Hei!
Haulla löysin jo mahdollisen vian aiheuttajan, eli luukun avaajamoottori jumissa?
Ongelma on se, että millä saan tuon takaluukun auki. Kontti ei aukea keskuslukolla, oven painiketta painamalla tai kontista avaimella. Peräluukun kahva on myös varsin tunnottoman oloinen, sitä vedettäessä.
Keskuslukko toimii normaalisti peräluukun lukkopesästä kääntämällä( kaikki muut ovet menevät kiinni ja aukeavat), mutta peräluukku on ja pysyy kiinni.
Autohan on siis 2000 vuoden 4motion, joten tässä ei ole kääntyviä takapenkkejä ja suksiluukkukin on varsin pienen kokoinen. Saako tuota konttia jotenkin auki ulkopuolelta, vai täytyykö yrittää työskennellä vain tuon suksiluukun kautta, jotta saisi kontin verhoukset irti ja käsiksi tuohon kontin lukkoon?
Passat 3B sedan peräluukku ei aukea.
Valvoja: ffp jäsenet
Valohoitona sille avaajalle toimii, kun sen purkaa ja voitelee öljyllä. Hyvällä tuurilla pelaa puolisen vuotta. Ilmeisesti se varsi moottorissa kuluu ja jumittuu ääripäähän.
Itse ongelmaan sen verran, että -00 mallissa taitaa olla vielä mekaaninen se lukon avaus, ei sähköinen. Yksi konsti on porata rekisterikilven alle sopiva reikä keskilinjasta hieman oikealle, jossa avaustanko on. Reiästä voisi vetää tangosta, joka avaisi kontin. Laittaa kumitulpalla sitten umpeen sen reiän ja kilpihän on siinä päällä vielä näkösuojana.
Itse ongelmaan sen verran, että -00 mallissa taitaa olla vielä mekaaninen se lukon avaus, ei sähköinen. Yksi konsti on porata rekisterikilven alle sopiva reikä keskilinjasta hieman oikealle, jossa avaustanko on. Reiästä voisi vetää tangosta, joka avaisi kontin. Laittaa kumitulpalla sitten umpeen sen reiän ja kilpihän on siinä päällä vielä näkösuojana.
Kontin sain auki, kun uitin kontin kahvan kautta "purkillisen" wd40:stä. sitten moottori jaksoi vielä kerran avautua. Nyt ei kontti mene enään lukkoon, mutta nyt sain purettua verhoiut pois ja pääsin käsiksi tuohon moottoriin.
Täytyy varmaan käydä suosiolla hakemmassa uusi moottori tuon vanhan tilalle. jos vika uusii niin on kyllä mielenkiintoista yrittää saada tuo kontti auki.
mikaa:n idea tuosta pienen reiän teosta kilven taakse voisi olla kyllä varsin toimiva konsti.
Ps. Aika paljon tiivistyy kosteutta kontin verhoilun alle.
http://i.imgur.com/NGBqno1.jpg
Kosteus on varmasti osa syy tuon moottorin toimimattomuuteen.
Täytyy varmaan käydä suosiolla hakemmassa uusi moottori tuon vanhan tilalle. jos vika uusii niin on kyllä mielenkiintoista yrittää saada tuo kontti auki.
mikaa:n idea tuosta pienen reiän teosta kilven taakse voisi olla kyllä varsin toimiva konsti.
Ps. Aika paljon tiivistyy kosteutta kontin verhoilun alle.
http://i.imgur.com/NGBqno1.jpg
Kosteus on varmasti osa syy tuon moottorin toimimattomuuteen.
Nyt kun kontti on työnalla irrota samalla se kilpi ja tee sinne alle valmiiksi esim. permanent-tussilla merkki, jotta tarvittaessa tiedät mihin kohtaan reikä täytyy porata.mikaa:n idea tuosta pienen reiän teosta kilven taakse voisi olla kyllä varsin toimiva konsti.
Itseasiassa harvinaisen vähän tuolla tuota jäätä on :DPs. Aika paljon tiivistyy kosteutta kontin verhoilun alle.
Nyt kun kontti on työnalla irrota samalla se kilpi ja tee sinne alle valmiiksi esim. permanent-tussilla merkki, jotta tarvittaessa tiedät mihin kohtaan reikä täytyy porata.
Lainaus:
Hyvä idea. Täytyy merkata kohta valmiiksi, vaikkei toivottavasti tarvi ruveta poraamaan Passattiin ylimääräisiä reikiä :)
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 13.2.2004 23:29
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Sylinteripora kädessä tässä mietin reiän paikkaa 3b farkun takaluukussa.
Keskuslukon moottori naukaisee luukun sisällä mutta kahva on täysin veltto eikä auta mitkään koputtelut ja houkuttelut.
Keskilinjalta vähän oikealle? Vai..
Oletko kokeillu sitä että kuskin ovesta ränkkää sitä kontin avausnappulaa ja toinen nykii ulkopuolella kontti auki? Mulla oli samat oireet 3bg passatissa ja syynä oli hajonnu kahva, mutta sen kontin sai auki tolla kikkailulla.
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 13.2.2004 23:29
Rekkarin pohjan irroitus olikin vähän työläämpi homma kuin ajattelin joten luukun aukaisu siirtyi eiliselle.
Tein antenniporalla siistin 20mm reiän n. 4cm keskilinjasta oikealle kilpimuovin alle ja siellähän se tanko näkyi. Toki sellaisia pihtejä ei käteen sattunut millä olisi tankoon yltänyt mutta ruuvarilla vääntö sivuun ajoi saman asian ja luukku napsahti auki.
Luukun kahvan kohdalla oleva koneisto oli hapettunut jumiin ja jo vähäisellä herkistelyllä alkoi vivut likkua kuten alunperin oli tarkoitettu. Sitten vain verhoilut paikalleen, kumitulppa porattuun reikään ja kilpi pohjalevyineen päälle.
Puolen tunnin homma jos tuon pohjalevyn saa kivutta irti. Vaan kun ei yleensä saa joten melkein sama antaa olla sen muovilevyn paikallaa ja porata siitäkin läpi.
Hyvällä akkukoneella varustettu rosvo pääsee samalla tekniikalla noin minuutissa autoon.
Tein antenniporalla siistin 20mm reiän n. 4cm keskilinjasta oikealle kilpimuovin alle ja siellähän se tanko näkyi. Toki sellaisia pihtejä ei käteen sattunut millä olisi tankoon yltänyt mutta ruuvarilla vääntö sivuun ajoi saman asian ja luukku napsahti auki.
Luukun kahvan kohdalla oleva koneisto oli hapettunut jumiin ja jo vähäisellä herkistelyllä alkoi vivut likkua kuten alunperin oli tarkoitettu. Sitten vain verhoilut paikalleen, kumitulppa porattuun reikään ja kilpi pohjalevyineen päälle.
Puolen tunnin homma jos tuon pohjalevyn saa kivutta irti. Vaan kun ei yleensä saa joten melkein sama antaa olla sen muovilevyn paikallaa ja porata siitäkin läpi.
Hyvällä akkukoneella varustettu rosvo pääsee samalla tekniikalla noin minuutissa autoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 22 vierailijaa