T4 Portterien yleispähkäilyä.....
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
http://www.beranger.fi/Terassimatto.html tuollaista mulla on autossa..
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
http://www.schadeautos.nl/autos/173/179883.a.jpg Kuvan keulassa kolme ruuvia maskin yläreunassa, kaksi ruuvia alemmassa ritilässä ja pelti parilla tapilla/puoli lokarissa. Tapit lähtee jollain koukulla nyppäämällä suoraan eteenpäin tai ruuvarilla kampeamalla. Tapit näkyy maskin pellin ja lokarin saumasta.
Takaluukun erot
Olen tuossa alkupään T4 -malleissa ihmetellyt, kun takaluukkua näyttäisi olevan kahta eri mallia, VW -logon paikka näyttäisi vaihtelevan:
http://www.nettiauto.com/1224224
http://www.nettiauto.com/1244472
Varaosakuvasto tuntee luukun, jossa merkki on ylempänä, mutta mikä on tuo toinen malli? Itselläkin on tuo, jossa on merkin paikka alempana.
http://www.nettiauto.com/1224224
http://www.nettiauto.com/1244472
Varaosakuvasto tuntee luukun, jossa merkki on ylempänä, mutta mikä on tuo toinen malli? Itselläkin on tuo, jossa on merkin paikka alempana.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Sempä takia tarttis saada tuota ainakin tuon 2cm nykyistä alemmas niin olis enemmän linjassa helmasta katsottuna, nyt perä liian ylhäällä.
Oliks nuo sun jouset lämmöllä käsitelty siellä jousipajalla vai miten?
Tänään vaihtelin mittaristoon punaisen yleisvalaistuksen, diginäytöt jätin ainakin toistaiseksi vihreiksi kun soittimessakin se näin on, värinvaihto tapahtui yksinkertaisesti ottamalla sen vihreän liuskan pois ja valomainosteipistä uusi värilista tilalle.
Oliks nuo sun jouset lämmöllä käsitelty siellä jousipajalla vai miten?
Tänään vaihtelin mittaristoon punaisen yleisvalaistuksen, diginäytöt jätin ainakin toistaiseksi vihreiksi kun soittimessakin se näin on, värinvaihto tapahtui yksinkertaisesti ottamalla sen vihreän liuskan pois ja valomainosteipistä uusi värilista tilalle.
^ En ihan tarkkaan tiedä, auton edellinen omistaja voi tietää tarkemmin (Peksi).
Uusi alusta on kuitenkin tulossa, jos huomenna noutaisi ja sen myötä peräpääkin nousee jonkin verran. Tarvii kai etupäätäkin sitten nostaa, mikä ei välttämättä tee huonoa ajettavuudelle, nykyisellään tuntuu keula ja perä olevan vähän eriparia. Tietysti huonot iskaritkin vaikuttaa.
Kannattaako muuten jousien ja iskarien kanssa vaihdella jotakin muuta samalla, mikä todennäköisesti olisi vaihtokunnossa?
Mitään välyksiä alustassa ei ole, mutta samallahan tuohon muutakin vaihtaisi.
Uusi alusta on kuitenkin tulossa, jos huomenna noutaisi ja sen myötä peräpääkin nousee jonkin verran. Tarvii kai etupäätäkin sitten nostaa, mikä ei välttämättä tee huonoa ajettavuudelle, nykyisellään tuntuu keula ja perä olevan vähän eriparia. Tietysti huonot iskaritkin vaikuttaa.
Kannattaako muuten jousien ja iskarien kanssa vaihdella jotakin muuta samalla, mikä todennäköisesti olisi vaihtokunnossa?
Mitään välyksiä alustassa ei ole, mutta samallahan tuohon muutakin vaihtaisi.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Typerä kysymys...
Dodii! Ilmat lämpenee ja flektikin heräilee talviuniltaan.
Miten on mahdollista, että ulkolämpötilan ollessa n. 15-astetta, normaalin ajon jälkeen (moottori kunnolla lämmin) flekti pohisee pari minuuttia sammuttamisen jälkeen?
Ei mulla kummatkaan golfit jätä flektiä vielä päälle. Eli onko tuo nyt ihan normaalia??
Miten on mahdollista, että ulkolämpötilan ollessa n. 15-astetta, normaalin ajon jälkeen (moottori kunnolla lämmin) flekti pohisee pari minuuttia sammuttamisen jälkeen?
Ei mulla kummatkaan golfit jätä flektiä vielä päälle. Eli onko tuo nyt ihan normaalia??
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
mä olen tykännyt että se on ominaisuus 2.4 sissa... 1.9td ei ravistellu. oli kyl vain 150t ajettu.
noista laatikoista tuli mieleen, että onkohan ikkuna pakussa eri välitykset, kuin umpipakussa, koska käyttöohjekirjan mukaan ikkunapaku kuluttaa naftaa vähemmän maantiellä. kokemus sanoo samaa. umpipakulla pääsi myös heittämällä lähtemään kakkosella, mut tällä ikkunallisella vaatii enemmän kaasua...
noista laatikoista tuli mieleen, että onkohan ikkuna pakussa eri välitykset, kuin umpipakussa, koska käyttöohjekirjan mukaan ikkunapaku kuluttaa naftaa vähemmän maantiellä. kokemus sanoo samaa. umpipakulla pääsi myös heittämällä lähtemään kakkosella, mut tällä ikkunallisella vaatii enemmän kaasua...
Täällä kun on asiasta enemmän tietäviä paikalla, niin mikähän mahtais olla kytkimessä kun oli aivan löysä vaikka vaijerin automaatti säätö on tiukimmalla ja oli edelleen löysä poljin. Hätäpäissäni ostin jo uuden vaijerin (itsesäädettävä) mut auttoi vain hetken ja nyt vetäs jäykäksi koko kytkimen. Saa ihan tosissaan painaa!
Auto siis 2.4 syncro portteri -95.
Auto siis 2.4 syncro portteri -95.
Kaveri osti 2000vm Transportterin ja keskuslukko pitäisi laittaa. Tässä topikissa on mainittuna liuku/sivuoveen tuleva kontaktiliitin keskuslukkoa varten. Missä kohdassa ovea/runkoa se on alunperin? Millainen tuo Osaset-tarvike osana oli asentaa/toimivuudeltaan vs. orkkis kytkin?
Mitäs mahtaa maksaa ovien orkkis haitarikumit tuohon autoon? Tulis paremmat kuin niillä keskuslukkosarjan mukana tulevilla.
Haitarikumin nro ilmeisesti on: 701 971 916
Ps. jos jollain löytyy ylimääräisenä kyseiset tarpeet, pistä privaa!
Mitäs mahtaa maksaa ovien orkkis haitarikumit tuohon autoon? Tulis paremmat kuin niillä keskuslukkosarjan mukana tulevilla.
Haitarikumin nro ilmeisesti on: 701 971 916
Ps. jos jollain löytyy ylimääräisenä kyseiset tarpeet, pistä privaa!
Osasetin sarjassa tulee näppärät tarrasapluunat, joilla tuon koskettimen saa mallattua kohilleen. Olisi itselläkin lukituksen asennus edessä, sarja on hankittuna.
Asiasta kolmanteen: huutonetissä oli kaupan gangsterilippa T3 -malliin, johon tein osto-option. Mitenkähän mahtaa olla sopivuus T4 -malliin?
Asiasta kolmanteen: huutonetissä oli kaupan gangsterilippa T3 -malliin, johon tein osto-option. Mitenkähän mahtaa olla sopivuus T4 -malliin?
Viimeksi muokannut lukkari, 18.5.2007 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Minkämerkkistä sarjaa ootte laittanu T4:een? Itse meinasin viime kesänä tollasen halpiksen laittaa. Onneks testailin irrallaan sen toimintaa ensin, ekalla kauko-ohjaimen painalluksella ohjainboksista tuli savut :D
Originaalille sain hinnaksi jonku 170e ja asennus siihen vajaa kolmesataa.
Hyvät ohjeet jos jollakin on tuohon hommaan niin kelpais, etuovien kanssa ei liene vaikeaa mut takana johtojen vetoon vinkit kelpaa. Varsinkin kun on pariovellinen versio.
Maksaa muuten ne etuovien läpivientien väliset haitarikumit (ne missä johdot kulkee) 51€ kappale, en ostanut :)
(Tuossa yksilössä kun ei ole mitään ovisähköjä).
Uskomattoman huono maali muuten tuossa vm99 Tornadon punaisessa, sinkin pinnasta maalit kesii suunnilleen kun katsoo vihasesti. Ei liene ollut siirtyminen vesiväreihin VAG:llakaan ihan kivuton?
Originaalille sain hinnaksi jonku 170e ja asennus siihen vajaa kolmesataa.
Hyvät ohjeet jos jollakin on tuohon hommaan niin kelpais, etuovien kanssa ei liene vaikeaa mut takana johtojen vetoon vinkit kelpaa. Varsinkin kun on pariovellinen versio.
Maksaa muuten ne etuovien läpivientien väliset haitarikumit (ne missä johdot kulkee) 51€ kappale, en ostanut :)
(Tuossa yksilössä kun ei ole mitään ovisähköjä).
Uskomattoman huono maali muuten tuossa vm99 Tornadon punaisessa, sinkin pinnasta maalit kesii suunnilleen kun katsoo vihasesti. Ei liene ollut siirtyminen vesiväreihin VAG:llakaan ihan kivuton?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Spal vempeleet oli asennettuna kun auton ostin. Jälkikäteen ostin yhden uuden lukitusmoottorin oveen, olisko ollu 14e. Eli ei kovin kallis voi koko satsikaan olla. Itse ostin paikallisesta varaosaliikkeestä, joka myös aikanaan oli toimittanut koko satsin (Lempäälän autotarvike/Fixus liike).
Mulla ei ole keskulukkoa liukuovessa laisinkaan.
Mistä muuten löytyisi merkitön maski keulalle?
Mulla ei ole keskulukkoa liukuovessa laisinkaan.
Mistä muuten löytyisi merkitön maski keulalle?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Vetäisin tuossa volsun merkin vakiomaskista mustaksi samalla kun maalailin aeron uutta 22mm takavakaajaa. Näyttää omaan silmään niin hyvältä ettei tarvitse merkitöntä maskia hankkia.
Tuntuu olevan tosi vaikea kapun penkkiä (caravellestä) löytää, täytynee toppauttaa tuo oma uudestaan, ja vaikka siihen askarrella käsinoja.
Tuntuu olevan tosi vaikea kapun penkkiä (caravellestä) löytää, täytynee toppauttaa tuo oma uudestaan, ja vaikka siihen askarrella käsinoja.
Caravellen käsinojia tuolla ebayssa. Penkkipari tulisi varmaan viidellä rahalla kotiovelle saakka.
Jos malttaisi huolellisemmin tutkia, löytyisi liukuoven alasaranasta peitelevyn alta korkeussäätö. Nerokkaasti? on nahkahousu laittanut ristipään ahtaaseen paikkaan. Aikansa likapaskassa lillunut ruuvi voi olla tiukassa. Rissat voisi metsästää, on aika isosti klappia tuossa ovessa, että kolisee isommissa heitoissa.
BTW: siskolla oli aikanaan vihreä -69 Kastenwagen ja ihan samaa ongelmaa siinäkin joskus pähkäiltiin.
e: linkki lisätty
Jos malttaisi huolellisemmin tutkia, löytyisi liukuoven alasaranasta peitelevyn alta korkeussäätö. Nerokkaasti? on nahkahousu laittanut ristipään ahtaaseen paikkaan. Aikansa likapaskassa lillunut ruuvi voi olla tiukassa. Rissat voisi metsästää, on aika isosti klappia tuossa ovessa, että kolisee isommissa heitoissa.
BTW: siskolla oli aikanaan vihreä -69 Kastenwagen ja ihan samaa ongelmaa siinäkin joskus pähkäiltiin.
e: linkki lisätty
Viimeksi muokannut lukkari, 26.5.2007 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sopiiko tuo vellen käsinoja myös tuohon tavalliseen penkkiin?
Verhoilijatuttu sanoi kyllä loihtivansa vakipenkistä ja muutamasta ylimääräisestä käsinojasta mukavan yhdistelmän (hintaa ~250e).
Ja sitten hieman väärälle osastolle mutta kun ylesipähkäilyä oli topicci.
Olisko hyviä ideoita kajareitten sijoitamiseksi? Mulla on 4" koksut laitettuna orkkispaikoille. Ajattelin jos heivaisi ne pois ja laittaisi erkkasarjan tilalle, mutta kun en halua lautaa puukottaa täytyisi siis kotelot tehdä, ne taas tulisivat hieman iian korkealle mielestäni.
Jos jättäisi 4" paikalleen ja laitaisi taakse vaikka perusrokki 6x9" penkkien ja väliseinän rakoon ja pienen Subin apparin penkin alle. Kaikki soimaan vahvarin kautta. Äänihän ei sitten edestä varsinaisesti tulisi, mutta tässä tapauksessa sen ei ole niin väliä.
Mitään hifivehjettä ei tästä käyttökujettimesta ja kaivurinkauhajoen siirtimestä tehdä, pientä tukevuuttaa vaan täytyisi soundiin saada kun joutuu paljon istumaan.
Eli yksinkertaisia (sopii kuskille) ideoita otetaan mielellään vastaan. Kunnon popit laitetaan sitten Audiin.
Verhoilijatuttu sanoi kyllä loihtivansa vakipenkistä ja muutamasta ylimääräisestä käsinojasta mukavan yhdistelmän (hintaa ~250e).
Ja sitten hieman väärälle osastolle mutta kun ylesipähkäilyä oli topicci.
Olisko hyviä ideoita kajareitten sijoitamiseksi? Mulla on 4" koksut laitettuna orkkispaikoille. Ajattelin jos heivaisi ne pois ja laittaisi erkkasarjan tilalle, mutta kun en halua lautaa puukottaa täytyisi siis kotelot tehdä, ne taas tulisivat hieman iian korkealle mielestäni.
Jos jättäisi 4" paikalleen ja laitaisi taakse vaikka perusrokki 6x9" penkkien ja väliseinän rakoon ja pienen Subin apparin penkin alle. Kaikki soimaan vahvarin kautta. Äänihän ei sitten edestä varsinaisesti tulisi, mutta tässä tapauksessa sen ei ole niin väliä.
Mitään hifivehjettä ei tästä käyttökujettimesta ja kaivurinkauhajoen siirtimestä tehdä, pientä tukevuuttaa vaan täytyisi soundiin saada kun joutuu paljon istumaan.
Eli yksinkertaisia (sopii kuskille) ideoita otetaan mielellään vastaan. Kunnon popit laitetaan sitten Audiin.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
4" näyttivät olevan. Nyt on paikallaan Helixin 4" koksut. Alkuperäiset ovat ihan tavalliset kaksikartioiset pahvikajarit. Eihän noi Helixit paljon vokkea kestä, mutta muuten soi ihan ok.
Saisikohan mitään järkevää aikaiseksi laadukkaalla 4" koksulla tai erkkasarjalla + pienellä subilla? Saako laadukkaasta 4" mitään midiä irti? Edes kuunneltavaa, vai jääkö ero yläpään ja alapään välissä liian suureksi. Siis jos on ihan supertavis hifi asioissa? esim: Rainbow KX 100 tai Rainbow SLX 210? Eivät kovin pahan hintaisia (79e vs 99e)
edit: vaihdoit sitten aihetta :)
editedit: Nuo kajarithan ovat ihan avoimessa tuossa kojelaudalla, eli pohja on kotelossa avonainen, jos sillä jotain merkitystä on.
Saisikohan mitään järkevää aikaiseksi laadukkaalla 4" koksulla tai erkkasarjalla + pienellä subilla? Saako laadukkaasta 4" mitään midiä irti? Edes kuunneltavaa, vai jääkö ero yläpään ja alapään välissä liian suureksi. Siis jos on ihan supertavis hifi asioissa? esim: Rainbow KX 100 tai Rainbow SLX 210? Eivät kovin pahan hintaisia (79e vs 99e)
edit: vaihdoit sitten aihetta :)
editedit: Nuo kajarithan ovat ihan avoimessa tuossa kojelaudalla, eli pohja on kotelossa avonainen, jos sillä jotain merkitystä on.
Viimeksi muokannut paerikss, 26.5.2007 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt olis vielä kysyttävä tuosta madalluksesta...
Itse madalsin suncron ja nyt mitat kaaren alareunaan navan keskeltä etu/taka 36/37cm.
Miten ihmeessä edessä voi olla vieläkin matalempia, jos mullakin on liki pohjaanlyöntikumien varassa?? Ootteko ottanut ne pois kokonaan vai millä saanut sen putoamaan?
Vai onkohan tuo syncro sit pikkasen erilainen ... 50mm takaa pudotettu... ainakin vetarit on vaakasuorassa.
Itse madalsin suncron ja nyt mitat kaaren alareunaan navan keskeltä etu/taka 36/37cm.
Miten ihmeessä edessä voi olla vieläkin matalempia, jos mullakin on liki pohjaanlyöntikumien varassa?? Ootteko ottanut ne pois kokonaan vai millä saanut sen putoamaan?
Vai onkohan tuo syncro sit pikkasen erilainen ... 50mm takaa pudotettu... ainakin vetarit on vaakasuorassa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
edit: vaihdoit sitten aihetta :)
Tilanteen mukaan! :)
Itellä suunnitelmissa joku 4" 2-tie erillissarja vakiopaikalle, ihan soittimen omalla vahvistimella. (ehkä..) Kakkiksesta jäis eläkkeelle 2kpl Infintyn kappa 10" subbareita! Ne aattelin tunkea tohon portteriin! :) Ois sopeva päätekki niille. Alpine v12 MRV-1507.
Noitten subbasten sijoituksessa saa tarjota ideoitaan, jos semmosia on! Tilaa nimittäin ei ole liikaa!
ois kans subbari ja vahvari, muttei ketää joka jaksais laittaa kii. tilaa on kyllä. mut tuo LG on kyl maailman paskin soitin, pysyy ainoastaa siksi autossa, kun on se muistitikku paikka. mut ei kauaa.
katossa on 4kpl 4" kajaria, jotka pieree... eli nekin pitäisi vaihtaa.
p.s. maalasin kojelaudan ja ovipahvit ohimennen mustaksi... oli kyl projektia kerrakseen.
katossa on 4kpl 4" kajaria, jotka pieree... eli nekin pitäisi vaihtaa.
p.s. maalasin kojelaudan ja ovipahvit ohimennen mustaksi... oli kyl projektia kerrakseen.
Taisin päätyä seuraavaan ratkaisuun 4" erkkasarja alkuperäisille paikoille. Ja 8/10" subi (tai pieni aktiivinen) apparin penkin alle. Tilanteesta riippuen nykäsen hyllystä Xetec 150.2 tai 150.4 lankun. Soittimeksi vanha sotaratsu DEH7600MP. Meilailimpa tuossa jo pariin paikkaan ja kyselin tarjousta.
Eli jos joku tartee saa kohta Helixin Koksut jotka on modattu sopivaksi orkkisritilän alle ja soi ainakin tuplasti paremmin kuin orkkikset ulosheittohinnalla (25e). Ja jos en saa sovitettua GRZW 10S-AL (GroundZero) subia penkin alle saa sen joku hintaan 60e.
Eli jos joku tartee saa kohta Helixin Koksut jotka on modattu sopivaksi orkkisritilän alle ja soi ainakin tuplasti paremmin kuin orkkikset ulosheittohinnalla (25e). Ja jos en saa sovitettua GRZW 10S-AL (GroundZero) subia penkin alle saa sen joku hintaan 60e.
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Joku mainitsi äänentoistolaitteiden luettelossaan tuon tuiki tärkeän äänieristysmateriaalin. Mielestäni T4 on niin meluisa auto, että ilman huolellista äänieristystä voi popin kuuntelu olla aika rasittavaa, varsinkin maantienopeuksilla. Kaikki lisämelu vaikuttaa ajoviihtyvyyteen.
Väliseinätön T4 on ilmatilaltaan aika iso, joten tukevan bassotoiston saaminen saattaa tuottaa hieman enemmän vaivaa kuin henkilöautoissa.
Luonnollisesti, jokainen tekee mielensä mukaan.
Väliseinätön T4 on ilmatilaltaan aika iso, joten tukevan bassotoiston saaminen saattaa tuottaa hieman enemmän vaivaa kuin henkilöautoissa.
Luonnollisesti, jokainen tekee mielensä mukaan.
Mulla on vellen lisäeristys autossa (alunperinkin ollut penkitön bussi). Tavaratilassa on alkuperäinen paksu kumitaskumatto. Asennettuna orkkis väliseinä joka on vuorattu kummaltakin puolelta. Väliseinään oli pakko tehdä ilmaritilä kun tuli liian tiivis (liika ylipainetta). Väliseinäin päälystäminen huovalla hiljensi autoa todella paljon.
Nyt otan ohjaamon kumimaton pois ja vedän Vibroplastia pyöäräkoteloiden päälle ja tuliseinään lisää. Laitan myös oviin pahvien (muovien) alle sen minkä saa.
Mulla on pohjapanssarissa myös noi äänieristeet, tosin panssaria on sen verran leikelty että öljyt saa vaihdettua irroittamatta sitä. Ajelin jonkin aikaa ilman, äänet oli tosi paljon kovemmat.
Suuri metelin aiheuttaja on yksinkertaiset tiivisteet ovien yläreunassa, tuohonhan myydään lisätiivisteet, n. 120e kappale hintaan, eli ei napannut. Tuulen suhina pienenisi paljon.
Mutta mielestäni oma on aika hiljainen kumminkin ajossa, ei ole melu häirinnyt, paitsi silloin kun väliseinää ei ollut.
Tein eilen subikotelon, vähän reilut 12L sain penkin alle väännettyä, sovittanut en ole kun täytyisi ensin napata CD boxi mäkeen sieltä.
Nyt otan ohjaamon kumimaton pois ja vedän Vibroplastia pyöäräkoteloiden päälle ja tuliseinään lisää. Laitan myös oviin pahvien (muovien) alle sen minkä saa.
Mulla on pohjapanssarissa myös noi äänieristeet, tosin panssaria on sen verran leikelty että öljyt saa vaihdettua irroittamatta sitä. Ajelin jonkin aikaa ilman, äänet oli tosi paljon kovemmat.
Suuri metelin aiheuttaja on yksinkertaiset tiivisteet ovien yläreunassa, tuohonhan myydään lisätiivisteet, n. 120e kappale hintaan, eli ei napannut. Tuulen suhina pienenisi paljon.
Mutta mielestäni oma on aika hiljainen kumminkin ajossa, ei ole melu häirinnyt, paitsi silloin kun väliseinää ei ollut.
Tein eilen subikotelon, vähän reilut 12L sain penkin alle väännettyä, sovittanut en ole kun täytyisi ensin napata CD boxi mäkeen sieltä.
Kyllähän tuo ajomelu on tosiaan sitä luokkaa että, muzakin kuuntelua se haittaa!
Mutta on tuossa omassa kopissa vietetty monta monituista nautinnollista kuunteluhetkeä auton ollessa parkissa. Ja ainakin tuossa omassa setissä painetta ja laadukasta matalaa riittää todella hyvin.
Multa saattaisi löytyä piirustukset (+kuvia) tuosta kotelosta jos joku on kiinnostunut.
Mutta on tuossa omassa kopissa vietetty monta monituista nautinnollista kuunteluhetkeä auton ollessa parkissa. Ja ainakin tuossa omassa setissä painetta ja laadukasta matalaa riittää todella hyvin.
Multa saattaisi löytyä piirustukset (+kuvia) tuosta kotelosta jos joku on kiinnostunut.
Baltic: olisin kiinnostunut piirustuksista? Kuibka olet kiinnittänyt boxin?
Eli eihän se sinne penkin alle mahdu, nyt täytyy keksiä vaihtoehtoista. Lähellä on ettei pistosaha tule käteen ja väliseinään ilmesty kunnon hole.
Yksi on tietty jos tekisi 1+1 paikkaisen, mutta mistä sopiva penkki? Käyköhän kuskinpenkki pulttijaoltaan, jos laittaisi turvavyön kiinnikkeen toiselle puolelle? Näin mahtuisi pienet koiratkin subin lisäksi kyytiin :)
Eli eihän se sinne penkin alle mahdu, nyt täytyy keksiä vaihtoehtoista. Lähellä on ettei pistosaha tule käteen ja väliseinään ilmesty kunnon hole.
Yksi on tietty jos tekisi 1+1 paikkaisen, mutta mistä sopiva penkki? Käyköhän kuskinpenkki pulttijaoltaan, jos laittaisi turvavyön kiinnikkeen toiselle puolelle? Näin mahtuisi pienet koiratkin subin lisäksi kyytiin :)
Vaihdetaampas taas keskuslukitukseen: miten tähän takaluukun lukkosysteemiin liitetään ovimoottori?
Varaosakuvan mukaan moottorin käyttövipu tulisi jostain oikealta, mutta en oikein sisältänyt, mihin vipuun se tulee kiinni. Vasemmalla siis lukkosylinteri, joka ei liiku, ellei avain ole lukossa. Lukko on ilmeisesti avaimen auki -asennossa operoitaessa keskuslukituksen kanssa? Ylimpänä oleva vivusto liittyy lapsilukkoon.
Sähköinen ovimoottori pitäisi kaiketi kytkeä pystysuoraan.
Varaosakuvan mukaan moottorin käyttövipu tulisi jostain oikealta, mutta en oikein sisältänyt, mihin vipuun se tulee kiinni. Vasemmalla siis lukkosylinteri, joka ei liiku, ellei avain ole lukossa. Lukko on ilmeisesti avaimen auki -asennossa operoitaessa keskuslukituksen kanssa? Ylimpänä oleva vivusto liittyy lapsilukkoon.
Sähköinen ovimoottori pitäisi kaiketi kytkeä pystysuoraan.
Mulla on mielestäni tuo käyttövipu irti kun sähkömoottori avaa lukon. Eli ulkopuolelta ei kahvasta aukea, jos mutta sisältä tuosta lukon (kuvassa oikeassa alareunassa) klipisistä aukeaa. Moottori siis tangon tilalla.
Jos ei joku osaa järkevämmin selittää (kun en itsekkään tarkaan muista) niin voin irroitella vanerin ja ottaa kuvan (kunhan vaimo kaivaa muistikortin pölynimuri pussista :) ).
Jos ei joku osaa järkevämmin selittää (kun en itsekkään tarkaan muista) niin voin irroitella vanerin ja ottaa kuvan (kunhan vaimo kaivaa muistikortin pölynimuri pussista :) ).
Niin, lukkosylinterin liikuttama vipu avaa sen esteen, joka on avausvivun tiellä. Tuossa lukkosysteemissä ko. vivun ulkopuolisen ohjauksen estää lukkosylinteri. Tämä vipu on "kiinteästi" lukkosylinterissä, eikä tälle vivulle ole sellaista vapaa-asentoa, joka mahdollistaa ulkoisen ohjauksen avausvivun "esteelle" kuin esim. kolmoskoppaien farmarin takaluukun lukossa on.
Siis ovimoottori on ulkokahvan tilalla. Takaovi siis fyysisesti avautuu, kun keskulukitusta käytetään?
Siis ovimoottori on ulkokahvan tilalla. Takaovi siis fyysisesti avautuu, kun keskulukitusta käytetään?
Yksiosaisen takaoven lukituksesta oli puhe. En kyllä mitenkään saanut pähkäiltyä, miten siihen saa ovimoottorin ujutettua. Olisikohan mahdollista, että keskuslukollinen lukkosysteemi olisi erilainen kuin ilman, ihan kuten monissa muissakin volkkareissa?
Eikös T4:ssä olekin takaovissa ja etuovissa pneumatiikka ja sivuovessa sähköinen lukitus?
Suivuovi on kaikkein helpoin noista ovista, koska siihen on suunniteltu valmis paikka moottorille ja käyttövivun liikerata on aivan suora.
Tänään irrotin oman etupuskurin paikkausta varten kiinnostaisi itseäkin tuollainen etuhelma. Pitänee käydä romikselta tarkistamassa, olisiko siellä paria kakkiksen spoileria, jotka voisi yhdistää.
Edit: onkos tuo rinnakkaismalli sitten REVACALLE?
Eikös T4:ssä olekin takaovissa ja etuovissa pneumatiikka ja sivuovessa sähköinen lukitus?
Suivuovi on kaikkein helpoin noista ovista, koska siihen on suunniteltu valmis paikka moottorille ja käyttövivun liikerata on aivan suora.
Tänään irrotin oman etupuskurin paikkausta varten kiinnostaisi itseäkin tuollainen etuhelma. Pitänee käydä romikselta tarkistamassa, olisiko siellä paria kakkiksen spoileria, jotka voisi yhdistää.
Edit: onkos tuo rinnakkaismalli sitten REVACALLE?
Onkoa esim. tuommosta G2 lippaa asentanut hieman uudempaan puskurin alaosaan, kun siinä on semmonen olematon lipare, joka on terävä alaspäin. ?
Kun tuo sama idea ollut itsellä mielessä... :)
Otetaan vastaan uudemmalla fontilla syncron kirjaimet sekä W kirjain, jos jollain on tiedossa ylimääräisenä, niin kertokoon...
Tuommoset kirjainmuutoksen muutenkin siistissä autossa piristää päivää kummasti :)
Kun tuo sama idea ollut itsellä mielessä... :)
Otetaan vastaan uudemmalla fontilla syncron kirjaimet sekä W kirjain, jos jollain on tiedossa ylimääräisenä, niin kertokoon...
Tuommoset kirjainmuutoksen muutenkin siistissä autossa piristää päivää kummasti :)
trp.freak be my guest :)
Vinkkinä, Tokmanni myy kirjaimia hintaan 75c kipale.
Vaimo pyöritteli päätä kun esittelin tekstiä henkselit pakkuen.
Keskuslukosta tosiaan sen verran että mullahan on jälkiasennus k-lukko, joten tuo mun lukkosysteemi lienee muutenkin erilainen.
Seuaarvaksi projektiksi tuleekin tuplaputket taakse.
Vinkkinä, Tokmanni myy kirjaimia hintaan 75c kipale.
Vaimo pyöritteli päätä kun esittelin tekstiä henkselit pakkuen.
Keskuslukosta tosiaan sen verran että mullahan on jälkiasennus k-lukko, joten tuo mun lukkosysteemi lienee muutenkin erilainen.
Seuaarvaksi projektiksi tuleekin tuplaputket taakse.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa