T4 Portterien yleispähkäilyä.....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 28.4.2007 17:26

ja tarpeeksi kun laittaa hiekkaa seiniin, lattialle ym. ym ei tarvita madallus-sarjaakaan ollenkaan!

Tuolta löytyy äänieristysmallia lokasuojiin ja vähän muuallekin!

http://camelot.dyndns.org/diape/html/tt ... ductie.htm

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 28.4.2007 17:36

niin tai valais sementillä, niin ei tule sotkua, vaikka vaneriin tulisikin reikä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 28.4.2007 21:23

No joo, no.... nyt menee jo vähän överiks.

Taidanpas tyytyä ton katepalin sivelemiseen, sinne sun tänne..

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 29.4.2007 8:49

mut hae k-raudasta tai mistä nyt vaan sitä paksumpaa terassimattoa. se vaimentaa tosi hyvin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 29.4.2007 12:15

Joo, sitä vois kokeilla! Ja pyöränkoteloihin ja sisälokareihin sitte sitä Katepalia.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 29.4.2007 14:50

Mites muuten tuo noisekilleri... onko mistään kotosin?? Kallistahan se on ku perkele!

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 29.4.2007 21:50

http://www.beranger.fi/Terassimatto.html tuollaista mulla on autossa..

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 2.5.2007 10:40

kertokaas kuin porterista saa nätisti maskin irti?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.5.2007 10:45

Irrottamalla ruuvit;-)

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 2.5.2007 11:11

ei muuten lähe... onko se samaa palaa sen alaosan kanssa?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.5.2007 11:14

En tuosta vanhemmasta keulasta tiedä, mut Caravellessä muutamalla ruuvilla (yläreunasta ja merkin takaa) kiinni ja sit muutama klipsi lisäksi joista vaikka talttapääruuvarilla avittamalla lähtee maski irti.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 2.5.2007 11:16

ei muuten lähe... onko se samaa palaa sen alaosan kanssa?


Samaa palaa on, ja muistaakseni kolmella ruuvilla ylhäältä kiinni. Klipsien paikkoja sitten kattelet, että mistä vielä jumittaa. Muita ruuveja ei kyllä pitäisi olla, ellei joku ole asennellut...

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 2.5.2007 11:54

http://www.schadeautos.nl/autos/173/179883.a.jpg Kuvan keulassa kolme ruuvia maskin yläreunassa, kaksi ruuvia alemmassa ritilässä ja pelti parilla tapilla/puoli lokarissa. Tapit lähtee jollain koukulla nyppäämällä suoraan eteenpäin tai ruuvarilla kampeamalla. Tapit näkyy maskin pellin ja lokarin saumasta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Takaluukun erot

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.5.2007 14:34

Olen tuossa alkupään T4 -malleissa ihmetellyt, kun takaluukkua näyttäisi olevan kahta eri mallia, VW -logon paikka näyttäisi vaihtelevan:
http://www.nettiauto.com/1224224
http://www.nettiauto.com/1244472
Varaosakuvasto tuntee luukun, jossa merkki on ylempänä, mutta mikä on tuo toinen malli? Itselläkin on tuo, jossa on merkin paikka alempana.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 2.5.2007 15:17

Vanhemmissa malleissa tuolla ylhäällä ja uudemmissa alhaalla tuo merkki. Tarkkaa vuosilukua en tiedä.

Oisko toiseen noista nettiauton autoista vaihdettu luukku jossain vaiheessa ?? Samalla tuo tyyppi-tekstin(Caravelle,Transporter) paikka muuttunut.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.5.2007 17:15

Varaosakuvan mukaan ainakin 91-98 on merkki tuolla ylhäällä. Toista versiota ei edes tunne. Selasin varmaan parikymmentä nettiauton yksilöä läpi, osassa on merkki ylhäällä, osassa alhaalla. En keksi logiikkaa, miksi toisissa on luukku erilainen.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 2.5.2007 17:55

vit... mulla oli nuo lampunpesurit.. ja tuolla on niin vit... kylmä tehä yhtään mitään! menee hermo just..

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 2.5.2007 21:07

Ne lampunpesurit lähtee vetämällä pois.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 2.5.2007 22:06

niin tekee näköjään. kosmeettisista eroista, olenko väärässä että 1.9td ssä ja 2.5 tdi ssä on pakaris tupla ulostulo ja 2.4d ssä yksi, alkuperäisenä...

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 2.5.2007 22:12

taisi tulla vuonna -96 nuo tuplapäät tuohon takapönttöön, ilmeisesti liittyi johonkin desibeli hommaan tuo ratkaisu. Ja on sen jälkeen ollut kaikissa dieseli versioissa, bensa vehkeissä on erilainen.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 3.5.2007 9:18

Vuoden -93 2.4 D Syncrossa oli tuplat.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 3.5.2007 17:53

^oletko satavarma, et alkuperäisenä?

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 3.5.2007 18:40

Jatketaan aihetta madalluksesta/korotuksesta, paljon on porukoilla mitta kaaren reunasta napaan?
Jos alkaa madaltaa tuo maasturia, niin saisi vähän suuntaa miten alas se oikein tippuu...

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.5.2007 19:29

mulla on edessä ja takana n.39cm navasta kaareen.

Takana on 50mm jouset ja jonkin verran painoa kuoleentumisen nopeuttamiseksi.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 5.5.2007 19:48

takana 39cm (jouset -50mm) ja edessä 37cm. auto tyhjänä.
Viimeksi muokannut Vesku, 6.5.2007 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 6.5.2007 14:19

33/35cm tak./ed. kaaren alareunaan. Takanahan tuo kaari on alempana, kylkipokkaukseen verrattuna kuin edessä.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 6.5.2007 14:40

Sempä takia tarttis saada tuota ainakin tuon 2cm nykyistä alemmas niin olis enemmän linjassa helmasta katsottuna, nyt perä liian ylhäällä.

Oliks nuo sun jouset lämmöllä käsitelty siellä jousipajalla vai miten?

Tänään vaihtelin mittaristoon punaisen yleisvalaistuksen, diginäytöt jätin ainakin toistaiseksi vihreiksi kun soittimessakin se näin on, värinvaihto tapahtui yksinkertaisesti ottamalla sen vihreän liuskan pois ja valomainosteipistä uusi värilista tilalle.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 6.5.2007 16:37

^ En ihan tarkkaan tiedä, auton edellinen omistaja voi tietää tarkemmin (Peksi).
Uusi alusta on kuitenkin tulossa, jos huomenna noutaisi ja sen myötä peräpääkin nousee jonkin verran. Tarvii kai etupäätäkin sitten nostaa, mikä ei välttämättä tee huonoa ajettavuudelle, nykyisellään tuntuu keula ja perä olevan vähän eriparia. Tietysti huonot iskaritkin vaikuttaa.

Kannattaako muuten jousien ja iskarien kanssa vaihdella jotakin muuta samalla, mikä todennäköisesti olisi vaihtokunnossa?
Mitään välyksiä alustassa ei ole, mutta samallahan tuohon muutakin vaihtaisi.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

Typerä kysymys...

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.5.2007 23:08

Dodii! Ilmat lämpenee ja flektikin heräilee talviuniltaan.

Miten on mahdollista, että ulkolämpötilan ollessa n. 15-astetta, normaalin ajon jälkeen (moottori kunnolla lämmin) flekti pohisee pari minuuttia sammuttamisen jälkeen?

Ei mulla kummatkaan golfit jätä flektiä vielä päälle. Eli onko tuo nyt ihan normaalia??

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 7.5.2007 23:14

On normaalia jos kone on tarpeeksi kuuma. Siksi varoiteltiinkin aiemmin, että sinne ei pidä työntää sormia vaikka virrat on poissa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.5.2007 7:46

T4:ssä tuntuu todellakin olevan flektit herkät heräämään, mutta mieluummin noin päin kuin toisin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 8.5.2007 8:14

Jahas, että on normaalia.... no hyvä!

Juu, parempi se noin päin on! :)

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 9.5.2007 21:29

niin, sen takia mä ne säleiköt aukaisinkin ja otin sen termarin pois, ilmeisesti ei toimi koko termari.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 12.5.2007 1:33

No joo, sitte seuraavaan asiaan!

Mitnkäs on moottorin tukikumien kestävyys?? Onko noita menny vaihtoon ja jos, ni missä km-lukemissa??

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 12.5.2007 14:07

Onko kenelläkään taulukkoa T4 laatikoiden välityksistä? Joskus on tullut netissä vastaan sellainen, mut nyt en löydä. Täytyis tietää AYF ja DUJ laatikoiden välitykset.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 12.5.2007 16:52

ei ole vastausta edelliseen, mutta kuin 2,5tdi laatikko käy tuohon 2.4d:hen? onko hankala vaihtaa?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 12.5.2007 19:04

Eikös tota oo joskus täällä foorumilla pähkäiltykin?? Ja muistini mukaan pitäis passata! Mites noi tukikumi-hommat?? Kellään menny uusiks??

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 12.5.2007 20:04

no ei ihan suoraa vastausta löytynyt... sullako tukikumit paskana? mistä senkin huomaa?

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 12.5.2007 20:12

Kyllä ne kaikki tdi laatikot passaa 2.4:seen. Ja ei se sen kummempi homma ole vaihtaa ku muihinkaan autoihin. Mutta tarvis välitykset tietää T4 laatikoista.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.5.2007 15:14

No tuntuu että ravistelee vedätettäessä, mutta voi olla vaan mun kuvitelmaa!

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 13.5.2007 17:05

mä olen tykännyt että se on ominaisuus 2.4 sissa... 1.9td ei ravistellu. oli kyl vain 150t ajettu.

noista laatikoista tuli mieleen, että onkohan ikkuna pakussa eri välitykset, kuin umpipakussa, koska käyttöohjekirjan mukaan ikkunapaku kuluttaa naftaa vähemmän maantiellä. kokemus sanoo samaa. umpipakulla pääsi myös heittämällä lähtemään kakkosella, mut tällä ikkunallisella vaatii enemmän kaasua...

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 15.5.2007 23:24

Täällä kun on asiasta enemmän tietäviä paikalla, niin mikähän mahtais olla kytkimessä kun oli aivan löysä vaikka vaijerin automaatti säätö on tiukimmalla ja oli edelleen löysä poljin. Hätäpäissäni ostin jo uuden vaijerin (itsesäädettävä) mut auttoi vain hetken ja nyt vetäs jäykäksi koko kytkimen. Saa ihan tosissaan painaa!
Auto siis 2.4 syncro portteri -95.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 17.5.2007 15:07

tuli sitten se maski vaihdettua, iisi nakki oli lopuksi.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.5.2007 17:14

Kaveri osti 2000vm Transportterin ja keskuslukko pitäisi laittaa. Tässä topikissa on mainittuna liuku/sivuoveen tuleva kontaktiliitin keskuslukkoa varten. Missä kohdassa ovea/runkoa se on alunperin? Millainen tuo Osaset-tarvike osana oli asentaa/toimivuudeltaan vs. orkkis kytkin?

Mitäs mahtaa maksaa ovien orkkis haitarikumit tuohon autoon? Tulis paremmat kuin niillä keskuslukkosarjan mukana tulevilla.

Haitarikumin nro ilmeisesti on: 701 971 916

Ps. jos jollain löytyy ylimääräisenä kyseiset tarpeet, pistä privaa!

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 17.5.2007 17:45

Musta siinä ovessa ja rungossa pitäisi olla "paikka" sille, eli semmoine ovaali profiili pellissä, johon tuo vimpstaaki tulee.

Kuva

Tuossa kuvassa rungon vastakappale näkyy tuossa karmissa. Ylempi musta möllykkä.

Ja tässä sitten se toinen kappale ympäröitynä:


Kuva

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.5.2007 12:01

Osasetin sarjassa tulee näppärät tarrasapluunat, joilla tuon koskettimen saa mallattua kohilleen. Olisi itselläkin lukituksen asennus edessä, sarja on hankittuna.

Asiasta kolmanteen: huutonetissä oli kaupan gangsterilippa T3 -malliin, johon tein osto-option. Mitenkähän mahtaa olla sopivuus T4 -malliin?
Viimeksi muokannut lukkari, 18.5.2007 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.5.2007 13:55

Väittäisin että huono....

En oo päässy vierekkäin vertaamaan, mutta minun mielestä T4:n lasi on leveämpi ja kaarevampi ku T3:sen.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 18.5.2007 15:08

Minkämerkkistä sarjaa ootte laittanu T4:een? Itse meinasin viime kesänä tollasen halpiksen laittaa. Onneks testailin irrallaan sen toimintaa ensin, ekalla kauko-ohjaimen painalluksella ohjainboksista tuli savut :D
Originaalille sain hinnaksi jonku 170e ja asennus siihen vajaa kolmesataa.
Hyvät ohjeet jos jollakin on tuohon hommaan niin kelpais, etuovien kanssa ei liene vaikeaa mut takana johtojen vetoon vinkit kelpaa. Varsinkin kun on pariovellinen versio.

Maksaa muuten ne etuovien läpivientien väliset haitarikumit (ne missä johdot kulkee) 51€ kappale, en ostanut :)
(Tuossa yksilössä kun ei ole mitään ovisähköjä).

Uskomattoman huono maali muuten tuossa vm99 Tornadon punaisessa, sinkin pinnasta maalit kesii suunnilleen kun katsoo vihasesti. Ei liene ollut siirtyminen vesiväreihin VAG:llakaan ihan kivuton?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.5.2007 17:18

Ei se maalipinta (tai ainakaan pelti alla) taida vanhemmissakaan kovin paljoa parempi olla. Joka kerta, kun pihassa astelee, joutuu ihmettelemään, miksi -84 valmistetussa ei-sinkityssä lötköaudissa on niin paljon paremmat pellit ja maalipinta kuin yhdeksän vuotta tuoreemmassa Caravellessa 8)

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 18.5.2007 22:17

ot; niin tai 93 mondeossa parempi pinta kuin 2001 mallissa...

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 19.5.2007 4:32

Mulla on Spalin keskuslukko. Asiallisesti on toiminut ja vara-osia saa mukavasti.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.5.2007 12:42

^Paljonko oli satsilla hintaa?? Mistä ostit?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.5.2007 19:13

Taas asiasta viidenteen:
miten roikkuva liukuovi passataan ylöspäin? Ovatko rissat kuluneet, kun en säätöä löytänyt. Lukkosysteemillä korkeutta ei vissiin säädetä, vaan ovi lepää kokonaan rissojen varassa. Ebayssa näyttäisi noita rissoja olevan, onkohan kukaan vaihtanut?

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 19.5.2007 19:23

mulla kans ovi roikkuu pari senttiä, enkä oikein keksi, onko jotain kiristettävissä..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.5.2007 16:30

Mä ostin just Dopilta MdComprexista nelioviseen tarkoitetun lukitussarjan kaukosäädöllä. Tais 50 € maksaa.

Pitäs joku päivä se asentaa, kunhan vaan jostain keksin oviin jotkut haitarikumit ja se liukuoven katkaisija pitää ostaa.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 23.5.2007 20:51

Spal vempeleet oli asennettuna kun auton ostin. Jälkikäteen ostin yhden uuden lukitusmoottorin oveen, olisko ollu 14e. Eli ei kovin kallis voi koko satsikaan olla. Itse ostin paikallisesta varaosaliikkeestä, joka myös aikanaan oli toimittanut koko satsin (Lempäälän autotarvike/Fixus liike).

Mulla ei ole keskulukkoa liukuovessa laisinkaan.

Mistä muuten löytyisi merkitön maski keulalle?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.5.2007 23:18

No vaikkapa Dopilta. :)

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 24.5.2007 20:35

Liukuovessa on ala ohjurissa säädöt joka suuntaan. Voi myös käyttää mielikuvitusta ja tehdä itse lisää jos säätövarat loppuu kesken.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 25.5.2007 18:57

no joo, tilasin yks lauantai dopilta merkittömän maskin ja tiistaina sai hakea matkiksesta. viime yönä!!! tilasin kirkkaat vilkut ja nyt ne ovat jo autossa kiinni! suosittelen!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 25.5.2007 21:30

Joo, on se Dopin kautta hiukka huokeampi ku esim. autovaruste.netissä.

Mistä ostit vilkut? Itte ostin Piritekiltä vilkut ja takavalot. Ja vieläpä Edullisesti!

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 25.5.2007 21:52

dopilta myös vilkut..

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 25.5.2007 23:28

Vetäisin tuossa volsun merkin vakiomaskista mustaksi samalla kun maalailin aeron uutta 22mm takavakaajaa. Näyttää omaan silmään niin hyvältä ettei tarvitse merkitöntä maskia hankkia.

Tuntuu olevan tosi vaikea kapun penkkiä (caravellestä) löytää, täytynee toppauttaa tuo oma uudestaan, ja vaikka siihen askarrella käsinoja.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 26.5.2007 0:05

takavalot on seuraavaksi listalla....

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.5.2007 9:37

Caravellen käsinojia tuolla ebayssa. Penkkipari tulisi varmaan viidellä rahalla kotiovelle saakka.

Jos malttaisi huolellisemmin tutkia, löytyisi liukuoven alasaranasta peitelevyn alta korkeussäätö. Nerokkaasti? on nahkahousu laittanut ristipään ahtaaseen paikkaan. Aikansa likapaskassa lillunut ruuvi voi olla tiukassa. Rissat voisi metsästää, on aika isosti klappia tuossa ovessa, että kolisee isommissa heitoissa.

BTW: siskolla oli aikanaan vihreä -69 Kastenwagen ja ihan samaa ongelmaa siinäkin joskus pähkäiltiin.

e: linkki lisätty
Viimeksi muokannut lukkari, 26.5.2007 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 26.5.2007 12:23

no mun pitäis saada ne pyörivät penkit..

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 26.5.2007 19:46

Sopiiko tuo vellen käsinoja myös tuohon tavalliseen penkkiin?

Verhoilijatuttu sanoi kyllä loihtivansa vakipenkistä ja muutamasta ylimääräisestä käsinojasta mukavan yhdistelmän (hintaa ~250e).

Ja sitten hieman väärälle osastolle mutta kun ylesipähkäilyä oli topicci.

Olisko hyviä ideoita kajareitten sijoitamiseksi? Mulla on 4" koksut laitettuna orkkispaikoille. Ajattelin jos heivaisi ne pois ja laittaisi erkkasarjan tilalle, mutta kun en halua lautaa puukottaa täytyisi siis kotelot tehdä, ne taas tulisivat hieman iian korkealle mielestäni.

Jos jättäisi 4" paikalleen ja laitaisi taakse vaikka perusrokki 6x9" penkkien ja väliseinän rakoon ja pienen Subin apparin penkin alle. Kaikki soimaan vahvarin kautta. Äänihän ei sitten edestä varsinaisesti tulisi, mutta tässä tapauksessa sen ei ole niin väliä.

Mitään hifivehjettä ei tästä käyttökujettimesta ja kaivurinkauhajoen siirtimestä tehdä, pientä tukevuuttaa vaan täytyisi soundiin saada kun joutuu paljon istumaan.

Eli yksinkertaisia (sopii kuskille) ideoita otetaan mielellään vastaan. Kunnon popit laitetaan sitten Audiin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 26.5.2007 21:47

Minkä kokoset ämyrit siellä kojelaudassa on vakiona? Paikka sinänsä on ihan ok!

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 26.5.2007 22:07

4" näyttivät olevan. Nyt on paikallaan Helixin 4" koksut. Alkuperäiset ovat ihan tavalliset kaksikartioiset pahvikajarit. Eihän noi Helixit paljon vokkea kestä, mutta muuten soi ihan ok.

Saisikohan mitään järkevää aikaiseksi laadukkaalla 4" koksulla tai erkkasarjalla + pienellä subilla? Saako laadukkaasta 4" mitään midiä irti? Edes kuunneltavaa, vai jääkö ero yläpään ja alapään välissä liian suureksi. Siis jos on ihan supertavis hifi asioissa? esim: Rainbow KX 100 tai Rainbow SLX 210? Eivät kovin pahan hintaisia (79e vs 99e)

edit: vaihdoit sitten aihetta :)

editedit: Nuo kajarithan ovat ihan avoimessa tuossa kojelaudalla, eli pohja on kotelossa avonainen, jos sillä jotain merkitystä on.
Viimeksi muokannut paerikss, 26.5.2007 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 26.5.2007 22:15

Nyt olis vielä kysyttävä tuosta madalluksesta...
Itse madalsin suncron ja nyt mitat kaaren alareunaan navan keskeltä etu/taka 36/37cm.
Miten ihmeessä edessä voi olla vieläkin matalempia, jos mullakin on liki pohjaanlyöntikumien varassa?? Ootteko ottanut ne pois kokonaan vai millä saanut sen putoamaan?
Vai onkohan tuo syncro sit pikkasen erilainen ... 50mm takaa pudotettu... ainakin vetarit on vaakasuorassa.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 26.5.2007 22:21

Juuri mittasin itseltäni 37/39 etu/taka. Nuo Eibachit takana ovat tyhjänä melko korkeat. Ihan pienellä kuormalla laskee heti sellaisen reilun sentin, mutta siitä ei sitten kauhesti tipukkaan ennekuin laittaa reilusti kyytiin.

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 27.5.2007 0:37

Nyt on alusta vaihdettu, takapää nousi noin 20mm aiempaan verrattuna tuolla Weitecin satsilla. Pitänee keulaa nostaa sentin verran niin on balanssissa.
Mitat kaariin edessä 345mm ja takana 365mm. Toinen takajousi oli poikki ja iskarit ihan loppu.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 27.5.2007 1:03

edit: vaihdoit sitten aihetta :)


Tilanteen mukaan! :)

Itellä suunnitelmissa joku 4" 2-tie erillissarja vakiopaikalle, ihan soittimen omalla vahvistimella. (ehkä..) Kakkiksesta jäis eläkkeelle 2kpl Infintyn kappa 10" subbareita! Ne aattelin tunkea tohon portteriin! :) Ois sopeva päätekki niille. Alpine v12 MRV-1507.

Noitten subbasten sijoituksessa saa tarjota ideoitaan, jos semmosia on! Tilaa nimittäin ei ole liikaa!

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 27.5.2007 1:14

ois kans subbari ja vahvari, muttei ketää joka jaksais laittaa kii. tilaa on kyllä. mut tuo LG on kyl maailman paskin soitin, pysyy ainoastaa siksi autossa, kun on se muistitikku paikka. mut ei kauaa.
katossa on 4kpl 4" kajaria, jotka pieree... eli nekin pitäisi vaihtaa.

p.s. maalasin kojelaudan ja ovipahvit ohimennen mustaksi... oli kyl projektia kerrakseen.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 27.5.2007 1:30

Taisin päätyä seuraavaan ratkaisuun 4" erkkasarja alkuperäisille paikoille. Ja 8/10" subi (tai pieni aktiivinen) apparin penkin alle. Tilanteesta riippuen nykäsen hyllystä Xetec 150.2 tai 150.4 lankun. Soittimeksi vanha sotaratsu DEH7600MP. Meilailimpa tuossa jo pariin paikkaan ja kyselin tarjousta.

Eli jos joku tartee saa kohta Helixin Koksut jotka on modattu sopivaksi orkkisritilän alle ja soi ainakin tuplasti paremmin kuin orkkikset ulosheittohinnalla (25e). Ja jos en saa sovitettua GRZW 10S-AL (GroundZero) subia penkin alle saa sen joku hintaan 60e.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 29.5.2007 21:26

Seuraava setti tulee loppujen lopuksi:

-Ground Zero GRZW 10S-AL subi
-DLS PS4A erkkasarja
-Xetec 150.4 vahvari
-DEH7600MP äänilähde

Tilattuna myös Vibroplastia yms.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 30.5.2007 10:39

Subbarista...
Itse rakentelin kiilan mallisen kotelon siihen keskelle vaihdekepin eteen. Mulla tosin automaatti, että en tiedä miten vörkkii manuaalikepin kanssa.
Lootassa 10" Peerless XLS.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 30.5.2007 11:44

1+1 jakkaroilla olevaan sai penkkien väliin ~17l kotelon tehtyä kasituumaiselle, ilman että on penkinsäätöjen, käsijarrun tai vaihdekepin tiellä. 4" koaksien kanssa huomattavasti orkkista parempi, yllättäen :)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.5.2007 16:10

Saattaishan siihen vaihdekepin eteen saada tehtyä yhdistetyn keskikonsolin ja subikotelon......

Kovin iso siittä ei vaan tulis!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.5.2007 16:55

Joku mainitsi äänentoistolaitteiden luettelossaan tuon tuiki tärkeän äänieristysmateriaalin. Mielestäni T4 on niin meluisa auto, että ilman huolellista äänieristystä voi popin kuuntelu olla aika rasittavaa, varsinkin maantienopeuksilla. Kaikki lisämelu vaikuttaa ajoviihtyvyyteen.
Väliseinätön T4 on ilmatilaltaan aika iso, joten tukevan bassotoiston saaminen saattaa tuottaa hieman enemmän vaivaa kuin henkilöautoissa.
Luonnollisesti, jokainen tekee mielensä mukaan.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 30.5.2007 17:08

Sanookaas mistä olette ohjaamoa äänieristänyt? olisi mukavampi kun tuo melu pienenisi...
Itse laitoin tavaratilan kylkiin reilu 2 neliötä bitumimattoa, ja nyt ei soi pellit. Tavaratila on parempi. Väliseinä ja ohjaamo on vielä aloittamatta...

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 30.5.2007 19:19

Mulla on vellen lisäeristys autossa (alunperinkin ollut penkitön bussi). Tavaratilassa on alkuperäinen paksu kumitaskumatto. Asennettuna orkkis väliseinä joka on vuorattu kummaltakin puolelta. Väliseinään oli pakko tehdä ilmaritilä kun tuli liian tiivis (liika ylipainetta). Väliseinäin päälystäminen huovalla hiljensi autoa todella paljon.

Nyt otan ohjaamon kumimaton pois ja vedän Vibroplastia pyöäräkoteloiden päälle ja tuliseinään lisää. Laitan myös oviin pahvien (muovien) alle sen minkä saa.

Mulla on pohjapanssarissa myös noi äänieristeet, tosin panssaria on sen verran leikelty että öljyt saa vaihdettua irroittamatta sitä. Ajelin jonkin aikaa ilman, äänet oli tosi paljon kovemmat.

Suuri metelin aiheuttaja on yksinkertaiset tiivisteet ovien yläreunassa, tuohonhan myydään lisätiivisteet, n. 120e kappale hintaan, eli ei napannut. Tuulen suhina pienenisi paljon.

Mutta mielestäni oma on aika hiljainen kumminkin ajossa, ei ole melu häirinnyt, paitsi silloin kun väliseinää ei ollut.

Tein eilen subikotelon, vähän reilut 12L sain penkin alle väännettyä, sovittanut en ole kun täytyisi ensin napata CD boxi mäkeen sieltä.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 31.5.2007 8:04

Kyllähän tuo ajomelu on tosiaan sitä luokkaa että, muzakin kuuntelua se haittaa!
Mutta on tuossa omassa kopissa vietetty monta monituista nautinnollista kuunteluhetkeä auton ollessa parkissa. Ja ainakin tuossa omassa setissä painetta ja laadukasta matalaa riittää todella hyvin.

Multa saattaisi löytyä piirustukset (+kuvia) tuosta kotelosta jos joku on kiinnostunut.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 1.6.2007 23:04

Baltic: olisin kiinnostunut piirustuksista? Kuibka olet kiinnittänyt boxin?

Eli eihän se sinne penkin alle mahdu, nyt täytyy keksiä vaihtoehtoista. Lähellä on ettei pistosaha tule käteen ja väliseinään ilmesty kunnon hole.

Yksi on tietty jos tekisi 1+1 paikkaisen, mutta mistä sopiva penkki? Käyköhän kuskinpenkki pulttijaoltaan, jos laittaisi turvavyön kiinnikkeen toiselle puolelle? Näin mahtuisi pienet koiratkin subin lisäksi kyytiin :)

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 1.6.2007 23:42

älä oikein kovaa huudata dr. albanyy, ku koirat on kyytis :)

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 2.6.2007 1:21

trp.f: Juu ei parane :) Vaikka olen alastarolla nähnyt koira jotka osaavat käyttää peltoreita :)

Onko kellään kokemusta, onko PIONEER : TS-WX22A:tä mihinkään? Ei hifi mielessä mutta tukevoittamassa sointia (hain DLS:ät tänään)?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.6.2007 10:07

Vaihdetaampas taas keskuslukitukseen: miten tähän takaluukun lukkosysteemiin liitetään ovimoottori?
Varaosakuvan mukaan moottorin käyttövipu tulisi jostain oikealta, mutta en oikein sisältänyt, mihin vipuun se tulee kiinni. Vasemmalla siis lukkosylinteri, joka ei liiku, ellei avain ole lukossa. Lukko on ilmeisesti avaimen auki -asennossa operoitaessa keskuslukituksen kanssa? Ylimpänä oleva vivusto liittyy lapsilukkoon.
Sähköinen ovimoottori pitäisi kaiketi kytkeä pystysuoraan.

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 6.6.2007 11:28

Mulla on mielestäni tuo käyttövipu irti kun sähkömoottori avaa lukon. Eli ulkopuolelta ei kahvasta aukea, jos mutta sisältä tuosta lukon (kuvassa oikeassa alareunassa) klipisistä aukeaa. Moottori siis tangon tilalla.

Jos ei joku osaa järkevämmin selittää (kun en itsekkään tarkaan muista) niin voin irroitella vanerin ja ottaa kuvan (kunhan vaimo kaivaa muistikortin pölynimuri pussista :) ).

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.6.2007 12:01

Niin, lukkosylinterin liikuttama vipu avaa sen esteen, joka on avausvivun tiellä. Tuossa lukkosysteemissä ko. vivun ulkopuolisen ohjauksen estää lukkosylinteri. Tämä vipu on "kiinteästi" lukkosylinterissä, eikä tälle vivulle ole sellaista vapaa-asentoa, joka mahdollistaa ulkoisen ohjauksen avausvivun "esteelle" kuin esim. kolmoskoppaien farmarin takaluukun lukossa on.
Siis ovimoottori on ulkokahvan tilalla. Takaovi siis fyysisesti avautuu, kun keskulukitusta käytetään?

AC
-
Viestit: 243
Liittynyt: 25.7.2003 2:47

ViestiKirjoittaja AC » 6.6.2007 19:02

Onko vetonivel menossa vaihtoon kun jokaisen vaihteenvaihdon yhteydessä kolahtaa kun veto kytkeytyy takaisin? Vai onko todennäköisempää että jossakin muualla on väljää?

Liekö sattumaa kun vika ilmaantui melkein heti iskarien vaihdon jälkeen.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.6.2007 20:43

Ei hajuakaan millainen Transporterin etupää iskareinen on, mutta tossa mun B4 Audissa, oli se iskarin mutteri löystynyt alustan vaihdon jälkeen, ja aikaansai mulla hassua kolinaa..

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 7.6.2007 8:44

Mistä ja millaista mattoa olette takakontiin duunailleet?
Aarne kärpäsellä olis 120*150 kumimattoa ja huopaa, on vaan auttamattomasti pieniä.

Lisäksi kiinnostais toi äänieristys, millaista tavaraa olette ohjaamon puolella käyttäneet? Bitumia lattiaan ja pyöränkoteloihin?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.6.2007 17:12

Oot varmaan lukenu jo tän topicin läpi???

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 7.6.2007 19:45

lukkari: taidetaan puhua eri ovista. Mä tarkoitin tuota mun yksiosaista takaovea. Sivuovessa ei ole k-lukkoa.

Mitäs pidätte kirjaimien uudelleenjärjestämisestä?

Kuva


Piti myös talvella pihaan tippunut (en tiedä mistä autosta) etuhelma laittaa kiinni. Tuli sellainen MK1 Golf look :)

Kuva

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 7.6.2007 19:54

^ Hähähähää! Stana kun tuli sandelsit näppikselle :-D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.6.2007 20:03

Yksiosaisen takaoven lukituksesta oli puhe. En kyllä mitenkään saanut pähkäiltyä, miten siihen saa ovimoottorin ujutettua. Olisikohan mahdollista, että keskuslukollinen lukkosysteemi olisi erilainen kuin ilman, ihan kuten monissa muissakin volkkareissa?
Eikös T4:ssä olekin takaovissa ja etuovissa pneumatiikka ja sivuovessa sähköinen lukitus?
Suivuovi on kaikkein helpoin noista ovista, koska siihen on suunniteltu valmis paikka moottorille ja käyttövivun liikerata on aivan suora.

Tänään irrotin oman etupuskurin paikkausta varten kiinnostaisi itseäkin tuollainen etuhelma. Pitänee käydä romikselta tarkistamassa, olisiko siellä paria kakkiksen spoileria, jotka voisi yhdistää.

Edit: onkos tuo rinnakkaismalli sitten REVACALLE?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 7.6.2007 20:29

REVACALLE ja PORNSTARTER voisivat olla mitä mainioimpia festariautoja :-D

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 7.6.2007 20:30

Mitäs pidätte kirjaimien uudelleenjärjestämisestä


saako idean varastaa? ihan ykkönen :)

edit: siisti maski tuli sulla...

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 7.6.2007 22:05

Onkoa esim. tuommosta G2 lippaa asentanut hieman uudempaan puskurin alaosaan, kun siinä on semmonen olematon lipare, joka on terävä alaspäin. ?

Kun tuo sama idea ollut itsellä mielessä... :)

Otetaan vastaan uudemmalla fontilla syncron kirjaimet sekä W kirjain, jos jollain on tiedossa ylimääräisenä, niin kertokoon...

Tuommoset kirjainmuutoksen muutenkin siistissä autossa piristää päivää kummasti :)

paerikss
-
Viestit: 471
Liittynyt: 4.9.2003 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja paerikss » 7.6.2007 22:52

trp.freak be my guest :)

Vinkkinä, Tokmanni myy kirjaimia hintaan 75c kipale.

Vaimo pyöritteli päätä kun esittelin tekstiä henkselit pakkuen.

Keskuslukosta tosiaan sen verran että mullahan on jälkiasennus k-lukko, joten tuo mun lukkosysteemi lienee muutenkin erilainen.

Seuaarvaksi projektiksi tuleekin tuplaputket taakse.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 7.6.2007 23:19

Seuaarvaksi projektiksi tuleekin tuplaputket taakse.


vierekkäin, vai eripuolille?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa