAN-väyläisissä joissa tosin ei tue Long Codingia jota tarvitaan esim. lisävarusteiden aktivointiin, vanhemmissa sekin onnistuu.
V-Checker osuu sitten noiden kahden edellisen väliin.
Jaahas. Pitäs päästä 04 passattiin kiinni uudella läppärillä vaakkomilla, mutta mikrosofti sen yhteyden ilmeisesti katkaisee, vaikka testiohjelman mukaan kontakti on olemassa. Vituttaa toi ihana ohjelma ei vastaa ilmoitus vähän väliä kun koittaa kattoo miks moottorin vikavalo taas syttyi. Saanks jostain tästä läppäristä hyväksyttyä ton ohjelman käyttöön wintoosan puolelta vai mikähän mahtais mättää? Vanhalla läppärillä homma ok, mutta hän kuoli ja laitoin sen kierrätykseen k-marketin paperinkeräysastiaan. Päätyykö tämä uusikin sinne kohta kun hermot menee? Wintoosana Vista ja vaakkomiversio 409.1-S
Ilmoittaa siis seuraavaa: VAG-COM lakkasi toimimasta. Ongelma keskeytti ohjelmiston virheettömän toiminnan. Windows sulkee ohjelman ja ilmoittaa, onko ongelmaan käytettävissä ratkaisua.
2500-3000rpm välillä tulee semmonen 500rpm himmaus ja hitusen omituinen saundi koneesta, eikä kyllä oikeen anna ahtaa, tai ei vaihda pienemmälle vaikka kaasua survasee. Muuten pelaa hyvästi :D
Ilmoittaa siis seuraavaa: VAG-COM lakkasi toimimasta. Ongelma keskeytti ohjelmiston virheettömän toiminnan. Windows sulkee ohjelman ja ilmoittaa, onko ongelmaan käytettävissä ratkaisua.
2500-3000rpm välillä tulee semmonen 500rpm himmaus ja hitusen omituinen saundi koneesta, eikä kyllä oikeen anna ahtaa, tai ei vaihda pienemmälle vaikka kaasua survasee. Muuten pelaa hyvästi :D
Viimeksi muokannut Toheltaja, 29.3.2010 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
http://www.ftdichip.com/Documents/AppNo ... (FT_000080).pdf
Tuolla on USB-ajureiden asennusohje Vistaan. Näkyykö laitehallinnassa Porttien tai USB-porttien alla koko laitetta? Mikäs adapteri sulla oli?
Ei näköjään tuo linkki toimi forumilinkkinä...
Tuolla on USB-ajureiden asennusohje Vistaan. Näkyykö laitehallinnassa Porttien tai USB-porttien alla koko laitetta? Mikäs adapteri sulla oli?
Ei näköjään tuo linkki toimi forumilinkkinä...
Viimeksi muokannut jaripetteri, 1.4.2010 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
järjestelmävalvojana anto yhistää ja pukkasi ihanan: 00575 - Intake Manifold Pressure 11-10 - Control Limit Not Reached
N75 vai EGR tukkoinen ja falskaa kilot pakopuolelle? Ahtopuoli on kyllä melko tukkoinen, edellinen turssi laski öljyä sinnennii, pitäs kesän kynnyksellä ottaa koko ahtopuoli auki ja putsata tyhjäks.
N75 vai EGR tukkoinen ja falskaa kilot pakopuolelle? Ahtopuoli on kyllä melko tukkoinen, edellinen turssi laski öljyä sinnennii, pitäs kesän kynnyksellä ottaa koko ahtopuoli auki ja putsata tyhjäks.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tollasta sanoo Ross-techin wiki.
Mites kun mulla tällane ongelma:
Olisin 2007 A4:stä muuttanut tuon puhe systeemin kielen (puheen välityksellä käskyt, oliko SDS nimeltään).
Nyt se on saksaksi mutta muutoin kielet navista ja mittaristosta on Englanniksi laitettu (ne kun saa suoraan laitteista asetettua)
Mutta tuo puhe puoli ei nyt ota onnistuakseen, eli RossTechin vehkeillä koitin muuttaa ja kun sen saan Voice Language (speech) puolelta vaihdettua 0 = Germanysta --> 1= English niin se kyllä tallentaa sen aluksi mutta kun tallennus on tapahtunut niin muutosta ei tule.
Enkä muutoksen jälkeen enään pääsee muutoksia Naviin tai Mittariston puolelle VCDs:llä tekemään, aina tulee ERROR (lukee yläpalkissa) kun menen adaptations puolelle.
Luulinkin alkuun että tein jonkun pahan mokan, ja kun tossa käytiin ajelulla ja auto seisoi tovin niin nyt taas pääsi muutoksia tekemään (ja siellä oli edelleen Saksankieli päällä). Tein muutoksen uudelleen mutta sama juttu taas kuin edellis kerralla.
Mitä teen väärin vai pitääkö muutos tehdä jostain muualta.
Olisin 2007 A4:stä muuttanut tuon puhe systeemin kielen (puheen välityksellä käskyt, oliko SDS nimeltään).
Nyt se on saksaksi mutta muutoin kielet navista ja mittaristosta on Englanniksi laitettu (ne kun saa suoraan laitteista asetettua)
Mutta tuo puhe puoli ei nyt ota onnistuakseen, eli RossTechin vehkeillä koitin muuttaa ja kun sen saan Voice Language (speech) puolelta vaihdettua 0 = Germanysta --> 1= English niin se kyllä tallentaa sen aluksi mutta kun tallennus on tapahtunut niin muutosta ei tule.
Enkä muutoksen jälkeen enään pääsee muutoksia Naviin tai Mittariston puolelle VCDs:llä tekemään, aina tulee ERROR (lukee yläpalkissa) kun menen adaptations puolelle.
Luulinkin alkuun että tein jonkun pahan mokan, ja kun tossa käytiin ajelulla ja auto seisoi tovin niin nyt taas pääsi muutoksia tekemään (ja siellä oli edelleen Saksankieli päällä). Tein muutoksen uudelleen mutta sama juttu taas kuin edellis kerralla.
Mitä teen väärin vai pitääkö muutos tehdä jostain muualta.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Hieman olis ongelmia tuon vag comin kanssa, eli yritän päästä electronic 1 kansiossa oleviin left light tai right light kansioihin, mutta vag comi herjaa " no response from controller" missä vika kun kaikkiin kansiohin ei pääse käsiksi, eli esim. 17-instrument tai 09-cent. electric kansiohin pääsee ihan normaalisti...... auto on tosiaan -06 jetta tfsi
Kiitoksia etukäteen
Kiitoksia etukäteen
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Joo kyllä se valo sammuu aina parin minuutin kuluttua. Ai siis jos siellä on vielä joku muukin ku airbagiin liittyvä vikakoodi ni se airbagin valo ei sammu? Kyl mie ne muutki nollasin mitä tol nyt pystyy nollaamaan eli abs ja motor.
Ei vaan Airbag vikakoodeja jos on niin se valo ei sammu edes pidemmän ajan kuluttua. Jotain hämärää tuossa toiminassa kyllä on jos pitkään jää palamaan.
vag908 adapterilla otin vikakoodit T4 ja 3B Passatista, mutta Octavia II -05 en saanut yhteyttä ecuun. Oli virrat päällä ja käynnissäkin mutta ei saanut yhteyttä.
Mikä mahtaa olla vikana? Kaapelihan on siis hex+can usb tyyppiä.
Olisko piraattiadapteri tunnistettu ja päivitetty piloille...
Hieman olis ongelmia tuon vag comin kanssa, eli yritän päästä electronic 1 kansiossa oleviin left light tai right light kansioihin, mutta vag comi herjaa " no response from controller" missä vika kun kaikkiin kansiohin ei pääse käsiksi, eli esim. 17-instrument tai 09-cent. electric kansiohin pääsee ihan normaalisti...... auto on tosiaan -06 jetta tfsi
Kaikkiin moduleihin ei joka autossa kuulu päästäkkään. En nyt osaa kyllä sanoa kuuluuko noihin Jetassa päästä.
yritän päästä electronic 1 kansiossa oleviin left light tai right light kansioihin, mutta vag comi herjaa " no response from controller" missä vika kun kaikkiin kansiohin ei pääse käsiksi,
Uudemmat vcds;t näyttää ekalla välilehdellä ne moduulit jotka autosta löytyy.
Omassa, edes xenoneilla ei pääse noihin left/right light, vaan 55-xenon range.
Moi.
Taas yksi käyttäjä pulassa. Olen käyttänyt aikaisemminkin vag com ohjelmaa mutta nyt tarvitsisi tutkia autoa uudella koneella jossa on win 7. Kovasti koitin etsiä Ross techin sivuilta ja googlella englanniksikin mutta en löytänyt ohjeita.
Asensin uusimman vag com ohjelman (908.2) ja koitin etsiä yhteyttä auton kanssa. Yhteyttä ei löytynyt. Yritin luoda sitä yhteyttä tutkimalla noita usb portteja Device managerista mutta asia ei selvinnyt.
En siis löytänyt (osannut) yhteyttä millä valitaan mitä porttia ohjelma käyttää. Aikaisemmin xp koneella tuo onnistui, mutten enää muista miten tehdään.
Win 7 englanninkielinen, koneessa 3 usb mutta laitehallinta näyttää n. 8kpl usb root hub, 1kpl compositee device ja n.8kpl usb family host controller...
Taas yksi käyttäjä pulassa. Olen käyttänyt aikaisemminkin vag com ohjelmaa mutta nyt tarvitsisi tutkia autoa uudella koneella jossa on win 7. Kovasti koitin etsiä Ross techin sivuilta ja googlella englanniksikin mutta en löytänyt ohjeita.
Asensin uusimman vag com ohjelman (908.2) ja koitin etsiä yhteyttä auton kanssa. Yhteyttä ei löytynyt. Yritin luoda sitä yhteyttä tutkimalla noita usb portteja Device managerista mutta asia ei selvinnyt.
En siis löytänyt (osannut) yhteyttä millä valitaan mitä porttia ohjelma käyttää. Aikaisemmin xp koneella tuo onnistui, mutten enää muista miten tehdään.
Win 7 englanninkielinen, koneessa 3 usb mutta laitehallinta näyttää n. 8kpl usb root hub, 1kpl compositee device ja n.8kpl usb family host controller...
^Onko aito johto?
Kiinan kopioilla itsellä näkyi kans:
------------
Voisin kans kysäistä, vaikka tuskin tähän vastausta löytyy ;)
Alla oleva mystinen mittariston virhe löytyy parin viikon välein.
Alkoi ilmetä kun joutui vaihtamaan can-väylän ohjaimen viimevuonna.
Ei kyl huvita vaihtaa vanhaa ohjainta takas, radio tyhjää akun muuten.
Kiinan kopioilla itsellä näkyi kans:
1kpl compositee device
------------
Voisin kans kysäistä, vaikka tuskin tähän vastausta löytyy ;)
Alla oleva mystinen mittariston virhe löytyy parin viikon välein.
Alkoi ilmetä kun joutui vaihtamaan can-väylän ohjaimen viimevuonna.
Ei kyl huvita vaihtaa vanhaa ohjainta takas, radio tyhjää akun muuten.
Monday,26,April,2010,14:49:28:64262
VCDS Version: Beta 10.3.0
Data version: 20100324
Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
Control Module Part Number: 1K0 920 863 B HW: 1K0 920 863 B
Component and/or Version: KOMBIINSTRUMENT VDD 1610
Software Coding: 0007105
Work Shop Code: WSC 61000 205 81735
2 Faults Found:
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Ign. Timing: 5.4 °BTDC
Temperature: -320.0°C
Raw, Form. N/A: 000 000 000
Raw, Form. N/A: 000 000 000
Raw, Form. N/A: 000 000 000
Raw, Form. N/A: 000 000 000
Raw, Form. N/A: 000 000 000
Raw, Form. N/A: 000 000 000
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 15
Time Indication: 0
On ihan aito johto, obd.fi ostettu KKL.
Aikaisemmin siis toimi ihan hyvin, mutta nyt en saa "alkuasetukksia" kuntoon.
Siis tuo 1kpl composite device lukee silloinkin kun kaapeli ei ole kytkettynä.
Siis tuota jos sulla on KKL adapteri, niin sehän toimii vain VAG-COM 3xx/4xx ohjelmien kera, vai menikö multa nyt jokin ohi...?
Ahaa, niinpä taitaakin olla. Saisiko joltain (jaripetteri) tuohon vahvistuksen?
Latasin tuon vag com 409.1:sen koneelle, mutta en saa sitä käynnistymään edes järjestyksenvalvojana tai xp sp2 tai sp3 yhteensopivuustilassa. Mikä avuksi?
Onhan porukka kuitenkin käyttänyt ohjelmaa win7 kanssa? Vai kannattaako ostaa uusi kaapeli, että pääsee uudempiinkin autoihinkin käsiksi? Onko tuossa 908 versiossa mitä uutta toimintoja verrattuna 409 versioon?
Pitäisi päästä autosta tutkimaan mystistä vikaa. Pudottaa n.5krpm kohdalla ahdot alle 0.5 bar vaikka ohjelma on 1.0 bar ohjelmoitu. Ahtovuotoja kotettu tutkia. Tuleeko kenellekkään mitään mieleen mistä jatkaa?
Latasin tuon vag com 409.1:sen koneelle, mutta en saa sitä käynnistymään edes järjestyksenvalvojana tai xp sp2 tai sp3 yhteensopivuustilassa. Mikä avuksi?
Onhan porukka kuitenkin käyttänyt ohjelmaa win7 kanssa? Vai kannattaako ostaa uusi kaapeli, että pääsee uudempiinkin autoihinkin käsiksi? Onko tuossa 908 versiossa mitä uutta toimintoja verrattuna 409 versioon?
Pitäisi päästä autosta tutkimaan mystistä vikaa. Pudottaa n.5krpm kohdalla ahdot alle 0.5 bar vaikka ohjelma on 1.0 bar ohjelmoitu. Ahtovuotoja kotettu tutkia. Tuleeko kenellekkään mitään mieleen mistä jatkaa?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Toimisko Windows XP Moden kautta?
http://www.microsoft.com/windows/virtua ... nload.aspx
Ite joudun tuota käyttään muutaman softan kans kun ei vaan pelaa.
http://www.microsoft.com/windows/virtua ... nload.aspx
Ite joudun tuota käyttään muutaman softan kans kun ei vaan pelaa.
Löysinkin tuolta toimivuus ohjeet kun osasi etsiä oikeilla sanoilla.
Tässä siis jollekkin, jolla on Win 7 ja haluaa KKL kaapelin toimimaan Vag comin kanssa.
linkki
Noilla ohjeilla koitetaan saada toimimaan, ja sitten testaamaan auton kanssa. Laitan tänne viestiä sitten kun olen testannut
Tässä siis jollekkin, jolla on Win 7 ja haluaa KKL kaapelin toimimaan Vag comin kanssa.
linkki
Noilla ohjeilla koitetaan saada toimimaan, ja sitten testaamaan auton kanssa. Laitan tänne viestiä sitten kun olen testannut
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Vag-Com 409.1 does not work on windows 7 64-bit (but seems to work on Windows 7 32-bit if you install under C:\ instead of C:\Program Files).
Windows 7 64-bit (NOTE: Professional, Enterprise, or Ultimate ONLY. Home Premium does not work)
Tuossa nuo millä toimii eli 64-bit Home versio on se millä ei oikeen pelaa noillakaan ohjeilla. Seiskan kanssa en hirveesti ole pelannut mutta käsittääkseni hankalampi tapaus kun Vista vanhan VAG-COM:n kannalta. Uudethan toimii kaikissa ilman säätöjä.
Tuota XP Modea kannattaa kokeilla kanssa.
XP mode asennettu ja tällähetkellä ongelmana on kaapelin ajureiden toimiminen. Poistin kaikki versiot Vagcom ohjelmasta koneeltani (sekä win 7 että xp mode). Uudelleen asennuksessa kone kysyi ajureita kaapelille koska ei tunnistanut, siihen laittaa Vag com ohjelman kansion, mistä pitäisi Rosstechin ohjeiden mukaan ajurit löytyä, EI LÖYDY. Xp modessa tuo ei koko kaapelia tunnista mitenkään, ei edes kysy kaapelille ajureita.
Win 7:lla laitehallinnassa yksi usb portti muuttui ja siellä näytti ajurit olevan xTDI (VTDI vai JTDI, en muista) mutta siitä eteenpäin en pääse.
Eihän tuo obd.fi kautta tilattu VAG KKL kaapeli ole kiinakaapeli? Kun olen lukenut että aidoilla kaapeleilla tuo yhteys toimii paremmin ja ajurit löytyy suoraan Ross Techin Vag Com ohjelmasta, että ei tarvitsisi käyttää tuota xTDI:n ajureita?
EDIT: Siis alunperinkin ollut ongelmana vain tuon ajureiden toimivuus, että kone ymmärtäisi koko kaapelin.
Vanhalla koneella (XP) kun laittoi kaapelin kiinni, kone tunnisti sen oikein ja ilmoitti oikealla alhaalla että VagCom tai KKL tjsp. Nyt ei mitään. Ensimmäisen kerran jälkeen ei edes sitä ettei laite toimi.
Win 7:lla laitehallinnassa yksi usb portti muuttui ja siellä näytti ajurit olevan xTDI (VTDI vai JTDI, en muista) mutta siitä eteenpäin en pääse.
Eihän tuo obd.fi kautta tilattu VAG KKL kaapeli ole kiinakaapeli? Kun olen lukenut että aidoilla kaapeleilla tuo yhteys toimii paremmin ja ajurit löytyy suoraan Ross Techin Vag Com ohjelmasta, että ei tarvitsisi käyttää tuota xTDI:n ajureita?
EDIT: Siis alunperinkin ollut ongelmana vain tuon ajureiden toimivuus, että kone ymmärtäisi koko kaapelin.
Vanhalla koneella (XP) kun laittoi kaapelin kiinni, kone tunnisti sen oikein ja ilmoitti oikealla alhaalla että VagCom tai KKL tjsp. Nyt ei mitään. Ensimmäisen kerran jälkeen ei edes sitä ettei laite toimi.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
XP mode asennettu ja tällähetkellä ongelmana on kaapelin ajureiden toimiminen. Poistin kaikki versiot Vagcom ohjelmasta koneeltani (sekä win 7 että xp mode). Uudelleen asennuksessa kone kysyi ajureita kaapelille koska ei tunnistanut, siihen laittaa Vag com ohjelman kansion, mistä pitäisi Rosstechin ohjeiden mukaan ajurit löytyä, EI LÖYDY.
Ei löydy kun sieltä löytyy vain Ross-Techin adapterien omat ajurit. Adapterin mukana on tullut joko levy jossa on oikeat aurit tai sitten ohje mistä ne saat. Meidän adaptereihin kaikkiin löytyy ajurit sivujen kautta tuolta.
Xp modessa tuo ei koko kaapelia tunnista mitenkään, ei edes kysy kaapelille ajureita.
Win 7:lla laitehallinnassa yksi usb portti muuttui ja siellä näytti ajurit olevan xTDI (VTDI vai JTDI, en muista) mutta siitä eteenpäin en pääse.
Ross-Techin ajurit saattavat nyt sotkea tuon ja siksi ei näy. Ne pitää poistaa ja tarvitset FTDI:n ajurit jos adapterisi niitä käyttää. Tuolla on ohjeita ajurijumppaan jokin ei ole kaikilta osin päivitetty seiska ajalle.
Eihän tuo obd.fi kautta tilattu VAG KKL kaapeli ole kiinakaapeli? Kun olen lukenut että aidoilla kaapeleilla tuo yhteys toimii paremmin ja ajurit löytyy suoraan Ross Techin Vag Com ohjelmasta, että ei tarvitsisi käyttää tuota xTDI:n ajureita?
Meidän adapterit vaikka osa onkin valmistettu Kiinassa (osa Suomessa, osa Saksassa ja osa Yhdysvalloissa) eivät ole piraatti kamaa ja niitä VAG-COM tai VCDS ohjelma väärinkäytettynä ei riko toisin kun HEX-kopioita.
Totta on että kolmannen osapuolen KKL-adapterit eivät toimi yhtä luotettavasti kaikissa mahdollisissa autoissa kuin Ross-Techin HEX-sarjalainen mutta eivät nuo ihan yhtä kallitakaan ole. Ross-Techin oman KKL-tyyppiset toimivat ihan samalla tavalla kun nämäkin lukuunottamatta sitä että ajurit ovat ohjelmassa mukana. Suurimmassa osassa autoja noilla halvemmillakin pärjää. Jos ahdistaa niin myyn kyllä mielelläni aidon HEX:kin. Piraatteja meiltä et saa.
Nyt on taas potkittu ja hakattu, ei ihan vielä irtoa. Nyt löytää kaapelin xp modessa ja laitehallinnassa on com2 portissa. VagCom ei tunnista com 2, eikä muistakaan porteista mitään. Tulee vaan sama teksti, Port OK Interface not found. Ymmärsin että pelkällä kaapelilla (ei kytkettynä autoon) saa tuon yhteyden toimimaan että ymmärtää jotain interface found, kuten täällä. Koitin lisäksi vaihdella tuon porttia, nopeutta muuttaa välillä 1200/9600, latenssi oli välillä 8 välillä 16. Kokeilin 409.1s ja 409.1us ohjelmalla... Onko tuo us ohjelma (twin usb...) pelkästään RossTechin omille kaapeleille, kun sivuilla luki että Not for any 3rd party interfaces.
Xp moden laitehallinnassa minulla on piuha com 2 ja myös tunnistettuna usb linjassa, ja tuossa linkin ohjeessa on 2x usb linjassa (comx ja comx+1). Mitäköhän seuraavaksi...
Xp moden laitehallinnassa minulla on piuha com 2 ja myös tunnistettuna usb linjassa, ja tuossa linkin ohjeessa on 2x usb linjassa (comx ja comx+1). Mitäköhän seuraavaksi...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
VagCom ei tunnista com 2, eikä muistakaan porteista mitään. Tulee vaan sama teksti, Port OK Interface not found. Ymmärsin että pelkällä kaapelilla (ei kytkettynä autoon) saa tuon yhteyden toimimaan että ymmärtää jotain interface found, kuten täällä.
HEX:llä noin mutta KKL tyyppisissä auto vastaa tuohon testiin joten kiltisti vaan sinne autoon testaamaan ja virrat päälle. Tuo tieto olis löytynyt tästäkin treadista monta kertaa.
Onko tuo us ohjelma (twin usb...) pelkästään RossTechin omille kaapeleille, kun sivuilla luki että Not for any 3rd party interfaces.
Ohjelma on sama onko USB vai Sarjaporttiversio, ero on siinä että tuossa USB:ssä tulee asennuspaketissa ajurit mukana.
Kiitos. :)
Sillähän saikin yhteyden autoon, muttei pitkäksi aikaa. Herjaa aina vähän väliä tällaista jolloin joutuu aloittamaan alusta. Noin 5min parhaimmillaan kesti yhteys. Alussa kun testaa tuon yhteyden oikeaan com porttiin, jos menee läpi ja tulee OK, mutta jos kokeilee heti perään uudestaan, ei menekkään läpi. Jossain vaiheessa taas löytää yhteyden. Kokeilin taas eri nopeudella ja latenssilla, poistin turhia ohjelmia käytöstä (virustorjunnat ym.). Muuta ei ole mielessä kun kokeilla vanhemmilla ajureilla, mutta tuskin sekään mitään auttaa. Oliko tuossa KKL:ssä 2 lediä jotka kertovat jotain yhteydestä tai toiminnasta? Itsellä ei ole kun yksi punainen palanut silloin kun kytken kaapelin autoon... Etsitty on mutta anteeksi kun ei löydä (tai tajua).
Sillähän saikin yhteyden autoon, muttei pitkäksi aikaa. Herjaa aina vähän väliä tällaista jolloin joutuu aloittamaan alusta. Noin 5min parhaimmillaan kesti yhteys. Alussa kun testaa tuon yhteyden oikeaan com porttiin, jos menee läpi ja tulee OK, mutta jos kokeilee heti perään uudestaan, ei menekkään läpi. Jossain vaiheessa taas löytää yhteyden. Kokeilin taas eri nopeudella ja latenssilla, poistin turhia ohjelmia käytöstä (virustorjunnat ym.). Muuta ei ole mielessä kun kokeilla vanhemmilla ajureilla, mutta tuskin sekään mitään auttaa. Oliko tuossa KKL:ssä 2 lediä jotka kertovat jotain yhteydestä tai toiminnasta? Itsellä ei ole kun yksi punainen palanut silloin kun kytken kaapelin autoon... Etsitty on mutta anteeksi kun ei löydä (tai tajua).
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Millanen läppäri sulla on ja olikos se Win 7 32 vai 64 bittinen? Miniläppäreiden virransäästötilat ovat joskus aiheuttaneet katkomista mutta nekin ovat olleet XP koneita. Tuon seiskan kanssa on niin vähän kokemusta niin ei hirveesti pysty auttamaan.
Tuossa VAG-KKL:ssä ei ole kuin yksi ledi, ohje on kirjoitettu sille meidän omalle OBD2-USB -adapterille jossa nuo ledit ovat. Sinällään jos saat yhteyden aikaiseksi edes välillä niin noista ledeistä ei olisikkaan apua.
Tuossa VAG-KKL:ssä ei ole kuin yksi ledi, ohje on kirjoitettu sille meidän omalle OBD2-USB -adapterille jossa nuo ledit ovat. Sinällään jos saat yhteyden aikaiseksi edes välillä niin noista ledeistä ei olisikkaan apua.
Kiitos. :)
Noin 5min parhaimmillaan kesti yhteys. Alussa kun testaa tuon yhteyden oikeaan com porttiin, jos menee läpi ja tulee OK, mutta jos kokeilee heti perään uudestaan, ei menekkään läpi. Jossain vaiheessa taas löytää yhteyden
Tuo on kuin lukis omaa kiinan kopio päiväkirjaa... yhteys katkeaa hetken käytön jälkeen ja lopulta koko johto ei enää toimi..
Läppäri on Acerin Timeline sarjaa, win 7 64bit Pro, Virtual Xp modella jossa 409.1us vagcom. Kone on high performance asetuksella aina, taisi olla kokeillessanikin mutten tarkastanut. Tänään koitan ilman virransäästöä, ihan kaikki muu turha ohjelma pois käytöstä (myös tämä threadi :(), edellisellä FTDI ajureilla ja vaikka vielä tuolla 409.1s ohjelmallakin. Tietääkö kukaan pystyykö tuosta ilmoituksesta kertoa mitään? Taitaa ongelmana olla se että yhteys menee poikki. Oliko mahdollista että tuossa KKL piuhan sisällä on joku osa vaurioitunut? Muistan lukeneeni jotain sellaista.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Taitaa ongelmana olla se että yhteys menee poikki. Oliko mahdollista että tuossa KKL piuhan sisällä on joku osa vaurioitunut?
Ajotuksethan noissa katkomisia aiheuttaa kun sarjaportilla (vaikka USB onkin) ei pysty ihan tasan 10400 baudia tekemään mitä tuossa käytetään auton puolella vaan se on aina hieman sivussa. Yleensä mahtuu toleransseihin mutta sitten jos väylällä on yhtään häiriötä mys. niin aiheuttaa pätkimisiä.
Tuo kun on aikanaan tehty XP sarjaportille todennäköisesti aika paljon kikkaillen että on tuollainen baudinopeus saatu aikaiseksi. Alussa itseasiassa on käytössä 5 badsia niin noitten XP modejen ja muiden yhteensopivuustilojen kanssa pelatessa voi olla eroja joita muissa ei huomaa mutta näissä ratkaisuissa sitte tulee ongelmia.
Jos adapteri saa yhteyden niin aika vähän sieltä voi mitään olla rikki tai ei ottaisi ollenkaan yhteyksiä. Ollaan noita vaihdettu toiseen malliin jos on ollut ongelmia, joskus auttaa joskus ei.
Juu, empäs tiedä. Kokeilin taas kovasti ja yhteys on todella hidas, muttei kai nopeammaksikaan voi laittaa. Kun saa vaikka Engine blokin auki ja käy lukemaan, oskus kertoo että liian monta virhettä ja sulkee tiedonsiirron. Ja vieläkin tulee välillä noita interface status =-1 ilmoituksia ja yhteys päällä parhaimmillaan 1-2min. Kaikki muut ohjelmat oli suljettuna, win palomuurit ym pois päältä, kone "täysillä". Ei tässä muutakaan enää keksi. Harmi vaan kun muilla ei ole ollut ongelmia. Kai muilla sitten kone mättää. Tökkiikö tuossa sitten tuo XP mode, en tiedä. Siitä ei taida täällä paljon ainakaan olla keskusteltu.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Niin ei tosiaan ainakaan mulla ole enempää seiskasta kokemusta. Jos adapteri on meiltä niin voin sen kyllä täällä testata ja/tai laittaa toisen tilalle niin ainakin saadaan poissuljettua ettei vika ole adapterissa.
Mulla on työn alla Linux live CD tai USB tikku, josta voisi käynnistää tuon vanhemman VAG-COM:n windows emulaattorissa ja sitä kautta mahdollista käyttää myös Win 7 koneessa ilman että kovalevylle kirjoitetaan mitään. Ainakin Ubuntussa olen menestyksekkäästi käyttänyt noita vanhempia. Uudemmat versiot taas ilmeisesti raskaan kopiosuojauksen takia eivät oikeen suostu noitten Linuxin Windows emulaattoreiden kanssa toimimaan. Tätä tutkitaan kunhan jostain repisin vähän aikaa.
Mulla on työn alla Linux live CD tai USB tikku, josta voisi käynnistää tuon vanhemman VAG-COM:n windows emulaattorissa ja sitä kautta mahdollista käyttää myös Win 7 koneessa ilman että kovalevylle kirjoitetaan mitään. Ainakin Ubuntussa olen menestyksekkäästi käyttänyt noita vanhempia. Uudemmat versiot taas ilmeisesti raskaan kopiosuojauksen takia eivät oikeen suostu noitten Linuxin Windows emulaattoreiden kanssa toimimaan. Tätä tutkitaan kunhan jostain repisin vähän aikaa.
Win 7 xp modella ei aukea millään, tuntuu että on jokin virtuaaliyhteysongelma. Tänään kokeilin kaverin vista 32bit, ei ongelman ongelmaa. Yhteys toimi heti ja niin pitkään kun oli tarve. Ei tarvinnut edes mitään yhteensopivuuksia tehdä. Eli piuha näyttää toimivan hyvin. Nyt pitää kattoo jos vaihtais win 7:n 32 bit versioon, sellai on maailmalla toiminu.
Onkos kellään kokemuksia jostain VMWaresta (tai viewer) tjsp. Maailmalla on semmosiakin käytetty 409:n kanssa.
Muutkin neuvot otetaan vastaan. Harkitaan kyllä sitä hex can kaapelia senkin takia että sillähän saa tehtyä kaikkea (lisenssillä).
Onkos kellään kokemuksia jostain VMWaresta (tai viewer) tjsp. Maailmalla on semmosiakin käytetty 409:n kanssa.
Muutkin neuvot otetaan vastaan. Harkitaan kyllä sitä hex can kaapelia senkin takia että sillähän saa tehtyä kaikkea (lisenssillä).
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Ross-Tech on julkaissut VCDS Lite:n joka on 409.1 vastaava mutta pelaa myös Win 7:kalla. Kokeileppa sillä seuraavaksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa