Voisiko joku kielen hallitseva kääntää tämän ohjeen Suomeksi?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... DSG/0AM%29
Sain kyllä suoritettua sopeutuksen loppuun, mutta auto ei muuttunut miksikään.
Jäi vähän epävarma olo, että mahdoinko tehdä kaiken oikein.
Koneella näpyttely sujui kyllä oikein, mutta ajovaiheessa saattoi mennä jotain ohi...
En äkkisestään löytänyt haullakaan ohjetta suomeksi, joten tästä voisi hyötyä itsekseni lisäksi moni muukin.
Luotto siihen, että kaikki foorumilaiset ei ole kaltaisiani oppimattomia maalaisia on siis kova. ;)
Kiitos jo etukäteen.
DSG-vaihteiston sopeutus VCDS:llä
Valvoja: ffp jäsenet
Ennakkovalmistelut:
* Ei vikakoodeja
* Laatikon lämmöt 30-60 astetta (group 011.1)
* P-asento
* Virrat päällä, auto sammuksissa
* Käsijarru päällä ja jarrupedaalia painettava koko operaation ajan
* Kaasuun ei saa koskea
Mene vaihteistoon (02), basic settings (04), ryhmä 060 ja Go. ON/OFF/Next pitää EHKÄ tehdä...
* Live data pitäis näyttää 4, 0, 0. Saattaa kestää 2-5 minuuttia, että näkyy.
* Kun 4,0,0 näkyy, käynnistä auto. Jos ei näy, älä käynnistä. Normaalia, jos laatikko pitää meteliä säädön aikana.
* 3-6 minuutin kuluttua pitäis näyttää 254, 0, 0
* Jos näkyy 254,7,0 ei oo vielä valmis tai jos 255,0,0 niin jokin meni pieleen.
Done, Go Back. Virta pois päältä, odota muutama sekunti, virrat päälle ja tarkista vikakoodit ja nollaa tarvittaessa. Close controller ja sitte koeajo. Älä käytä cruisea.
Keppi D-asentoon. Kiihdytä puolikaasulla kakkosvaihteelle asti.
Pysäytä ja kiihdytä taas puolikaasulla kakkoselle.
Pysäytä ja pakki päälle ja peruuta pari kertaa. (Mulle jäi epäselväksi pitääkö välissä käyttää joku muu vaihde päällä..)
Pysäytä ja sitte ajetaan eteenpäin manuaalisesti joka vaihde läpi, joka vaihteella vähintään 3 sekuntia.
Sitten suositellaan, että ajetaan sekä nelosella, että vitosella (pidä manuaali-/Tiptronic-moodissa, ensin toisella ja sitten toisella) 2000-4500 rpm vähintään minuutti, mieluummin kaksi molemmilla. Vaihtele hiukan kaasulla kierroksia ja tämän minuutin sisällä kiihdytä kerran täysillä. Ilmeisesti em. kierrosrajat huomioonottaen. Nelosvaihteen sijaan voi käyttää kutosta ja vitosen sijaan kolmosta tai seiskaa, mutta nelosta ja vitosta siis suositellaan.
Laatikon mittauskentästä 180.1 ja 200.1 pitäis lukea kolmonen tai suurempi, jos kaikki onnistui.
Jos tämä testiajo ei onnistu, niin pitäis myöhemmin normaalissa ajossa adaptoitua.
* Ei vikakoodeja
* Laatikon lämmöt 30-60 astetta (group 011.1)
* P-asento
* Virrat päällä, auto sammuksissa
* Käsijarru päällä ja jarrupedaalia painettava koko operaation ajan
* Kaasuun ei saa koskea
Mene vaihteistoon (02), basic settings (04), ryhmä 060 ja Go. ON/OFF/Next pitää EHKÄ tehdä...
* Live data pitäis näyttää 4, 0, 0. Saattaa kestää 2-5 minuuttia, että näkyy.
* Kun 4,0,0 näkyy, käynnistä auto. Jos ei näy, älä käynnistä. Normaalia, jos laatikko pitää meteliä säädön aikana.
* 3-6 minuutin kuluttua pitäis näyttää 254, 0, 0
* Jos näkyy 254,7,0 ei oo vielä valmis tai jos 255,0,0 niin jokin meni pieleen.
Done, Go Back. Virta pois päältä, odota muutama sekunti, virrat päälle ja tarkista vikakoodit ja nollaa tarvittaessa. Close controller ja sitte koeajo. Älä käytä cruisea.
Keppi D-asentoon. Kiihdytä puolikaasulla kakkosvaihteelle asti.
Pysäytä ja kiihdytä taas puolikaasulla kakkoselle.
Pysäytä ja pakki päälle ja peruuta pari kertaa. (Mulle jäi epäselväksi pitääkö välissä käyttää joku muu vaihde päällä..)
Pysäytä ja sitte ajetaan eteenpäin manuaalisesti joka vaihde läpi, joka vaihteella vähintään 3 sekuntia.
Sitten suositellaan, että ajetaan sekä nelosella, että vitosella (pidä manuaali-/Tiptronic-moodissa, ensin toisella ja sitten toisella) 2000-4500 rpm vähintään minuutti, mieluummin kaksi molemmilla. Vaihtele hiukan kaasulla kierroksia ja tämän minuutin sisällä kiihdytä kerran täysillä. Ilmeisesti em. kierrosrajat huomioonottaen. Nelosvaihteen sijaan voi käyttää kutosta ja vitosen sijaan kolmosta tai seiskaa, mutta nelosta ja vitosta siis suositellaan.
Laatikon mittauskentästä 180.1 ja 200.1 pitäis lukea kolmonen tai suurempi, jos kaikki onnistui.
Jos tämä testiajo ei onnistu, niin pitäis myöhemmin normaalissa ajossa adaptoitua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa