DSG-vaihteiston sopeutus VCDS:llä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Siätäjä
-
Viestit: 18
Liittynyt: 28.12.2013 19:54

DSG-vaihteiston sopeutus VCDS:llä

ViestiKirjoittaja Siätäjä » 7.1.2014 21:21

Voisiko joku kielen hallitseva kääntää tämän ohjeen Suomeksi?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... DSG/0AM%29

Sain kyllä suoritettua sopeutuksen loppuun, mutta auto ei muuttunut miksikään.

Jäi vähän epävarma olo, että mahdoinko tehdä kaiken oikein.

Koneella näpyttely sujui kyllä oikein, mutta ajovaiheessa saattoi mennä jotain ohi...

En äkkisestään löytänyt haullakaan ohjetta suomeksi, joten tästä voisi hyötyä itsekseni lisäksi moni muukin.

Luotto siihen, että kaikki foorumilaiset ei ole kaltaisiani oppimattomia maalaisia on siis kova. ;)

Kiitos jo etukäteen.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.1.2014 23:47

Ennakkovalmistelut:
* Ei vikakoodeja
* Laatikon lämmöt 30-60 astetta (group 011.1)
* P-asento
* Virrat päällä, auto sammuksissa
* Käsijarru päällä ja jarrupedaalia painettava koko operaation ajan
* Kaasuun ei saa koskea

Mene vaihteistoon (02), basic settings (04), ryhmä 060 ja Go. ON/OFF/Next pitää EHKÄ tehdä...
* Live data pitäis näyttää 4, 0, 0. Saattaa kestää 2-5 minuuttia, että näkyy.
* Kun 4,0,0 näkyy, käynnistä auto. Jos ei näy, älä käynnistä. Normaalia, jos laatikko pitää meteliä säädön aikana.
* 3-6 minuutin kuluttua pitäis näyttää 254, 0, 0
* Jos näkyy 254,7,0 ei oo vielä valmis tai jos 255,0,0 niin jokin meni pieleen.

Done, Go Back. Virta pois päältä, odota muutama sekunti, virrat päälle ja tarkista vikakoodit ja nollaa tarvittaessa. Close controller ja sitte koeajo. Älä käytä cruisea.

Keppi D-asentoon. Kiihdytä puolikaasulla kakkosvaihteelle asti.
Pysäytä ja kiihdytä taas puolikaasulla kakkoselle.
Pysäytä ja pakki päälle ja peruuta pari kertaa. (Mulle jäi epäselväksi pitääkö välissä käyttää joku muu vaihde päällä..)
Pysäytä ja sitte ajetaan eteenpäin manuaalisesti joka vaihde läpi, joka vaihteella vähintään 3 sekuntia.

Sitten suositellaan, että ajetaan sekä nelosella, että vitosella (pidä manuaali-/Tiptronic-moodissa, ensin toisella ja sitten toisella) 2000-4500 rpm vähintään minuutti, mieluummin kaksi molemmilla. Vaihtele hiukan kaasulla kierroksia ja tämän minuutin sisällä kiihdytä kerran täysillä. Ilmeisesti em. kierrosrajat huomioonottaen. Nelosvaihteen sijaan voi käyttää kutosta ja vitosen sijaan kolmosta tai seiskaa, mutta nelosta ja vitosta siis suositellaan.

Laatikon mittauskentästä 180.1 ja 200.1 pitäis lukea kolmonen tai suurempi, jos kaikki onnistui.

Jos tämä testiajo ei onnistu, niin pitäis myöhemmin normaalissa ajossa adaptoitua.

Siätäjä
-
Viestit: 18
Liittynyt: 28.12.2013 19:54

ViestiKirjoittaja Siätäjä » 8.1.2014 16:46

Kiitos ja kumarrus!

Meni se sitten minulla osapuilleen oikein, kun kolmosta näytti molemmat "ikkunat".

Tuo viimeinen osio, A ja B vaihtoehtoineen ei ajaessa ohjeita lukemalla oikein auennut.

Mutta nytpä on tämäkin saatu ymmärrettävään muotoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa